صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت شرح فعالیت بازارپرداز خرده فروش پوشاک
1399/07/28

شرح فعالیت بازارپرداز خرده فروش پوشاک

Job Description for Apparel Retail Merchandiser

بازارپردازی خرده فروشی

امروزه بازارپردازی خرده فروشی (retail merchandising) یکی از سریع التغییر و پویاترین صنایع در دنیای پوشاک و مد محسوب می شود. بسیاری از موقعیت های خرده فروشی جدید در دنیای کنونی قابل مشاهده هستند. خرده فروش های محلی و جهانی، محصولات مد و پوشاک را فراهم می کنند، و خدمات خود را در هر مکانی به مصرف کنندگان ارائه می دهند. بازارپردازان خرده فروش، ایده های خرده فروشی چند کاناله از جمله مغازه های خرده فروشی سنتی، کاتالوگ ها، ارسال ایمیل مستقیم و مکان های آنلاین مثل شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و موارد دیگر را به کار می گیرند. خرده فروشان از فناوری های جدید استفاده می کنند تا به نیازهای دائما در حال تغییر مصرف کنندگان در سراسر جهان پاسخ دهند.

بازارپرداز خرده فروش پوشاک

کسب و کار خرده فروشی از تقسیم بخش کوچکتری از یک کالا یا محصول بزرگ و فروش آن به مصرف کنندگان تشکیل گردیده است. بازارپردازی خرده فروشی شامل همه فعالیت های مرتبط با فروش مستقیم محصولات یا حتی خدمات به مصرف کنندگان یک محصول خاص است. بازارپرداز خرده فروش، محصولات را در مقادیر کم می فروشد، و نقش خود را به عنوان واسطه بین عمده فروش و مصرف کننده ایفا می نماید.
بازارپردازان خرده فروش با خریداران شرکت برای به حداکثر رساندن سود، ارتباط بسیار نزدیکی برقرار می نمایند. آنها اطمینان حاصل می کنند که همه مقادیر محصولات به شکلی صحیح در فروشگاه یا در سایت ظاهر می گردند، و در قیمتی مناسب به فروش می رسند. آنها برای دستیابی به موفقیت، یک برنامه منطقی درباره خرید دقیق، نظارت و پیش بینی سطح انبار، و ترتیب فعالیت های مختلف تبلیغاتی فروش برای محصولات تنظیم می نمایند.
بازارپرداز خرده فروش برای انجام این شغل باید در مورد خرید و بازارپردازی، خرده فروشی جهانی، مدیریت بازار خرده فروشی، مدیریت مالی و کنترل، تبلیغ کالا، مد جهانی، آخرین گرایشات مد، رفتار مصرف کننده در ارتباط با تصمیم گیری های انتخاب پوشاک، و تحلیل محصولات نساجی و پوشاک با استفاده از ابزار آزمایش منسوجات اطلاع داشته باشد.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

شرح فعالیت بازارپرداز خرده فروش پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت مد, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

فعالیت های یک بازارپرداز خرده فروش

  1. فراهم کردن خدمات شخصی برای همه مصرف کنندگان.
  2. ارائه اطلاعات دو طرفه از تولید کننده به مصرف کننده و برعکس.
  3. همکاری در استانداردسازی و درجه بندی محصولات.
  4. تقبل کردن وظایف حمل و نقل و انبار محصولات.
  5. گردآوری محصولات متنوع از تأمین کنندگان و عمده فروشان مختلف.
  6. حفظ موجودی کافی از محصولات مختلف برای تأمین نیازهای مصرف کنندگان.
  7. فراهم کردن تسهیلات اعتباری برای مصرف کنندگان.
  8. جلب توجه مصرف کنندگان با در معرض نمایش قرار دادن محصولات، انجام رویدادهای مد و موارد دیگر.
  9. انجام فعالیت های بازاریابی.
  10. در نظر گرفتن ریسک ذخیره سازی و فراهم نمودن کالاها برای مصرف کنندگان.

شرح فعالیت بازارپرداز خرده فروش پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت مد, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

وظایف بازارپرداز خرده فروش

1- تحلیل مصرف کنندگان محلی

فروش در یک مغازه خرده فروشی مشخص می تواند تحت تأثیر عوامل مختلف زیر قرار گیرد:

  • موقعیت جغرافیایی مغازه
  • میزان جمعیت ناحیه
  • فعالیت های اجتماعی ارائه داده شده در آن منطقه
  • شرایط اقتصادی و سطح جمعیت محلی
  • تأثیرپذیری جمعیت آن ناحیه از مقوله مد

2- انتخاب یک تصویر مد

هر مغازه خرده فروشی بدون توجه به خواسته اصلی خودش مجبور است تا یک تصویر خرده فروشی در ذهن مصرف کنندگان به وجود آورد. یک بازارپرداز خرده فروش باید تصویر مغازه خودش را خلق کند تا بتواند موجب جلب توجه مصرف کنندگان شود.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

3- خرید کالای مد

این نوع خرید بسیار چالش انگیز است، زیرا به تعداد زیادی فعالیت از جمله برنامه ریزی بودجه، انتخاب کالا و تأمین کننده، و موارد دیگر نیازمند است. علاوه بر این، تصمیم گیری در مورد کیفیت محصولات جهت سفارش آنها نیز حائز اهمیت است.

شرح فعالیت بازارپرداز خرده فروش پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت مد, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

4- دریافت و انبار کردن کالا

پس از رسیدن کالاهای سفارش داده شده به مغازه خرده فروشی، باید کیفیت آنها مطابق با لیست بسته بندی یا فاکتور ارسالی توسط تأمین کننده با دقت مورد بررسی قرار گیرد. کیفیت کالاها یا محصولات دریافت شده در مغازه خرده فروشی، قبل از نمایش آنها یا فروختنشان باید ارزیابی شود.

5- نمایش کالاها

روشی که به واسطه آن کالاها یا محصولات در مغازه خرده فروشی به نمایش گذاشته می شود، تأثیر زیادی در میزان فروش آنها دارد. نمایش بهتر کالا همیشه فروش مغازه خرده فروشی را افزایش خواهد داد. ویترین مغازه براساس اصول استفاده از فضا برای نمایش کالاها بایستی ایجاد گردد.

6- ارتقاء فروش

این مرحله یک فرآیند حیاتی برای موفقیت بازاریابی و فروش یک محصول در مغازه است و به ارتقاء فروش کالا، ایده ها یا خدمات مرتبط می باشد. فعالیت هایی مانند تبلیغات، جلب توجه عمومی، نمایش های مد، فروش شخصی، نمایش های بصری، رویدادهای ویژه و موارد دیگر می توانند به افزایش فروش کمک کنند.

7- ارزیابی فروش

مغازه خرده فروشی پس از پایان فصل فروش، باید فروش کالاها در آن فصل مشخص را تحلیل کند. این کار از تحلیل فروش برحسب سبک، محصول، اندازه، رنگ، کالاهای زود فروخته شده، محصولات به فروش نرفته، قیمت و موارد دیگر تشکیل می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *