صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت 9 نکته کلیدی درباره برگه مشخصات پوشاک
1399/12/12

9 نکته کلیدی درباره برگه مشخصات پوشاک

Garment Specification Sheet

برگه مشخصات پوشاک سند مهمی در زمینه تولید لباس محسوب می شود. هدف اصلی از تهیه برگه مشخصات پوشاک، تسهیل روند تولید پوشاک است. با توجه به اهمیت آن در بخش پوشاک آماده، در این مقاله می خواهیم بحث مفصلی درباره آن داشته باشیم.

تعریف برگه مشخصات پوشاک

برگه مشخصات پوشاک سندی مرتبط با محصول است که حاوی طرح اولیه ای از طراحی لباس، تولید پارچه و غیره است. این برگه از همان ابتدای سفارش صادراتی پوشاک توسط خریدار در اختیار بازارپرداز لباس قرار می گیرد. معمولاً بازارپردازان پوشاک، برگه مشخصات محصول را به صورت یک نسخه غیر چاپی (فایل پی دی اف) از خریدار دریافت می کنند.
بازارپرداز پوشاک با پیروی از این سند می تواند سایر رویه های بازارپردازی محصول مانند موارد مصرفی، برآورد هزینه و موارد دیگر را اجرایی کند. لازم به ذکر است که برگه مشخصات پوشاک پس از ساخت نمونه اصلاح می شود. در بخش RMG به برگه مشخصات پوشاک، برگه مشخصات یا مشخصات لباس نیز گفته می شود.

نکات کلیدی برگه مشخصات پوشاک

معمولاً برگه مشخصات پوشاک شامل موارد کلیدی زیر است:

1- طرح اولیه یا طرح محصول
2- نمودار اندازه گیری
3- دستورالعمل چاپ
4- دستورالعمل گلدوزی
5- دستورالعمل دوخت
6- دستورالعمل شستشوی لباس
7- دستورالعمل لوازم جانبی
8- دستورالعمل برچسب های مختلف
9- توضیحات لازم در رابطه با محصول

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

تمامی موارد کلیدی فوق را در زیر به تفصیل توضیح خواهیم داد:

1- طرح اولیه یا طرح محصول

طرح اولیه یا طرح محصول به معنی دورنمای اصلی و الزامی محصول است. این طرح توسط خریدار تائید می شود که وی می تواند با استفاده از رایانه آن را بسازد.

2- نمودار اندازه گیری

نمودار یا برگه اندازه گیری شامل اندازه های مختلف سایزها براساس موارد مورد نیاز است. برگه الگو باید با استفاده از این نمودار آماده شود.

3- دستورالعمل چاپ

دستورالعمل چاپ از اطلاعات مختلفی در مورد چاپ موارد مورد نیاز تشکیل شده است. دستورالعمل چاپ در خصوص اندازه چاپ، محل چاپ و غیره است.

4- دستورالعمل گلدوزی

دستورالعمل گلدوزی شامل اطلاعات مختلفی در مورد گلدوزی های مورد نیاز برای اقلام مشخص است. دستورالعمل گلدوزی به اندازه گلدوزی، محل گلدوزی و موارد دیگر اشاره دارد.

5- دستورالعمل دوخت

دستورالعمل دوخت حاوی اطلاعات مختلفی در مورد دوخت های مورد نیاز محصول است. دستورالعمل دوخت به معنی نوع دوخت، انواع نخ مورد استفاده در دوخت و غیره است.

6- دستورالعمل شستشوی لباس

گاهی اوقات شستشوی لباس به طرح های شستشوی مختلفی نیاز دارد که تمامی این موارد در این قسمت ذکر می شوند. دستورالعمل شستشوی لباس در خصوص انواع شستشو، سختی، نرمی و غیره است.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

7- دستورالعمل لوازم جانبی

دستورالعمل لوازم جانبی شامل اطلاعات مختلفی در مورد انواع لوازم جانبی مورد نیاز لباس است.

8- دستورالعمل برچسب های مختلف

دستورالعمل برچسب های مختلف به انواع مختلفی از برچسب ها مانند برچسب های اصلی، برچسب های مراقبتی، برچسب های سایز و غیره اشاره دارد.

9- توضیحات لازم در رابطه با محصول

چنانچه لازم باشد که خریداران در مورد برخی روش های تولید لباس توضیح دهند، می توانند از این گزینه استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *