صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پارچه‌های بیوتک ساخته شده از دانه کرچک و تفاله قهوه توسط سینگتکس
1398/11/13

پارچه‌های بیوتک ساخته شده از دانه کرچک و تفاله قهوه توسط سینگتکس

SINGTEX® BIOTEC™ fabrics

سالانه بیش از 116 میلیون تُن پسماند لباس به سبب سرعت مُد کنار گذاشته می‌شود. سینگتکس (SINGTEX) که تولید‌کننده پارچه‌های کارکردی پایدار است، مجموعه‌های بیوتک (BIOTEC) را برای مقابله با این مسئله توسعه داده است. این کارخانه از مواد ارگانیک مانند تفاله‌های قهوه جهت گرفتن لایه روغن قهوه و دانه کرچک در تولید پارچه‌های نایلون زیستی استفاده می‌کند. این مواد مبتنی بر ویژگی زیستی، جایگزین بیش از 25% مصرف مواد نفتی در طول تولید شده‌اند و تجربه بهتر پوشیدن لباس را نیز ارائه داده‌اند.
سینگتکس در سال 2009، نخ S.Cafe را روانه بازار کرد. از طریق فرآیند تولید S.Cafe، 11% روغن قهوه از تفاله قهوه استخراج می‌شود. روغن قهوه نه تنها در لوازم آرایشی بهداشتی، بلکه در پشتیبانی از لایه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. S.Cafe AIRMEM شامل 26% روغن قهوه است که جایگزین مواد نفتی شده است. این تکنولوژی در آمریکا و تایوان حق ثبت اختراع را کسب کرده است و گواهینامه محصولات زیستی USDA را دریافت نموده است.
از ویژگی‌های AIRMEM می‌توان به کنترل عطر، مقاومت در برابر آب، ضد باد و قابلیت تنفس پارچه اشاره کرد. پارچه چند لایه شده با AIRMEM، جایزه ISPO Textrends را در سال 2015 دریافت کرده است و در سال 2018 جزء ده پارچه برتر بوده است.
سینگتکس تلاش می‌کند تا پیشگام در تولید پارچه‌های پایدار باشد و مفتخر به تولید نایلون زیستی بیوتک نیز شده است که پارچه نوین ساخته‌شده از EcoPaXX از طریق DSM است. EcoPaXX، ماده‌ای با عملکرد بالا است که از 70% منابع کاملاً تجدید پذیر، یعنی روغن دانه کرچک ساخته شده است.
سینگتکس با این ماده پایدار و دارای عملکرد بالا، نه تنها پارچه نایلونی که برای محیط بیرون پایدار هست را عرضه می‌کند، بلکه به کاهش وابستگی صنعت نساجی به سوخت‌های فسیلی نیز کمک می‌نماید.
پارچه‌های نایلونی زیستی، با دوام، سبک، مقاوم در برابر پارگی و سایش هستند که برای تجهیزات پارچه‌ای مورد نیاز برای بیرون و همچنین کوله‌پشتی فوق العاده به شمار می‌آیند. نایلون زیستی بیوتک در سال جاری موفق به کسب جایزه ISPO Textrends شده است.
مجموعه‌های بیوتک در نمایشگاه Outdoor در فردریکشافن آلمان (A4-407، 17- 20 June) و بازار تابستانه Outdoor Retailer Summer در دنور آمریکا (23-26 July) نمایش داده می‌شوند و گزینه‌ای سازگار با محیط زیست در اختیار شرکای این برند قرار می‌دهند.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

پارچه‌های بیوتک ساخته شده از دانه کرچک و تفاله قهوه توسط سینگتکس - محیط زیست, فناوری تولید, دانش نساجی, تکنولوژی تولید, پوشاک بازیافتی, بازیافت پارچه

درباره سینگتکس (SINGTEX)

سینگتکس جزء برجسته‌ترین تولید کنندگان پارچه در تایوان است. سینگتکس از زمان تأسیس در سال 1989، مشغول تحقیق و توسعه در حوزه پارچه‌های محیط آزاد، برای کاربردهای ورزشی، دارای کارکرد مناسب و سازگار با محیط زیست بوده است. فناوری S.Cafe که در سال 2009 راه‌اندازی شد، اکنون مورد استفاده بیش از 110 برند قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *