صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت عملکرد شرکت bluesign در زمینه شفافیت
1399/08/06

عملکرد شرکت bluesign در زمینه شفافیت

Bluesign’s Journey

صنعت پوشاک و نساجی در طول 20 سال گذشته بسیار متحول شده است. با این وجود هنوز یک اجماع عمومی مشترک در زمینه تبدیل صنعت مد و پوشاک که یکی از آلاینده ترین صنایع است، به یک صنعت مسئولیت پذیر در قبال مسائل اجتماعی و زیست محیطی وجود ندارد. موردی که همواره مورد تقاضای مصرف کنندگان بوده است.
در حال حاضر مطالبه پایداری از این صنعت، شرکت های تامین کننده مواد رنگی و شیمیایی، خرده فروشان و برندها را به سمت اجرای سیاست های پایدار در کل زنجیره تامین سوق می دهد، و این در حالی است که این امر قابلیت پایش، شفافیت و درصد پاسخگویی را نیز افزایش داده است. امروزه برندها و خرده فروشان به صورتی ویژه خود را زیر بار مسئولیت تامین این «شفافیت رادیکال (بنیادی)» می بینند.
گزارش سال 2019 مجله Suston تائید کرده است که هیچ خرده فروشی به عنوان متخصص پایداری مواد، رتبه بندی نشده است. پس چگونه می توان از برندها انتظار داشت تا ابتکارات پایداری که به مصرف کنندگان قول داده اند را اجرایی کنند.
با این حال به نظر می رسد شفافیت داده ها برای این صنعت یک چالش بزرگ باشد؛ در سناریوی جهان کنونی که اطلاعات بر همه چیز مسلط هستند، شفافیت می تواند مزیتی رقابتی برای یک شرکت به حساب آید. دیگر در این دنیای جهانی شده، «خارج از دید، خارج از ذهن» وجود ندارد. همان گونه که مصرف کنندگان ردپای جهانی خود را ارزیابی می کنند، همان گونه هم تصمیمات فعالانه ای برای کاهش تاثیرات منفی خود بر محیط زیست و جامعه می گیرند.
شرکت bluesign با داشتن یک پایگاه تخصصی گسترده، راه حل مبتنی بر خدمات تدوین کرده که خود ترکیبی از روش های پایدار و منافع اقتصادی است. آنچه ایده این شرکت را متمایز می کند، رویکرد مدیریت جریان ورودی (Input Stream Management) آن است. 20 سال پیش این رویکرد واقعاً یک ایده انقلابی بود.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

عملکرد شرکت bluesign در زمینه شفافیت - محیط زیست, صنعت نساجی, صنعت پوشاک
رویکرد مدیریت جریان ورودی شرکت bluesign یک رویه ارزیابی شفاف تدوین کرده است که در قالب آن استانداردهای پذیرفته شده جهانی برای ایجاد یک معیار صنعتی با هم ادغام می شوند. راه حل های قبلی یک محصول پرداخت کاری شده و آماده را آزمایش می کردند، و امکان انعطاف پذیری آنها بسیار کم بود؛ اما این رویکرد جامع تمام نیازهای سراسر زنجیره ارزشی را در بر می گیرد.
امروزه ایده زنجیره تامین شفاف در حال تبدیل شدن به یک معیار است. با این حال هرچه که زنجیره تامین بیشتر به سمت شفاف شدن گام برمی دارد، نیاز به ابزارهای صنعتی برای ساده سازی ارتباط فی مابین سطوح عمودی و افقی زنجیره تامین بیشتر می شود.
bluesign CUBE یک پلتفرم مبتنی بر وب با قابلیت پردازش تحلیل آنلاین (OLAP) است که هدف از راه اندازی آن تسهیل کارآمد جریان شفاف اطلاعات بین سازمان های متصل به آن است. براساس نگرش Bluesign، این مجموعه نرم افزاری و ابزار ارزیابی می تواند شاخص های کلیدی عملکرد محیطی (eKPIs) را تولید کند که دارای ارزش بی نظیری در زمینه گزارش دهی به ذینفعان هستند. ارزیابی داده ها در زمینه کاهش انتشار گازهای آلاینده، کاهش استفاده از منابع طبیعی و افزایش بهره وری این منابع باعث می شود تا این داده های معتبر بتوانند استراتژی های تجاری را هدایت کنند.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

دو نکته کلیدی که باید در سال 2020 مورد توجه قرار بگیرند:

اولاً سال 2020 مبتنی بر داده های بزرگ خواهد بود. به علاوه این داده ها باید قابل تائید باشند. تولید داده های شفاف در سراسر زنجیره تامین، انعطاف پذیرترین و کارآمدترین راه برای ایجاد داده های تائید شده است.
ثانیاً سال 2020 همچنان هدف محور خواهد بود. صنایع مد و نساجی هر دو از کمبود اعتماد مصرف کنندگان رنج می برند. آنها باید از نحوه حرکت در دنیای اطرافشان آگاه باشند. شرکت هایی که در زمینه به اشتراک گذاری داده های شفاف پیشگام هستند، قطعاً در خط مقدم دستیابی به اعتماد مصرف کننده و وفاداری مشتریان قرار خواهند گرفت.
شرکت bluesign 20 سال زودتر شروع به ایفای این نقش کرده است. امروزه Bluesign کارآمدترین روش را برای تضمین مطابقت با مقررات جدید ارائه می دهد؛ بدون اینکه ذره ای مصالحه بر سر عملکرد، کیفیت یا طراحی صورت بگیرد. پس اگر اکنون دست به کار شوید، 20 سال جلو خواهید افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *