صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت انواع مختلف کالای پوشاک
1399/12/19

انواع مختلف کالای پوشاک

Types of Garments Merchandise

بازارپردازی پوشاک یکی از چالش برانگیزترین مشاغل در جهان محسوب می شود. بازارپردازی پوشاک به فروش محصولات به مصرف کننده خرد کمک می کند. یک بازارپرداز پوشاک ضمن تحلیل مشتریان و مصرف کنندگان، باید رفتار آنها را به منظور فروش محصولات پوشاک پایش کند. کالاهای پوشاک انواع مختلفی دارند که براساس موارد کاربرد و ویژگی هایشان به صورت زیر تقسیم می شوند.

انواع کالای پوشاک

انواع مختلف کالاهای پوشاکی عبارتند از:

1- کالاهای اصلی
2- کالاهای مد
3- کالاهای فصلی
4- کالاهای مد روز

در ادامه مقاله درباره انواع مختلف این کالاها صحبت خواهیم کرد:

1- کالاهای اصلی

کالاهای اصلی به آن دسته از محصولات پایه ای گفته می شوند که همیشه مورد تقاضا هستند. انواع مختلف کالاهای اصلی عبارتند از جوراب، دستمال گردن، پیراهن سفید، شلوار مشکی و غیره.

2- کالاهای مد

کالاهای مد به محصولاتی ارتباط پیدا می کنند که ویژگی های آنها متناسب با روند مد پیش بینی شده برای آن سال است. این کالاها ممکن است براساس ویژگی های خاصی مانند رنگ، ترندهای گذرا، اکسسوری، سبک، طول و غیره ساخته شوند. این محصولات تقاضای زیاد، اما چرخه عمر کوتاهی دارند.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

3- کالاهای فصلی

کالاهای فصلی به آن دسته از محصولاتی گفته می شود که فقط در یک بازه زمانی خاص به فروش می رسند. برخی از کالاهای فصلی عبارتند از ژاکت در زمستان، پوتین لاستیکی در فصل بارانی و غیره.

4- کالاهای مد روز

کالاهای مد روز، محصولاتی هستند که براساس جدیدترین ترندهای مد شده توسط بازیگران محبوب فیلم ها، رویدادها و موارد دیگر ساخته می شوند؛ مثال کالاهایی که براساس فیلم Krissh به بازار عرضه شده اند. فروش این کالاها زیاد است، اما بازه فروش آنها بسیار محدود و کوتاه است.

دامنه محصول یا برنامه ریزی مجموعه ای

دامنه جامع محصولات برای فروش در فروشگاه ها باید متشکل از 4 نوع کالاهای مختلف (اصلی، مد، فصلی و مد روز) باشد. در هر فصل تیم بازارپردازی خرید باید در مورد درصد کالاهای تولید شده در محدوده مربوطه براساس فروش گذشته و پیش بینی فروش تصمیم بگیرد. باید براساس آنها درباره تعداد سبک ها، رنگ ها، سایزها و غیره تصمیم گیری شود. نمودار مدور زیر سهم هر نوع کالا را در دامنه یا مجموعه برنامه ریزی شده نشان می دهد. پس از تصمیم گیری، خریدار در سطوح بین المللی و بین صادرکنندگانی که بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را ارائه می دهند، سفارشات این سبک ها را توزیع می کند.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند
انواع مختلف کالای پوشاک - تجارت نساجی, تجارت پوشاک, تجارت, پوشاک, بازار پوشاک

برنامه ریزی مجموعه ای (کالاهای اصلی 35%، کالاهای مد 15%، کالاهای فصلی 25% و کالاهای مد روز 25%)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *