صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز استارتاپ چینی هوش مصنوعی را به صنعت پوشاک می آورد
1398/10/26

استارتاپ چینی هوش مصنوعی را به صنعت پوشاک می آورد

HeartDub

استارتاپ چینی HeartDub به این منظور توسعه یافته است تا نمونه ای از پارچه های مجازی را به تولید کنندگان پوشاک ارائه دهد. این شرکت می گوید این فناوری که از نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند ، هزینه های توسعه محصول را کاهش داده و فرایند تولید را ساده تر می کند.
HeartDub در سال 2018 تاسیس شد. فن آوری کلیدی آن داده هایی را از مواد نساجی جمع آوری کرده و فرایند تولید را دیجیتالی می کند و از نرم افزار برای ایجاد پارچه های مجازی استفاده می کند که از خواصی در دنیای واقعی تقلید می کند. این استارتاپ با هدف دیجیتالی کردن لجستیک در صنعت پوشاک و ارائه راه حل های آنلاین برای توسعه و انتخاب مواد نساجی و تولید نمونه لباس راه اندازی شده است.
پلتفرم HeartDub شامل یک پایگاه داده مواد ، طراحی تصاویر و تصاویر شبیه سازی شده از لباس های پوشیده شده توسط مدل های مجازی است. این پایگاه داده شامل اطلاعاتی در مورد پارچه ها ، الگوها و رنگ های مختلف است و طراحی ها با ترکیب آنها ایجاد می شود و لباس های دیجیتالی بر روی یک مدل مجازی برنامه ریزی شده اند تا حرکات مختلف بدن را انجام دهد تا نشان دهد که عملکرد آن ها چگونه در زندگی واقعی به نظر می رسند.
لی روهاو ، مدیر ارشد فناوری شرکت توضیح می دهد که ساخت مجازی پارچه با تجزیه و تحلیل ساختار پارچه های واقعی و وارد کردن داده ها به این نرم افزار با نام “موتور فیزیک” شروع می شود تا خصوصیات فیزیکی پارچه را شبیه سازی کند. آزمایشگاه HeartDub از داده های گسترده ای در مورد پارچه های متداول استفاده می کند. مشخصات این پارچه های مجازی با موارد موجود در دنیای واقعی مطابقت دارد و اجازه می دهد تا بافت ، وزن و حرکات آنها به طور دقیق شبیه سازی شوند.
مشتری اصلی این استارتاپ سازندگان پارچه و برند های مد هستند. تولید کنندگان منسوجات جدید توسعه یافته را بر روی این پلتفرم بارگذاری و سپس بافت ، الگو و طراحی را بصورت آنلاین از روی لیبل ها انتخاب می کنند. آنها پس از بررسی نحوه ظاهر لباس روی مدل های مجازی ، تصمیم می گیرند پارچه را خریداری کنند یا خیر.
استارتاپ چینی هوش مصنوعی را به صنعت پوشاک می آورد - فناوری تولید, فروش پوشاک, طراحی لباس, صنعت پوشاک, تکنولوژی نساجی, تکنولوژی تولید
این پلتفرم دیجیتال به کاهش چشمگیر هزینه ساخت و طراحی پارچه کمک می کند. روش مرسوم تولید کنندگان شامل تولید پارچه ، ساخت نمونه و نمایش آنها در نمایشگاه ها یا ارسال آنها به شرکت های پوشاک است. خریدار سپس به نمونه ها نگاه می کند و تصمیم می گیرد که آیا پارچه را خریداری کند یا خیر. سپس شرکت تولیدکننده نمونه هایی از لباس های آماده را تهیه و آنها را به خریداران عرضه می کند و منتظر سفارش می باشد. فقط پس از ورود سفارشات ، تولید کنندگان می توانند تعیین کنند که کدام پارچه و چه مقدار از ان را خریداری کنند.
طبق گفته لو جیانپینگ یک تولیدکننده پارچه از شرکت تیانیای می گوید تولید کنندگان منسوجات سالانه 50 تا 100 محصول جدید را معرفی می کنند و برای هر نمونه حدودا 500 متر پارچه تولید می کنند. این بدان معنی است که آنها سالانه تقریباً 5 میلیون یوان (730،000 دلار) برای توسعه محصول هزینه می کنند اما فقط حدود 20٪ از این محصولات تبدیل به سفارش خرید می شود و همینطور حدود 20٪ لباس های نمونه به دست خرده فروشان می رسد.
پلت فرم دیجیتال این شرکت به سازندگان پارچه اجازه می دهد مراحل پیش نمایش را بدون هیچ هزینه ای انجام داده و از این طریق هزینه کلی توسعه خود را تقریباً به نصف کاهش دهند. برندهای مد نیز به دلیل داشتن مدل های مجازی ، باید لباس های نمونه کمتری تهیه کنند زیرا می توانند در پلتفرم ببینند که چگونه به نظر می رسند. لی گفت ، هزینه تولید می تواند 70٪ و زمان تحویل نمونه نیز تا 90٪ کاهش یابد.
HeartDub در حال حاضر بیشتر طرح های اصلی بازار را ارائه می دهد. این شرکت قصد دارد با توسعه دهندگان نرم افزارهای طراحی مد همگام شود تا پلتفرم آن با هر نوع طراحی سازگار باشد.
پس از داشتن داده های کافی ، امیدوار است از خانه های مد بخواهد طرح هایی تهیه کند که به مصرف کنندگان اجازه دهد از مدل های مجازی برای خرید مستقیم لباس از آنها استفاده کنند. HeartDub همچنین امیدوار است که مصرف کنندگان را در روند تولید پارچه درگیر کند تا بازخورد خود را بازتاب دهند، این امر باعث می شود این فرآیند کارآمد تر شود و هزینه ساخت نمونه ها را نیز کاهش دهد.
نمایش های مجازی فرصتی را برای مشاغل فراهم می کند تا محصولات جدید را به نمایش بگذارند و به دیجیتالی شدن صنعت پوشاک با پتانسیل رشد پایدار کمک کنند. لی همچنین برنامه های HeartDub را برای راه اندازی نام تجاری خود در آینده معرفی کرد.
این شرکت خدمات خود را بیشتر به مشتریان تجاری ارائه می دهد و بسته به حجم نیاز مشتری، نرخ ثابت سالانه یا براساس میزان فعالیت در پلتفرم هزینه را محاسبه می کند. هم اکنون این شرکت در حال مذاکره با سازندگان پارچه است که فروش سالیانه آن در حدود ۱ میلیارد یوان است.
تیم نرم افزاری HeartDub در سال 2013 در سیاتل توسط فارغ التحصیلان انستیتوی فناوری ماساچوست راه اندازی شد. آنها قبلاً در زمینه هایی از سیستم عامل های نرم افزاری ، از نیمه هادی ها ، تا پزشکی بالینی کار می کردند.
این تیم معتقد است که علاوه بر پوشاک ، فناوری آن می تواند در فیلم ها ، بازی ها و سرگرمی ها نیز کاربرد داشته باشد. HeartDub گفت که در حال تلاش برای تأمین بودجه برای گسترش پلتفرم خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *