صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونه فناوری آینه مجازی روش خرید را تغییر خواهد داد؟
1399/11/19

چگونه فناوری آینه مجازی روش خرید را تغییر خواهد داد؟

Virtual Mirror Technology

براساس یک نظر سنجی که اخیراً برگزار شده، کسانیکه اینترنتی خرید می کنند تقریباً 70% پوشاکی که سفارش میدهند را برمی گردانند. این نسبت بیش از هر گروه کالایی دیگر است. واقعیت این است که خریدهای آنلاین هر چقدر هم که محبوب باشند، هرگز نمی توانند جای فروشگاه های واقعی را بگیرند. علیرغم اینکه خرید لباس و سایر کالاها از این فروشگاه ها به راحتی چند کلیک است، اما هنوز هم مردم ترجیح می دهند تا به جای فروشگاه های اینترنتی به یک مرکز خرید یا فروشگاه لباس مراجعه کنند. خریداران دلایل زیادی برای ترجیح فروشگاه های فیزیکی به خرید آنلاین دارند که برخی از این دلایل عبارتند از:

  • در خرید فیزیکی افراد می توانند به لباس ها دست زده و آنها را لمس کنند.
  • افراد می توانند قبل از خرید لباس ها را پرو کنند.
  • سریعاً می توانند کالای خود را خریده و تحویل بگیرند.
  • تجربه بیشتری در زمینه این نوع خرید دارند.

علاوه بر اینها، ظهور فناوری هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در زمینه خرید، دلایل دیگر گرایش مردم به خرید فیزیکی هستند. حال این سوال پیش می آید که این فناوری ها چه هستند و چگونه باعث متحول شدن نحوه خرید می شوند.

پاسخ در مجهز شدن مراکز خرید به آینه های هوشمند یا مجازی (virtual mirrors) نهفته است که خریداران می توانند تناسب لباس ها را بررسی کرده و بهترین آنها را انتخاب کنند. اکنون دیگر نیاز نیست تا افراد برای پرو دقیق لباس، زیادی در صف اتاق پرو منتظر بمانند، بلکه کافی است تا جلوی آینه بیاستند و لباسی که می خواهند پرو کنند را انتخاب نمایند. این کار به سادگی آب خوردن است.

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چرا این آینه ها انقلابی در شیوه خرید ایجاد کرده اند، بیایید بیشتر در مورد آینه های مجازی یا هوشمند صحبت کنیم.

آینه هوشمند چیست؟

آینه هوشمند (smart mirror) یک راهکار پرو مجازی مبتنی بر فناوری AR و در واقع یک راه حل برای پرو کردن لباس به صورت آنی است. مشتریان با استفاده از آینه هوشمند می توانند یک پیراهن، شلوار یا هر لباس دیگری را بر تن مدل مجازی خود که در آینه نمایش داده می شود، امتحان کنند.

آینه هوشمند مبتنی بر فناوری AR چگونه کار می کند؟

این آینه از فناوری RFID (شناسایی فرکانسی رادیویی) به همراه فناوری واقعیت افزوده که در خدمت یک اتاق پرو است، بهره می برد. وقتی کاربر یک لباس را جلوی آینه می آورد، آینه تصویر لباس را اسکن کرده و ذخیره می کند. آینه سپس بدن کاربر را نیز اسکن نموده و مدلی مجازی از شخص می سازد که لباس اسکن شده را به تن کرده است.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

همانگونه که کاربر برای مشاهده لباس زوایای مختلفی به خود می گیرد، مدل مجازی نمایش داده شده در آینه نیز همزمان حرکت می کند تا نمایی 360 را به فرد نشان دهد. در ضمن یک آینه هوشمند، گزینه های مختلفی برای تغییر نور اتاق پرو دارد، به صورتیکه کاربر می تواند ظاهر خود را تحت نورهای مختلف بررسی نماید. همچنین آینه می تواند به عنوان یک رابط خرید عمل کرده، از این رو گزینه های متفاوتی برای تغییر رنگ و اندازه لباس متناسب با موجودی فروشگاه دارد.

چگونه فناوری آینه مجازی روش خرید را تغییر خواهد داد؟ - فناوری تولید, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تکنولوژی نساجی, تکنولوژی تولید, پوشاک
چگونه فناوری آینه مجازی روش خرید را تغییر خواهد داد؟ - فناوری تولید, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تکنولوژی نساجی, تکنولوژی تولید, پوشاک

آینه مجازی؛ تغییر روش خرید

تعامل مشتری

با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان مانند پرو لباس با استفاده از آینه های هوشمند می توانید باعث ارتقای تعلق خاطر مشتریان به کسب و کارتان شوید. در ضمن ارائه اینگونه خدمات به شما در دستیابی به رضایت مشتریان در سطحی مطلوب کمک می کنند. پرو لباس های مختلف با استفاده از آینه مجازی نه تنها باعث صرفه جویی در وقت مشتریان می شود، بلکه به آنها کمک می کند تا بدون نیاز به حضور در اتاق پرو، لباس های مختلف را امتحان نمایند. آینه های هوشمند قادرند تا در حین امتحان لباس های جدید، نمایی 360 درجه از مدل مجازی فرد را به نمایش بگذارند.

محرک فروش

یک آینه هوشمند می تواند سایر کالاهایی که شبیه کالاهای انتخابی مشتری هستند را به او پیشنهاد کند. مثلا زمانیکه مشتری یک لباس چسبان را انتخاب می کند آینه می تواند با پیشنهاد کفش های پاشنه بلند به متناسب تر شدن ظاهر فرد کمک نماید. این کار می تواند باعث افزایش فروش فروشگاه و بالتبع سودآوری آن گردد.

سهولت امتحان یا پرو

با آینه های هوشمند مجهز به فناوری AR، دیگر روش سنتی پرو لباس را فراموش کنید. بله دیگر نیازی نیست منتظر خالی شدن اتاق پرو بمانید. با استفاده از آینه هوشمند تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنها چند ثانیه مقابل آن بیاستید و سپس لباسی که می خواهید پرو کنید را امتحان نمایید. دیگر نیازی نیست نگران تجربیات ناامید کننده در اتاق پرو باشید. در ضمن این آینه ها به سازماندهی بهتر فروشگاه ها هم کمک می کنند.

دستیار خرید

یک آینه هوشمند به عنوان یک دستیار خرید عمل می نماید و به شما کمک می کند تا اندازه ها و رنگ های مختلف لباس هایی که انتخاب می نمایید را به راحتی پیدا کنید. در ضمن این آینه به شما امکان می دهد تا لباس های مختلف را در کنار هم امتحان کنید. جالب تر اینکه شما می توانید با لباس های انتخابی تان عکس بگیرید و آنها را با دوستانتان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظر آنها را هم جویا شوید.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

زمانیکه کالایی را دوست داشتید می توانید آن را بخرید. جدا از این، دستیار خرید می تواند لباس های مختلف را به شما پیشنهاد کرده و براساس اطلاعات از پیش تعریف شده، نکات خرید را به مشتریان یادآوری کند.

تجربه خرید شخصی

یک آینه هوشمند می تواند با نمایش محصولات مشابه یا همان محصول در رنگ های مختلف موجود در فروشگاه به شما در تجربه خرید شخصی کمک کند. علاوه بر این کاربران می توانند ظاهر لباس را بر تن خود در نورهای مختلف بررسی کنند. در ضمن آنها می توانند سایزهای مختلفی که کاربر می تواند سریعاً امتحان کند را انتخاب نمایند تا کاربر نحوه تناسب آنها را با اندام خود بررسی کند.

برندهای برتر خرده فروشی که از آینه های هوشمند استفاده می کنند

چندین برند برای بهبود تجربه خرید شخصی مشتریان خود به استفاده از آینه های هوشمند روی آورده اند. این برندها عبارتند از:

  • تاپ شاپ (Topshop)
  • رالف و لورن (Ralph & Lauren)
  • اچ اند ام (H&M)
  • زارا (Zara)
  • بربری (Burberry)

چگونه می توان یک آینه هوشمند ساخت؟

آینه های هوشمند مبتنی بر فناوری AR تنها برای فروشگاه های فیزیکی نیستند، بلکه بسیاری از فروشگاه های آنلاین نیز امکان استفاده از این آینه های مجازی و پرو لباس های مجازی از طریق آنها را برای مشتریانشان فراهم کرده اند. مشتریان به راحتی می توانند کد QR محصول را اسکن کرده و آن را از فروشگاه آنلاین برند خریداری کنند.

برای ساخت یک آینه هوشمند با استفاده از پتانسیل فناوری های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و سایر فناوری ها با یک شرکت توسعه دهنده فناوری AR که خدماتش با نیازهای شما متناسب است، تماس بگیرید. تنها شرکت های با تجربه و قابل اعتمادی که در زمینه توسعه نرم افزار یا اپلیکیشن ها فعالیت می کنند، می توانند در این زمینه به شما کمک کرده و آنچه که می خواهید را در اختیارتان قرار دهند.

کلام پایانی

ظهور فناوری های جدیدی مانند AR، VR، AI و موارد دیگر به کسب و کارها کمک کرده اند تا ضمن بهبود تجربه خرید مشتریان، فروش خود را نیز افزایش دهند. آینه های هوشمند مجهز به فناوری AR که به سرعت به بخشی جدایی ناپذیر از فروشگاه های فیزیکی تبدیل شده اند، شیوه خرید مشتریان را متحول کرده اند. این آینه ها در کسب تجربه خرید شخصی به مشتریان کمک می کنند، به عنوان یک دستیار خرید عمل می نمایند، و نکات و پیشنهاداتی را ارائه می دهند که باعث سهولت پرو لباس می شوند، فروش را افزایش می دهند و هزاران مزیت دیگر به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *