صفحه اصلی دانشـــنامه چگونگی خرید لباس وینتیج
1399/07/25

چگونگی خرید لباس وینتیج

Buying Vintage Clothes

شاید از نظر شما رازهای بسیاری در پس خرید لباس های وینتیج وجود داشته باشد، اما الزاما همیشه اینطور نیست. خرید لباس وینتیج (vintage clothing) معمولا آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در این مطلب به چند نکته اشاره خواهیم کرد که تضمین می دهیم با استفاده از این نکات بتوانید لباس های کامل برای هر موقعیتی خریداری نمایید.

آشنایی با کالای مورد نیاز برای خرید

رفتن به سمت فروشگاه و خرید لباس وینتیج بدون آشنایی با آن اصلا ایده خوبی نیست. شما می توانید این کار را انجام دهید، اما یقینا در نهایت کالای خوب و معقولی به دست نمی آورید. شما حداقل می خواهید بدانید که لباس کدام عصر و دوره به کارتان می آید (راهنماهای زیادی در این مورد در فضای مجازی وجود دارد که می توانند شما را به مسیر درست راهنمایی کنند). اگر از این مسئله مطلع باشید، بسیار راحت تر می توانید جاییکه برای خرید کالاهایتان مناسب است را بیابید. همچنین در مورد آن چیزیکه در مغازه می خواهید بخرید به تسلط بیشتری دست پیدا می کنید. اساسا با اتخاذ این روش در هنگام خرید باعث صرفه جویی در زمان می شوید.

خرید در مکان های درست

لباس وینتیج در چند سال گذشته به محبوبیت فراوانی دست یافته است. به همین خاطر پیدا کردن لباس وینتیج کار زیاد سختی نیست. با این حال اگر می خواهید بهترین معامله ممکن را انجام دهید، باید در مورد مکان خرید اینگونه لباس ها به صورت پیوسته و مداوم فکر نمایید. می توانید در مکان های زیر، بهترین خرید خود را داشته باشید:

  • مغازه هایی که فقط برای فروش لباس وینتیج راه اندازی شده اند. بسیاری از این فروشگاه ها با انواع کالاهای شگفت انگیز پر گردیده اند. فروشندگان این نوع مغازه ها از زیر و بم لباس ها اطلاع دارند که این مسئله برای آن دسته از افرادیکه با سئوالات بسیاری مواجه هستند، عالی خواهد بود.
  • تعدادی از مغازه های آنلاین که برای خرده فروشی لباس وینتیج دایر گردیده اند. در این نوع سایت ها نمی توان قبل از خرید لباس، آن را امتحان نمود.
  • وب سایت های حراجی مانند eBay.
  • مغازه های عرضه کننده لباس دست دوم و فروشگاه های خیریه. بسیاری از لباس های وینتیج در این مکان ها با قیمت ارزان تری عرضه می گردند.
  • فروش گاراژی و در داخل حیاط خانه. شما حتی می توانید از بازارهای مخصوص فروش اشیاء دست دوم که در مکان های روباز در مناطق محلی برگزار می شود، بازدید کنید.

چگونگی اطلاع از انتخاب بهترین کیفیت لباس

مشخص است که لباس وینتیج، قدیمی است. متأسفانه همه لباس های وینتیج در وضعیت ظاهری خوبی به سر نمی برند. در حقیقت بیشتر آنها در شرایط بسیار بد و وحشتناکی هستند. برخی از خرابی ها شاید واضح به نظر برسند، اما بعضی دیگر ممکن است زیاد مشخص نباشند. به همین دلیل اطلاع از نحوه انتخاب لباس با کیفیت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. تنها در این صورت می توانید از داشتن لباسی که سالها برایتان کاربرد خواهد داشت، مطمئن گردید. در هنگام خرید لباس به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • آسیب حشرات در مورد لباس وینتیج خیلی مسئله بزرگی به حساب می آید. سوراخ های کوچک بر روی لباس نشانه مطمئنی هستند از اینکه حشرات حداقل یکبار به صورت جزئی به گاز گرفتن لباس پرداخته اند. از دست اینگونه لباس ها خلاص شوید. ممکن است حشرات خیلی وقت پیش از بین رفته باشند، اما احتمالا تخم های خود را باقی گذاشته باشند، یعنی حتی امکان وارد آمدن آسیب های بیشتری نیز به لباس وجود دارد.
  • برای بعضی از مردم، محو شدگی و از بین رفتن رنگ موضوع مهمی است که از آن صرف نظر نمی کنند. اتفاقا این شانس خوبی است که به شما رو می کند، چون دیگر لازم نیست به مراقبت از آن زیاد اهمیت دهید، اما در صورتیکه رنگ لباس زیاد از بین رفته باشد، شاید ظاهر لباس چندان رضایت بخش به نظر نرسد.
  • اگر هر نوع متعلقاتی بر روی لباس وجود دارد (مثل دکمه و چیزهای دیگر)، مطمئن شوید که آنها آسیب ندیده اند و تا حد ممکن در مکان خود جای گرفته اند. پیدا کردن جایگزین مناسب برای متعلقات لباس سخت است، بنابراین خودتان را در این موقعیت گرفتار نکنید.
  • به هر نوع بو یا لکه ای بر روی لباس توجه کنید. هر چند ممکن است قادر به حذف آنها باشید، اما همیشه تضمینی در این مورد وجود ندارد. اگر در موارد نادر نتوانستید آنها را پاک کنید، حداقل می توانید بر روی آنها کار نمایید و تلاش خود را انجام دهید.
جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

چگونگی خرید لباس وینتیج - طراحی مد, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

امتحان کردن لباس

اندازه های لباس وینتیج، نامشخص و مبهم هستند. فقط به دلیل اینکه اندازه مشخص شده روی لباس با اندازه شما یکی است، لزوما به معنای اندازه بودن لباس با جثه تان نیست. به همین دلیل به پوشیدن لباس و امتحان کردن آن نیاز خواهید داشت. اگر لباس وینتیج را به صورت آنلاین خریداری می کنید، سعی کنید آن را از یک خرده فروشی معتبر بخرید. بهترین فروشگاه های عرضه کننده لباس وینتیج، راهنمای اندازه دقیقی در مورد اندازه بندی جدید ارائه می دهند که این عامل خرید را برای شما آسان خواهد نمود. مشخص است که این کار همیشه 100 درصد دقیق نخواهد بود، بنابراین باید شرایط و ضوابط سایت را بررسی کنید تا ببینید که به چه صورت می توان لباس را در صورت اندازه نبودن، پس فرستاد.

بودجه مورد نیاز برای خرید لباس وینتیج

وقتی صحبت از خرید لباس وینتیج به میان می آید، به راحتی می توانید مجذوب آنها شوید. بنابراین قبل از سر زدن به فروشگاه، حتما بودجه خود را مشخص نمایید. از میزان هزینه های که می خواهید خرج کنید اطلاع داشته باشید و براساس آن به خرید بپردازید. در این روش به آنچه که واقعا نیاز دارید، به صورت کامل فکر خواهید کرد. هیچ چیزی بدتر از این نیست که هزینه فراوانی برای یک نوع لباس وینتیج صرف کنید، اما هرگز آن را بر تن ننمایید.

تغییرات و اصلاح

به این مسئله فکر کنید که شاید آن لباسی که خریداری کرده اید، کاملا مناسب و عالی نباشد. در این حالت شما مجبورید که بعضی از تغییرات را اعمال نماید. در بیشتر حالت ها، کمی خیاطی می تواند ظاهر لباس را عالی نماید. با این حال گاهی اوقات به کمی تغییرات شگفت انگیز و جالب نیاز است. به لطف دستورالعمل هایی که به صورت آنلاین وجود دارند، می توانید کارهای جالبی بر روی لباس ایجاد کنید. اگر هنوز در این زمینه دچار مشکل هستید، به احتمال زیاد تعدادی متخصص حوزه پوشاک در نزدیکی محل زندگی شما هستند که قادر به ایجاد تغییرات مطابق با نیازتان خواهند بود.

نخ شنیل

جزئیات بیشتر در مورد مکان های خرید لباس وینتیج

چگونگی خرید لباس وینتیج - طراحی مد, صنعت پوشاک, سبک لباس, راهنمای خرید

در طول چند سال گذشته میزان محبوبیت لباس وینتیج افزایش پیدا کرده است. البته این مسئله به نفع شما و بسیاری دیگر از مردم است، اما در میان دیگر نمی توان به آسانی این نوع لباس ها را خریداری نمود. در ادامه به برخی از مکان های مناسب برای خرید لباس وینتیج به صورت جزئی اشاره می شود.

  • بهترین مکان برای شروع خرید لباس وینتیج، فروشگاه هایی است که به صورت اختصاصی برای فروش این کالا راه اندازی شده اند. امروزه اینگونه فروشگاه ها در همه مناطق و شهرها یافت می شوند. یکی از مزایای خرید در این نوع فروشگاه ها به این واقعیت مربوط می گردد که فروشندگان لباس دوست دارند تا در مورد ماهیت کالاها اطلاع پیدا کنند. در این صورت آنها با خوشحالی هر نوع سئوالی که در مورد اجناس داشته باشید را پاسخ خواهند داد.
  • شما می توانید به مغازه های آنلاین هم مراجعه کنید. امروزه بسیاری از مغازه های عرضه کننده لباس وینتیج، وب سایت نیز دارند. مزیت اصلی خرید از اینگونه فروشگاه ها به قیمت ارزان تر لباس ارتباط پیدا می کند. تنها عیب خرید از این دست مغازه ها این است که شما نمی توانید اندازه حقیقی لباس را قبل از اینکه آن را بخرید، ببینید. بعضی از فروشگاه ها تلاش می کنند تا با ارائه اندازه بندی مدرن برای لباس هایشان این نقیصه را برطرف نمایند، اما این کار همیشه 100% دقت ندارد. همیشه از سیاست باز پس فرستادن کالای شرکت اطمینان حاصل کنید تا هزینه زیادی را از دست ندهید.
  • مغازه های خیریه و فروشگاه های لباس دست دوم با ارائه یک قیمت رقابتی، مکان مناسبی برای خرید لباس وینتیج به حساب می آیند. تنها مشکل اینگونه خرید این است که شما هرگز نمی دانید که کالای مناسب تان در اینگونه فروشگاه ها یافت می شود یا خیر. علاوه بر این مورد، اینگونه فروشگاه های لباس تمایل دارند تا انواع مختلفی از لباس را ارائه دهند که بیشتر آنها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. قبل از اینکه لباس مناسب خودتان را پیدا کنید، باید کلیه لباس های بی کیفیت را جدا نمایید.
  • از لباس های سایر اعضا خانواده استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که بعضی از اعضای مسن فامیل دارای لباس هایی باشند که دیگر برای آنها کاربردی نداشته باشد. بسیاری از آنها خوشحال خواهند شد تا آنها را بر تن فرد دیگری ببینید. مزیت این نوع استفاده، ارزان بودن لباس و حتی گاهی اوقات رایگان بودن آن است.
  • همیشه بازارهای محلی و فروش های گاراژی را در محل زندگی تان بررسی کنید. حتی ممکن است به هر نوع فروشی که مدارس نیز انجام می دهند، بخواهید سر بزنید. حتما در این مکان ها چیز مناسبی پیدا خواهید نمود. بیشتر این نوع فروش ها براساس کمک های اهدایی انجام می گیرد و شما از آنچه مردم اهدا کرده اند، متعجب خواهید شد.
  • به سایت eBay و سایت های حراجی مشابه مراجعه نمایید. در اینگونه سایت ها نیز از آنچه پیدا خواهید کرد، شگفت زده خواهید شد. متأسفانه بیشتر مردم دیدگاه مشابهی مثل شما دارند که باعث می شود نتوانند کالای واقعا ارزان قیمت و خوبی به دست آورند. با این حال اگر با آگاهی به خرید بپردازید، یقینا می توانید کالای باکیفیت و در عین حال ارزان قیمتی را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *