صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت رشد بازار تستر نساجی
1398/03/18

رشد بازار تستر نساجی

تغییر سبک زندگی، افزایش درآمد افراد و رشد جمعیت به تولید بیش از پیش منسوجات ختم شده است. در دنیای امروز، لباس به عنوان یکی از نیازهای اولیه افراد شناخته می شود. شهرت جهانی برخی از برندها و داغ شدن بحث کیفیت باعث شده که نیاز به برندهای باکیفیت بیش از گذشته احساس شود.
کیفیت منسوجات به پارامترهایی نظیر مقاومت در برابر پارگی، قدرت کشش، نفوذپذیری و… بستگی دارد. وظیفه تست این پارامترها بر عهده دستگاه تست نساجی است.
با توجه به تغییراتی که در طراحی تسترها صورت گرفته است؛ حالا این تجهیزات می توانند پاسخگوی نیازهای صنعت باشند. بنابراین انتظار می رود که بازار تسترهای نساجی به رشد چشمگیری دست پیدا کند. ضمناً دستگاه تست نساجی به دو صورت اتوماتیک و دستی عرضه می شود؛ پس افراد بسته به نیاز خود می توانند نوع مناسبی از دستگاه را انتخاب کنند.

استانداردهای بین المللی معتبر برای حفظ کیفیت منسوجات

دولت ها برای تولید پارچه های باکیفیت و استاندارد، قوانین سخت و محکمی وضع کرده اند. تدوین قانون یکی از محرک های اصلی دنیای ساخت و عرضه تسترهای نساجی است. تولیدکنندگان با رعایت استانداردهای بین المللی مختلف از قبیل ایزو، ASTM، EN و BS می توانند گوی رقابت را از آن خود کنند. به عنوان مثال، استاندارد ASTM شامل روش های متعددی برای تست پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و ویژگی های لباس، پارچه و سایر منسوجات است.
نیاز به طراحی دستگاه تست نساجی کاربر پسند در ابعاد کوچک
دستگاه تست نساجی محبوبیت خود را مرهون کاهش کار دستی و کسب نتایج دقیق در کمترین زمان ممکن است. افزایش محبوبیت تستر به رشد بازار این دستگاه کمک می کند. حالا مصرف کنندگان به دنبال تسترهای کوچک و فشرده ای هستند که اصطلاحاً کاربر پسند نامیده می شوند. افزایش محبوبیت تستر نزد مصرف کنندگان و تقاضای آن ها به محرک هایی برای رشد بازار تستر تبدیل شده است.
علاوه بر این تولید مواد جدید برای طراحی لباس، پرده و سایر لوازم خانگی نیز به پیشبرد بازار تسترهای نساجی کمک کرده است.
از طرف دیگر در بیشتر کشورها، مردم اطلاعات چندانی در مورد اهمیت و کاربرد تستر نساجی ندارند؛ همچنین فاقد مهارت فنی لازم برای استفاده از تستر هستند. عدم وجود اطلاعات و مهارت لازم، مانعی برای رشد بازار است.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

تقسیم بازار تسترهای نساجی

با توجه به نوع و کاربرد تجهیزات، بازار تسترهای نساجی به چند بخش مختلف تقسیم می شود که در تصویر زیر مشخص شده است:

رشد بازار تستر نساجی - ماشین آلات نساجی, صنعت نساجی, تکنولوژی تولید, تستر نساجی

مهره های اصلی بازار تستر نساجی

اگر بخواهیم به تولیدکنندگان اصلی تسترهای نساجی اشاره کنیم؛ می توانیم از Qualitest International Inc، TESTEX Textile Testing Instruments، ELECTROMATIC Equipment Co، Universal Textile Industries، Paramount Group، X-Power Equipment، ASIAN TEST EQUIPMENTS و Alpha Chemika نام ببریم. این تولیدکنندگان در حال ارتقای محصولات خود هستند تا جایگاه خود را در بازار حفظ و محصولات خاص و نهایی خود را تولید کنند.
علاوه بر این، تولیدکنندگان به دنبال بهبود عملکرد محصولات و کسب نتایج دقیق تر هستند.

بازار تستر نساجی: چشم انداز منطقه ای

به نظر می رسد که کشورهای واقع در منطقه آسیا-اقیانوسیه (APEG)، هدف اصلی بازار تستر نساجی باشند. کشورهای واقع در این منطقه از قبیل هند، چین، اندونزی و… بزرگ ترین تولیدکنندگان پارچه در دنیا هستند؛ بنابراین انتظار می رود که بازار تستر نساجی در این کشورها گرم باشد. وفور مواد خام نساجی مانند پنبه، پشم و کنف در منطقه آسیا-اقیانوسیه منجر به رشد صنعت نساجی در این منطقه شده است و رشد صنعت نساجی هم به رشد بازار تستر نساجی می انجامد. تولیدکنندگان برای تولید پارچه باکیفیت از قوانین سخت و محکمی پیروی می کنند و برای تطبیق هرچه بیشتر با قوانین از تستر پارچه استفاده می کنند. انتظار می رود که آمریکای شمالی نیز بستر مناسبی برای رشد بازار تستر نساجی باشد زیرا دولت ها با در نظر گرفتن مسائل ایمنی و شیمیایی دست به وضع قانون زده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *