صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای انتخاب و خرید بند رخت های تاشو
1401/05/18

راهنمای انتخاب و خرید بند رخت های تاشو

آیا دستگاه خشک‌ کن ندارید؟ یا اینکه فکر می کنید خشک ‌کن یک وسیله اضافی است و می خواهید پول آن را پس‌انداز کنید. پس در این صورت به یک بند رخت تاشو نیاز پیدا می کنید. اگر بتوانید یک بند رخت فلزی مناسب پیدا کنید؛ با قرار دادن آن در معرض هوا، لباس هایتان سریع تر از آنچه که فکر می کنید خشک می شوند، بدون اینکه بوی نامناسب و ناخوشایندی به خود بگیرند. پس با ما باشید تا شیوه انتخاب بهترین بند رخت تاشو لباس را به شما معرفی کنیم.

انواع بند رخت های تاشو

در این بخش قصد داریم رایج ترین بند رخت های تاشو را معرفی کنیم. اما به خاطر داشته باشید که بند رخت های دیگری هم وجود دارند که فقط مخصوص حمام می باشند.

بند رخت های تاشوی دیواری

این بند رخت ها به دیوار متصل شده و جمع می گردند، و هنگام استفاده فقط کافی است آنها را بکشید. در ضمن وقتی به این بند رخت ها نیاز نداشتید؛ می توانید آنها را جمع کنید. بند رخت های تاشو دیواری برای صرفه جویی در فضا بسیار مناسب هستند؛ اما آنها فقط برای اقلام کوچک مثل لیف های حمام، لباس های زیر و زیرپوش ها خوب عمل می کنند، چرا که ساختار آنها به گونه ای است که جریان هوای زیادی از روی آنها عبور نمی کند. اما قطعاً وجود بند رخت های بزرگ تر در کنار آنها ضروری است.

بند رخت های تاشوی بالدار

این بند رخت ها به شکل X بوده و دارای باله های قابل تنظیم هستند. از این رو می توانید ارتفاع باله هایشان را تنظیم، و به عنوان مثال در هنگام خشک کردن لباس های بلند، حوله ها، پیراهن های شب یا ملحفه ها آنها در ارتفاع بلندتری قرار دهید. البته تعداد این بند رخت ها در بازار زیاد نیست. اگر یکی از آنها را پیدا کنید؛ قطعاً شانس آورده اید.

بند رخت های تاشوی ردیف ردیف

این نوع بند رخت ها جز رایج ترین محصولات این حوزه هستند. با کمی گشتن می توانید آنها را در جنس ها، ارتفاع ها و اندازه های مختلف پیدا کنید. این بند رخت ها معمولاً دو ردیف یا چهار ردیفه هستند. این بند رخت ها پس از استفاده در هم فشرده می شوند؛ از این رو فضای کمی را اشغال می کنند.

بند رخت تاشوی حرارتی

اگر می خواهید زمان خشک کردن لباس هایتان را کاهش دهید؛ بند رخت تاشوی حرارتی یک انتخاب عالی برای شماست. تنها جنبه منفی این بند رخت ها این است که احتمال ایجاد و رشد کپک ها و قارچ ها را افزایش می دهند. اما آنها برای استفاده گاه به گاه مناسب هستند؛ به ویژه اگر کنارشان از یک رطوبت گیر هم استفاده کنید. به عنوان مثال آنها برای خشک کردن حوله ها در فواصل بین دوش گرفتن بسیار مناسب می باشند.

چقدر طول می کشد تا لباس ها بر روی بند رخت حرارتی خشک شوند؟

این امر در وهله اول به میزان خیس بودن لباس ها و ضخامت آنها بستگی دارد. براساس نتایج آزمون های آنلاین، این کار بین 4 تا 12 ساعت طول می کشد.

آیا می توان لباس ها را بر روی بند رخت حرارتی، شب تا صبح به حال خود رها کرد؟

اگر حرارت بند رخت با ترموستات کنترل می شود؛ نیازی به نگرانی نیست و می توانید آن را شب تا صبح به حال خود رها کنید. خیلی از افراد عادت دارند لباس هایشان را شب تا صبح روی این بند رخت ها خشک کرده و صبح وقتی لباس ها، گرم و خشک شده اند، آنها را می پوشند. اما باز هم باید براساس توضیحات تولید کننده بند رخت عمل کنید.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

نحوه انتخاب بهترین بند رخت های تاشو

وقتی نوبت به انتخاب بند رخت تاشوی جدید می رسد همه چیز به شما بستگی دارد؛ اما بهتر است به توصیه هایی که در اینجا ذکر می کنیم، توجه کنید.

اندازه

بهتر است به اندازه بند رخت هم در زمان باز بودن و هم در زمان بسته بودن توجه کنید. مطمئن شوید که اندازه بند رخت برای لباس های شسته مناسب است و باید جای کافی برای نگهداری از آن نیز داشته باشید.

جنس

بند رخت های تاشو در جنس های مختلف موجود هستند. آنها معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ، پلاستیک، چوب، توری و غیره می باشند. بند رخت های فولاد ضد زنگ و پلاستیک دوام بیشتری دارند. بند رخت های توری برای خشک کردن لباس ها به صورت مسطح مناسب هستند. هر چند بند رخت های چوبی زیبا و دوستدار محیط زیست هستند؛ اما احتمال رشد کپک ها و قارچ ها روی آنها بیشتر است.

انعطاف پذیری

نحوه تنظیم این بند رخت ها را بررسی کنید. برخی از آنها بسته به فضای خانه یا لباس هایتان، پهن یا باریک می شوند. به عنوان مثال بند رخت های تاشو بالدار از این نوع هستند. در ضمن بررسی کنید که آیا این بند رخت برای لباس های مختلف به خوبی عمل می کند یا خیر. آیا یک صفحه مسطح برای پهن کردن ژاکت های سنگین دارد؟ آیا می توان چوب رختی های مختلف را بر روی آنها آویزان کرد، و کت و پیراهن ها را از آنها آویزان نمود؟

ظرفیت

ظرفیت بند رخت چقدر است؟ چقدر وزن را می تواند تحمل کند؟ ظرفیت آنها بسیار مهم است؛ به ویژه برای خانواده های پرجمعیت. باید به این توجه کنید که بند رخت چقدر فضا دارد.

ویژگی های اضافی

برخی از ویژگی های اضافی بند رخت ها شامل موارد زیر است:

  • بند رخت های حرارتی.
  • گیره برای جوراب ها و لباس های زیر.
  • باله های قابل تنظیم.
  • چرخ ها.
  • کوچک و بزرگ شدن.

اگر به دنبال چیز خاصی هستید؛ باید به دنبال بند رختی بگردید که با معیارهایتان همخوانی داشته باشد.

استحکام

استحکام بند رخت مهم است؛ به خصوص اگر حجم لباس هایتان زیاد است. باید چیزی را پیدا کنید که تعادل مناسبی داشته باشد. در ضمن بهتر است که به دنبال بند رختی باشید که دارای مکانیسم قفل شدن است تا در هنگام ایستادن تعادل کافی داشته باشد.

آیا خشک کردن لباس ها در داخل خانه مشکلی دارد؟

خشک کردن لباس ها در داخل خانه، سطح رطوبت را تا 30% افزایش می دهد. در ضمن با این کار احتمال رشد و نموی کپک ها و قارچ ها نیز افزایش می یابد. خشک کردن لباس ها در داخل خانه برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی محرک است. با وجود اینکه خشک کردن لباس ها در خارج از خانه تنها گزینه نیست؛ اما بهترین گزینه محسوب می شود. اما اگر همچنان قصد دارید لباس ها را در داخل خانه خشک کنید؛ حتماً جایی را انتخاب نمایید که دارای تهویه مناسب باشد و از انتخاب اتاق خواب یا نشیمن بپرهیزید.

چرا لباس ها در صورت خشک شدن در داخل خانه، بو می دهند؟

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

اگر لباس های شما بعد از خشک شدن در داخل خانه بو می دهند؛ به احتمال زیاد به این دلیل است که خشک شدن آنها زیاد طول کشیده است. در نتیجه بوی رطوبت را به خود کشیده اند.

بهترین راه برای خشک کردن لباس ها در داخل خانه چیست؟

در ادامه بهترین روش های خشک کردن لباس ها در داخل خانه را معرفی می کنیم تا بتوانید لباس هایتان را کاملاً خشک کنید؛ آن هم بدون اینکه ذره ای بو به خود بگیرند.

  1. همیشه لباس های خود را در جایی با شرایط تهویه مناسب خشک کنید. باز کردن پنجره ها و استفاده از فن ها، باعث تسریع روند خشک شدن لباس ها می شود.
  2. لباس ها را در اتاق خواب یا نشیمن خشک نکنید؛ با این کار رطوبت محل زندگی شما افزایش می یابد.
  3. لباس ها را شب ها یا صبح ها بشویید تا تمام طول روز را برای خشک کردن آنها فرصت داشته باشید.
  4. لباس های بزرگتر را در قسمت بالای بند رخت تاشو و لباس های کوچکتر را از قسمت زیرین آن آویزان کنید، به این صورت لباس های بزرگتر بیشتر در معرض هوا قرار می گیرند.
  5. لباس ها را روی رادیاتورها آویزان نکنید. با این کار لباس ها کمرنگ شده و آسیب می بینند، و سطح رطوبت در خانه هم افزایش می یابد؛ در نتیجه محیطی مساعد برای رشد کپک ها و قارچ ها فراهم می گردد.
  6. برای خشک کردن لباس های خاص مانند پیراهن ها از چوب لباسی استفاده کنید. با این کار لباس ها شکل خود را حفظ می کنند و جریان هوا هم به خوبی از روی آنها عبور می کند.
  7. در یک قوطی اسپری، محلولی از سرکه سفید، آب و اسانس های روغنی تهیه کنید و آن را روی لباس ها اسپری نمایید. با این کار بوی رطوبت لباس ها از بین می رود.
  8. به محض اینکه روند شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی به پایان رسید؛ آنها را در معرض هوا خشک کنید. هر چه لباس ها بیشتر در داخل ماشین لباسشویی باقی بمانند؛ بوی رطوبت آنها بیشتر می شود.
  9. هرگز لباس ها را روی بند رخت روی هم تلنبار نکنید؛ با این کار لباس ها دیرتر خشک می گردند.

چگونه لباس ها را روی بند رخت تاشو باید آویزان کرد؟

همیشه ابتداً از لباس های بزرگ تر شروع کنید. برای اینکه اطمینان حاصل نمایید که جریان هوا کاملاً از روی آنها عبور می کند؛ باید آنها را در قسمت بالایی بند رخت آویزان کنید؛ در غیر این صورت خیلی آهسته خشک می شوند.

لباس های کوچکتر مانند جوراب ها و لباس های زیر را در قسمت های پایین تر بند رخت آویزان کنید؛ زیرا آنها سریع تر خشک می شوند. در ضمن می توانید لباس های کوچک و ظریف را با گیره به بند رخت آویزان نمایید. اگر لباس های شما سنگین و بزرگ هستند؛ همیشه آنها را به صورت افقی روی بند رخت پهن کنید تا کش نیایند.

کلام پایانی: خشک کردن لباس ها در معرض هوا، یک راهکار عالی برای اکثر افراد محسوب می شود. به هر حال این یک روش مناسب برای خشک کردن لباس هاست، چه قصد صرفه جویی در پول و انرژی را داشته باشید و چه به هر دلیل دیگری نخواهید از خشک‌کن‌های برقی استفاده کنید. در صورتیکه با کمی تحقیق بند رخت مناسبی را انتخاب نمایید؛ می توانید به راحتی و بدون مشکل لباس هایتان را خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *