صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نقش ها و مسئولیت های یک بازارپرداز پوشاک
1400/01/08

نقش ها و مسئولیت های یک بازارپرداز پوشاک

Roles and Responsibilities of a Garment Merchandiser

بازارپرداز پوشاک کسی است که برای اجرای صحیح یک سفارش صادراتی پوشاک، ناگزیر است تا با بخش های زیادی ارتباط برقرار کند. برای اینکه خروجی یک سفارش صادراتی سالم و بی عیب و نقص باشد، بازارپرداز پوشاک باید ارتباط مستحکمی با کلیه بخش هایی که در این مقاله ذکر شده اند ایجاد نماید. در این مقاله قصد داریم تا مروری مختصر بر نقش ها و مسئولیت های یک بازارپرداز پوشاک داشته باشیم.

بازارپرداز پوشاک چه نقش ها و مسئولیت هایی دارد؟

یک بازارپرداز پوشاک رابط بین خریدار، بخش های مختلف داخل شرکت و شرکت های وابسته دیگری که به بازارپرداز در اجرای یک سفارش صادراتی کمک می کنند، محسوب می شود. منظور از شرکت های وابسته، شرکت هایی هستند که مسئولیت انجام گلدوزی، چاپ، تامین پارچه و لوازم جانبی مورد نیاز یک سفارش صادراتی را برعهده می گیرند؛ حتی پرسنل کارخانه های دوزندگی نیز جزء این دسته به حساب می آیند. نیازی نیست این گونه کارها حتماً در داخل شرکت انجام شوند، بلکه به راحتی می توان آنها را برون سپاری کرد. یک بازارپرداز پوشاک باید از ورودی ها و خروجی های مورد انتظار خودش آگاهی داشته باشد تا بدین گونه هم بتواند خود را به عنوان یک دارایی شرکت به اثبات برساند و هم در عرصه حمل نهایی سفارش موفق باشد.
روند گردش کار و مسئولیت های یک بازارپرداز پوشاک در ادامه شرح داده می‌ شود. بازارپرداز پوشاک مسئول نظارت بر اجرای سفارش از زمان دریافت از خریدار تا زمان محاسبه سودآوری، حمل سفارش و دریافت وجه سفارش از بانک است. به صورت خلاصه کار یک بازارپرداز تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی روند انجام سفارش و کنترل کل روند سفارش از ابتدا تا انتها می باشد.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

بازارپرداز پوشاک برای اجرای صحیح یک سفارش صادراتی با بخش های مختلفی سر و کار دارد که عبارتند از:

1- خریدار
2- بخش نمونه برداری
3- بخش تولید
4- بخش کیفیت
5- بخش خرید
6- بخش انبارداری
7- بخش E.D.P (پردازش الکترونیکی اطلاعات)
8- بخش حسابداری
9- بخش منابع انسانی (HR)
10- بخش بسته بندی
11- بخش حمل و نقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *