صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نکاتی برای رشد برند مد
1399/08/15

نکاتی برای رشد برند مد

Tips for Growing a Fashion Brand

صنعت مد با لذت و سرگرمی همراه است، چرا که لباس های زرق و برق دار همیشه در جلوی دید و مرکز توجه قرار دارند. با این حال روند خلق و بازاریابی لباس مثل خودش زیبا و چشم نواز نیست. هماهنگی با تامین کنندگان و بازرسی اقلام آماده شده جزء کارهای زیادی هستند که در پشت صحنه انجام می گیرد تا یک برند مد بتواند واقعاً شکوفا شود. اگر قصد دارید در مورد ساخت و رشد برند نوپای خود بیشتر بیاموزید توصیه می کنیم تا آخر این مقاله با ما باشید.

1- برند خود را بشناسید

صنعت مد با بزرگتر شدن برندهای تجاری روز به روز گسترده تر می شود، اما آنچه در این میان اهمیت دارد تلاش شما برای متمایز شدن از این خیل جمعیت است. یک روش خارق العاده برای این کار، داشتن تعریف مشخصی از هویت برند خود است. هر چند که شما برای سرپا ماندن به فروش طیف گسترده ای از لباس ها نیاز دارید، اما به خاطر داشته باشید که داشتن یک محصول خاص می تواند محرک شروعی طوفانی برای برندتان باشد. به عنوان مثال برند Uniqlo یک خرده فروش ژاپنی است که در سراسر جهان به دلیل فروش طیف گسترده ای از لباس های کژوال معروف است؛ اما شلوار جین این برند حقیقتاً منحصر به فرد است. مجله Sourcing Journal گزارش داده است که برند Uniqlo، تولید شلوار جین را در اولویت قرار داده، چرا که هدف آنها تبدیل شدن به بهترین برند شلوار جین از دیدگاه مصرف کنندگان است. وقتی نوبت به ساخت لباس می رسد، ابتدا باید از خود پرسید که چه چیزی برند من را متفاوت می کند؟ چگونه می توانم مصرف کنندگان را وادار کنم که در میان همه برندها به برند من اعتماد کرده و مرا انتخاب نمایند؟

2- بازبینی فرآیندهای تولید را در دستور کار خود قرار دهید

ممکن است سر شما واقعاً شلوغ شود، چون به احتمال زیاد خود را درگیر تحقیق در مورد ترندهای بازار و یا هماهنگی با گروه های بازاریابی می کنید. اما دقیقاً زمانیکه شما مشغول کار روزمره خود و تولید لباس برای مصرف کنندگان هستید، چنانچه به فرآیندهای تولیدی بی توجه باشید ممکن است حجم بالای لباس های معیوب باعث کاهش کیفیت خط تولید شما شوند. به همین دلیل باید حداقل ماهی یک بار به همراه تولید کنندگان خود روند تولید را چک نمایید. باید اطلاعات پایه ای در مورد صنعت تولید پوشاک داشته باشید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که تجهیزات شما به درستی کار می کنند و می توانید از اتفاقات ناخوشایند در روند تولید مانند تولید لباس هایی با دکمه های جا افتاده یا دوخت نامناسب لباس ها جلوگیری نمایید. ناگفته نماند که شما می توانید در روند بازرسی به هر کدام از بخش ها امتیازات مثبت و منفی دهید؛ در این صورت به راحتی می توانید متوجه شوید که کدام یک از بخش ها نیاز به اصلاح دارند.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

3ترندها (روندهای مد روز) را تحلیل کنید

هنگام برنامه ریزی برای حرکت رو به جلو، بد نیست نگاهی به پشت سر بیندازید؛ زیرا اطلاعات حاصل از عملکرد کسب و کارتان در گذشته می تواند به تصمیم گیری بهتر به منظور دستیابی به رشد بیشتر در آینده به شما کمک کند. به محصولات پر فروش خود نگاهی بیندازید – چرا آنها محبوب هستند؟ شاید محبوبیت و پر فروش بودن آنها به دلیل نوع پارچه، نوع برش یا رنگ خاص آنها بوده و یا شاید جمیع این موارد باعث شده که آنها متمایز گردند.
بازخورد مشتریان و اطلاعات خرید را دقیقاً مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا هنوز هم می توانید از موفقیت محصولات پر فروش خود بهره ببرید. به این صورت می توانید با بکارگیری ویژگی های اصلی محصولات پر فروش، لباس های دیگری نیز تولید کنید و یا اینکه مجموعه رنگ های لباس های پر فروش حال حاضر خود را گسترش دهید. برند Woman Within نیز دقیقاً از همین استراتژی استفاده کرده است؛ آنها متوجه شدند که دلیل پرفروش بودن شلوارهای جین راسته آنها نرمی و بافت پارچه آنهاست. این شلوارها برای استفاده روزمره طراحی شده بودند؛ بنابراین این شرکت تصمیم گرفت تا این شلوارها را در رنگ های مختلف دیگری مثل رنگ های خنثی مانند قهوه ای تیره و شکلاتی، آبی فرانسوی و صورتی گلفام نیز تولید کند. به این ترتیب نام تجاری می تواند به محبوبیت روزافزون این محصولات تکیه کند و باعث توسعه کسب و کار گردد.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

نکاتی برای رشد برند مد - فشن, صنعت مد, صنعت لباس, بازار پوشاک

4- بازار را بشناسید

در عصر دیجیتالی امروز، رسانه های اجتماعی به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده اند؛ از این رو برندها مرتباً در پلتفرم های مختلف محتوای تبلیغاتی تولید می کنند. برند لباس کانادایی Aritzia از استراتژی بازاریابی اینفلوئنسری به دلیل محبوبیت روز افزون آنها به منظور بالا بردن اعتبار خود استفاده می نماید.
اگر می خواهید برند شما در این صنعت رونق داشته باشد، جای کار زیادی در این زمینه وجود دارد فقط کافی است بخواهید. شما باید تشخیص دهید که کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب هستند. این کار تنها زمانی ممکن است که بازار اصلی خود را بشناسید. اگر لباس هایتان مناسب زنان مسن است، پس باید محتواهای خود را پلتفرم انتخابی آنها منتشر کنید. اما اگر بازار اصلی شما بیشتر حول و حوش نسل هزاره است، بهتر است از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات خود استفاده نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد که چه نوع مطالبی برای کمک به رشد برند شما مناسب تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *