صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز سرمایه گذاری برندهای معروف کفش در مسیر توسعه کفش های دیجیتالی
1398/03/04

سرمایه گذاری برندهای معروف کفش در مسیر توسعه کفش های دیجیتالی

طراحی کفش با استفاده از پرینت سه بعدی به یکی از بحث های داغ بازار تولید کفش تبدیل شده است. درآمد حاصل از تولید کفش های دیجیتالی طی ده سال آینده بالغ بر 6/3 میلیارد دلار پیش بینی شده است.
برندهای معروف کفش، بخش عظیمی از سرمایه خود را به بحث توسعه و تولید کفش های دیجیتالی اختصاص داده اند.
برندهای آدیداس، نیو بالانس، نایک، آندر آرمور و ریبوک با استفاده از مواد و تکنولوژی های مختلف دست به تولید محصول زده اند.

سرمایه گذاری برندهای معروف کفش در مسیر توسعه کفش های دیجیتالی - تولید کفش, تکنولوژی نساجی, تکنولوژی تولید, پرینت سه بعدی

آدیداس، پرچم دار صنعت تولید کفش با استفاده از پرینت سه بعدی است و برای تحقق این امر دست به تغییرات لازم در خط تولید زده است تا بتواند محصولات خود را به تولید انبوه برساند.
آدیداس به تازگی از جدیدترین کتانی خود تحت عنوان The Alphaedge 4D رونمایی کرده است. The Alpha 4D حاصل ترکیب تولید سنتی با پرینت سه بعدی است. این کتانی نتیجه همکاری آدیداس با استارتاپ کربن در سال ۲۰۱۸ هست که تاکنون صد هزار جفت از آن روانه بازار شده است. آدیداس قصد دارد در سال ۲۰۱۹ میلیون ها جفت کتانی the Alphaedge 4D تولید و عرضه کند.
جیمز کارنز، معاون بخش تولید آدیداس طی بیانیه ای اعلام کرد: ما برای تولید انبوه این کفش برنامه داریم.
وی در ادامه افزود: این کفش را به تولید انبوه خواهیم رساند. این طرح و برنامه، ما را به بزرگ ترین تولیدکننده کفش با استفاده از پرینت سه بعدی در دنیا تبدیل خواهد کرد.
نایک نیز در ردیف اولین کمپانی هایی است که در جهت توسعه کفش های دیجیتالی قدم برداشته اند. نایک با استفاده از این تکنولوژی سعی می کند تا بخش های کاربردی را با سرعت هرچه بیشتر طراحی و تولید کند.

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

سرمایه گذاری برندهای معروف کفش در مسیر توسعه کفش های دیجیتالی - تولید کفش, تکنولوژی نساجی, تکنولوژی تولید, پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی موانع را کنار می زند و خلاقیت را تسریع می بخشد زیرا به شما اجازه می دهد که با تکرار و تست، اشکال مختلفی تولید کنید؛ چیزی که با روش های سنتی امکانپذیر نیست.
علاوه بر این، نایک با همکاری Prodways در حال راه اندازی خط تولید زیره کفش با استفاده از تکنولوژی SLS و مواد TPU است.
نیو بالانس یکی دیگر از شرکت هایی است که برای اولین بار از پرینت سه بعدی برای کاربردهای مختلف استفاده کردند. در سال ۲۰۱۶، نیوبالانس با همکاری 3D Systems از اولین محصول دیجتالی خود با نام Zante Generate رونمایی کرد. Zante Generate، اولین کتانی دیجیتالی مناسب دویدن بود که تجاری شده بود. این کتانی دیجیتالی با استفاده از تکنولوژی SLS و ماده Duraform TPU ساخته شده بود.
نیو بالانس قصد دارد که با استفاده بیشتر از پرینت سه بعدی، پروسه تولید زیره کفش را مکانیزه کند.
خط تولید UA Architech نیز خط تولید زیره کفش با استفاده از پرینت سه بعدی است که به شرکت آندر آرمور تعلق دارد. اولین محصول Architech در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد که حاصل نرم افزار اتودسک و تکنولوژی EOS SLS بود.
ریبوک نیز با اتکا به طراحی سه بعدی، کفش Liquid Floatride Run را طراحی و عرضه کرد.
البته تعداد محصولات حاصل از پرینت سه بعدی در مقایسه با حجم محصولات موجود در بازار بسیار کم است. اما با توجه به اینکه پرینت سه بعدی به طراحان آزادی عمل می دهد؛ می توانند با طراحی و عرضه کفش های خاص و زیبا به جایگاه خود در بازار دست پیدا کنند.

3 دیدگاه

    1. چند مدل در بازار موجود هست بزودی مدل های زیادی اضافه خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *