صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت برترین تولیدکنندگان ماشین ریسندگی در جهان
1399/09/20

برترین تولیدکنندگان ماشین ریسندگی در جهان

Top Manufacturers of Spinning Machines

صنایع ریسندگی، نخ مورد نیاز صنایع بافندگی که خود تولیدکننده پارچه مورد نیاز صنعت پوشاک هستند را آماده می کنند. کیفیت نخ و پارچه نقش بسیار مهمی در کیفیت پوشاک دارد. تولید نخ با کیفیت تا حد زیادی به ماشین آلات تولیدکننده آن بستگی دارد. بازیگران اصلی عرصه تولید ماشین های ریسندگی، کشورهای سوئیس، آلمان، ژاپن، ایتالیا، چین و هندوستان هستند. اما کشورهایی مانند اسپانیا، بلژیک، ترکیه و فرانسه نیز در تلاشند تا آرام آرام سهم خود را در این بازار افزایش دهند. بیشترین سهم این بازار در اختیار کشور سوئیس است؛ این کشور در ساخت ماشین آلات نساجی بسیار دقیق استاد است.

5 تولیدکننده برتر ماشین های ریسندگی در جهان

مهمترین سیستم های ریسندگی به ترتیب عبارتند از سیستم ریسندگی حلقه ای (با سهم 65% از بازار)، سیستم ریسندگی چرخانه ای (با سهم 30% از بازار) و سیستم ریسندگی ایرجت (با سهم 2 تا 5% از بازار). اصول غیر معمول ریسندگی مانند ریسندگی اصطکاکی در این بین زیاد به حساب نمی آید، زیرا زیاد کاربردی و مورد توجه نیستند.

تامین کنندگان فناوری های ریسندگی فوق الذکر عبارتند از:

  1. شرکت Rieter AG مستقر در وینترتور سوئیس. فعال در زمینه سیستم های ریسندگی حلقه ای، چرخانه ای و ایرجت
  2. شرکت Saurer Schlafhorst GmbH & CO. KG مستقر در اوباخ پالنبرگ آلمان. فعال در زمینه سیستم های ریسندگی حلقه ای، چرخانه ای و سیستم های نخ پیچی
  3. شرکت Murata Machinery مستقر در فوشیمی کو در شهر کیوتوی ژاپن. فعال در زمینه سیستم ریسندگی ایرجت و سیستم نخ پیچی
  4. شرکت Savio Macchine Tessili S.p.A. مستقر در پوردنونی ایتالیا. فعال در زمینه سیستم ریسندگی چرخانه ای، و سیستم های نخ پیچی و نخ تابی
  5. شرکتLakshmi Machine Works مستقر در کویم باتوری هند. فعال در زمینه سیستم ریسندگی حلقه ای و سیستم نخ پیچی

1- شرکت Rieter AG مستقر در وینترتور سوئیس

شرکت سوئیسی Rieter AG، تولیدکننده ماشین آلات ریسندگی حلقه ای، چرخانه ای و ایرجت است. محصول اصلی شرکت Rieter AG، «ماشین ریسندگی حلقه ای G 36 (G 36 ring spinning machine)» نام دارد. این دستگاه شامل یک داریو تنظیم شده نخ کشی به نام Flexidraft است که با سیستم های الکترونیکی کنترل می شود و باعث بالا رفتن انعطاف پذیری روند کار می گردد. مشتریان این شرکت به لطف به کارگیری چنین راهکارهای فنی در ساخت ماشین آلات ریسندگی از ظرفیت بالای این دستگاه ها، قابلیت اطمینان و کیفیت بالای محصولات تولیدی متنفع می شوند. کیفیت نخ تولیدی توسط سیستم SERVOgrip تضمین می شود، در واقع نوآوری Rieter بدون نیاز به تعویض بوبین هایی که نخ پیچی نشده اند، نخ زیر بوبین ها را حذف می کند و همین باعث می شود تا تاب الیاف به وضوح کاهش پیدا کند؛ و همین موضوع تعویض سریع بوبین ها و قابلیت اطمینان سیستم را تضمین می کند. علاوه بر این ثابت شده است که تنظیم سیستم نخ کشی Ri-Q-Draft با بازوی راهنمای بارگذاری شده پنوماتیکی و سیستم Ri-Q-Bridge به منظور ارتقاء شرایط نخ ریسی خود پایه محکمی برای تولید مستمر نخ با کیفیت به حساب می آید. در نهایت درایو میانی که بر پایه موتور مستقیم است، کیفیت مستمر و بلند مدت این ماشین ها را تضمین می نماید.

برترین تولیدکنندگان ماشین ریسندگی در جهان - ماشین آلات نساجی, صنعت نساجی, دستگاه های نساجی, دانش نساجی
ماشین تمام تاب نخ Rieter

دستگاه ریسندگی حلقه ای تمام اتوماتیک شرکت Rieter، «R 66» نام دارد. این دستگاه استاندارد کیفیت و بهره وری را تعیین می کند. در این دستگاه، کیفیت نخ تولیدی با بهبود استحکام نخ در برابر از هم گسیختگی و یکنواختی نخ با وجود جعبه ریسندگی S 66 با مرکزیت مجزا و عناصر ریسندگی قابل تعویض، تضمین می شود. علاوه بر این، وجود ویژگی های مناسب سیستم های فرآوری بیشتر نخ سبب افزایش کیفیت یکنواختی نخ تولیدی می گردد. به کارگیری فناوری های پیوند شبه نخ با عنوان «AEROpiecing» و تمیز کاری چرخانه ای «VARIOclean» در این ماشین ها و در خلال هر سیکل پیوند نخ، باعث ارتقاء کیفیت نخ تولیدی می شود. علاوه بر این، کیفیت بالای نخ تولیدی با وجود نازل خنک کننده سطحی که بر پایه فن آوری COOLnozzle کار می کند، تضمین می گردد (از آسیب دیدن الیاف حساس جلوگیری می شود).
دستگاه ریسندگی ایرجت تمام اتوماتیک شرکت Rieter، «J 26» نام دارد. در این دستگاه کیفیت ساختار منحصر به فرد نخ Com4jet تضمین می شود که استفاده از آن در فرآیندهای پایین دستی و تولید پارچه مزیت به حساب می آید. نوآوری های فناوری، امکان تنظیم میزان نرمی پارچه را فراهم می کنند. سیستم تمیزکننده معتبر نخ Rieter Q 10A در دستگاه J 26 یکپارچه شده است. در این دستگاه همه سیستم های عملکردی تمیز کننده و کانال های نظارتی ویژه برای ریسیدن الیاف پلی استر در دسترس هستند. با تعویض کناره های بسته بندی های نخ، تراکم بسته بندی ها همگن تر شده، وزن آنها بیشتر گردیده و لبه آنها به گونه ای است که به راحتی در فرآیندهای پایین دستی قابل استفاده هستند. در این ماشین ها سیستم پیوند نخ از اصل معتبر تغذیه الیاف پیشرونده استفاده می کند؛ همین امر منجر به ایجاد پیوندهایی بسیار محکم و شبه نخی می شود که در پارچه ها قابل تشخیص نیستند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

2- شرکت Saurer Schlafhorst GmbH & CO. KG مستقر در اوباخ پالنبرگ آلمان

شرکت آلمانی Saurer Schlafhorst GmbH & CO. KG، ماشین آلات ریسندگی حلقه ای و چرخانه ای، و دستگاه های نخ پیچی را تولید می کند. شعبه شرکت تحت نام Saurer AG در ماتویل سوئیس یک مدل برتر از دستگاه ریسندگی حلقه ای با نام «Zinser 351» را تولید می کند. معرفی مدل Zinser 351 در راستای ارتقاء بهره وری بوده است؛ ضمناً می توان با نصب ماژول های اضافی و اجزای اتوماسیون بر روی این دستگاه آن را با نیازهای مختلف تولید متناسب کرد. در این دستگاه مهمترین پارامترهای ریسندگی و اجزای ماشین به عنوان مثال درایو دوک نخ ریسی، FancyDraft و CoWeMat به صورت مرکزی کنترل می شوند. تنظیمات مرکزی، خطاهای تنظیم را به حداقل می رسانند و باعث حذف عدم دقت می شوند.

Autoconer 6 نام ماشین نخ پیچی شرکت Saurer Schlafhorst GmbH & CO. KG است. نکات برجسته این ماشین پیشرفته جدید عبارتند از:

  • واحد نخ پیچی خود تنظیم به همراه سیستم های Eco-Drum-Drive و SmartCycle
  • تنظیم قدرت دستگاه براساس نیاز با کنترل هوشمند خلاء
  • عملکرد هوشمند دافر
  • کار با توجه به اصول جدید تغذیه و حداکثر 80 واحد پیچش در دستگاه نوع RM
  • برخورداری از پیشرفته ترین اتوماسیون با وجود سیستم VarioReserve، به اشتراک گذاری هوشمند بوبین ها و تغذیه با سرعت بالا
  • سیستم هوشمند داخلی به منظور دستیابی به حداکثر قابلیت اطمینان
  • بسته بندی های با کیفیت Schlafhorst با کنترل استاندارد کشش نخ و فناوری پیوند بهینه شده

ماشین ریسندگی چرخانه ای شعبه شرکت Saurer AG در ماتویل سوئیس، « Autocoro 9 » نامیده می شود. ویژگی های برجسته این دستگاه جدید عبارتند از:

  • کاهش هزینه های انرژی حداقل تا 25%
  • حداکثر بهره وری به لطف بهره گیری از تکنولوژی منحصر به فرد حالت ریسندگی مجزا
  • سرعت روتور بالا تا 180000 دور در دقیقه (RPM) و سرعت اوج گیری تا 300 متر در دقیقه – در تمام طول دستگاه و برای بسته های بسیار بزرگ نخ تا قطر 350 میلیمتر
  • قابلیت تنظیم طول ماشین به صورت جداگانه، حالت ریسندگی کاملاً اتوماتیک با حداقل 6 دافر و Synchro Piecing 24
  • حداکثر بهره وری در متر مکعب که منجر به استفاده بهینه از فضا می شود
  • کاهش زمان نگهداری و الزامات پرسنلی
  • حداکثر بهره وری اقتصادی در همه بازارها

3- شرکت Murata Machinery مستقر در فوشیمی کوی شهر کیوتوی ژاپن

شرکت ژاپنی Murata Machinery در زمینه تولید ماشین های نخ پیچی و ریسندگی هوایی فعالیت می کند. ماشین ریسندگی هوایی تولید آنها، VORTEX نام دارد. نسل اول دستگاه های ریسندگی VORTEX حاوی یک گره زن نخ اتوماتیک به منظور استمرار عملیات ریسندگی هستند. نسل دوم این ماشین های ریسندگی از فناوری خود ریسندگی بهره می برند و حاوی گره زن های اتوماتیک نیز می باشند. وجود این فناوری ها منجر به اتصال پایدار و بهتر انواع نخ ها می شود. نسل سوم ماشین های ریسندگی VORTEX با بهره گیری از مفاهیمی چون ارزش مندی، برتری و تنوع به همه انتظارات پاسخ داده اند.
یکی دیگر از محصولات شرکت Murata Machinery، سیستم تثبیت کننده کشش نخ ریسی (STS) است. سیستم STS، فناوری کلیدی دستگاه ریسندگی VORTEX محسوب می شود. این مکانیسم نخ را از نازل ریسندگی که در آن غلتک اصطکاکی به جای غلتک تماس پشت قرار گرفته است، می کشد. این سیستم و سنسور ریسندگی جدید این دستگاه ها باعث می شود که نسل سوم دستگاه های VORTEX در زمینه تولید ساختارهای پایدار نخ و نخ های با کیفیت، قابل اعتماد و استوار ظاهر شوند.
علاوه بر این شرکت Murata Machinery، دستگاه های نخ پیچ اتوماتیکی را با نام PROCESS CONER II QPRO Plus تولید می کند. به دلیل قابلیت تنظیم خودکار این دستگاه نخ پیچ، کیفیت کار آن بسیار بالا می باشد. یکنواختی کشش نخ، ثبات تراکمی بسته بندی های نخ و موقعیت بهینه بوبین ها تنها بخشی از نقاط قوت این دستگاه ها به حساب می آید.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

4- شرکت Savio Macchine Tessili S.p.A. مستقر در پوردنونی ایتالیا

شرکت ایتالیایی Savio Macchine Tessili S.p.A. در زمینه تولید دستگاه های ریسندگی چرخانه ای فعالیت می کند. دستگاه ریسندگی چرخانه ای تولیدی این شرکت، « FlexirotorS 3000» نام دارد. قابلیتی که این شرکت ایتالیایی خواهان ارائه آن به مشتریانش می باشد، انعطاف پذیری است. بنابراین دستگاه FlexirotorS 3000 برای پاسخ به الزامات مختلف انعطاف پذیری در خطوط فرآوری اپن اند طراحی شده است.
این شرکت با استفاده از واحد نخ ریسی Suessen همراه با دو جلویی جداگانه که به یک ماشین کاملاً الکترونیک مرتبط هستند؛ راهکار ایده آلی را برای کنترل تولید به مشتریانش ارائه می دهد. علاوه بر این، دستگاه FlexirotorS 3000 بالاترین سرعت و عملکرد مناسب تیک آپ را تضمین می کند. این دستگاه بهترین برنامه ریزی تولید و بالاترین کیفیت نخ و بسته بندی را تضمین می کند، و زمان غیر مولد را به حداقل می رساند.

5- شرکت Lakshmi Machine Works مستقر در کویمباتور هند

شرکت هندی Lakshmi Machine Works، تولید کننده خطوط «LR60» برای دستگاه های ریسندگی حلقه ای است. انواع دستگاه های حلقه ای «LR60» عبارتند از:

  •  LR60/A: دستگاه ریسندگی بدون دافر
  • LRJ 60/A: دستگاه ریسندگی بدون دافر با مکش تراکمی
  • LR60/AX: دستگاه ریسندگی دافر دار
  • LR60/AXL: دستگاه ریسندگی با کنر رابط

تمام ماشین های ریسندگی حلقه ای LR60، دارای یک درایو اینورتر هستند. این درایو اینورتر از طریق سیستم اینورتر سرعت را کنترل می کند و همین باعث می شود تا تغییر سرعت در فرآیند ریسندگی کمتر باشد. از ویژگی های انتخابی دستگاه های ریسندگی حلقه ای سری «LR60» میتوان به مواردی مثل دافر اتوماتیک، کنر رابط و نخ ریسی متراکم اشاره کرد. در واقع این مجموعه یک ماشین خودکار و کاربر پسند است. دافر اتوماتیک، نیروی کار را توجیه می کند. با استفاده از دافر اتوماتیک زمان تعویض ماسوره های پر با ماسوره های خالی به کمتر از 3 دقیقه می رسد. زیرا به دلیل حذف ملایم کاپ ها، عمر مورد انتظار دوک های نخ ریسی افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از محصولات این شرکت، دستگاه نخ پیچی «LW72» است. این دستگاه نخ پیچی به ویژگی های زیر در مورد اتوماسیون و تضمین کیفیت فرآیند اشاره دارد:

  • فناوری دیجیتالی کنترل سیگنال
  • شتاب دهنده بازپیچش نوع مربعی با سیستم کنترل سرعت متغیر
  • سیستم ضد پیچش زمان بندی متغیر
  • سیستم ضد الگوسازی الکترونیکی
  • شافت چرخه درایو دوتایی برای افزایش سرعت چرخه اتصال
  • کشش دهنده نخ پنوماتیکی نوع دیسکی دوتایی
  • موتور مکش کنترل شده با اینورتر

2 دیدگاه

  1. مطالبی که در سایت ارائه میدهد بسیار خوب و ارزنده هست و برای قشر کثیری از فعالین نساجی کاربرد دارد.

    با سپاس فراوان

  2. درود وقت بخیر روز برشما خوش من درصد شروع به راه اندازی کارگاه تولید نخ هستم محبت بفرماید که دستگاهی با قیمت مناسب و کیفیتی خوب یا معمولی از اطلاعت خوب تون سپاس گزارم موفق پیروز باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *