صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت پنج گام برای خلق یک مانیفست پایدار
1399/06/15

پنج گام برای خلق یک مانیفست پایدار

Steps To Creating A Sustainability Manifesto

مد و پایداری به عنوان موضوعاتی مهم شناخته می شوند که با پیچیدگی زیادی همراه هستند. این مطلب کاری مشترک از کرینگ (Kering) و کالج مد لندن (London College of Fashion) است که تلاش دارد تا مخاطبان را با چگونگی خلق مانیفست مد آشنا نماید. این متن خلاصه ای از دوره آموزشی رایگان کالج مد لندن و کرینگ تحت عنوان مد و پایداری: شناخت مد لوکس در جهان در حال تغییر به حساب می آید. این دوره آموزشی رایگان شامل بیش از 18 ساعت فیلم آموزشی، مقاله، ارزیابی های دقیق کارشناسی و آزمون در زمینه های مد پایدار، تامین منابع پایدار و شناخت فرصت های خلاقانه است.

مانیفست چیست؟

معمولاً مانیفست ها بر روی اهداف بیرونی سازمان متمرکز می شوند و خلاقیت داخلی یک سازمان یا فرد و جهت گیری یک کسب و کار را شکل داده و آن را هدایت می کنند. آنها غالباً به مشکلات دنیای واقعی پاسخ می دهند و از یک نیاز یا ایده جدید به منظور انجام تغییرات و یا انگیزه ای برای ایجاد تغییر، حمایت می کنند.
مانیفست عبارتی است که شما در آن اهداف، انگیزه ها و ارزش های اصلی خود را به صورت علنی اعلام می کنید. در واقع مانیفست به معنای بیان جسورانه اصول اشاره دارد.

چرا باید مانیفست بسازیم؟

تدوین یک مانیفست به شما اعتماد به نفس می دهد تا آنچه را که در کار عرصه مد مهم است مد نظر داشته باشید، و به شما کمک می کند تا مسیر خود را حفظ نمایید و راهنماییتان می کند تا در سفر کاری خود همواره پایداری را در کارهای روزمره بگنجانید.
یک مانیفست به شما کمک می نماید تا آنچه را که درباره آن موضع گیری کرده اید، آنچه را که ممکن است بخواهید تغییر دهید و آنچه را که در جهان ناعادلانه است، سبک سنگین کنید. تفکر در مورد ایده ها و ارزش های خود از این طریق، شما را یاری خواهد کرد تا در مورد اهداف تان و آنچه که واقعاً برای شما در رابطه با مد و پایداری مهم است، کاملاً شفاف باشید. هر چه زودتر به ارزش های اصلیتان فکر کنید، ساخت یک ذهنیت پایدار درباره آنچه که انجام می دهید، آسان تر خواهد بود و احتمالاً تاثیرات مثبت بیشتری به دنبال خواهد داشت.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

نحوه خلق یک مانیفست

با پیوند دادن یک حقیقت یا واقعیتی که می تواند شما را به احساسات، آنچه که برای آن ارزش قائل هستید و آنچه را که می توانید به آن متعهد بمانید ارجاع دهد، کار خود را شروع کنید؛ بدین گونه می توانید یک نقطه شروع مهم و مستحکم برای کار خود در زمینه مد و پایداری ایجاد نمایید.

پنج گام برای خلق یک مانیفست پایدار - مد, صنعت مد, تجارت منصفانه

1- واقعیت

چه چیزی در مورد مد وجود دارد که شما خواهان تغییر آن هستید و چه حقایقی پشت آن وجود دارد؟

2- ارزش ها

به ارزش های خود در رابطه با مد و پایداری فکر کنید.
یکی از راه های انجام این کار، امتحان کردن و نوشتن آنهاست. انجام این کار به شما کمک می کند تا در مورد چیزهایی که ممکن است بخواهید به وجود بیاورید یا ترویج دهید و یا چیزهایی که در رابطه با علاقه شما به مد است و تاثیر مثبتی که ممکن است به همراه داشته باشند، فکر کنید.

3- چشم انداز

چشم انداز شما برای جهانی بهتر چیست؟ معلوم کردن این چشم انداز و به نمایش گذاشتن چگونگی درک و شناخت شما از جهان جزء مهمی از مانیفست است؛ حتی اگر دیدگاه شما و درک شما نسبت به جهان با اطرافیانتان متفاوت باشد.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

4- تغییر

چه چیزی است که شما می خواهید آن را تغییر دهید و چرا. مشکلی که در صدد حل و فصل آن هستید، چیست؟ و برای ایجاد تغییر چه کاری می توانید انجام دهید؟ مانیفست ها در نهایت دعوت به عمل هستند، بنابراین به این فکر کنید که در نتیجه مانیفست شما چه اقدامی رخ خواهد داد؟

5- تعهد

شما خواهان دیدن دنیای بهتری هستید، حال چگونه می خواهید به آنجا برسید؟
چه چیزی در مورد مد وجود دارد که شما فکر می کنید می خواهید آن را تغییر دهید و چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ چگونه صنعت مد می تواند به سمت بهتر شدن متحول شود؟ آنچه را که در راستای کمک به این اتفاق به آن متعهد هستید، یادداشت کنید.

نمونه هایی از مانیفست های پایداری مد

  • مانیفستی برای انقلاب مد (Manifesto for a Fashion Revolution)
  • مانیفست 8M از سوی AMSE انجمن مد پایدار اسپانیا (به زبان اسپانیایی)
  • مانیفست مد آینده میسترا (Mistra Future Fashion Manifesto)
  • مانیفستی برای صنعت مد مدرن (A Manifesto for a Modern Fashion Industry)
  • مصرف کننده با اخلاق: مانیفستی برای تغییر (Ethical Consumer: A Manifesto for Change)
  • مانیفستی از مودا لیمپا (Moda Limpa) (به زبان پرتغالی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *