صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونه می توان هزینه تولید پوشاک را به حداقل رساند؟
1399/08/24

چگونه می توان هزینه تولید پوشاک را به حداقل رساند؟

Minimize Production Cost in Garment Manufacturing

امروزه بسیاری از افراد در حال شروع کسب و کاری کوچک در زمینه تولید پوشاک هستند. ممکن است شما نیز یکی از آنها باشید. با وجود اینکه راه اندازی یک کارخانه کار نسبتاً آسانی است، اما اداره آن با یک بودجه مشخص کار بس دشواری به نظر می آید. در ضمن در یک مجموعه کوچک، کنترل هزینه تولید به منظور مدیریت جریان پول بسیار مهم است.
احتمالاً می دانید که همیشه فشار قیمتی بر روی محصول نهایی وجود دارد، در حالیکه هزینه مواد اولیه و هزینه نیروی کار روز به روز افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی چگونه می توان هزینه تولید را کنترل کرد؟
شما باید راه هایی پیدا کنید که تا حد ممکن هزینه تولید (هزینه محصول) را پایین نگهدارید. در این صورت در عین کسب سود بیشتر می توانید به رشد مورد انتظارتان نیز گوشه چشمی داشته باشید.

چگونه می توان هزینه تولید پوشاک را به حداقل رساند؟ - مدیریت صنایع نساجی, صنعت لباس, تولید پوشاک, اقتصاد نساجی

راه های به حداقل رساندن هزینه تولید پوشاک

بهتر از پارچه استفاده کنید

هزینه پارچه بخش عمده ای از هزینه کلی تولید یک لباس است. سعی کنید روند هدر رفت بیش از حد پارچه در هنگام برش را کنترل نمایید. استفاده از پارچه، درصدی از کل پارچه خریداری شده و مصرف شده شما در هنگام تولید سفارش است. برآورد صحیح از مصرف پارچه موجب صرفه جویی زیادی در موجودی انبار و هزینه مواد اولیه می شود. برای اصلاح روند استفاده از پارچه به ابزارهای آی تی نیز می توانید متوسل شوید.

پارچه ای بخرید که عرض آن از نظر اقتصادی به صرفه باشد

پارچه ها دارای عرض های مختلف (و قطرهای متنوع برای بافته شدن) هستند. مناسب ترین عرض پارچه را براساس مشخصات محصول (اندازه ها) انتخاب کنید. اگر الگوی لباس تولیدی شما کاملاً از عرض پارچه استفاده نکند، هدر رفت پارچه بیشتر می شود. بنابراین هنگام خرید پارچه برای یک سفارش، عرض پارچه مورد نیاز برای تولید لباس را با استفاده از مینی مارکر / نشانگر نمونه مشخص نمایید.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

به سراغ سیستم های تولید کارمزدی بروید

بهتر است برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک تولیدی از همان ابتدا از اپراتورهای کارمزدی استفاده کنید. به این روش تولید، سیستم تولید کارمزدی نیز گفته می شود. در این سیستم، پرداختی به هر کدام از خیاطان براساس میزان کاری است که انجام می دهند. اگر خیاطان براساس شیوه کارمزدی کار کنند، انگیزه بالاتری برای کار بیشتر دارند. به این صورت شما می توانید هزینه نیروی کار را مستقیماً کنترل نمایید.

روند رسیدگی به امور داخلی را اصلاح نمایید

محیط کارخانه و محل کار باید همیشه مرتب و تمیز باشند. تمیز نگهداشتن محیط کارخانه از کثیفی و لکه دار شدن کالاها جلوگیری می کند. این کار اولین قدم برای بهبود کیفیت محصول شماست.

تولید با کیفیت مناسب را از همان ابتدا آغاز کنید

فرهنگ تولید با کیفیت مناسب از همان آغاز کار را در مجموعه خود ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید هزینه های تولید با کیفیت پایین و زمان انتظار را کاهش داده، و بهره وری را ارتقا دهید. این کار موجب صرفه جویی در هزینه های تعمیر و تغییر نیز می شود.

هزینه های بالاسری را تا حد ممکن کاهش دهید

هزینه های سربار کارخانه خود را مرتباً تجزیه و تحلیل کنید و آنها را تا حد ممکن کاهش دهید. نیروی انسانی غیر ضروری را استخدام نکنید.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

انبار نگهداری پارچه و اقلام تزئینی را سازماندهی کنید

با سازماندهی امور می توانید در وقت پرسنل خود صرفه جویی کنید. در ضمن این کار باعث می شود تا از اتلاف غیر ضروری اقلام تزئینی (مثل نخ، کش، اقلام بسته بندی و غیره) جلوگیری نمایید. حتماً موجودی انبار را ثبت کنید؛ این کار به شما کمک می کند تا مواد اولیه را از قبل تهیه نمایید و از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کنید.

بهره وری نیروی کار را ارتقاء دهید

با ارتقاء بهره وری نیروی کار می توانید هزینه تولید هر تکه لباس و هزینه های سربار را نیز کاهش دهید. بهره وری نیروی کار به معنی تعداد لباس هایی است که روزانه توسط هر خیاط دوخته می شود. هزینه سربار ماهانه تقریباً یکسان است. بنابراین اگر سطح تولید خود را نسبت به سطح تولید فعلی بالا ببرید، هزینه سربار به تناسب کاهش پیدا می کند.

پرسنل را مدیریت کنید

ضمن برقراری ارتباط خوب با کارمندان و کارگران، کاری کنید که آنها نیز رابطه خوبی با هم داشته باشند؛ چرا که آنها منابع اصلی پیشبرد کار شما هستند. یک تیم مولد تشکیل دهید و در صورت لزوم با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارت های آنها را ارتقاء دهید.

نتیجه گیری

نکات فوق فقط برای تولید کنندگان خرد نیستند. حتی اگر کارخانه بزرگتری را نیز اداره می کنید، این نکات ساده می توانند تغییر بزرگی در کسب و کار شما ایجاد کنند و باعث پایین آمدن کل هزینه تولید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *