صفحه اصلی مقــالات تخصصی قیمت ‌گذاری به خرده فروشان پوشاک کمکی نمی‌ کند
1398/07/02

قیمت ‌گذاری به خرده فروشان پوشاک کمکی نمی‌ کند

تخفیف! تخفیف! تخفیف!

یک گزارش جدید در رابطه با قیمت‌ گذاری تحت حمایت Precima، که توسط تحقیقات سیستم‌ های خرده‌ فروشی (RSR) به نام “قیمت‌ گذاری: زندگی غیر قابل کنترل می شود” بود، انجام شد، شیوه‌ های قیمت‌ گذاری فعلی و چالش‌ هایی که خرده فروشان آمریکایی با آن مواجه هستند را بررسی می‌ کند. این گزارش ذکر کرد که ” مصرف کنندگان ممکن است نسبت به قیمت حساس باشند، اما هیچ خرده‌ فروشی، حتی یک خرده‌ فروش با قیمت پایین، نمی تواند تا ابد برنده شود.” RSR در یافته‌ های خود به این نتیجه رسید که “شیوه‌ های قیمت‌ گذاری به سادگی موثر نیستند و در پایان رقابت قربانیان بیشتری نسبت به برندگان اعلام شده است.” نحوه رقابت خرده فروشان برای فروش فوق العاده! فروش فوق العاده! و فروش فوق العاده! به آن‌ ها در استراتژی کسب‌ و کار کمک نمی‌ کند. برعکس، بر طرز فکر مصرف کنندگان تاثیر می‌ گذارد، گویی تنها زمانی که یک فروش فوق العاده برای محصول وجود دارد، باید خرید کنند. در این گزارش خلاصه شده‌ که شیوه‌ های قیمت‌ گذاری مخرب، برای خرده فروشان، باعث سخت‌ تر شدن فرصت‌ های قیمت‌ گذاری جهت مشارکت در موفقیت کسب‌ و کار گردیده، و خرده فروشان کم ‌کم متوجه می‌ شوند که شیوه‌ های قیمت‌ گذاری که استفاده می‌ کنند دیگر کارایی ندارند.
گزارش RSR تفاوت بین خرده فروشان با عملکرد بالا و عملکرد ضعیف را خلاصه می‌ کند. تفاوت های آن‌ ها در افراد، فرآیند و فناوری بر کل تجارت تاثیر می‌ گذارد. رقابت تبلیغاتی بی‌ پایان در میان رقبای خرده فروش، بازار را به جایی سوق می‌ دهد که در آن هیچ یک از خرده فروشان قادر به دستیابی به آن نیستند. این گزارش استفاده از فناوری‌ های جدید را مورد تشویق قرار می‌ دهد که نه تنها استراتژی‌ های قیمت را در نظر بگیرند بلکه به اطلاعات بازار نیز کمک می‌ کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
با شدت رقابت قیمت در خرده‌ فروشی، درک موارد حساس به قیمت و تعیین قیمت بهینه بر اساس تجزیه و تحلیل حیاتی است. گزارش RSR اشاره می‌ کند که تنها ۳۵ درصد از خرده فروشان معتقدند که شرکت آن‌ ها دارای یک استراتژی برای مدیریت قیمت‌ ها و تبلیغات موثر در تمام کانال‌ ها می‌ باشد.
برایان راس، رئیس Precima، می‌ گوید: ” هرگز قبلا نیاز زیادی به تجزیه و تحلیل برای اطلاع‌ رسانی از استراتژی قیمت‌ گذاری مبتنی بر داده وجود نداشته است.” خرده فروشان نیاز به تجزیه و تحلیل‌ را امروزه بیشتر به رسمیت می‌ شناسند، و می دانند كه برای رفع موانع اجرای شیوه های موثر قیمت گذاری، باید روند تجزیه و تحلیل برای قیمت‌ گذاری و یکپارچه‌ سازی و ادغام راه‌ حل ‌های نرم‌ افزاری که از تصمیمات قیمت‌ گذاری و جریان کار پشتیبانی می‌ کنند را بهبود بخشند.
گزارش RSR همچنین نشان می‌ دهد که ۵۰ درصد خرده فروشان آمریکایی معتقدند که افزایش حساسیت قیمت مصرف کنندگان یک چالش تجاری می باشد، با اشاره به احتمال واکنش منفی مشتری به تغییرات در استراتژی قیمت به عنوان مهم‌ ترین مانع سازمانی برای شیوه های موثرتر قیمت گذاری است. جالب اینجاست، که خرده فروشان حساسیت قیمت مصرف‌ کننده را به عنوان بزرگ‌ ترین چالش تجاری می‌ شناسند، در حالی که آن را به عنوان مانعی برای حرکت به جلو تلقی می‌ کنند. یک راه موثر برای پرداختن به این مفهوم متناقض با کاربرد روش‌ های تحلیلی مناسب است.
اواضافه می‌ کند: ” خرده فروشان با داده‌ های مشتری وضعیت خوبی در بازار دارند و می‌ توانند از طریق شناسایی مشتریان کلیدی مزیت رقابتی خود را افزایش دهند و پس از آن آنچه که برایشان مهم است را مشخص کنند و جایی که قیمت ها برایشان اهمیت دارد را شناسایی می کنند. بازخورد انجام این کار قابل توجه می باشد، یعنی افزایش فروش، سود و رشد مشتریان وفادار.”

جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

نکات برجسته دیگر در رابطه با قیمت گذاری عبارتند از:

  • کم‌ تر از نیمی از خرده فروشان احساس می‌ کنند که استراتژی‌ های قیمت‌ گذاری شرکت خود را ایجاد می‌ کنند و تنها ۲۳ درصد احساس می‌ کنند که استراتژی‌ های قیمت‌ گذاری در هدایت نتایج موثر هستند.
  • قیمت‌ گذاری شخصی هدف بسیاری از خرده فروشان است، با این حال ۴۱ درصد خرده فروشان احساس می‌ کنند که چالش‌ های درونی نشان می‌ دهند که هیچ چیز عجیبی در کوتاه‌ مدت رخ نمی‌ دهد تا اینکه خرده فروشان شیوه‌ های درست و فرایند ها را اجرا کنند.
  • ۴۱ درصد از خرده فروشان به اندازه کافی به منابع IT دسترسی ندارند، که به عنوان مانعی برای اجرای شیوه‌ های قیمت‌ گذاری موثر می باشد و به دنبال آن ۳۸ درصد از فقدان قیمت، رقیب، و داده‌ های خرید رنج می برند.
  • خرده فروشان به دنبال جایگزین کردن راه‌ حل‌ های هوشمند رقابتی اولیه و برنامه‌ ریزی برای سرمایه‌ گذاری در توانایی‌ های جدید حول بهینه‌ سازی، برنامه ‌ریزی کاهش قیمت، و مدیریت موجودی هستند.

در سال ۲۰۱۲، ما به شدت نگران استراتژی‌ ها و روش‌ های موجود بودیم، اما به نظر می‌ رسید که خرده فروشان متقاعد شده‌ اند که می‌ توانند در مسابقه رقابت قیمت برنده باشند یا حداقل، با شرکت در این مسابقه، در این بازی باقی بمانند. پل روزنبلوم، شریک RSR، گفت: ” به سرعت به سمت سال ۲۰۲۰ حرکت می کنیم، و خرده فروشان در حال حاضر تاثیرات منفی تصمیمات قیمت‌ گذاری قبلی خود را احساس می‌کنند. مصرف کنندگان ممکن است نسبت به قیمت حساس باشند، اما هیچ خرده‌ فروشی، حتی یک خرده‌ فروش با قیمت پایین، نمی تواند برای همیشه برنده شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *