صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان
1399/04/26

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان

Guide to Starting a Children's Clothing Line

یکی از بخش های اقتصادی رو به پیشرفت در صنعت مد، پوشاک کودکان است. همانطور که مشتریان نسبت به انتخاب پوشاک خودشان آگاهی بیشتری پیدا می کنند، به لباس کودکان و فرزندانشان نیز بیشتر اهمیت می دهند. تحقیقات انجام شده توسط شرکت یورو مانیتور (Euromonitor) نشان داده که صنعت پوشاک کودکان در حال رشد و پیشرفت است. یکی از دلایلی که به پیشرفت صنعت مد پوشاک کودکان در سراسر جهان کمک کرده است، وجود کودکان مشهوری مانند هارپر بکهام (Harper Beckham) و شاهزاده جرج (Prince George) و نورث وست (North West) بوده است.
افزایش نوجوانان و گروه های نسل زد (بچه هایی که از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی و بعد از آن زاده شده اند) که با میل خود سبک پوشاک شان را تعیین می کنند نیز عامل اصلی برای الهام بخشی به برندها بوده است. رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، بستر مؤثری فراهم ساخته اند که کودکان از طریق آن برای خرید به جستجوی تازه ترین مدها می پردازند. پس این سئوال مطرح می شود که این موضوع برای شرکت های مد چه معنا و مفهومی دارد؟

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان - لباس کودک, کسب و کار نساجی, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک
حوزه پوشاک کودکان در حال تبدیل شدن به تجارتی پر سود برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. با این حال ورود به این بازار روش نسبتاً متفاوتی دارد، زیرا در طی مراحل برنامه ریزی و تولید چند مسئله باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، بررسی بازار هدف عاملی مهم در چگونگی انجام این کار است. ما قصد داریم تا به شما برای آغاز تجارت در صنعت پوشاک کودکان کمک کنیم. برای ارائه ایده های خود این راهنما را مطالعه نمایید.

تعیین مخاطبین هدف

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان - لباس کودک, کسب و کار نساجی, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام راه اندازی خط تولید پوشاک کودکان باید در نظر گرفته شود، تعیین مخاطبین هدف است. اگر چه شما برای نوزادان و کودکان، لباس ها را طراحی می کنید، اما آنها کسانی نیستند که پول به سختی به دست آمده را صرف خرید این لباس ها می کنند. برای تعیین مشتریان خود، باید اطلاعاتی با جزئیات بیشتر در این حوزه به دست آورید. بررسی جنبه هایی مانند لباس ارزان نوزادان، طراحان پوشاک کودکان و طرح های مد روز، باعث می شود تا بهتر این حوزه را تجزیه و تحلیل نمایید.
در این حوزه هر مشتری تمایل متفاوتی نسبت به خرید لباس دارد. والدینی که به دنبال لباس های مقرون به صرفه هستند، کمتر به سبک و مدل توجه می کنند. آنها دنبال لباس های بادوامی می گردند که تا زمانیکه کودک بزرگ می شود بتواند آن را بپوشد. با این وجود، افرادیکه به دنبال لباس های مارک دار هستند، به دنبال تازه ترین مدها می گردند و توجه زیادی به قیمت ندارند.
البته تنها مسئله قیمت نیست، زیرا اکنون خود کودکان نیز نسبت به مد آگاه شده اند. نه تنها شما باید مادر و پدر را راضی کنید که آن لباس را به کودک بپوشانند، بلکه باید در نظر داشته باشید که کودک می خواهد آن را بپوشد یا خیر. با بررسی جزئیات در مورد هر مشتری می توانید جایگاه خود را در بازار تعیین نمایید. بسیاری از افرادیکه خط تولید لباس کودکان را آغاز می کنند، به این حوزه واقعأ علاقمند هستند و در آن تجربه دارند. با این وجود، این تجربه همیشه از یک سابقه حرفه ای در صنعت مد ناشی نمی شود. بسیاری از کارآفرینان پوشاک کودکان به کاستی های بازار پی برده اند، زیرا نیازهای آنها محقق نشده است. این درک منجر به ظهور برخی از بهترین تولیدی های لباس کودکان در بازار شده است. بنابراین تکیه به تجربه خود برای شروع بسیار حائز اهمیت است.

ایجاد یک برنامه تجاری

برنامه تجاری، مهم ترین اصل در ساخت برند شماست. این استراتژی ضروری به شما کمک می کند تا تحقق ایده خود را آغاز کنید و در کل فرآیند شما را راهنمایی می کند. در این مرحله نیازی نیست که برنامه های بسیار بزرگی داشته باشید، زیرا ایده های کوچک برای رسیدن به موفقیت با سردرگمی کمتری مواجه هستند.
در برنامه تجاری خود باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید، از جمله:

  • شناسایی ایده های اولیه و اینکه چگونه محصولات شما نیازهای مشتری را برطرف می سازد،
  • شناسایی بازار هدف،
  • بررسی رقیبان،
  • رهنمودهای مربوط به بودجه، 
  • استراتژی های بازاریابی، 
  • تولید و اجرا،
  • منابع مالی پیش بینی شده.
ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

هر چند بیش از راه اندازی خط تولید پوشاک، به دست آوردن این اطلاعات دشوار به نظر می  رسد، اما احتمالاً از قبل ایده خوبی از آنچه می خواهید بدست آورید و چگونگی رسیدن به آن به دست خواهید آورد. این مقاله به شرح جزئیات ایده ها کمک می کند و نگرشی حقیقی در مورد چگونگی انجام آن برای شما فراهم می سازد.

ایجاد برند و طرح ها

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان - لباس کودک, کسب و کار نساجی, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

نهایتاً برند شما و محصولاتی که تولید می کنید، نقطه قوت شما برای جذب مشتری خواهند شد. در این مرحله باید برند خود را طوری طراحی کنید که برای مشتریان احتمالی شما جذاب باشد. همچنین این مرحله، شدیداً تحت تأثیر مخاطبین هدف تان خواهد بود. شما باید طوری پیام خود را به درستی منتقل کنید که مشتریان به خاطر آورند که شما چه کسی هستید و چه چیزی شما را از بقیه متمایز می  کند. درست همانند برندهای مهمی که در خیابان های باکلاس مشاهده می کنید، باید تأثیر مثبتی ایجاد نمایید.
طراحی لباس یکی دیگر از جنبه های مهم است، زیرا اساس تولید محصولات شما را شکل می دهد. همانطور که گفتیم، این بازخورد مستقیماً از اطلاعات مخاطبان هدف شما تأمین می شود. برای تولید باید طرح اولیه و دیجیتالی تهیه کنید. می توانید از نرم افزارهای CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) مانند Adobe Illustrator برای کمک به فرآیند خود استفاده نمایید. از این رو، باید با ساخت یک مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) به بررسی جزئیات بپردازید. مجموعه اطلاعات فنی، ابزاری ضروری است که تولید کنندگان مد برای تولید طرح ها از آن استفاده می کنند. این مجموعه، مشخصات محصول را نشان می دهد و رهنمودهای دقیقی برای محصول شما فراهم می سازد. هر چیزی از اندازه گیری های دقیق گرفته تا پارچه و خطوط دوخت در آن بایستی قرار گیرد تا ایده شما وارد مرحله عملیاتی گردد.

تهیه پارچه

استفاده از پارچه های دوست داشتنی برای کودک، هنگام تولید پوشاک نوزاد و بچه از اهمیت زیادی برخوردار است. هیچ فرمول جادویی برای این حوزه وجود ندارد. با این وجود لازم است که لباس ها برای این گروه سنی راحت و بادوام باشند. غالباً پنبه به دلیل قابلیت عبور هوا (تنفس پذیری زیاد) و میزان راحتی برای لباس کودکان به کار برده می شود. از دیگر گزینه های مشهور می توان به ترکیب پنبه و پلی استر، و مواد پشمی برای حفظ گرما اشاره کرد.
تهیه پارچه برای نوزادان باید با توجه به موارد زیر صورت گیرد:

  • راحتی و مناسب برای پوست،
  • قابلیت تنفس پذیری،
  • پوشش آسان مثل پارچه های کشی،
  • قابلیت شستشو،
  • دوام پذیری برای همه سنین.

رنگ نیز یک عامل مهم است. در مدهای کنونی، جداسازی پسرها و دخترها با لباس های رنگی آبی و صورتی منسوخ شده است. سازگار شدن با خط تولید لباس کودکان به منظور تولید محصولات خلاقانه و روشنفکرانه برای مشتریان به شما کمک می کند تا جایگاه خود را تعریف نمایید.

انتخاب تولید کننده پوشاک

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان - لباس کودک, کسب و کار نساجی, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

پس از انجام مراحل اولیه، مرحله بعدی انتقال محصولات برای تولید است. انتخاب یک کارخانه لباس مناسب، می تواند دشوار باشد. اگر می خواهید به موضوعات مورد علاقه خود بپردازید، می توانید از پلتفرم های آنلاین که سامانه کارآمدی برای تمرکز بر خدمات مورد نیاز شما فراهم می سازند، استفاده کنید. این پلتفرم ها عموما کارخانه های تخصصی و کارشناسان بسیاری دارند که هر دو تولید بسته کامل (FPP) و تولید همراه با برش و ساختن و آراستن (CMT) را ارائه می دهند. برای برندهای جدیدی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، FPP گزینه مناسبی است. این بسته شما را قادر می سازد تا با کارخانه ای همکاری کنید که به شما در کل فرآیند از آغاز تا پایان کمک کند. برای افرادی که تجربه کمی از کل فرآیند دارند، FPP مناسب است. با این وجود، این فرآیند تولید پر هزینه تر از تولید CMT است که تنها به تولید نهایی می پردازد.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

کار با تولید کننده لباس

برقراری ارتباط با تولید کننده لباس، جنبه ای مهم برای دستیابی به نتایج مطلوب است. یکی از روش های که می توان با تولید کننده لباس ارتباط برقرار نمود، توسط اطلاعات ارائه شده در مجموعه اطلاعات فنی به دست می آید. درک اصطلاحات فنی یا موانع احتمالی در فرآیند نیز به شما کمک می کند. یک کارخانه لباس کار خود را به نحو احسن انجام می دهد تا احتیاجات شما را مهیا سازد. با این وجود شما نیاز به کمی تحقیق دارید تا اطمینان حاصل کنید که در مورد کل فرآیند اطلاعات لازم را دارید. برخی نکات کلیدی که هنگام گفتگو با تولیدکنندگان لباس کودک به آنها نیاز دارید، عبارتند از:

  • درک کمینه ها،
  • مشاهده نمونه برای بررسی کیفیت،
  • گفتگو در مورد چارچوب زمانی تولید،
  • درک اصطلاحات فنی و اصلی.

آغاز فروش محصولات

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس کودکان - لباس کودک, کسب و کار نساجی, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

هنگامیکه محصول شما آماده شد، زمان فروش آغاز می شود. به عنوان بخشی از برنامه تجاری، به ایده هایی در مورد کانال های فروش احتیاج خواهید داشت. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با سامانه های تجارت الکترونیکی مانند Shopify، روشی مؤثر برای دسترسی به مردم است. یک سامانه خوب و یک استراتژی بازاریابی مناسب به پیشرفت و توسعه برند شما کمک می کند. گزینه های دیگر شامل هدف گیری مناطق محلی از طریق مغازه های خرده فروشی است. در صورتیکه بخواهید بازار هدف شما، افرادی باشند که آنچه را خریداری می کنند به دقت بررسی نمایند، این بازارها محلی عالی برای عرضه کالا هستند. داشتن فروشگاه تجارت الکترونیکی نیز این روند را تکمیل می کند. هزینه هایی که برای فروش محصولات خود در نظر گرفته اید، نیز بخشی از برنامه تجاری شما را شکل می  دهد. همچنین لازم به ذکر است که نمایش محصولات در نمایشگاه های تجاری ویژه نیز به شما برای بهبود هویت خود در بازار کمک می نماید.

مراحل بعدی

هنگامیکه همه چیز را مهیا کردید، لازم است با آینده نگری، سود تجاری و موانع احتمالی را پیش بینی کنید. همچنین می توانید بر توسعه و گسترش فعالیت های بازاریابی خود، برنامه ریزی داشته باشید و یا به دنبال عرضه کننده های رقابتی برای محصولات آینده خود بگردید.
برخی از حوزه های اصلی جهت برنامه ریزی برای ماه ها و سال های آینده، عبارتند از:

  • ارزیابی مجدد قیمت گذاری ها،
  • استراتژی های بازاریابی: اینکه کدام استراتژی ها کاربردی هستند و کدام کاربردی نیستند،
  • معاملات و پیشرفت ها،
  • بررسی عملیات های داخلی مانند خدمات به مشتری و لجستیک ها برای تقویت برند،
  • برنامه ریزی برای راه اندازی خط تولید جدید پوشاک کودکان برای فصل های پیش رو.

تولید پوشاک کودکان، حوزه ای متنوع و هیجان انگیز در صنعت مد به شمار می آید. با توجه به مراحل ذکر شده در این مطلب، می توانید تجارت رویایی خود را در حوزه ای پرسود آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *