صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای شروع تجارت تی شرت
1399/04/09

راهنمای شروع تجارت تی شرت

Start A Successful Tshirt Business

چگونه تجارت موفقیت آمیز تی شرت را آغاز کنیم؟

شروع تجارت تی شرت می تواند روشی عالی برای موفقیت در عرصه مد به حساب آید. طرح ها و برندها با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های موجود چاپ پوشاک می توانند در یک قیمت مقرون به صرفه و در عین حال سریع به دست آیند. در این مطلب به بعضی از مهمترین نکات که برای راه اندازی موفقیت آمیز تجارت مد تی شرت باید در نظر گرفته شود، اشاره می گردد.

پیدا کردن جایگاه و موقعیت مناسب

پرسیدن سئوال یکی از مهمترین و اصولی ترین نکات شروع برای هر کسب و کاری به شمار می آید؛ مثلا برند شما چه چیز متفاوتی تولید می کند؟، یکی از اینگونه پرسش هاست. شروع تجارت جدید تی شرت نسبتا آسان است، اما میزان موفقیت در این زمینه ممکن است به آنچه که شما می توانید به مشتریانتان ارائه دهید که با دیگران تفاوت داشته باشد، بستگی دارد. پیدا کردن موقعیت و جایگاه مناسب به مفاهیم دور از انتظار و عجیبی نیازمند نیست، زیرا گاهی اوقات ساده ترین ایده ها به محصولات سودآوری تبدیل می گردند. هدف پیدا کردن شکاف در بازار (حتی کوچک) و پر کردن آن است. با فراهم نمودن محصولاتی برای مصرف کنندگان که به راحتی بتوانند آن را در جریان زندگی و کمد لباس هایشان به کار بگیرند، می توان به ایجاد ماهیت برند امیدوار بود.

ایجاد یک برنامه برای برند و تحقیق در مورد بازار هدف

راهنمای شروع تجارت تی شرت - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

وقتی ایده اولیه در ذهن پرورش داده شد، ضروری است که ابتدا بازار هدف محدود شود. وقتی مشتری مورد نظر خود را انتخاب نمودید، می توانید کار خود را با ایجاد کردن یک پروفایل برای مشتری که در برگیرنده مشخصات، سن، خواسته ها، سلایق، سبک ها، درآمد، فعالیت اجتماعی و آنلاین است، شروع نمایید، چون این کار به ایجاد یک تصویر واقعی از شخصی که برای او طراحی انجام می دهید، کمک می کند.
تحقیق یک گام ضروری در برنامه برند محسوب می شود و اطلاعات مهمی که از تولیدات و تلاش های بازاریابی پشتیبانی می کند را فراهم می آورد. بدون توجه به اینکه شما ایده های بزرگ یا کوچک را شروع می کنید، چند المان وجود دارد که باید در برنامه برند در نظر بگیرید. در این صورت مطمئن خواهید شد که همه مسائل قبل از رفتن به مرحله بعد پوشش داده می شود. این المان ها عبارتند از:

  • تعریف دلایل برای ایجاد کسب و کار تی شرت
  • شناسایی بازار هدف
  • مشخص نمودن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
  • معین نمودن یک برنامه زمانی برای برند و عرضه محصول
  • تعیین بودجه

موقعیت یابی قیمت

وقتی شما در مورد بازار هدف تصمیم گرفتید، به یک RRP (قیمت خرده فروشی توصیه شده) برای استفاده از آن نیاز خواهید داشت. بنابراین در هنگام انتخاب پارچه، طراحی و چاپ باید اطمینان حاصل کنید که دستیابی به حاشیه سود امکان پذیر خواهد بود. مثلا اگر شما کار طراحی را برای افرادی در بازه سنی 17 تا 20 سال انجام می دهید که درآمد مختصری دارند، نباید از پارچه های لوکس و گران قیمت که هزینه خرده فروشی را بالا می برند، استفاده کنید.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

 ایجاد نمودن طرح های برند با مهارت کافی

راهنمای شروع تجارت تی شرت - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

در بیشتر حالت ها، چند مجموعه طرح برای شروع تجارت تی شرت در اختیار خواهید داشت. این چاپ ها و جزئیات باید به خوبی به مخاطب هدف منتقل شده و به شناسه برندتان در بازار تبدیل گردند. ایجاد یک ویژگی اختصاصی برای طرح باید پیام برند شما را تعریف نماید، اما نباید آنقدر سخت باشد که مصرف کنندگان نتوانند ارتباط با آن را درک کنند. اطمینان حاصل کردن از منحصر به فرد بودن طرح از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که در اغلب موارد، ساده ترین طرح های تی شرت، محبوب ترین هستند. با توجه به تعداد طرح های تی شرت و کسب و کارهای جدیدی که هر روزه وارد بازار می شوند، انتظار می رود که حجم مالی بازار تی شرت تا سال 2025 به بیش از 25 میلیون دلار برسد. به همین دلیل لازم است که تصویرسازی های ذهنی و شکل ها به دقت بررسی شوند، زیرا سبک های مشابه می توانند مشکلاتی را در رابطه با کپی رایت به وجود آورند.

منبع مواد و بررسی تکنیک های چاپ

راهنمای شروع تجارت تی شرت - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

تی شرت ها در نگاه اول ممکن است ظاهر یکسانی داشته باشند. با این حال، با توجه به برچسب های قیمتی که در محدوده 3 تا 100 پوند تغییر می کنند، شما به در نظر گرفتن موقعیت برندتان نیاز خواهید داشت. آیا شما با استفاده از پلی استر، پنبه خالص یا ابریشم به تولید محصولات تان اقدام می کنید؟ یا شاید یک برند تی شرت وگان هستید که تنها با استفاده از پارچه های ارگانیک پایدار یا دوستدار حیوانات به تولید لباس هایتان می پردازید. این تصمیم باید در مراحل اولیه تولید گرفته شود و ممکن است بر انواع چاپی که شما در آینده برای توسعه انتخاب می کنید، تأثیر بگذارد. با این حال شما برنامه دارید تا طرح های خودتان را ایجاد نمایید و به در نظر گرفتن محدوده ای از فرآیندهای چاپ موجود که به انتخاب پارچه بستگی دارند، نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید در مورد کار با تولید کنندگان تی شرت به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید و فرآیند ورود طرح ها را به زندگی انسان ها درک کنید، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت

ایجاد یک بسته فنی (تک پک = tech pack)

اگر می خواهید یک کارخانه را برای تولید تی شرت های برند خودتان از اول انتخاب نمایید، مشخصات و طرح ها را برای اطمینان حاصل کردن از اینکه اشتباه در محصول نهایی رخ نمی دهد، به صورت دقیق تعیین کنید. برای توضیح این اطلاعات به صورت روشن، یک تک پک که مفاهیم، پارچه ها، رنگ ها و اندازه های مورد نیاز را برای مجموعه مشخص خواهد کرد، ایجاد نمایید. خلق نمودن تک پک (بسته فنی) فرآیندی آسان است و در بسیاری از حوزه های کاری وجود دارد، چون تولید کنندگان از این طریق متوجه دیدگاه کاربران می شوند. المان های کلیدی در یک تک پک عبارتند از:

  • طرح ها و توضیحات
  • استایل برد و الهام
  • قرارگیری پارچه و ساخت پوشاک
  • رنگ های انتخابی
  • لیست مواد یا صورت ریز مواد (BOM)
  • اندازه های درز
اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

محدوده اندازه و سبک

صرف نظر از اینکه یک یا تعدادی تی شرت را بخواهید تولید نمایید، باید بعضی از مسائل را در نظر بگیرید. شما ممکن است یک تی شرت اولیه با چندین طرح چاپی داشته باشید یا به سادگی رنگ تی شرت اولیه را تغییر دهید. تصمیم گیری در مورد این مسائل به شما این امکان را می دهد تا بر روی مشخصات برای راه اندازی و بودجه حداقل مقدار سفارش (MOQها) برای هر مرحله متمرکز شوید.

تصمیم گیری در مورد قیف فروش (sales funnel)

در طول فرآیندهای برنامه ریزی می توانید بهترین روش فروش محصولات را شناسایی نمایید. خیابان های محل فروش کالاهای لوکس به دلیل هزینه های سرمایه گذاری ممکن است در ابتدای شروع کسب و کار یک گزینه مناسب برای رشد و ترقی محسوب نشوند، اما انتخاب فقط فروش آنلاین به اختصاص زمان زیادی برای شناساندن وب سایت در میان میلیون ها رقیب دیگر نیاز دارد. هر دو روش، مزایا و معایب خودشان را دارند، بنابراین با بررسی هر یک، بهترین قیف فروش را برای خودتان تعیین نمایید:

فروشگاه خرده فروشی

  • موقعیت خوب فروشگاه سبب افزایش بازدید می شود
  • مردم هنوز علاقمند هستند تا ظاهر محصولات را برای تعیین کیفیت بررسی نمایند
  • وفاداری مشتری
  • شناسایی جامعه
  • موجود بودن فقط در بازارهای محلی

فروشگاه آنلاین

  • در دسترس بودن برای مخاطبین جهانی
  • هزینه های راه اندازی و اجرای کمتر
  • باز بودن 24 ساعته و در طول 365 روز سال
  • مجذوب کردن مشتری با ارائه جزئیات بیشتر و مؤثرتر
  • عرضه براساس تقاضا

عرضه کردن برند به بازار

امروزه بازاریابی در حوزه تجارت تی شرت به یک وب سایت تجارت الکترونیک و انتخاب پلتفرم رسانه های اجتماعی نیاز دارد. همه این موارد را می توان از طریق یک سرمایه گذاری مالی حداقل (در درون صفحات مبادله ای) انجام داد. انتخاب های وب سایت گسترده هستند، اما برای استارتاپ های کوچک، پلتفرم هایی مانند شاپ فای (Shopify) یا Squarespace که پشتیبانی لازم را برای ایجاد یک سایت حرفه ای سریع برای کاربران ارائه می دهند، مناسب می باشند. شما با استفاده از تمپلت ها می توانید به سرعت یک سایت تجارت الکترونیک را راه اندازی نمایید و با پرداخت هزینه ماهانه کمی، بلافاصله فروش خود را آغاز کنید.
رسانه های اجتماعی رایگان هستند، بنابراین شبکه های مناسب را برای جذب مخاطبین انتخاب کنید و مطمئن شوید که برای ایجاد علاقه برای تی شرت هایتان به طور پیوسته محتوای جذاب در آنها قرار می دهید. بهره گیری از تبلیغات در رسانه هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام به دلیل هدفمند بودن تبلیغات برای میلیون ها برند بسیار موفقیت آمیز بوده است. بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) نیز باید در نظر گرفته شود؛ با ارسال تعداد کمی از تی شرت ها برای کاربران اینستاگرام که چندین هزار دنبال کننده دارند، می توانید فعالیت اجتماعی و فروش قابل توجهی را برای برندتان به ارمغان آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *