صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای انتخاب کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدید
1399/04/20

راهنمای انتخاب کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدید

Choose The Right Garment Factory For New Collections

اگر یک برند مد را از ابتدا راه اندازی می کنید و یا اگر یک کسب و کار مشهور هستید که به دنبال گسترش به حوزه های جدید است، باز هم انتخاب کارخانه پوشاک مناسب برای کلکسیون های جدیدتان جهت مطمئن شدن از فرآیندهای تولید بدون استرس و راحت از اهمیت زیادی برخوردار است. برای بیشتر شرکت ها، هزینه فقط یک عامل تصمیم گیرنده نیست و فرآیندهای تصمیم گیری دقیقی وجود دارد که از مجموعه ای از عوامل مثل کیفیت، استانداردهای اخلاقی، مکان و شهرت تشکیل شده اند. این المان های کلیدی به ساخت هویت برند کمک می کنند و به گزاره ای از خط تولید لباس تبدیل خواهند گردید، بنابراین رابطه مستحکم با یک تولید کننده لباس می تواند به رشد کسب و کار برند در طولانی مدت کمک نماید.
اگر شما یک استارتاپ جدید در حوزه مد با منابع مالی محدود و حجم تولیدات کم هستید، انتخاب طیف متنوعی از کارخانه های پوشاک در سراسر دنیا می تواند گاهی اوقات یک حس شبیه انجام کار غیر ممکن را به شما القاء کند. امروزه با راه اندازی بعضی از پلتفرم های نوآورانه، این کار تا حدی آسان شده است، چون شما می توانید با شرکای تولید لباس احتمالی در هر جای دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنید.
کوشش پیوسته در طول مراحل تصمیم گیری باعث می شود تا از انتخاب های صحیح با بهترین اطلاعات موجود اطمینان حاصل کنید. رسیدن به مناسب ترین انتخاب برای شهرت برند مدتان حیاتی است، بنابراین در هنگام انتخاب یک کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدیدتان بعضی از حوزه های کلیدی را در نظر بگیرید و آنها را بررسی نمایید.

تعیین اهداف کسب و کار مد

قبل از برقراری ارتباط با تولید کنندگان لباس، تطبیق دادن همه اطلاعات مربوطه قبل از شروع پرس و جو ضروری خواهد بود. اگر دقیقا می دانید که می خواهید به چیزی دست یابید، پس قادر خواهید بود تا با دیدگاه و بینش مؤثری با کارخانه پوشاک ارتباط برقرار کنید. دانستن تعداد سفارشات یکی از مهمترین جنبه هاست، چون بخشی از فرآیند استعلام به مقادیری که شما انتظار دارید تا تولید شود، اختصاص پیدا می کند. این اطلاعات حیاتی برای تعیین هزینه ها یک عامل مهم به شمار می آید، بنابراین داشتن آنها در ذهن در هنگام استعلام به تصمیم گیری درست منجر می شود.
البته در این مرحله انتظار نمی رود که شما در مورد همه جزئیات کوچک اطلاعات داشته باشید، اما تمرکز کردن بر روی یک تصویر بزرگ و ایجاد زیربنایی محکم با برنامه برند به شما و تولید کننده احتمالی لباس اطمینان می دهد که از روز اول قدم نخست را به درستی برداشته اید. بعد از اینکه برنامه برندتان را تهیه کردید و لیستی از الزامات را برای کلکسیون جدیدتان ایجاد نمودید، تحقیق در مورد تولید کنندگان لباس، گام بعدی خواهد بود.

تحقیق در مورد گزینه های کارخانه پوشاک و پرسیدن سئوال

راهنمای انتخاب کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدید - کسب و کار نساجی, طراحی لباس, صنعت مد, تولید لباس, تولید پوشاک

شاید صنعت پوشاک مانند یک صنعت پیچیده به نظر برسد که وارد شدن به آن سخت و دشوار باشد، اما امروزه شروع فعالیت برند با استفاده از طیف متنوعی از منابع در دسترس در پلتفرم های آنلاین از گذشته آسان تر گردیده است. تحقیق در مورد کارخانه های پوشاک با بهره گیری از پلتفرم های مختلف، فرآیندی آسان به شمار می آید که می توان با عرضه کنندگان موجود از طریق آنها ارتباط برقرار کرد. عموما در این پلتفرم ها می توان با تولید کنندگان چت نمود و در مورد نیازها با آنها بحث کرد. بعد از اینکه توانستید تا به لیست عرضه کنندگان دست یابید، طیفی از سئوالات وجود دارد که می توانید جهت ارائه بهترین اطلاعات و دستیابی به تعیین قیمت درست برای پروژه، آنها را مطرح نمایید. در ادامه به بعضی از مهمترین جنبه هایی که باید به صورت واضح برای تولید کننده لباس توضیح داده شود، اشاره می گردد.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

آیا قبلا بر روی همچین پروژه ای کار کرده اند؟

یکی از بهترین روش ها برای تعیین مناسب بودن تولید کنندگان برای برند مدتان به کار کردن آنها بر روی پروژه های مشابه در گذشته مربوط می شود. مشاهده شواهد عینی از سوی شریک تولید احتمالی، نشانه خوبی از کیفیت و سطح خدماتی است که ممکن است در صورت همکاری با هم، انتظار دریافتش را داشته باشید.

آیا در تولید محصولات شما تخصص دارند؟

بسیاری از کارخانه های لباس، طیف متنوعی از محصولات را تولید می کنند و الزامات زیادی را فراهم می آورند، اما درست همانند دیگر بخش ها، برخی از تولید کنندگان فقط در زمینه تولید لباس های خاص یا فرآیندهای مشخصی تخصص دارند. این موضوع می تواند برای برندتان مفید باشد، چون انتخاب کارخانه پوشاکی که دیدگاه شما را درک کند و تجربه قابل توجه و دانش مورد نیاز داشته باشد، عموما تجهیزات و ابزارهای خاصی را برای تولید کالاهای با کیفیت بالا دارد.

حداقل مقادیر سفارش (MOQها) آنها چه میزان است؟

وقتی برند مدتان را تولید می کنید، در نظر گرفتن حداقل ها یک جنبه مهم به حساب می آید. این عدد می تواند بر هزینه محصول نهایی شما تأثیر بگذارد و در بعضی از حالت ها شاید انتخاب تأمین کنندگان را محدود کند. تعیین مقادیری که شما برای هر نوع از پوشاک نیاز خواهید داشت، نیز مهم است، چون این MOQها عموما مستقل از سبک هستند و به تعداد کلی پوشاک مختلف که شما برای تولید نیاز دارید، وابسته نیستند.

چه نوع فرآیندهای تولیدی را می توانند فراهم کنند؟

تولید کنندگان لباس، طیف متنوعی از فرآیندهای تولید را جهت کمک به مشتریان برای تصمیم گیری در مورد بهترین مسیر برای تولیداتشان به آنها ارائه می دهند. انتخاب برای برندهای مد به چگونگی دریافت کمک مورد نیاز در ابتدای مسیر کاری محدود می شود. آیا به یک بسته خدماتی کامل از ایده پردازی گرفته تا تولید نیاز دارید یا هر چیزی که برای تولید مستقیم لباس به آن نیاز است را آماده کرده اید؟ جواب به این پرسش، به تصمیم گیری در مورد استفاده از تولید CMT (برش، ساخت، آراستن) یا FPP (تولید بسته کامل) کمک خواهد کرد. همانطور که از نام FPP مشخص است، این بسته ها برای برندهای مد جدید که به راه حل خدماتی کامل نیاز دارند، مناسب خواهد بود. برای برندهای مشهور که به ورودی کمتری نیازمند هستند، تولید CMT یک گزینه بسیار مقرون به صرفه بوده و کنترل وسیع تری از محصول نهایی ارائه می دهد.

آیا کارخانه پوشاک می تواند در آینده میزان تولیدات را افزایش دهد؟

راهنمای انتخاب کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدید - کسب و کار نساجی, طراحی لباس, صنعت مد, تولید لباس, تولید پوشاک

بسیاری از برندهای لباس مشتاق هستند تا به نامی مشهور در صنعت مد دست پیدا کنند. چه برندی باشید که حجم انبوه لباس هایش توسط هزاران نفر پوشیده می شود و چه یک کلکسیون منحصر به فرد داشته باشید که بازار محدودی را در اختیار دارد، باز هم پیش بینی احتمالی کسب و کار برای تعیین ظرفیت تولیدی کارخانه لباس جهت رشد کسب و کارتان ضروری است. در مجموع این موضوع یک عامل تصمیم گیرنده نیست، چون راه اندازی برند اغلب مهمترین نقطه برای شروع است، اما اگر به سرعت گسترش پیدا می کنید، انتخاب یک تأمین کننده که بتواند با شما رشد کند برای انتقال آسان و راحت حیاتی است.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

آیا تولید کننده لباس، اخلاق برندتان را منعکس می کند؟

در سال های اخیر، شیوه های اخلاقی و پایدار به عامل مهمی در فرآیند تصمیم گیری خرید تبدیل شده است. ایجاد این عامل برای برندهای مدی که یک اساس مستحکم را برای فراهم کردن لباس آگاه به مسائل محیط زیستی ایجاد می کنند، مرسوم است. شراکت با تولید کنندگان لباس که شیوه های اخلاقی مشابهی را به اشتراک می گذارند به شما اطمینان می دهد که لباس تان براساس استانداردهای برند تولید شده و به ایجاد یک رابطه مستحکم با سازمان هایی که در ذهن دارید، کمک می کند. بررسی جنبه هایی مثل چگونگی تهیه مواد، گام هایی که برای کاهش اثرات کربن در نظر گرفته می شود و داشتن گواهینامه های سبز به تعیین پایداری تولید کننده از جانب شما کمک می نماید.

بررسی کردن نمونه ها

بعد از پرس و جو اولیه، درخواست دیدن بعضی از نمونه ها، روشی عالی برای مقایسه کیفیت تولید است. در این مرحله، درخواست نمونه هایی که به محصولات نهایی احتمالی شما نزدیک هستند، سودمند خواهد بود، اما به این موضوع توجه کنید که نباید انتظار دریافت نمونه هایی مشابه با الزامات دقیق خودتان را داشته باشید. وقتی نمونه های ارسالی از سوی کارخانجات لباس را بررسی می کنید، به بعضی از جنبه های مهم باید بیش از بقیه توجه داشته باشید، چون این موارد به شما در اتخاذ تصمیم نهایی کمک خواهند کرد. حوزه های عمده ای که در بررسی نمونه باید به آنها توجه گردد، عبارتند از:

  • نوع کوک زدن: کیفیت کوک و هرگونه نواحی که ناهموار به نظر می رسند را بررسی کنید؛
  • سوزنکاری یا تزئینات: محکم کوک زده شدن هر گونه جزئیات را بررسی نمایید؛
  • آستین ها: یکنواخت بودن و داشتن طول یکسان آستین ها را بررسی کنید؛
  • یقه ها: یکنواخت بودن و داشتن طول یکسان یقه ها را بررسی نمایید؛
  • درزهای داخلی: کیفیت آن را همانند کوک خارجی بررسی کنید؛
  • کشیدن آرام مقاطعی از پوشاک: این یک بازرسی کلی است تا محکم کوک زده شدن و پاره نشدن نواحی در اثر نیروی ملایم را مشاهده نمایید.

مقایسه تولید کنندگان داخلی و خارجی

راهنمای انتخاب کارخانه پوشاک برای کلکسیون های جدید - کسب و کار نساجی, طراحی لباس, صنعت مد, تولید لباس, تولید پوشاک

با توجه به رشد پیوسته تولید پوشاک، کارخانه های تولیدی در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارند. وقتی نوبت به انتخاب آنها می رسد، هزینه یک عامل قابل توجه خواهد بود، اما لجستیک ها و ارتباطات آسان، عوامل ضروری هستند که می توانند این فرآیند را به صورت ساده ایجاد نمایند. تولید کنندگان لباس محلی، اغلب برای شرکت هایی که به دنبال تولیدات محدود و کلکسیون های کم هستند، گزینه ای عالی به شمار می آیند. کارخانه پوشاکی که در مسافت دوری مستقر است، فرصت دیدن محوطه کارخانه را برای شما امکان پذیر می کند و باعث می شود تا در مورد روش ها و کیفیت های تولید به اطلاعات دست پیدا کنید. برای برندهایی که به دنبال ایجاد یک کلکسیون ماهرانه هستند و جزئیات منحصر به فردی دارند، اغلب دیدارهای رو در رو و تماس منظم می تواند ارتباط مؤثرتری باشد.
برای برندهایی که به دنبال مقادیر سفارش بزرگتر و طراحی ساده هستند، هم تولید کنندگان داخلی و هم تولید کنندگان خارجی یک بازار رقابتی را برای تولید انبوه لباس ایجاد می نمایند. در بعضی از حالت ها، این مسئله می تواند روند تصمیم گیری را با چالش رو به رو کند، چون تعدادی از کارخانجات لباس برای سبکی خاص از تولید مناسب هستند، اما استفاده از منابعی مثل پلتفرم های آنلاین جهت ارتباط با کارخانه های پوشاک می تواند فرآیندی آسان و بدون هزینه تلقی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *