صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نعناع فلفلی راه حلی طبیعی و پایدار برای یک مشکل قدیمی
1400/09/04

نعناع فلفلی راه حلی طبیعی و پایدار برای یک مشکل قدیمی

Peppermint oil is a naturally derived solution to an age-old problem

برند Polartec از شرکت Milliken & Company در حال کار بر روشی است که با استفاده از نعناع فلفلی برای ایجاد مقاومت در برابر بوی بدن بدون استفاده از محصولات حاوی فلز آن را در طیف وسیعی از پارچه های عملکردی استفاده کند.

روش مقاوم در برابر بوی روغن نعناع یک راه حل جدید است که به راحتی قابل تجدید، بسیار پایدار و زیست تخریب پذیر برای مهار بو در منشاء است.

بوی بدن زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها اسیدهای چرب و پروتئین‌های موجود و مواد زائد در عرق را متابولیزه می‌کنند و اینجاست که روغن نعناع به طور موثری از رشد میکروب‌های ایجاد کننده بو در پارچه جلوگیری می‌کند.

موثر بودن این روش دربخش تحقیق و توسعه شرکت و به منظور دستیابی به کاهش 99٪ باکتری ها، حتی پس از 50 بار شستشو در هر آزمایش با استاندارد صنعتی JIS L1902، اثبات شده است. با توجه به نتایج این آزمایشات می توان گفت این راهکار جدید روشی کاملا موثر و دائمی جهت کاهش بوی عرق در منسوجات است.

در تست های استفاده از پوشاک یعنی جایی که نتایج در دنیای واقعی بسیار اهمیت دارد، افرادی با تجربه در زمینه تشخیص بوی عرق، کنترل بو در این روش را بهتر یا برابر با راهکارهای قبلی که از فلز جهت مهار بو استفاده می شد ارزیابی کردند. تولید پارچه های پاور درای، پاور گرید و دلتا با این شیوه نوین به زودی در ایتالیا و چین آغاز خواهد شد و ایالات متحده نیز ظرف 12 ماه آینده فروش آن را آغاز خواهد کرد.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

با توجه به گزارشات و آزمایشات نهایی پیش از تولید می توان گفت استفاده از روغن نعناع که به طور پایدار با استفاده از فرآیند استخراج بخار سازگار با محیط زیست برداشت می شود، یکی از بهترین راه حل های طبیعی و پایدار برای یک مشکل قدیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *