صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه
1399/08/08

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه

Guide to Buy Men's Underwear

هر چند شورت معمولا قابل دیدن نیست، اما یک عضو انکار نشدنی از لباس مردان محسوب می گردد. شورت برای پوشیدن روزانه یا انتخاب ویژه برای یک موقعیت مشخص جزء لاینفک همه لباس ها به حساب می آید. به همین خاطر انتخابش حائز اهمیت است. این مطلب قصد دارد تا شما را برای انتخاب شورت و لباس زیر مناسب در زمینه پوشش، جنس، اندازه و موارد دیگر راهنمایی کند. از طریق این راهنما به راحتی می توانید شورت مناسب را برای هر وضعیتی پیدا نمایید.

چگونه می توان شورت مردانه مناسب انتخاب کرد؟

برای انتخاب شورت توصیه می کنیم که مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. انتخاب مدل شورت براساس علاقه
  2. انتخاب شورت مناسب از نظر پوشیدن
  3. پیدا کردن اندازه شورت مطابق با جثه بدن
  4. انتخاب رنگ با توجه به سلیقه

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

شورت مردانه دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

جواب این سئوال به نظر واضح می رسد. با این حال قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم، مهم است که در مورد کارکرد اصلی شورت به درک کاملی دست یابیم. همانطور که از نام این تکه لباس مشخص است، کلمه شورت یا لباس زیر به چیزیکه زیر لباس هایمان می پوشیم، اشاره دارد. واضح است که این نوع از لباس در نزدیکی بدن پوشیده می شود و معمولا از ما در برابر سرما محافظت می نماید.

چرا یک شورت پوشیده می شود؟

دلایل متعددی برای پوشیدن شورت می توان متصور شد. اگر در زمان های اولیه به خاطر مسائل بهداشتی پوشیدن شورت رواج است، امروزه به دلایل مختلفی این نوع لباس پوشیده می شود:

  • برای محافظت از پوست باسن در برابر مالش با لباس هایی که پارچه زبری دارند؛ مانند شلوارهای جین، پارچه لباس های محلی، پارچه های بسیار ضخیم و موارد دیگر.
  • برای محافظت از سرما در طی زمان های سرد و جذب عرق در طول تابستان
  • پوشاندن اندام تناسلی در صورت شفاف بودن لباس

شورت مردانه از چه بخش هایی تشکیل گردیده است؟

ساختار یک شورت مردانه با توجه به نوع مدلش بسیار متغیر است. با این حال در کل می توان به بخش های زیر برای یک شورت مردانه اشاره نمود:

  • بند کشی؛
  • یک بخش برای خشتک؛
  • زیپ کشسان
  • پارچه ای برای محافظت از باسن و گاهی اوقات ران ها؛
  • درزها.

بند کشی شورت به عنوان یک کمربند عمل می کند و از افتادن لباس جلوگیری می نماید. بعضی از مردان دوست دارند تا این بند مشخص باشد، در حالیکه برخی دیگر نسخه های پنهان زیر پارچه را انتخاب می نمایند. انتخاب زیپ کشسان اختیاری است. این زیپ یک دهانه الاستیک کوچک بر روی جانب بسته محافظت کننده از خشتک است که برای دفع ادرار بسیار سودمند عمل می کند.

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

کدام شورت بایستی انتخاب گردد؟

امروزه پنل های انتخابی مدل های شورت مردانه بسیار متنوع است. برای انتخاب شورت مناسب باید ملاحظات زیر در نظر گرفته شود:

  1. پوشش شورت
  2. پارچه های شورت
  3. رنگ شورت
  4. اندازه شورت

در ادامه به جزئیات موارد فوق بیشتر پرداخته می شود.

کدام مدل شورت بایستی انتخاب شود؟

شورت های مردانه با توجه به نوع پوشش به دسته بندی های زیر تقسیم می گردند:

شورت باکسر بریف (پادار قاپکدار)

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

شورت های باکسر بریف یک پوشش بسیار ظریف و لطیف از لباس زیر مردانه محسوب می گردند. این نوع شورت زیر شلوارهای چسبان پوشیده می شود. اگر نمی خواهید نشانه ای روی پوست باقی بماند، ایده آل ترین مدل است. این نوع پوشش با جلوگیری از اصطکاک، حداکثر راحتی را تضمین می کند. اینگونه شورت های باکسر در چندین سایز موجود هستند، بنابراین با همه جثه ها سازگاری دارند. طول این شورت سبب افزایش ماهیچه پا می گردد و برای فعالیت های ورزشی نیز بسیار مناسب است.

شورت بریف (نیم پا)

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

شورت های بریف در مقایسه با باکسرها از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردارند. این مدل در ابتدا برای پسران خردسال تعبیه شده بود، اما امروزه این پوشش دوباره محبوب گردیده و مردان امروزی هم از آن استفاده می کنند. شورت های بریف بسیار راحت هستند و در طول روز آسایش فرد را فراهم می کنند. همچنین این پوشش روزانه با همه انواع شلوارها پوشیده می شود.

شورت بریف ناتچ

شورت بریف ناتچ به عنوان نسخه امروزی شورت های اسلیپ سنتی برای مردان شناخته می شود. این نسخه جدید همانند زیرشلواری ها، راحتی زیادی فراهم می کند و با همه لباس ها قابل پوشیدن است. این مزیت آن را برای بانوان بسیار محبوب کرده است، بنابراین یک نوع پوشش عالی برای گذراندن یک شب راحت به حساب می آید.

شورت لایه ای

این نوع پوشش در هنگام ایجاد بیشتر مختص بانوان بود، اما امروزه توسط مردان هم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شورت ها برای مردانیکه عادت به پوشیدن آنها ندارند، خوشایند نخواهند بود.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

شورت باکسر (پادار بلند)

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

شورت های باکسر یک پوشش بسیار ساده و کلاسیک هستند که بخش جدایی ناپذیر از لباس زیر مردان به شمار می آیند. این شورت ها بسیار شیک اند، و با همه انواع شلوارها قابل پوشیدن هستند و توسط همه گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرند. شورت باکسر بسیار راحت است و این مزیت اصلی آن محسوب می شود.

چه پارچه هایی برای شورت مردانه باید انتخاب گردد؟

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

انتخاب جنس مناسب برای شورت ضروری است. به غیر از پوشش، این جنس کالاست که راحتی را به ارمغان می آورد. برای انتخاب درست باید به ویژگی های زیر برای پارچه توجه داشته باشید.

پنبه

پنبه ماده ایده آلی برای لباس زیر مردانه است. این ماده راحتی حداکثر را تضمین می نماید. برای پوشش روزانه، پنبه کشی ترجیح داده می شود. بزرگترین مزیت یک لباس زیر پنبه ای به توانایی آن برای اجازه دادن به تنفس پوست مربوط می گردد. در واقع پنبه در زمان های اوج گرما، عرق را جذب می کند تا از بوی بد جلوگیری نماید. این ماده در فصل زمستان از پوست در برابر سرما محافظت می کند. پنبه ترکیبی انتخاب دیگری است. با این حال پنبه خالص به عنوان عالی ترین ماده برای انتخاب به خصوص برای مردانی با پوست حساس شناخته می شود. با توجه به مقاومت خوبی که دارد، نگهداری این نوع پوشش راحت است.

لاکرا

لاکرا یک ماده بسیار نرم برای لمس کردن است. خاصیت کشسانی آن، راحتی زیادی را فراهم می کند و به خوبی با جثه مردانه ترکیب می گردد. بنابراین این نوع پارچه در صنعت لباس زیر مردانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت کشسانی لاکرا باعث شده تا این ماده نسبت به سایر مواد کمتر دچار تغییر شکل شود. نگهداری این نوع پارچه بسیار آسان است. می توان یک شورت لاکرا را با دست یا ماشین لباسشویی شست. این ماده از مقاومت زیادی برخوردار است که این موضوع دوام پذیری آن را تضمین می نماید. معمولا دچار چین و چروک نمی شود، پس به اتو زدن نیاز ندارد.

میکرو الیاف

میکرو الیاف یک ماده ایده آل برای لباس زیر ورزشکاران است. در واقع این ماده در برابر گرما بسیار مقاوم است و قابلیت تنفس پذیری خوبی دارد. میکرو الیاف موجب جذب عرق می شود و راحتی زیادی را در طول تمرین فراهم می کند. این ماده نوعی پارچه است که بسیار سریع خشک می گردد و مشکل خاصی در زمان نگهداری ندارد. می توان به صورت دستی یا با ماشین لباسشویی آن را شست. برای خشک نمودن می توان آن را در هوای آزاد رها کرد یا از خشک کن استفاده نمود.

پلی استر

پلی استر همانند میکرو الیاف نرم است و در هنگام لمس به فرد حس خوشایندی منتقل می نماید. این ماده بدن را به شکل خاصی در می آورد، بنابراین قسمت های عضلانی را برجسته می کند. این ویژگی آن را برای لباس های زیر ورزشی مناسب کرده است. پلی استر راحتی بهینه را تضمین می کند و از پارگی در مقابل لباس هایی که پارچه نسبتا زبری دارند، جلوگیری می نماید. علاوه بر این، پلی استر یک ماده بسیار کاربردی است، چون دچار چین و چروک نمی گردد. این نوع پارچه به اتو زدن نیاز ندارد و برای شستشو از مقاومت خوبی برخوردار است.

مودال

ویژگی های مودال بسیار شبیه خاصیت های پنبه است. اولین ویژگی مودال به سبکیش مربوط می گردد که آن را به ماده ای عالی برای همه موقعیت ها (پوشیدن روزانه، فعالیت های ورزشی و موارد دیگر) تبدیل کرده است. مودال به خاطر قابلیت تنفس پذیری خوب بسیار مشهور گردیده است. علاوه بر این، مودال به جای حفظ رطوبت موجب تبخیر آسان می گردد. در واقع مودال پارچه ای است که بسیار سریع خشک می شود.

ویسکوز

ویسکوز یک الیاف مصنوعی بسیار نرم است که به خوبی با شکل بدن ترکیب می شود. خاصیت ابریشمی ویسکوز، آن را به ماده ای جذاب برای لباس زیر تبدیل نموده است. این ماده راحتی عالی را تضمین می نماید و عرق را به خوبی جذب می کند.

الیاف بامبو

الیاف بامبو ماده نسبتا کمیابی است، اما در صنعت لباس زیر مردانه بسیار محبوب است. پارچه ای که از بامبو طبیعی ساخته شده باشد، ظریف است و در زمان لمس، نرم به نظر می رسد. این ماده به پوست می چسبد و وقتی از سرما محافظت می کند، نوعی حس برهنگی به فرد منتقل می نماید. الیاف بامبو یک ماده عالی برای لباس زیر یک شب گرم به حساب می آید.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

کدام رنگ ها برای شورت مردانه مناسب هستند؟

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

انتخاب درست رنگ لباس زیر بسیار مهم است. به طور کلی به عنوان یک مرد بهتر است تا رنگ های خنثی را انتخاب نمایید تا در صورت بروز یک حادثه شرم آور، توجه زیادی را به خودتان جلب نکنید. رنگ های خنثی، رنگ هایی هستند که با مردانگی سازگاری بیشتری دارند، در حالیکه رنگ های روشن اغلب برای بیان جنبه زنانگی به کار برده می شوند. سیاه، سفید، بژ، آبی تیره و خاکستری، کلاسیک ترین رنگ های لباس زیر مردانه هستند. علاوه بر این، شما می توانید از زیر شلوارها و شلوارک های راه راه نیز استفاده نمایید. رنگ های آبی یا قرمز ملایم برای اینگونه پوشش ها چندان صدمه آمیز نیستند. برای جلب توجه شاید استفاده از رنگ های روشن یا جذاب ایده بدی نباشد.

چگونه اندازه مناسب شورت مردانه را می توان انتخاب کرد؟

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

برای انتخاب یک لباس زیر، اندازه یک المان مهم دیگر به حساب می آید. جهت انتخاب درست اندازه لباس زیر، ابتدا ضروری است که از اندازه و وزن خودتان مطلع باشید. براساس این اطلاعات شما می توانید اندازه لباس زیرتان را تعیین نمایید.

کدام اندازه شورت مردانه برای شما مناسب است؟

در کل شش سایز از شورت مردانه وجود دارد. این اندازه ها عبارتند از بسیار کوچک (XS)، کوچک (S)، متوسط (M)، بزرگ (L)، بسیار بزرگ (XL) و فوق العاده بزرگ (XXL). این عبارت ها بیان کننده اندازه ای است که شاید در کشورهای مختلف و حتی در برندهای متنوع، یکی نباشد.
برای اطلاع از اندازه شورت تان، بهتر است تا به جدول زیر مراجعه کنید. این جدول به شما امکان می دهد تا اندازه مناسب شورت و معادل آنها را برحسب سانتیمتر پیدا نمایید.

اندازه

دور کمر (برحسب سانتیمتر)

اندازه شلوار (برحسب سانتیمتر)

بسیار کوچک (XS) 69/76 36/38
کوچک/ متوسط (S/M) 77/84 40/42
متوسط/ بزرگ (M/L) 85/92 44/46
بزرگ/ خیلی بزرگ (L/XL) 93/100 48/50
بسیار بزرگ (XL) 101/106 52/54
فوق العاده بزرگ (XXL) 109/116 56/58

چرا اندازه شورت مردانه حائز اهمیت است؟

برای اینکه حداکثر راحتی در طول روز تضمین شود، انتخاب صحیح شورت مردانه بسیار مهم خواهد بود. در واقع اگر لباس زیر اندازه مناسبی نداشته باشد، فقط حس ناراحتی به فردیکه آن را پوشیده است، منتقل خواهد نمود.

قبل از خرید شورت مردانه باید به چه جزئیاتی توجه کرد؟

بهتر است قبل از خرید شورت، جعبه آن را باز نمایید تا بتوانید محصول را مستقیما مشاهده کنید. در این صورت جزئیات برای شما مشخص خواهد گردید. در ادامه به مواردیکه قبل از خرید یک شورت مردانه باید به آنها توجه داشته باشید، اشاره می گردد:

  • آیا کش شورت و درزهای آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟
  • آیا همه درزها به خوبی پرداخت شده اند؟
  • آیا پارچه شورت بدون پارگی است؟

چگونه می توان شورت مردانه را به شکلی درست پوشید؟

نحوه انتخاب و چگونگی استفاده از مدل های شورت مردانه - لباس مردانه, طراحی لباس, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

برای اینکه شورت به درستی پوشیده شود، بهتر است از جثه بدن تان اطلاع داشته باشید. در واقع براساس ساختار بدن تان، شورت از سازگاری کم یا زیاد بهره مند می گردد.

  • مورفولوژی مثلثی: مردانیکه از پیکره یا جثه مثلثی برخوردارند، بهتر است از شورت های باکسر استفاده نمایند.
  • مورفولوژی مستطیلی: مردانی با پیکره مستطیلی باید به سمت استفاده از شورت های باکسر و تنکه متمایل گردند.
  • مورفولوژی ذوزنقه ای: برای جثه ذوزنقه ای بهتر است شورت های باکسر و تنکه پوشیده شوند.
  • مورفولوژی مثلث معکوس: مردانی با جثه مثلث معکوس مانند جثه های ذوزنقه ای می توانند شورت های باکسر و تنکه را بپوشند.
  • مورفولوژی بیضوی: برای جثه بیضوی، پوشیدن تنکه توصیه می گردد.

نتیجه گیری

برای انتخاب درست شورت مردانه، ابتدا اطلاع از مدل های مختلف شورت برای مردان و کارکردهای مرتبط شان مهم خواهد بود. در نظر داشتن مواد استفاده شده برای تولید شورت ضروری است و انتخاب آن بایستی براساس سلیقه و علاقه صورت گیرد. رنگ المان مهم دیگری است که هنگام خرید شورت مردانه باید آن را مد نظر قرار دهید. برای رسیدن به انتخاب ایده آل سعی کنید تا به قسمت های مختلف شورت (درزها، کش، پارچه، جیب و موارد دیگر) توجه و آنها را بررسی نمایید. با توجه به نوع برند لباس زیر می توانید انتخاب خودتان را براساس بودجه در نظر گرفته شده مطابقت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *