صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز بالنسیاگا، داستان یک کیف
1398/06/27

بالنسیاگا، داستان یک کیف

Balenciaga

کریستوبال بالنسیاگا خانه مد خود را در سال 1918 در سن سباستین اسپانیا تأسیس کرد. با شروع جنگ داخلی اسپانیا ، بالنسیاگا مجبور شد به پاریس نقل‌ مکان کند.
اندکی پس از آن، بالنسیاگا برای خود شهرتی به دست آورد و سرانجام طراحان دیگر از جمله کریستین دیور و کوکو شانل را تحت‌ تاثیر قرار داد. بعد از جنگ جهانی دوم، او حرکتی افراطی از کنوانسیون‌ های مد زمان به عمل آورد و بر یک ظاهر خطی تر و دقیق تر تاکید کرد.
متاسفانه، بالنسیاگا در سال ۱۹۶۸ تعطیل شد. اندکی پس از آن در سال ۱۹۷۲، کریستوبال درگذشت. تنها در سال ۱۹۸۶ بود که خانه مد پس از خریداری توسط کرینگ دوباره احیا شد. این دوره احیا شاهد سرپرستی تعدادی از طراحان برجسته، از جمله الکساندر وانگ و دمنه گواسالیا بود.

کیفی که آغاز همه چیز بود

امروزه بالنسیاگا، به عنوان سازنده کالا های چرمی ظریف، به ویژه کیف موتور سیکلت و جلیقه های چرمی معروف است.
شهرت بالنسیاگا به عنوان سازندگان مطرح عمدتا بر روی “کیف دسته دار بالنسیاگا ” استوار است که در اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیار محبوب شد. اگرچه بجز “It” کیف های دیگری نیز وجود داشتند که به دنبال کپی و پیروی از این مدل بودند، اما لاریات در یک رده خاص قرار داشت، و برای خود شهرتی بی‌ نظیر ایجاد کرد که از طریق اینترنت و قدرت برند های لوکس در طی آن دوران به وجود آمد.
نام لاریات (lariat) ممکن است برای خیلی ها آشنا نباشد، به خصوص برای نسل‌ های جوان، عمدتا به این دلیل که در حال حاضر دو نام دارد – موتورسیکلت و شهر.
این کیف زاییده افکار نیکلاس گسکیایر بود که از سال 1997 و به دنبال جوزفوس تیمستر، به عنوان مدیر خلاق وارد خانه مد شد. اگرچه این برند در سال ۱۹۸۶ دوباره احیا شد، اما در آن زمان محبوبیت سابق را دیگر نداشت.
همه چیز در سال ۱۹۹۸ پس از آغاز اولین مجموعه های بهار / تابستان” گیکغ”( Ghesquiere) آغاز شد. در طول آن زمان، اکسسوری به عنوان بخشی از مجموعه طراح شروع به ظهور کردند، چیزی که بالنسیاگا از آن عقب مانده بود.
گیکغ و تیم او در سال ۲۰۰۱ شروع به کار بر روی لاریات کردند. با این حال، تلاش‌ های اولیه او با مخالفت مدیران ارشد این برند مواجه شد. مدیر خلاق با این حال، یک گزینه را برای مطرح کردن این کیف پیدا کرد: مدل‌ ها.
مدل‌ های برند های مختلف، مانند کیت ماس، به گیکغ نزدیک شدند و در مورد این کیف پرس و جو کردند، آنها فکر می کردند که این مدل برای بازار کهنه فروشان است، اما طراح مشخص کرد که این یک نمونه طراحی اولیه است.

جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

تولد کیف It

گیکغ که با این قدردانی اولیه از لاریات جرات و جسارب پیدا کرده بود، شروع به ساخت مجموعه‌ ای محدود از این کیف کرد و آن را به عنوان هدیه به مدل‌ ها داد. واکنش این مدل‌ ها، همراه با عکس‌ هایی از کیف در وب سایت ها گذاشته شد، باعث شد که “It” در یک شب به جایگاه بالایی دست یابد.
و در آن زمان چیزی مثل این وجود نداشت. با توجه به گذشته، لاریات کیفی است که شما می‌ توانید از سالن های معروف مد انتظار داشته باشید – یک کیف با سبک یکپارچه و پیوسته با کارکردی مناسب. و در آن زمان، چیزی نو دوباره‌ ساخته شده بود: اکسسوری خوش ساخت (بدون آرم) که قابل دسترس بود. اندکی پس از آن، بالنسیاگا وارد تولید کامل لاریات شد که از تقاضای اولیه برای آن الهام‌ گرفته شده بود.
برای بالنسیاگا، لاریات به دو دلیل اساسی یک مورد حیاتی بود. اول، به عنوان لنگر کالای لوکس برای خط تولید خود عمل کرد. دوم اینکه، باعث ایجاد درآمد گسترده برای آن شد.
لاریات و کشش ناگهانی آن از سوی مردم نشانه ای از اتفاقات بهتر در آینده بود. و از نقطه نظر مالی، اکنون همه موافقند که اکسسوری برند های لوکس از طریق فروش، میلیاردها دلار درآمد تولید می کردند.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

بالنسیاگا، داستان یک کیف - هنر نساجی, مد, فشن, طراحی مد, تاریخ نساجی, برند

 

کیف های بالنسیاگا امروز

تا به امروز، لاریات یکی از موفق‌ ترین اکسسوری بالنسیاگا است که با توجه به جذابیت و کیفیت مواد، مورد توجه هواداران خود قرار گرفت. درخواست کیف دستی، جدای از نسخه‌ های محدودی که بلافاصله فروخته می‌ شوند، همچنین از طرف نمایندگان فروشی است که اجناس خود را به سرعت می‌ فروشند.
بالنسیاگا معمولا از چرم بادوام و سبک‌ وزن استفاده می‌ کند و به هر کدام از کیف های خود یک تاریخچه می‌ دهد تا شخصیتی منحصر به فرد به دست آورند.
در ابتدا بالنسیاگا پوست بز را برای چمدان‌ های خود مورد استفاده قرار می داد. سپس استفاده از این چرم در سال ۲۰۰۸ پایان یافت، و مجددا در سال ۲۰۱۳ برای تولید کیف ها استفاده شد. در سال ۲۰۰۷، این خانه مد استفاده از چرم بره را برای کیف ها مدنظر قرار داد. بالنسیاگا همچنین به دلیل استفاده از پوست گوساله به ویژه برای خط پاپیر و نیز برخی از مجموعه های محدود آن شناخته شده‌ است.
ویژگی منحصر به فرد دیگری که چمدان‌ های بالنسیاگا را جدا می‌ کند استفاده از لبه و دسته های برنجی است. این نوع آلیاژ در لابریت ابتدا به کار برده شد و امروز با وسایلی از برنج قدیمی بزرگ و کلاسیک تزئین شده است.
یک طراح مد معروف فرانسوی ماهیت کیف بالنسیاگا را بدین صورت شرح می دهد: ” آن چیز جدیدی بود، اما به یک چیز قدیمی، خوب و دوستانه شباهت داشت.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *