صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونگی از بین بردن لکه چربی ها از روی لباس
1401/04/23

چگونگی از بین بردن لکه چربی ها از روی لباس

How to Get Grease out of Clothes

به احتمال زیاد وقتی پای لباس های لکه دار به میان می آید؛ چربی ها دشمن شماره یک به حساب می آیند. مهم نیست چیزی که می خورید تا چه اندازه چرب است؛ چون وقتی این چربی روی لباس هایتان می ریزد، تمام حساب و کتاب هایتان به هم می خورد. نیازی به ترس و وحشت یا دور انداختن لباس نیست؛ چون در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه چربی را از روی لباس های خود پاک کرده و دوباره آنها را نو کنید.

نحوه پاک کردن چربی از روی لباس ها با مایع ظرفشویی

در ابتدا سعی کنید لکه های چربی لباس ها را با مایع ظرفشویی پاک نمایید. فراموش نکنید که مایع ظرفشویی به گونه ای ساخته شده که می تواند چربی ها را از روی بشقاب ها و ماهیتابه های پاک کند. بنابراین برای از بین بردن لکه های چربی از روی لباس ها هم مناسب است.

آنچه شما نیاز دارید:

  • مایع ظرفشویی معمولی (بهتر است بی رنگ باشد).
  • یک برس تمیز.
  • دستمال توالت.
  • دستکش لاستیکی (اختیاری).

دستورالعمل مرحله به مرحله کار به صورت زیر است:

  1. سریع اقدام کنید: به محض مشاهده لکه چربی روی لباس های خود، مراحل زیر را دنبال کنید. هر چه زودتر دست به کار شوید؛ احتمال اینکه لکه چربی بهتر پاک شود بیشتر است.
  2. بررسی برچسب مراقبتی لباس: اگر روی آن نوشته شده فقط خشکشویی، از این ترفند استفاده نکنید. در ضمن بهتر است این روش را بر روی لباس های ظریف ابریشمی، مخمل، ساتن، چرم و جیر به کار نگیرید.
  3. پاک کردن لکه چربی: ابتدا لکه چربی را با یک دستمال کاغذی تا جاییکه ممکن است پاک کنید. محل لکه را آرام آرام پاک کرده و از مالش دادن زیاد آن اجتناب نمایید؛ چرا که این کار باعث می شود چربی بیشتر در پارچه نفوذ کند.
  4. پوشانیدن روی لکه با مایع ظرفشویی: حال مایع ظرفشویی را روی لکه چربی بریزید. توصیه می شود از یک مایع ظرفشویی بی رنگ استفاده کنید تا لباستان لکه دار نشود. ناحیه لکه دار لباس را کاملاً با مایع ظرفشویی بخیسانید.
  5. مالش دادن محل لکه: با کمک یک مسواک کهنه و با حرکات دایره ای، محل لکه چربی را چند ثانیه مالش دهید. با این کار مایع ظرفشویی به الیاف لباس مالیده می شود.
  6. به حال خود رها کردن لباس: حال لباس لکه دار را 30 دقیقه به حال خود رها کنید.
  7. آبکشی کردن: محل لکه را در داغ ترین آبی که برچسب مراقبتی لباس اجازه می دهد، فرو کنید. اگر در برچسب مراقبتی لباس فقط استفاده از آب سرد توصیه شده باشد؛ در این صورت پاک کردن لکه دشوار خواهد بود. اما اگر همیشه لباس تان را در با آب داغ فرو برده اید و مشکلی به وجود نیامده است؛ پاک کردن لکه برایتان آسان تر خواهد شد. محل لکه را به آرامی مالش دهید تا لکه چربی از بین برود. اگر آب خیلی داغ است؛ از دستکش لاستیکی کمک بگیرید.
  8. طبق معمول شستن لباس: حال لباس ها را طبق معمول با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.
  9. بررسی لکه: لباس را در معرض هوا خشک کنید و سپس ببینید که آیا لکه از بین رفته است یا خیر. اگر لکه پاک شده؛ از این به بعد می توانید لباس را طبق معمول بشویید و خشک کنید. اما اگر هنوز لکه چربی از بین نرفته؛ دوباره این مراحل را تکرار کنید تا متوجه تفاوت آنها بشوید.

نحوه پاک کردن لکه چربی از روی پارچه های مختلف

وقتی نوبت به پاک کردن لکه چربی از روی پارچه های مختلف می رسد؛ هر پارچه ای روش خاص خود را می طلبد. ما در ادامه نحوه پاک کردن لکه چربی از روی 13 نوع پارچه مختلف را به شما نشان می دهیم تا به راحتی بتوانید با لکه های چربی مقابله کنید.

کرباس(Canvas)

استفاده از روش مایع ظرفشویی بر روی پارچه کرباس جهت پاک کردن لکه چربی در اغلب موارد جواب می دهد. در ضمن می توانید از روش زیر نیز استفاده کنید:

  1. کار خود را با اشباع کردن ناحیه لکه دار لباس با یک شوینده سنگین شروع نمایید. در ضمن می توانید از یک اسپری پیش تصفیه و یا خمیر شوینده (مخلوطی غلیظ از پودر لباسشویی و آب) هم برای پاک کردن لکه چربی بهره ببرید.
  2. با استفاده از انگشت خود، یک پارچه یا یک مسواک نرم، شوینده را به آرامی بر روی لکه بمالید.
  3. اجازه بدهید چند دقیقه به همین حالت بماند.
  4. لباس را با گرم ترین آب ممکن بشویید.
  5. لباس را در معرض هوا خشک کنید؛ البته قبل از خشک کردن لباس، لکه را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که کاملاً از بین رفته است.

تا زمان از بین نرفتن لکه، لباس را خشک نکنید: فراموش نکنید که خشک ‌کن باعث تثبیت لکه ها می شود؛ پس تا زمانیکه مطمئن نشده اید لکه های چربی کاملاً از بین رفته اند، لباس را در خشک کن قرار ندهید.

شنیل (Chenille)

اگر لباستان از جنس شنیل قابل شستشو است؛ دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. نشاسته ذرت یا پودر بچه را روی محل لکه چربی بمالید. این مواد بسیار جاذب هستند؛ از این رو برای پاک کردن لکه چربی مناسب می باشند.
  2. اجازه بدهید این مواد پنج دقیقه روی لکه چربی باقی بمانند؛ سپس آنها را به آرامی از روی لکه پاک کنید. در صورتیکه نمی خواهید از این مواد استفاده کنید؛ می توانید یک ماده پیش تصفیه را امتحان کرده و آن را روی لکه بمالید. در این حالت باید حتماً براساس دستورالعمل های ماده مورد استفاده عمل کنید.
  3. حال لباس را طبق برچسب مراقبتی آن بشویید.
  4. لباس را در معرض هوا خشک کنید؛ زیرا اگر لباس خیس باشد، لکه چربی شبیه رطوبت به نظر می آید.
  5. اگر لکه کاملاً از بین رفته بود؛ کارتان به اتمام رسیده است. در غیر این صورت، دوباره باید این روند را تکرار نمایید.

مخمل کبریتی (Corduroy)

برای تمیز کردن لکه چربی از روی پارچه مخمل کبریتی نیز باید از همان دستورالعمل پارچه شنیل پیروی کنید:

  1. مقداری نشاسته ذرت یا پودر بچه را روی لکه بمالید. اجازه بدهید 5 دقیقه بماند و سپس آن را پاک کنید.
  2. اگر لکه چربی با این کار از بین رفت، بسیار عالی است. در غیر این صورت، باید طبق دستورالعمل تولید کننده لباس عمل کرده و از یک ماده پیش تصفیه برای پاک کردن لکه بهره بگیرید.
  3. لباس را طبق برچسب مراقبتی آن بشویید.
  4. لباس را در معرض هوا خشک کنید و سپس بررسی کنید که آیا لکه آن کاملاً از بین رفته است یا خیر.
  5. اگر لکه کاملاً از بین رفته بود، کارتان را به خوبی به اتمام رسانده اید؛ وگرنه باید مراحل بالا را دوباره انجام دهید.

چرم (Leather)

  1. برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس چرمی، از دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز استفاده کنید. با این کار می توانید لکه های سطحی چربی را به آسانی پاک نمایید.
  2. یک واکس چرم باکیفیت را برای از بین بردن باقیمانده لکه های چربی به کار بگیرید. اگر این ماده زیاد موثر واقع نشد؛ مواد جاذبی مانند نشاسته ذرت یا بیکینگ پودر را روی لکه ریخته و به آرامی مالش دهید تا چربی ها را به خود بگیرند. 
  3. اجازه بدهید محل لکه چند ساعت و یا حتی یک شب به همین حالت بماند.
  4. پودر را از روی محل لکه پاک کنید.
  5. اگر لکه همچنان باقی مانده بود؛ مراحل فوق را دوباره طی نمایید.
  6. پس از اینکه از پاک شدن لکه مطمئن شدید؛ محل لکه را با پاک کننده یا نرم کننده چرم پرداخت کنید.

از دستورالعمل ها پیروی کنید: هنگام استفاده از واکس یا نرم کننده چرم، حتماً براساس دستورالعمل های تولید کنندگان آنها عمل کنید. روش استفاده از این مواد، از محصولی تا محصول دیگر متفاوت است. به هر حال قرار نیست که شما لباس تان را از بین ببرید.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

لینن (Linen)

مطمئناً دوست ندارید که لباس های لیننی دوست داشتنی خود را خراب کنید. اما اگر سهواً لکه چربی روی آنها ریخت؛ می توانید روش زیر را به کار بگیرید:

  1. با استفاده از یک شوینده سنگین، اسپری پیش تصفیه یا خمیر شوینده (ترکیبی غلیظ از پودر شوینده و مقداری آب) محل لکه را کاملاً بپوشانید.
  2. این مواد را به آرامی با کمک انگشت خود، پارچه یا یک مسواک نرم روی محل لکه بمالید.
  3. لباس را با گرم ترین آب ممکن (براساس دستورالعمل مراقبتی لباس) بشویید.
  4. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید که آیا لکه از بین رفته است یا خیر.
  5. آنقدر مراحل فوق را تکرار کنید تا لکه کاملاً از بین برود.

پنبه (Cotton)

برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس های پنبه ای، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  1. با استفاده از یک شوینده سنگین، اسپری پیش تصفیه یا خمیر شوینده که ترکیبی غلیظ از پودر شوینده و مقداری آب است، محل لکه را کاملاً اشباع کنید.
  2. این مواد را به آرامی و با ملایمت و صبر با کمک انگشت، پارچه یا یک مسواک نرم روی محل لکه بمالید.
  3. اجازه بدهید چند دقیقه به همین حالت بماند.
  4. برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید و آن را با داغ ترین درجه حرارت ممکن بشویید.
  5. برای بررسی از بین رفتن لکه، لباس را در معرض هوا خشک کنید.
  6. اگر لکه پاک شده بود؛ کارتان به اتمام رسیده است. در غیر این صورت، این مراحل را تا جاییکه لکه کاملاً از بین برود، دوباره انجام دهید.
  7. پس از اینکه لکه کاملاً پاک شد؛ می توانید لباس را طبق معمول خشک نمایید.

نایلون (Nylon)

برای اینکه بتوانید لکه چربی را از روی لباس های نایلونی پاک کنید؛ باید از یک ماده پیش تصفیه مخصوص لکه های چربی استفاده کنید. اگر زیاد از اقلام نایلونی کار می کشید؛ می توانید با خرید چنین محصولی، خود را برای مقابله با لکه های احتمالی آماده کنید. اما اگر به چنین ماده ای دسترسی ندارید؛ یک شوینده مایع را به کار بگیرید و سپس براساس مراحل زیر عمل نمایید:

  1. محلول پیش تصفیه یا شوینده مایع را به آرامی بر روی محل لکه روغنی بریزید.
  2. لباس نایلونی را براساس دستورالعمل مراقبتی آن و با استفاده از گرم ترین آب ممکن بشویید.
  3. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید که آیا لکه از بین رفته است یا خیر. در صورت وجود لکه، دوباره مراحل فوق را انجام دهید.

هر چه زودتر برای پاک کردن لکه های چربی اقدام کنید لکه ها راحت تر پاک می شوند؛ مخصوصاً در مورد پارچه های نایلونی. کیفیت ایستای نایلون باعث می شود تا بوها و لکه ها سریعاً بر روی آن تثبیت شوند؛ بنابراین باید به محض مشاهده لکه چربی روی لباس ها، یک شوینده پیش تصفیه لکه بر اسپری مانند را یک دقیقه پیش از شستشو بر روی لکه اعمال کنید. در صورت باقی ماندن لکه، آخرین راهکار برای لباس های سفید، استفاده از سفید کننده کلری و برای لباس ها رنگی، بهره بردن از سفید کننده مختص لباس های رنگی است.

پلی استر (Polyester)

برای اینکه بتوانید لکه چربی را از روی لباس های پلی استری از بین ببرید باید از یک ماده پیش تصفیه مخصوص لکه های چربی استفاده کنید؛ در این صورت احتمال پاک شدن لکه ها افزایش می یابد. در صورتیکه استفاده از این ماده برایتان امکان پذیر نبود و یا اینکه موثر واقع نشد؛ استفاده از یک شوینده مایع گزینه بدی نخواهد بود که برای به کار بردن آن باید براساس دستورالعمل زیر به انجام مراحل مشغول شوید:

  1. محصول انتخابی خود را به آرامی روی محل لکه چربی بمالید.
  2. گرم ترین آب ممکن را برای شستشوی لباس به کار بگیرید. فراموش نکنید که باید ابتداً برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید.
  3. جهت بررسی از بین رفتن لکه یا باقی ماندن آن، لباس را در معرض هوا خشک نمایید.
  4. آنقدر این مراحل را تکرار کنید تا لکه کاملاً از بین برود.

اگر لکه همچنان باقی مانده بود؛ باید از سفید کننده اکسیژنی برای کمک به پاک کردن لکه چربی استفاده کنید. به یاد داشته باشید تا زمانیکه لکه کاملاً از بین نرفته است لباس را خشک نکنید. فراموش نکنید که گرما باعث تثبیت لکه ها می گردد.

ابریشم (Silk)

هیچ چیزی بدتر از این نیست که چربی روی لباس های ابریشمی بریزد. اما نگران نباشید با پیروی از دستورالعمل زیر می توانید از شر آنها خلاص شوید:

  1. در ابتدا لکه چربی را تا حد ممکن با استفاده از یک دستمال کاغذی یا یک پارچه سفید تمیز پاک کنید.
  2. مقداری نشاسته ذرت یا بیکینگ پودر را روی محل لکه بریزید؛ زیرا این مواد جاذب هستند.
  3. بگذارید یک شب به همین حالت بماند.
  4. صبح این مواد را به آرامی از روی محل لکه پاک کنید و در صورت باقی ماندن لکه، دوباره این مواد را روی آن بریزد.
  5. اگر لکه باز هم از بین نرفت؛ مقداری مایع ظرفشویی شفاف را روی محل لکه بمالید و بگذارید یک ساعت به همین حالت بماند.
  6. محل لکه را با آب سرد شسته و کاملاً خشک کنید.

اسپندکس یا لاکرا (Spandex or Lycra)

برای پاک کردن لکه های چربی از روی پارچه های اسپندکس یا لاکرا بهتر است روش زیر را امتحان کنید:

  1. مقداری از یک ماده پیش تصفیه آماده یا مایع ظرفشویی را روی محل لکه روغنی بریزید و آن را کاملاً به لکه چربی بمالید.
  2. لباس را طبق معمول و با گرم ترین درجه حرارت ممکن آب بشویید. همیشه برای اطلاع از درجه حرارت مناسب، برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید.
  3. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید که آیا لکه از بین رفته است یا خیر؛ در صورتیکه لکه چربی از بین نرفته بود؛ مراحل فوق را دوباره تکرار نمایید.

اگر لکه همچنان از بین نرفت؛ می توانید برای لباس های سفید و رنگی به ترتیب از سفید کننده کلری و سفید کننده مختص لباس های رنگی استفاده کنید.

سوییت (Suede)

پاک کردن لکه روغنی از روی لباس های سوییت (جیر) کار سختی است؛ اما نگران نباشید چون کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید تا کار برایتان راحت گردد:

  1. ابتداً روغن اضافی را با کمک یک دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز پاک کنید.
  2. یک تک پارچه را به نشاسته ذرت آغشته کرده و با حرکات دورانی آن را بر روی محل لکه بمالید.
  3. وقتی لباس خشک شد؛ آرد ذرت را با استفاده از یک برس سیمی به آرامی از روی محل لکه پاک نمایید.
  4. این کار را در صورت لزوم دوباره انجام دهید.

اگر لکه پاک نشده بود؛ می توانید از آبلیمو استفاده کنید. در این صورت باید توصیه های زیر را به کار بگیرید:

  1. در وهله نخست باید آبلیمو را روی جایی از لباس که از رو مشخص نباشد امتحان کنید. اگر پارچه جیر عکس العمل بدی به آبلیمو نشان نداد؛ اجازه پاک کردن لکه چربی را به وسیله این روش خواهید داشت.
  2. در این مرحله آبلیمو را روی محل لکه مالیده و آن را چند دقیقه روی بخار کتری نگهدارید. حتماً از دستکش محافظ استفاده کنید؛ زیرا بخار فوق العاده داغ است. 
  3. نهایتاً یک برس سیمی را به آرامی روی محل لکه بکشید.

مخمل (Velvet)

برای لباس های مخمل قابل شستشو می توانید روش زیر را امتحان کنید:

  1. یک ماده جاذب مانند پودر بچه یا نشاسته ذرت را روی محل لکه بمالید.
  2. اجازه بدهید 5 دقیقه به همین حالت بماند؛ سپس آن را به آرامی پاک کنید. چنین چیزی می تواند لکه چربی را از بین ببرد.
  3. اگر موثر واقع نشد؛ باید از یک ماده پیش تصفیه لکه بر استفاده کرده و آن را روی محل لکه بمالید.
  4. لباس را براساس دستورالعمل مراقبتی آن بشویید.
  5. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید لکه از بین رفته است یا خیر.
  6. اگر لکه کاملاً از بین رفته بود؛ می توانید لباس را طبق معمول بشویید و خشک کنید. اما مراقب باشید آن را در دستگاه خشک‌ کن قرار ندهید؛ زیرا گرما باعث تثبیت لکه چربی می شود.
روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

پشم (Wool)

حال حتماً با خود می اندیشید که اگر لباس پشمی مورد علاقه تان لکه دار شود؛ چگونه می توانید آن را پاک کنید. برای این کار باید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  1. چربی را تا جاییکه می توانید از روی لباس پاک کنید.
  2. یک ماده جاذب مانند نشاسته ذرت یا جوش شیرین را روی سطح لکه بمالید.
  3. بگذارید حداقل یک ساعت به همین حالت بماند.
  4. این مواد را به آرامی از روی محل لکه پاک کرده و در صورت باقی ماندن لکه، این کار را مجدداً تکرار کنید.
  5. اگر هنوز لکه باقی مانده بود؛ محل لکه را با آب سرد و صابون و مقداری سرکه تقطیری سفید خیس کنید. سپس آن را قبل از خشک شدن لکه، با دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز و با کمک مقداری آب پاک نمایید.
  6. اگر لکه همچنان پاک نشد؛ یک حلال خشکشویی مخصوص مصرف کننده را به کار بگیرید. اما باید حتماً براساس دستورالعمل های روی بسته بندی آن عمل کنید.

نکاتی برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس ها

امیدواریم تا اینجا مقاله را مطالعه کرده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد. حال که با اصول پایه پاک کردن لکه چربی از روی انواع پارچه ها آشنا شده اید؛ بهتر است نکات زیر را نیز مد نظر قرار دهید:

  • اگر از مسواک یا برس برای پاک کردن لکه ها استفاده می کنید، از مسواکی با موهای نرم بهره بگیرید؛ زیرا چنین چیزی با لباس های شما مهربان تر است.
  • برای پاک کردن لکه های کوچکتر می توانید الکل مالشی را امتحان کنید. مقداری پنبه را در الکل مالشی خیسانده و آن را روی لکه چربی بمالید. قبل از اینکه آن را آبکشی کرده و در معرض هوا قرار دهید؛ اجازه بدهید چند دقیقه به همین حالت بماند.
  • برای لکه های سرسخت می توانید روش فوق را تکرار کنید؛ اما باید به جای الکل مالشی، از استون استفاده کنید. از آنجاییکه استون یک حلال است؛ لذا قادر است لکه های چربی را در خود حل کرده و از بین ببرد.
  • هنگام پاک کردن لکه های چربی، از پیش بند استفاده کنید. قرار نیست با چرب کردن لباس های دیگر خود، مشکل‌تان را تشدید کنید.
  • استفاده از آلوئه ورا برای پاک کردن چربی لباس ها نیز توصیه می شود. البته باید ابتداً آن را روی جایی از لباس که از رو مشخص نباشد امتحان کنید تا مطمئن شوید که به لباس آسیب نمی رساند.
  • در نهایت اگر عصبانی هستید و با از بین بردن لکه چربی مشکل دارید؛ می توانید لباستان را به یک خشکشویی ببرید.

سوالات متداول نحوه پاک کردن لکه های چربی

حتماً شما هم در هنگام یاد گرفتن نحوه پاک کردن لکه های چربی از روی لباس ها، با سوالات عدیده ای مواجه شده اید. نگران نباشید؛ ما در اینجا به سوالات تان پاسخ می دهیم و سعی می کنیم برخی از پیش فرض های غلط ذهنی شما را در این زمینه رفع نماییم.

چگونه می توان لکه های چربی را از روی لباس های خشک شده، پاک کرد؟

اگر پس از شستشوی لباس ها و قرار دادن آنها در دستگاه خشک ‌کن، متوجه لکه چربی روی آنها شدید؛ باید توجه داشته باشید که گرما باعث تثبیت لکه های چربی می شود. از این رو ممکن است تلاش شما بی فایده باشد؛ اما به هر حال می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  1. برچسب مراقبتی لباس را بخوانید تا بدانید با چه دمای آبی می توانید آن را شستشو دهید. در صورت امکان از آب گرم برای مرطوب کردن لکه استفاده نمایید.
  2. چند قطره مایع ظرفشویی یا لباسشویی را روی محل لکه بریزید.
  3. این مواد را به آرامی روی محل لکه چربی بمالید. در صورتیکه پوست حساسی دارید؛ دستکش لاستیکی را به کار بگیرید.
  4. حدود یک ساعت آن را به حال خود رها نمایید.
  5. مایع شوینده را با یک حوله کاغذی پاک کنید.
  6. لباس را طبق معمول بشویید و در صورت امکان از آب گرم کمک بگیرید.
  7. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید لکه از بین رفته است یا خیر. اگر لکه از بین نرفته بود، این روند را دوباره تکرار کنید.

آیا خشکشویی ها می توانند لکه های چربی را از بین ببرند؟

بله خشکشویی هایی متخصص می توانند به راحتی لکه چربی لباس هایتان را پاک کنند. چه این لکه ناشی از روغن پخت و پز، روغن موتور و کره باشد، و چه به دلیل ریختن لوسیون و محصولات مراقبت از مو بر روی لباس هایتان به وجود آمده باشد؛ آنها به راحتی می توانند این لکه ها را از بین ببرند.

آیا مایع ظرفشویی Dawn می تواند لکه چربی را از روی لباس ها پاک کند؟

بله این مایع ظرفشویی قادر است تا لکه های چربی را از روی لباس های پنبه ای و پلی پنبه پاک نماید. بنابراین اگر چنین شوینده ای در آشپزخانه خود دارید؛ احتمالاً بیشتر به جای اینکه برای ظرفشویی مناسب باشد برای شستن لباس خوب عمل می کند.

آیا لکه ‌بر WD-40 قادر است تا چربی ها را از بین ببرد؟

بله این نوع لکه بر میتواند لکه های چربی را از روی لباس ها پاک کند؛ اما ممکن است اثرش همچنان روی محل لکه باقی بماند. برای جلوگیری از وقوع این مشکل، باید در ابتدا آن را روی جایی از لباس که از رو مشخص نباشد امتحان کنید؛ در صورتیکه باعث لکه دار شدن آن قسمت نشد، می توانید از آن برای پاک کردن لکه چربی بهره بگیرید.

  1. مقدار مناسبی از لکه ‌بر WD-40 را روی محل لکه اسپری کنید.
  2. بگذارید 30 دقیقه به همین حالت بماند.
  3. محل لکه را با آب داغ بشویید تا روغن اضافی آن پاک گردد.
  4. روی محل لکه را با مایع لباسشویی بپوشانید. آن را به آرامی بمالید تا لکه چربی کاملاً اشباع شود.
  5. لباس را با داغ ترین درجه حرارت ممکن آب بشویید.
  6. لباس را در معرض هوا خشک کنید و ببینید لکه از بین رفته است یا خیر. اگر لکه از بین نرفته بود؛ این روند را دوباره تکرار کنید.

کلام پایانی: با پیاده کردن این دستورالعمل ها برای همیشه می توانید با لکه های چربی روی لباس هایتان خداحافظی کنید. مطمئناً قادر خواهید بود تا لکه های چربی را به سرعت پاک کنید و لباس های خود را مثل روز اول نو و تر و تازه کنید. البته همیشه باید قبل از شروع به کار، برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید و براساس آن لباس ها را شسته و لکه هایشان را پاک نمایید. در نهایت می توانید براساس جنس پارچه لباس خود، یکی از دستورالعمل هایی که ما در اینجا معرفی کردیم را انتخاب نمایید. توجه کنید که برای پارچه های مخملی باید از دستورالعمل مختص لباس های مخملی استفاده کنید و برای سایر پارچه ها نیز به همین شکل بایستی عمل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *