صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت ترندهای طراحی تی شرت
1399/09/15

ترندهای طراحی تی شرت

T-Shirt Design Trends

20 طرح متفاوت برای تی شرت

شروع یک دهه جدید، برخی از بهترین ترندها را به ارمغان خواهد آورد. ما همه طرح های مورد علاقه سال گذشته را مطالعه کرده ایم تا به شما در شناخت همه گرایش های جدید پوشاک سفارشی کمک کنیم. 20 گرایش جدید طراحی تی شرت را در ادامه بررسی کنید و ببنید که چگونه می توانید ظاهری جدید برای تی شرت خود خلق نمایید.

1- رنگین کمان

رنگ های رنگین کمان به یک تصویر کاملا محبوب جهت استفاده بر روی طرح های تی شرت تبدیل شده است. امید، شادی و شگفتی توسط رنگین کمان ها تداعی می شود، به همین دلیل برای تقریبا هر نوع از تی شرتی یک تصویر عالی را ایجاد می نمایند. بسیاری از طراحان، رنگین کمان درخشان را با یک کلمه یا عبارت الهام بخش ترکیب کرده اند تا رسالت و هدف طرح را مشخص نمایند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

طراحی رنگین کمان: رنگین کمان را در روشی منحصر به فرد با استفاده از رنگ های جذاب و یکتا که با زیباشناسی طرح یا برند شما مطابقت دارد، به سبک تبدیل نمایید. اجازه دهید تا تصویر رنگین کمان به تنهایی بر روی طرح تان قرار گیرد یا کلمه و عبارتی را جهت آوردن معانی و ایده های اضافی به طرح تان اضافه نمایید.

2- پرتره های حیوانات

با افزایش اینفلوئنسرهای حیوانات در شبکه های اجتماعی، ما شاهد یک ترند جدید از پرتره های بزرگ حیوانات بر روی تی شرت ها هستیم. پرتره های بزرگی از حیواناتی مانند سگ، گربه، لاک پشت، گاو و حیوانات دیگر توسط طراحان خلق می شود. اگر نگهدارنده یک حیوان خانگی مشهور هستید یا اگر کالایی را برای رهایی حیوانات یا سازمان نگهداری حیوانات طراحی می کنید، می توان گفت که استفاده از پرتره حیوانات برای طراحی تی شرت یک ایده فوق العاده است.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: عکس های حیوان مشخصی که قصد دارید تا تصویر آن را رسم کنید، جمع آوری نمایید. با کار کردن روی این عکس ها، یک تصویر وکتور به وجود آورید تا بتوانید به آسانی آن را بر روی پوشاک، کیف و چیزهای دیگر چاپ کنید.

3- طرح های هنری بر روی تی شرت ها

هنرمندان محبوب، خلاقیت های خود را از اینستاگرام بر روی تی شرت ها منتقل می کنند. هنرمندان کارهایی را انتخاب می کنند که در رسانه های اجتماعی مورد علاقه طرفداران بوده اند و آن را به یک طرح جذاب قابل چاپ تبدیل می نمایند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: اگر شما یک هنرمند یا نقاش هستید، به پورتفولیوی (portfolio) اینستاگرام تان مراجعه کنید تا محبوب ترین اثر خود را پیدا نمایید. یک تکه از اثر هنری یا تصویری که می توان به آسانی آن را چاپ کرد، انتخاب کنید. در این حالت شما ممکن است نتوانید تا طرحی با گرادیان های زیاد را برگزینید.

4- کوه ها

کوه ها می توانند نمادی از چالش ها، تعیین اهداف و دستیابی به آنها یا نوعی سادگی خارج از طبیعت باشند. زیبایی کوهستان و روش های زیادی که آنها می توانند از نظر بصری بیان شوند، باعث شده است تا آنها یک انتخاب بسیار محبوب برای پوشاک تلقی گردند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: چه کوه ها به صورت درهم پیچیده و مسبک و چه به صورت واقعی یا غیر معمول باشند، فرقی ندارند، چون آنها مطمئنا یک شروع شگفت انگیز برای طراحی تی شرت به شمار می آیند. به تصویر کوه با متنی که می تواند الهام بخش باشد یا شما را با چیزی که می تواند تأثیر بیشتری برای تی شرت ایجاد نماید، توجه کنید.

5- فن چاپ قدیمی (Retro Typography)

طراحان با بهره گیری از حروف قدیمی در رنگ های اغواکننده به دهه های 60 و 70 میلادی بر می گردند. استفاده از یک فونت عالی در یک رنگ بد بو به عنوان روشی آسان برای ایجاد یک تی شرت طرح دار به کار می رود که می تواند با دیگر وسایل تزئینی جفت شود. استفاده از یک تی شرت طرح دار ساده سبب می شود تا ظاهر شما به کلی زیر و رو گردد.

نحوه رسم طرح: وقتی شما عبارت مورد نظرتان را انتخاب کردید، برای پیدا کردن بعضی از الهامات فن چاپ به سایت فونت رایگان مراجعه نمایید. یا از از دست خود برای رسم کردن کلمات مورد نظرتان استفاده کنید. اضافه کردن رنگ را فراموش نکنید. قرمز، زرد و صورتی برای این نوع از تی شرت های طرح دار عالی به نظر می رسند.

6- طرح های ظریف گل

گل ها زیبا هستند و می توانند در حالت های بسیار زیادی نمایش داده شوند، اما آرایه ای از نمادهای گسترده نیز دارند. گل ها می توانند برای رشد و زیبایی یا شروع تازه مورد استفاده قرار گیرند. اما آنها فقط می توانند به چارچوب کلمات یا عبارتی که بیشتر وزن را در طراحی حفظ می کنند به عنوان یک جنبه تزئینی اضافه شوند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

قدرت گل: طرح گل مورد نظرتان را به عنوان کانون اصلی تی شرت ایجاد نمایید یا از گل ها برای اضافه کردن یک المان اضافی به چاپ تی شرت استفاده کنید. گل ها را در اطراف کلمات طرح تان پنهان کنید تا یک حس بسیار سیال و جاری را در طرح ایجاد نمایید. شما می توانید یک طرح بسیار پیچیده تر را که گل ها کانون اصلی آن هستند، رسم کنید و متن کوچکتر را در اطراف یا زیر گل اضافه نمایید.

7- عبارات پر رنگ و توپر

بعضی اوقات تی شرت شما فقط می خواهد تا مطلب یا عبارتی را به صورت واضح و مشخص عنوان کند. ایجاد کردن یک تی شرت ساده با کلمات و عبارتی که نقطه نظر شما را برساند، گاهی اوقات می تواند همه نیاز شما به کالای تجاری باشد. اگر پوشاک شما از یک مسئله خاص، کمپین سیاسی یا حرکت اجتماعی طرفداری می کند، این رویکرد واقعا می تواند عالی عمل کند.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

شما به گفتن چه مطلبی نیاز دارید: کلمه یا عبارت مناسب را پیدا کنید تا ارتباطی که به آن امید دارید را بتوانید با جامعه و دنیایتان برقرار کنید. شما با نوشتن متن تان با فونت sans-serif (نوعی شکل حروف که سرکش ندارد) یا داشتن جذابیتی با رنگ های روشن و متن های پر رنگ، می توانید تی شرت تان را به صورت ساده گرا (نوعی سبک در طراحی) نگه دارید. شما برای یک ظاهر پر احساس تر حتی می توانید از متن هایی که با دسته نوشته شده است نیز استفاده کنید.

8- کلمات الهام بخش

اخیرا شاهد افزایش طرح های تی شرتی هستیم که به فردی که آن را پوشیده است و کسانیکه که آن را مشاهده می کنند، حس سادگی و زیبایی القاء می کنند. نقل قول های الهام بخش فقط برای پس زمینه های آیفون و دیوارهای اتاق خواب مورد استفاده قرار نمی گیرند. آنها اکنون با فناوری چاپ بر روی پوشاک سفارشی تقریبا می توانند در هر جایی حضور داشته باشند. این نوع گرایش طراحی به خصوص در جامعه دارای مقبولیت بیشتری است. افراد جامعه غالبا پیراهن های خود را طراحی می کنند تا مقبولیت به دست آورند.

الهام بخشی جهان: فکر کنید که آرزو دارید تا چه پیامی را با مردم جامعه خودتان به اشتراک بگذارید. این پیام از طریق تی شرتی که آنها خواهند پوشید یا بر تن دیگران مشاهده خواهند کرد، قابل روئیت خواهد بود. بنابراین فکر کنید که دنیا به شنیدن چه پیغامی نیاز دارد؟

9- چاپ های بدون روی هم خوردن رنگ ها (Off-Register Prints)

یک صف از چاپ اسکرینی بر روی کاغذ، ظاهری از رنگ آمیزی خارج از خطوط است که به عنوان روشی کلاسیک برای افزودن جذابیت به تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. حباب های رنگی از هم محوری خطوطی که برای پر کردن آنها در نظر گرفته شده است، دور هستند. ریشه این سبک به هنر پاپ دهه 60 میلادی بر می گردد.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

ترسیم طرح در خارج از خطوط: یک خط ترسیمی از یک شیء یا حروف چاپی را که می خواهید طرح تان از طریق آن برجسته نشان داده شود را ایجاد نمایید. وقتی خطوط خارجی طرح تان ترسیم شد، دوباره به آن باز گردید و شکل های رنگی را در زیر حروف و اشیاء مختلف اضافه نمایید، اما این کار را در حالتی انجام دهید که شکل های ترسیم شده کمی از خطوط فاصله داشته باشند.

10- کلمات حاوی رنگ های طیفی

با استفاده رنگ های طیفی برای حروف، جذابیت و انرژی را به طرح های مبتنی بر متن اضافه نمایید. در حالیکه این تصاویر نمونه هم بسیار سرزنده و هم بسیار زنانه هستند، می توانید با اصلاح کردن پالت رنگی استفاده شده برای حروف تان به تغییر حال و هوای تی شرت اقدام کنید.

ایجاد کردن یک طیف کاملا رنگی: با ایجاد کردن طرح مبتنی بر متن کار خود را آغاز کنید. شما احتمالا می خواهید از یک فونت پر رنگ استفاده نمایید تا به خوانایی رنگ های اعمال شده کمک کنید. سپس تعداد کمی از رنگ ها را جهت استفاده به عنوان پالت رنگی برای این طرح انتخاب نمایید. شما در هنگام انتخاب کردن رنگ ها، احتمالا به حال و هوای طرح، برند و مخاطب هدف تان فکر خواهید کرد.

11- طرح های جغرافیایی

بسیاری از طرح های تی شرت در شرکت بونفایر (Bonfire) برای رویدادهای مشخصی که در یک منطقه جغرافیایی به وقوع می پیوندند، ایجاد می شوند. فرقی ندارد که طرح به نقشه جهان، طرح کلی کشورها یا یک شهر مشخص شده بر روی نقشه ایالت اشاره داشته باشد، چون در هر صورت این طرح ها به عنوان مرجعی برای یک مکان بسیار محبوب هستند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

ایجاد کردن علامت مورد نظر خودتان: روش های مختلفی جهت نشان دادن طرح کلی یک ایالت یا کشور وجود دارد. شما می توانید منطقه جغرافیایی خودتان را به صورت رنگ ساده (یکدست) نشان دهید و یا آن را با تصاویر و متن پر کنید. شما می توانید یک موقعیت خاص یا مسیر مسافرت را بر روی تی شرت مشخص کنید یا از کلمات استفاده نمایید تا مفهوم بیشتری را به شکل جغرافیایی اضافه کنید.

12- طرح های انتزاعی

شکل های انتزاعی و ارگانیک سبب ایجاد طرح های جالب توجه تی شرت می شوند و می توانند به تنهایی یا به صورت ترکیب شده با متن به کار روند. بعضی از محبوب ترین طرح های انتزاعی تی شرت ها از رنگ های ترکیبی و خطوط خلاقانه برای ایجاد طرح های تی شرت استفاده می کنند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

شیوه بیان کردن خودتان: طرح های انتزاعی به جای استفاده از منابع بصری دنیای اطراف از احساسات درونی و بیان بیشتر عاطفی بهره می گیرند. سعی کنید تا تی شرت خودتان را با شکل ها و خطوطی طراحی کنید که بیانگر انتقال مفهوم و پیام شما باشند. سپس برای ایجاد حالتی چشم نوازتر، رنگ را به آن اضافه نمایید.

13- چاپ های بسیار بزرگ

با توجه به فعالیت های نسل زد (Gen Z) و گرایش مد VSCOgirl، استفاده از چاپ های بسیار بزرگ بر روی محصولات بزرگتر از اندازه معمول به شدت در حال افزایش است. چاپ اسکرین طرح در اینگونه روش یک گزینه عالی برای طرح هایی پیچیده و جزئی به شمار می آید.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه ایجاد چاپ های بزرگ: طرح تان را به اندازه ای بزرگ چاپ کنید که بتوانید آن را بر روی قسمت عقب محصولات بچسبانید. همچنین با اضافه کردن یک چاپ پاکتی کوچک به جلوی محصول همراه با نام برند یا طرح کوچکتری که به قسمت عقب تی شرت پیوند می خورد، تعادل را برای طرح پوشاک ایجاد نمایید.

نحوه کاهش ضایعات برداشت پنبه

14- همتراز کردن متن از سمت چپ

همتراز کردن متن به سمت چپ تی شرت، یک روش عالی برای ایجاد سبک به شمار می آید که در عین حال می توان حداقل زیبایی را نیز حفظ کرد. این تکنیک با طرح هایی که فقط متن دارند، به خوبی کار می کند، زیرا حالت ارادی را به مکان متن اضافه می نماید. اما ادغام کردن متن به یک طرح دینامیک و توضیحی نیز روشی جالب است.

نحوه نوشتن متن بر روی تی شرت: وقتی شما یک عبارت قوی و احساسی را انتخاب کنید، بیشتر احتمال دارد تا طرح مبتنی بر متن مورد نظرتان موفق عمل کند. زمانیکه کلمات تان را انتخاب کردید، فونتی که با سبک زیباشناسی طرح شما مطابقت دارد را برگزینید و موضوع را با سمت چپ همتراز کنید.

15- دوباره بازگو کردن متن طرح ها

پیام خودتان را برای مردمی که آن را نشنیده اند، اینبار با صدای بلندتری بازگو کنید. تکرار کردن پیام یک روش مطمئن برای رساندن منظور و نیت شماست. این روش سبب ایجاد تأثیر دلخواه خواهد شد و در همان زمان یک تی شرت عالی را طراحی خواهد کرد. اگر شما درک طراحی فوق العاده ای ندارید، این ایده طراحی تی شرت بسیار جالب و مناسب است و می تواند به شما در خلق یک تی شرت طرح دار کمک نماید.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

استفاده مجدد از متن طرح ها: پیامی که می خواهید تا با آن ارتباط برقرار کنید را انتخاب نمایید. سپس یک فونت جذاب که با آهنگ و حال و هوای پیام و متن شما مطابقت دارد را برگزینید و آن را دوباره تکرار کنید. همچنین می توانید از متنی استفاده کنید که بخشی از پیام آن را در هر خط به صورت جزئی تغییر دهید.

16- مدل ها و طرح های دهه 90 میلادی

بخشی از رویای دهه 90 هنوز زنده است و رنگ های فسفری، اشکال هندسی و طرح های MTV از آن دوران باقی مانده اند. نسل های زد و اشتراک گذاران فیلم در یوتیوب برای مشترکین و دنبال کنندگان خودشان، کالا ایجاد می کنند. آنها تمایل دارند تا از طرح های دهه 90 میلادی برای طرح هایشان الهام بگیرند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

بازگشت به گذشته با استفاده از طرح های قدیمی: به محتوا و تصاویر دهه 90 نگاهی بیندازید تا از آنها الهام بگیرید. شما احتمالا بر روی رنگ های روشن یا رنگ های اصلی و همچنین شکل های اصلی و طرح های زیگ زاگی تکیه خواهد کرد.

17- مدل ها و طرح های کیف پلاستیکی

کیف سفید و قرمز “Thank You Thank You Thank You”، سال هاست که الهام بخش طراحان است. این نوع طرح باعث شده است تا شبیه سازی و انتقال اثر هنری برای تقریبا هر پیامی به سادگی امکان پذیر شود.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه انتقال پیام: همانطور که در تصاویر فوق می توان مشاهده کرد، شما متن مورد نظرتان را تقریبا با هر چیزی می توانید مرتبط کنید. استفاده از متن کیف Thank You عمدتا در مورد بهره گیری از محصول سفید به عنوان پایه و خطوط تکراری متن قرمز است.

18- طرح های چاپ پاکتی

امسال استفاده از چاپ پاکتی بسیار محبوب شده است. اینفلوئنسرها و دیگر اعضای جامعه فروش شرکت بونفایر، لگوها و طرح های کوچکی را ایجاد می کنند و آنها را در جلوی تی شرت ها چاپ می نمایند. چاپ های پاکتی، روشی عالی جهت ارتقاء پیام تان در یک روش پایدار و در عین حال تأثیرگذار است.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: طرح تان را انتخاب کنید و آن را به اندازه 4 اینچ در عرض و ارتفاع کوچک نمایید. وقتی از ابزار طراحی بونفایر برای طراحی کردن استفاده می کنید، موقعیت طرح مورد نظرتان را بر روی گوشه بالایی سمت راست تی شرت قرار دهید. برای اینکه طرح تان قابل خواندن باشد، به یاد داشته باشید که اندازه ممکن است کوچک شود.

19- تایپوگرافی دست نویس

شما هرگز با طرح ها یا فونت های دست نویس دچار اشتباه نمی شوید. حروف دست نویس می توانند طیف مختلفی از حالت های رنگارنگ، پر رنگ یا ظریف را داشته باشند. انعطافی که شما در هنگام رسم حروف خودتان خواهید داشت سبب شده است تا این نوع طرح یک انتخاب عالی برای تقریبا هر نوع تی شرتی که شما طراحی می کنید، به حساب آید.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: به دلیل تنوع در سبک های فونت، اولین گام طراحی در این نوع سبک به تصمیم گیری در مورد حالتی که می خواهید با متن تان ایجاد کنید، مربوط می شود. سپس با استفاده از رنگ های جذاب یا دیگر المان های طراحی در محدوده حروف، طرح تی شرت را جذاب تر کنید.

20- متن کوچک و ریز

بعضی از طراحان تصمیم گرفته اند تا زیبایی را در سادگی به مخاطبان خود عرضه کنند، به همین دلیل طرح های تی شرتی که فقط متن کوچک را به صورت برجسته نشان می دهند، ایجاد کرده اند. این طرح های کوچک فقط چیزی که نیاز است تا بیان شود را می گویند و به چیز دیگری اشاره نمی کنند.

ترندهای طراحی تی شرت - فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نحوه رسم طرح: کلمه یا عبارتی که می خواهید بر روی پوشاک قرار گیرد را انتخاب کنید و یک فونت کوچک و در عین حال ساده را برای آن انتخاب نمایید. متن خودتان را بر روی قفسه سینه یا به عنوان چاپ پاکتی درج نمایید. ارتفاع متن را به اندازه چند سانتی متر کوچک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *