صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت دوره های کارآموزی مد
1399/04/15

دوره های کارآموزی مد

Fashion Apprenticeships

وقتی مردم به مد می اندیشند، غالباً رویدادهای پرستاره، نمایش های منحصر بفرد و تعداد بی شماری از فرصت های هیجان انگیز در هر گوشه ای از دنیا را تصور می کنند. در واقع درک و فهم این صنعت می تواند مشکل باشد و اینگونه مشاغل ارزشمند اغلب به اندازه اولین تصورات فریبنده نیستند. دنبال کردن شغل در این بخش می تواند مسیری بسیار ارزشمند باشد، اما مانند بسیاری از صنایع خلاق، شما برای ایجاد مسیر شغلی مورد نظر خودتان باید نگرشی استوار و اخلاق کاری پرشور داشته باشید. دوره های کارآموزی مد (Fashion apprenticeships) برای افراد این صنعت یک نقطه شروع ایده آل محسوب می شوند و برای هم افراد و هم شرکت هایی که آنها را پیشنهاد می دهند، بسیار سودمندند.
صنعت مد نشان دهنده رشد کلی بریتانیاست. ارقام منتشر شده براساس آمارهای اخیر، ارزش این صنعت را برای بریتانیا، مبلغ حیرت آور 32 میلیارد پوند نشان می دهد. این رقم برای هر کسیکه به دنبال شروع حرفه ای در این صنعت است، چشم انداز مثبتی را مجسم می کند. هر چند که برندهای سطح بالا اخیراً روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند، اما بسیاری از مسیرها در این بخش متنوع مثل تولید پوشاک بریتانیا در حال رونق هستند. بخش مد نیز همچنان یکی از بزرگترین حوزه ها برای اشتغال در سراسر بریتانیا به شمار می آید و عامل تأثیرگذاری بر روند خرید و عادات مصرف کننده در طول دهه‌ گذشته بوده است.
برخی از قابل توجه ترین تغییرات در این صنعت ناشی از عوامل مهم زیست محیطی مثل استفاده‌ بیش از حد از پلاستیک و مسائل مربوط به رفاه حیوانات بوده است. این تأثیر، نوآوری و آینده نگری را در چندین حوزه از این صنعت ترغیب کرده و راه را برای بسیاری از طراحان و برندهای ارائه دهنده‌ چشم انداز جدید و تازه در زمینه مد اخلاقی و پایدار هموار کرده است.

دوره های کارآموزی مد - کسب و کار نساجی, طراحی مد, طراحی لباس, صنعت مد, دانش تولید, برند

با توجه به رشد مثبت صنعت مد، کسب و کارها می توانند از طیف وسیعی از فرصت های آموزشی بالقوه برای کارکنان جدید و مشتاق شان استفاده کنند. مجموعه ای از ابتکار عمل های تأمین بودجه و توسعه وجود دارد که سازمان ها می توانند از آنها برای تقویت توسعه‌ کسب و کار استفاده نمایند. در بیانیه ای که در طول هفته مد لندن توسط نخست وزیر ارائه شد، در مورد تزریق 150 میلیون پوند به بخش های خلاق از جمله صنعت مد و طراحی بحث گردید. این چشم انداز مثبت برای صنعت مد به افزایش تأثیر بریتانیا در این بخش ادامه خواهد داد و راه را برای کارهای بزرگتر و بهتر برای برند های مد جدید و مشهور هموار می کند.
بنابراین چگونه استعدادهای آینده می توانند به شما در بهبود برندتان کمک کنند و فرصت های رشد شما را تقویت نمایند؟ ما این موضوع را بررسی می کنیم که چگونه دوره های کارآموزی مد و سایر برنامه های آموزشی برای کارکنان آینده، نه تنها می توانند به کسب و کار شما سود برسانند، بلکه آینده‌ صنعت مد را نیز رونق می بخشند.

مزایای دوره های کارآموزی مد برای کسب و کارها

آموزشی مقرون به صرفه و با ارزش

زمانی دوره های کارآموزی، فرصتی برای کسب و کارها جهت به کار گرفتن کارمندان با دستمزد پایین تر بود، با این حال در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها، دستمزد های خوبی برای کارآموزان که عموما بالاتر از این سطح حداقل است، ارائه می دهند؛ زیرا درک کرده اند که ارزش فوق العاده ای در این نوع آموزش ها با افزایش حفظ کارمندان وجود دارد. در برخی موارد، تأمین بودجه ممکن است برای سایر هزینه های آموزش مرتبط در هنگام ارائه یک کارآموزی مد در دسترس باشد، بنابراین این مسئله می تواند به شما در تمرکز بر ارائه‌ تجربه کار ارزشمند برای کارمندان جدید تان کمک کند.

به دست آوردن ایده های تازه

دوره های کارآموزی مد این فرصت را به افراد می دهند تا در مجموعه متنوعی از کارهای روزمره شرکت مشارکت کنند. این بینش ارزشمند نه تنها به یادگیرندگان سود می رساند، بلکه می تواند راه را برای نیروی کار فعلی شما به سمت ایده های تازه نیز باز کند. کارآموزان غالباً هنگام کار در شغل رویایی خودشان دچار هیجان و اشتیاق می شوند، بنابراین ممکن است دریابید که آنها می توانند به تیم شما کمک کنند تا راه حل های مختلفی را برای یک مشکل کشف کنید یا ایده های کاملاً جدیدی برای نمونه بیابد.

ایجاد یک نیروی کار متنوع و گسترده

دوره های کارآموزی مد - کسب و کار نساجی, طراحی مد, طراحی لباس, صنعت مد, دانش تولید, برند

در برخی از حوزه های صنعت مد، به ویژه تولید پوشاک، کمبود افرادی که به دنبال ورود به این بخش ها باشند حس می شود. این عدم علاقه اغلب ناشی از باورهای اشتباه رایج در مورد شغل ها و اطلاعات غلط درباره انواع پیشه های موجود است. دوره های کارآموزی می توانند شکاف مهارت را در این بخش پر کنند و راهی برای علاقه به حوزه های کمتر شناخته شده مانند تولید لباس، طراحی پارچه و فناوری پوشاک را فراهم نمایند.

سرمایه گذاری در صنعت مد

دوره های جامع کارآموزی مد و سایر منابع آموزشی به رونق آینده صنعت مد کمک می کنند. توسعه‌ مهارت ها و استعداد در شرکت شما، ایده های خلاقانه و الهام بخش را برای گروه ایجاد می کند، و رقابت سالم و پیشرفت را در سراسر بخش ترغیب می نماید.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

افزایش مشارکت و بهره وری

یادگیرندگان و کارآموزان طیف کاملی از مهارت ها را با خود به همراه می آورند. این نسل جدید کارمندان، کارهای مختلفی را تجربه کرده اند و در کنار نیروی کار فعلی شما بینش منحصر بفردی نیز دارند. این کار می تواند انواع مختلفی از افراد را برای کار کردن با بهره وری بیشتر و تقویت ارتباط و مشارکت در بسیاری از جنبه های سازمان شما دو هم جمع کند. افراد با پیشینه های متنوع، فرصت آغاز مکالمه و همکاری مؤثرتر که مزیت زیادی برای فعالیت های روزمره دارد را به وجود می آورند.

انواع دوره های کارآموزی مد

دوره های کارآموزی مد برای افرادیکه می خواهند در حین کار در صنعت به تجربه دست پیدا کنند و به کسب مهارت بپردازند، یک فرصت عالی را فراهم می کند. در سال های اخیر، دولت های مختلف در این روش آموزش سرمایه گذاری کرده اند و مهارت های دنیای واقعی جهت فراهم کردن فرصت بیشتر برای مردم جهت به دست آوردن شغل در خارج از مسیرهای سنتی آموزش عالی را بهبود داده اند. صنعت مد یکی از زمینه هایی است که از این تقویت بهره مند می شود و شاهد علاقه زیاد دانشجویانی است که به دنبال شروع شغل خود از طریق یک مسیر مبتنی بر کار هستند.
همانطور که در بالا بحث شد، مزایای بسیاری برای کسب و کارهای مد جهت ارائه دوره های کارآموزی محلی وجود دارد، اما مزیت های زیادی نیز برای کارآموزان از جمله در به دست آوردن تجربه‌ عملی در یک جایگاه منتخب، ایجاد ارتباط با متخصصان و کارشناسان مربوطه، به علاوه کاوش در زمینه های مد که ممکن است قبلاً در نظر گرفته نشده باشد، نیز موجود است.

با توجه به جایگاه کسب و کار شما، محدوده ای از برنامه های کارآموزی وجود دارد که شرکت تان می تواند آنها را ارائه کند، از جمله:

  • طراحی
  • خرده فروشی
  • تولید پوشاک و منسوجات
  • برش مد
  • بازاریابی مد

گسترده بودن دامنه بخش ها، آن را به یک مجموعه‌ ناهمگون برای استعدادهای جدید تبدیل می کند. همکاری با یک ارائه دهنده کارآموزی یا کالج محلی می تواند به شما در به دست آوردن آموزش دیده های ارزشمند که به دنبال پیشرفت چشم اندازهای شغلی خود در صنعت مد هستند، کمک کند.

فرصت های آموزش جایگزین برای برند های مد

کارآموزی منبع ارزشمندی از استعداد تازه را برای کسب و کار فراهم می کند، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند مزایای عظیمی را برای صنعت مد ارائه دهند.

دوره های آموزشی مد

دوره های کارآموزی مد - کسب و کار نساجی, طراحی مد, طراحی لباس, صنعت مد, دانش تولید, برند

از گذشته های دور، دوره های آموزشی یکی از نخستین فعالیت ها برای ورود افراد علاقمند به صنعت مد بوده است. با این حال، این نوع تجربه در گذشته به دلیل ماهیت کار بدون مزد و اصول اخلاقی کمتر معقول از سوی برخی از برندها مورد بررسی قرار گرفته است.
اخیرا شرکت هایی که دوره های آموزشی مد را ارائه می دهند، بهبود پیدا کرده اند. این دوره ها برای افرادیکه می خواهند عملکردهای داخلی این صنعت را کشف نمایند و یا کسب و کارهایی که به دنبال ارزیابی شایستگی کارآموزان برای چشم اندازهای اشتغال آینده هستند، هنوز روش خوبی به حساب می آیند.
این فرصت یک راه حل کوتاه مدت بوده و معمولاً برای افرادی مناسب است که در حال مطالعه موضوعات مرتبط یا به دنبال دستیابی به تجربه مربوطه در یک صنعت خاص هستند. با این حال اگر به دنبال جذب افرادی هستید که می خواهید مسیرهای شغلی طولانی مدت در کسب و کار خاص شما را انجام دهند، ممکن است یک دوره آموزشی مناسب نباشد. دوره های آموزشی اغلب به عنوان یک راه حل موقت درک می شوند و شاید از افرادیکه به دنبال کار خاص در بخش شما هستند، همان سطح علاقه را دریافت نکنید.

مزایای دوره های آموزشی مد برای کسب و کارها

دوره های آموزشی می توانند یک راه عالی برای امتحان کردن یک متقاضی بالقوه قبل از شروع یک دوره کارآموزی مد با شرکت شما باشند. بدین طریق هم شما و هم دانشجو، قبل از انجام آموزش بلند مدت، امتحان و بررسی خواهید شد. هزینه ها نکته دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند. گرچه این نوع آموزش کم هزینه و یک راه حل کوتاه مدت است، اما قوانینی در مورد نحوه طبقه بندی کارورز برای اشتغال وجود دارد که باید به آنها رسیدگی گردد.

مدارک دانشگاهی در حوزه مد

در کنار مسیرهای مبتنی بر تجربه‌ کاری منتهی به صنعت، تعدادی متقاضی وجود دارند که ممکن است از موسسات مشهور موفق به اخذ مدرک شده باشند. این مسیر ورود ویژه ممکن است در بخش شما باارزش شمرده شود، و مهارت ها و تجربه‌ کاری فراوانی را برای مجموعه شما رقم زند.

نحوه کاهش ضایعات برداشت پنبه

مزایای برند های مد

برخی دانشگاه ها فرصت تشکیل تیم با بخش های خاص صنعت را فراهم می کنند و مشارکت سازمان تان به عنوان یک شریک با کالج یا دانشگاه معتبر مد، راه شما را به سمت مجموعه متنوعی از دانشجویان و طراحان آینده باز خواهد کرد. سرمایه گذاری در این نوع مشارکت قابل توجه خواهد بود، اما مزایای پیوستن به مؤسسات آموزشی معروف ده برابر است. برخی از مزایای مهم برای کسب و کار شما عبارتند از:

  • مشاوره و فرصت های بازاریابی
  • دسترسی به مجموعه ای از استعدادهای خاص
  • دوره ها و فرصت های آموزشی مداوم برای کسب و کار و کارمندان شما
  • منابع و داده های مربوط به صنعت
  • ارائه پشتیبانی از تجربه کاری یا تعیین سطح دانشجویان

چگونگی تقویت کسب و کارها توسط برنامه های کارآموزی و فرصت های آموزشی

صنایع خلاق طی دهه گذشته، شاهد رشد حیرت انگیزی بوده اند و با توجه به نوآوری های انجام گرفته در زمینه تکنولوژی، پیشرفت های چشمگیری در نحوه عملکرد سازمان ها در سطح روزانه به وجود آمده است. با این وجود، برخی از حوزه ها در صنعت مد وجود دارند که دچار کمبود مهارت هستند و در برخی موارد، این موضوع ناشی از باورهای اشتباه رایج در مورد بعضی از مهارت های خاص است. ساخت و تولید پوشاک حوزه ای است که با رشد مداوم مواجه است، اما تعداد افرادی که در سنین جوانی وارد این صنعت می شوند رو به کاهش است.
نداشتن مهارت یا کمبود آن عامل مهمی در مسائلی است که تولید کنندگان پوشاک برای آینده با آن روبه رو هستند و ایجاد راه حلی برای این کاستی ها با دوره های کارآموزی و آموزش مد می تواند عصر جدیدی را برای تولید در سراسر جهان به وجود آورد. در ادامه نگاهی دقیق تر به چگونگی ایجاد تغییر مثبت توسط دوره های کارآموزی در صنعت مد انداخته می شود.

برطرف کردن شکاف مهارت در تولید

مهارت ها و صلاحیت هایی که در دهه های گذشته فراوان بودند در حال کمرنگ شدن هستند، زیرا نسل جدید فارغ التحصیلان مد به دنبال ورود به مسیرهای طراحی هستند. برای کاهش این شکاف مهارت ها و انتقال دانش به نسل تولید بعدی، دوره های کارآموزی مد فرصت مناسبی را برای آموزش گروه مشتاق و پرشوری از جوانان فراهم می کند.

تفکر تازه

دوره های کارآموزی مد - کسب و کار نساجی, طراحی مد, طراحی لباس, صنعت مد, دانش تولید, برند

در بسیاری از حوزه های صنعت مد، مجموعه ای از افراد وجود دارد که در زمینه خود باعث مشهور شدن و تثبیت برندها گردیده اند. اگر چه این ورودی برای مد و طراحی بسیار ارزشمند هستند، اما بینش های جدید و تفکر تازه، رمز آوردن ایده های هیجان انگیز و تحول گرا به صنعت محسوب می شوند. دوره های کارآموزی مد شرکت ها را قادر به استفاده از این مجموعه از استعدادها می کنند، و مفاهیم جدید و ارزشمندی را در این صنعت پر سرعت به کار می گیرند و به پیشرفت اعتماد به نفس و توانایی های فردی برای الهام بخشیدن به نسل بعدی کمک می می نمایند.

بازآفرینی در نواحی محلی

بسیاری از افراد، اغلب دوره های کارآموزی و دوره های آموزشی مد را با مکان های شهری، به ویژه لندن مرتبط می دانند. با این حال با توجه به افزایش تعداد برندها و کسب و کارهای مد در سراسر جهان، فرصت های گسترده ای در همه کشورهای جهان برای یادگیری وجود دارد. این بازآفرینی در شهرهای مختلف، مردم را ترغیب می کند تا مشاغل مد را دور از شهر در نظر بگیرند که این عامل باعث بهبود نواحی محلی می شود. با فراهم کردن فرصتی جهت به دست آوردن تجربه و اشتغال در صنعت مد برای جوانان منطقه خودتان سبب کمک به احیاء جامعه و رونق شهرت برند خودتان در مقیاس محلی و ملی خواهید شد.

ارائه دوره های کارآموزی مد در کسب و کار شما

همانطور که در بالا بحث کردیم، دوره های کارآموزی و دوره های آموزشی مد می توانند برای هم کسب و کارتان و هم کارمندان بالقوه شما بسیار مفید باشند. یکی از مشکلات موجود می تواند اجرای یک برنامه کارآموزی در محل کار شما باشد. خوشبختانه آنقدر که انتظار داشتید، این موضوع کار سختی نیست، اما چندین مرحله وجود دارد که شما برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات هنگام کارآموزی باید انجام دهید. برخی از زمینه های اصلی برای اجرا عبارتند از:

  • انتخاب یک چارچوب و دوره مناسب برای نقش کارآموزی
  • همکاری با یک ارائه دهنده آموزش برای ارائه بخش های نظری دوره
  • ایجاد توافق نامه و مشخص نمودن میزان پرداختی به کارآموز خودتان
  • پیدا کردن بهترین داوطلب.

هم برند های مد و هم تولید کنندگان پوشاک می توانند از فرصت های آموزشی صنعت بهره مند شوند، و چندین روش تأمین بودجه برای بررسی در هنگام در نظر گرفتن گزینه های شما وجود دارد. دوره های کارآموزی می توانند یک روش عالی برای رونق کسب و کار، و یافتن استعداد مناسب برای بهبود بهره وری و رشد آینده باشند. امروز به گزینه های خود نگاهی بیندازید و در آینده‌ صنعت سرمایه گذاری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *