صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای انتخاب و خرید گیره های لباس
1401/03/10

راهنمای انتخاب و خرید گیره های لباس

Clothespins Buying Guide

برای اینکه بتوانید لباس ها را در حالت آویزان خشک کنید؛ باید حتماً به گیره ها متوسل شوید. آنها لباس هایتان را روی بند رخت یا پایه خشک‌ کن نگه می دارند، و به این صورت به خشک شدن لباس ها کمک می کنند و مانع از افتادن شان می شوند. اگر قصد دارید گیره های تازه ای برای لباس های خود بخرید؛ پیشنهاد می‌ کنیم براساس دستورالعمل مندرج در این مطلب به این کار اقدام کنید.

چگونه باید از گیره لباس استفاده کرد؟

گیره های لباس یک فنر باز شونده دارند؛ از این رو می توانید با فشار دادن شاخه هایشان با نوک انگشتان خود، آنها را باز کنید. بعد از اینکه لباس هایتان را روی بند رخت پهن کردید؛ می توانید با گیره ها آنها را به بند رخت محکم کنید. برای این کار کافی است گیره را باز کرده و لباس روی بند رخت را در میان آن قرار دهید. در این صورت لباس ها کاملاً به بند رخت محکم شده و دیگر نمی افتند.

آیا خشک کردن لباس ها در محیط بیرون بهتر است یا باید آنها را در داخل خانه خشک نمود؟

اگر لباس ها را در یک روز گرم و آفتابی شسته اید؛ بهتر است آنها را خارج از خانه خشک کنید. با این کار زودتر خشک می شوند. حتی در یک روز سرد و آفتابی هم توصیه می شود تا زمانیکه خورشید می تابد؛ لباس ها را خارج از خانه خشک کنید.

اما در هوای مرطوب و بارانی، لباس ها را در داخل خانه خشک نمایید. برای خشک کردن آنها می توانید از پایه (قفسه) خشک ‌کن و بند رختی که در داخل خانه وصل کرده اید؛ استفاده کنید. در ضمن بهتر است یک وسیله گرمایشی را نیز در داخل خانه روشن نمایید تا لباس هایتان بوی رطوبت به خود نگیرند یا تیره نشوند.

قدرت سفید کنندگی نور خورشید

اگر لباس های خود را مستقیماً زیر نور آفتاب آویزان کنید؛ ممکن است کمرنگ شوند. البته این اتفاق در بلند مدت می افتد و چند ساعت آویزان کردن لباس ها خارج از خانه مشکلی به وجود نمی آورد. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، به محض اینکه لباسهایتان خشک شدند؛ آنها را به داخل خانه ببرید.

کاربردهای دیگر گیره های لباس

گیره های لباس فقط برای آویزان کردن لباس ها نیستند؛ آنها کاربردهای دیگری هم دارند.

  • سازماندهی اوراق کاری: اگر گیره های کوچک را انتخاب کنید؛ می توانید از آنها به عنوان قلاب یا نشانگر بر روی اوراق کاری استفاده کنید.
  • کنار هم قرار دادن لباس ها در کنار یکدیگر: گیره های لباس را برای کنار هم قرار دادن دستکش ها و جوراب ها در کنار هم، و وصل کردن به یکدیگر نیز می توانید به کار بگیرید.
  • سنجاق کردن حوله: زمانیکه در آشپزخانه مشغول کار هستید؛ با یک گیره لباس، حوله ظرفشویی را به لباس خود متصل کنید؛ در این صورت همیشه به راحتی به آن دسترسی دارید.
  • مرتب کردن طناب ها: با استفاده از چند گیره کوچک لباس؛ کابل ها و طناب هایی که در داخل کابینت آشپزخانه خود دارید را می توانید به هم متصل کرده و مرتب نمایید.
  • نگهداشتن صفحات: وقتی مشغول خواندن یک کتاب آشپزی یا استفاده از آن هستید؛ می توانید با کمک گیره لباس، صفحاتی که نیاز دارید را به راحتی باز نگهدارید.
  • نگهداشتن عکس ها و جلوگیری از افتادن آنها: می توانید یک عکس یا یک دستور غذایی را بریده و با کمک گیره لباس، آن را به جایی که می خواهید متصل کنید.
  • بستن کیسه های غذا: برای جلوگیری از بیات شدن چیپس یا آجیل، در صورتیکه هنوز چیزی در بسته بندی آنها باقی مانده است؛ می توانید دهانه آنها را با گیره ببندید.
  • بستن پرده ها: این نکته بیشتر برای مواقع سفر کاربرد دارد. در این صورت می توانید پرده های هتل یا جاییکه در آن اقامت دارید را با گیره ببندید.
  • ساختن یک گلدان: اگر می خواهید یک کاردستی بسازید؛ دور یک قوطی تن ماهی را با گیره های لباس بپوشانید. سپس آن را رنگ کرده و مقداری ریحان را در گلدان بکارید.
  • آویزان کردن یادداشت ها و عکس ها: برای آویزان کردن عکس ها و یادداشت ها از روی دیوار تنها به یک تکه طناب کوچک و چند گیره نیاز دارید؛ سپس می توانید عکس ها و یادداشت ها را بریده و به راحتی آویزان نمایید.
  • استفاده برای نگهداشتن سفره رومیزی: در هنگام سفر یا پیک نیک می توانید سفره را با گیره روی میز محکم کنید و دیگر نگرانی از بابت وزیدن باد نداشته باشید.
  • خمیر دندان: اگر انتهای خمیر دندان خود را با یک گیره لباس فشار دهید؛ می توانید تا آخرین قطره آن را به راحتی استفاده کنید.
  • علامت گذاری گیاهان: اگر به تازگی مقداری بذر را در باغچه حیاط خود کاشته اید؛ کافی است نام آنها را روی یک تکه کاغذ نوشته و با کمک یک گیره لباس در کنار آنها قرار دهید. در این صورت به راحتی متوجه می شوید که در هر قسمتی از باغچه، چه چیزی را کاشته اید.
  • بستن لامپ های تزئینی: گیره های لباس یک وسیله بسیار ساده و مناسب برای ایمن نگهداشتن و محکم کردن لامپ های تزئینی سر جای خودشان هستند.
مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

در واقع بهتر بگوییم، همیشه چند گیره لباس را دم دست داشته باشید تا هر جاییکه نیاز داشتید بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

نحوه انتخاب بهترین گیره های لباس

هنگام خرید گیره های لباس باید به نکات زیر توجه کنید:

اندازه

اندازه گیره های لباس مشخص می کند که آنها می توانند لباس های تا چه اندازه بزرگ و سنگین را نگهداری کنند. گیره های لباس معمولاً کوچک هستند؛ اما اگر بخواهید می توانید گیره های بسیار کوچک یا بزرگ را هم پیدا کنید.

اگر قصد دارید از گیره های لباس برای ساخت کاردستی استفاده کنید؛ بهتر است گیره های بسیار کوچک را انتخاب نمایید. اما اگر می خواهید لباس های زمستانی یا ملحفه هایتان را آویزان کنید باید به دنبال گیره های بزرگ باشید.

هدف

باید قبل از اینکه گیره بخرید به این توجه داشته باشید که قرار است برای چه کاری از آنها استفاده کنید؛ آیا قصد دارید کاردستی بسازید و یا اینکه می خواهید از آنها برای آویزان کردن لباس استفاده کنید، و یا اینکه برعکس می خواهید اوراق کاری خود را با آنها سرو سامان بدهید. به عنوان مثال گیره های چوبی برای کاردستی مناسب می باشند؛ زیرا می توانید به راحتی آنها را رنگ کنید. در ضمن دو طرف این گیره ها صاف است؛ در حالیکه برخی از گیره های پلاستیکی دارای طرح های منحنی هستند.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

جنس

گیره های چوبی معمولاً رایج ترین نوع گیره ها هستند. اما با گذشت زمان پوسیده و خراب می شوند؛ به ویژه وقتی تحت تاثیر عوامل جوی قرار می گیرند. گیره های پلاستیکی دوام بیشتری دارند؛ اما از نظر زیبایی چندان جالب نیستند. در ضمن گیره های فلزی در برابر زنگ زدگی مقاوم بوده و دوام بالایی دارند؛ اما چندان با لباس ها مهربان نیستند.

دوام

دوام گیره ها به جنس آنها بستگی دارد. گیره های فلزی یا پلاستیکی با دوام ترین نوع گیره ها هستند؛ اما گیره های چوبی وقتی در معرض باد و باران قرار می گیرند به سرعت پوسیده می شوند. در نهایت گیره های لباس قادر نیستند تا ابد دوام بیاورند. هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید؛ بیشتر احتمال دارد فنر آنها آسیب ببیند. پس همیشه هنگام استفاده از گیره های لباس مراقب آنها باشید؛ آنها را به آرامی باز و بسته کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد.

زیبایی

نهایتاً زیبایی لباس ها را در نظر بگیرید. البته این به سلیقه شما و استایل خانه داریتان بستگی دارد. اگر به رنگ های روشن گرایش دارید؛ گیره های پلاستیکی را انتخاب کنید. اگر به وسایل دکوری شیک و روستایی علاقه دارید؛ گیره های چوبی برایتان مناسب می باشند. اگر با سبک های مدرن راحت هستید؛ گیره های فلزی بهترین انتخاب برای شما به حساب می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *