صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز چگونه شیک تر باشیم؟
1399/01/19

چگونه شیک تر باشیم؟

شما ممکن است بخواهید به این امید وارد سال 2020 شوید که این سال جزء شیک ترین سال های زندگی شما باشد. ما در اینجا هستیم تا به شما برای رسیدن به خواسته هایتان کمک کنیم. ما در این مطلب به همه چیز از نگه داشتن لباس های قدیمی که هرگز پوشیدن آنها باعث دستپاچگی نمی شود تا خرید چیزهایی که هرگز بیش از یک بار پوشیده نشده اند، می  پردازیم. همه ما مسئول تصمیمات غیر عقلانیمان هستیم، مخصوصا وقتی که به کمد لباسمان مربوط باشد. اما لزومی ندارد این چنین باشد.
در اینجا ما قصد داریم تا 14 نکته اساسی را درباره کمد لباس مورد بررسی قرار دهیم، در این صورت شما می توانید به کمدتان نظم خاصی ببخشید، فضای کمدتان را باز کنید، در هزینه های خود صرفه جویی نمایید و ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید.

چگونه شیک تر باشیم؟ - مد, فشن, طراحی مد, صنعت پوشاک, راهنمای خرید

1- هرگز چیزی را برای فقط یکبار استفاده، خریداری نکنید

در این مورد همگی ما اشتباهات زیادی مرتکب شده ایم و مقصر هستیم. یک عروسی، یک مهمانی کریسمس، تجدید دیدار با دوستان قدیمی در یک شب جمعه و دعوت شدن به هر مراسمی از این دست باعث می شود تا ما ناگزیر احساس کنیم که به پوشیدن چیزی خاص نیاز داریم، بنابراین یک چیز جدید خریداری می کنیم. بیشتر اوقات با وجود اینکه چیزی را که خریداری کرده ایم، دوست داریم، اما به ندرت بیشتر از یک بار از آن استفاده می کنیم.
به جای خرید چیزی ویژه برای یک رویداد خاص، سعی کنید چند تکه لباس متنوع در کمد لباس خود داشته باشید. اگر به جای اینکه به دنبال مد روز باشید، به دنبال چیزهای ساده و کلاسیک باشید، می توانید بارها از آنها استفاده کنید. با استفاده هوشمندانه از اکسسوری و زیورآلات، هرگز یک شکل به نظر نخواهید رسید.

2- هرگز لباسی را که اندازه شما نیست، خریداری یا نگهداری ننمایید

این امری غیر معمول نیست که شما لباسی را که اندازتان نیست نگه دارید، چون امیدوارید تا روزی دوباره بتوانید آن را بپوشید. همچنین خرید لباسی که اندازه شما نیست و خیلی کوچک است، به دلیل اینکه ایجاد انگیزه ای برای کاهش وزن شما باشد یا اینکه شاید دیگر در بازار پیدا نشود، خیلی دور از ذهن نیست. با این وجود اگر می خواهید که کمد لباستان را مرتب کنید و از حجم لباسهایتان کم نمایید، نگهداری اینگونه از لباس ها که قادر به پوشیدن آنها نیستید، بدترین کار ممکن است. واقع بین و با خودتان صادق باشید. اگر این لباس ها اندازه شما نیستند، وقت آن رسیده که یا آنها را بفروشید یا به دیگران اهدا کنید.

چگونه شیک تر باشیم؟ - مد, فشن, طراحی مد, صنعت پوشاک, راهنمای خرید

3- هرگز لباسی را که مناسب شما نیست، خریداری یا نگهداری نکنید

بسیاری از ما چیزهایی را نگه می داریم که می دانیم مناسب ما نیستند، همچنین چیزهایی را حفظ می کنیم که می دانیم اندازه ما نخواهند بود. اغلب ما چیزی را از روی هوس خریداری می نماییم، به این دلیل که خیلی مد بوده و یا به دلیل اینکه آن لباس را تن شخص دیگری دیده ایم و به نظرمان خیلی فوق العاده بوده است – اما به دلیل اینکه واقعا مناسب ما نبوده، هرگز آن را از کمد لباسمان خارج نکرده ایم. اگر یک تکه لباس به شما احساس اطمینان و راحتی ندهد، جایی در زندگی شما ندارد.

4- هرگز چیزی را به این دلیل که ارزان است، نخرید

ممکن است بتوانید چیزی را خیلی راحت با یک تخفیف بزرگ بخرید یا شاید بتوانید لباس های یک طراح مخصوص را در حراجی های بزرگ خریداری کنید، اما باز هم تنها در صورتی چیزی را خریداری نمایید که واقعا به آن نیاز داشته باشید. هرگز چیزی را فقط به این دلیل که خیلی ارزان است، نخرید. اگر خرید یک لباس مقرون به صرفه باشد، اما هرگز آن را نپوشید، خرید آن فقط هدر دادن پول شماست.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

5- هنگام خرید چیزی، از شر چیز دیگر خلاص شوید

یک راه عالی برای نگه داشتن کمد لباس در اندازه معقول، اتخاذ سیاست یک ورودی و یک خروجی است: به ازای هر تکه لباسی که خریداری می کنید، یک تکه لباس را از کمد لباستان خارج کنید (آن را بفروشید و یا به خیریه اهدا کنید). این کار نه تنها باعث جلوگیری از پر شدن بیش از حد کشوها و قفسه های کمد لباس شما می شود، بلکه سبب می گردد تا شما نسبت به هر چیزی که خریداری کرده اید، بیشتر دلگرم شوید. هرگز تا چیزی را دوست نداشتید، آن را خریداری نکنید، حتی بدون اینکه بدانید قرار است چیز به خصوصی را از کمد لباستان کم کنید.

6-  لباستان را با دوستان شیک پوشتان تعویض کنید

یک راه عالی برای تمیز و مرتب نگه داشتن کمد لباس، تعویض لباستان با لباس دوستانتان است. با خلاص شدن از شر چیزهایی که در ماه نمی پوشید و معاوضه آن با چیزهایی که دوستتان از پوشیدنشان خسته شده اند (اما همیشه مورد توجه شما بوده است)، سیاست یک ورودی و یک خروجی خود را اعمال کنید. صرف نظر از اینکه شما لباستان را با یک گروه بزرگ از دوستانتان تعویض می کنید و یا اینکه لباستان را فقط با یکی از دوستانتان معاوضه خواهید کرد، باز هم تعویض لباس راهی عالی برای داشتن یک کمد لباس جالب، بدون صرف هزینه و یا آسیب زدن به محیط است.

چگونه شیک تر باشیم؟ - مد, فشن, طراحی مد, صنعت پوشاک, راهنمای خرید

7- به شکل افراطی و با هیجان زیاد خرید نکنید

اغلب ما گرفتار مد روز می شویم و احساس می کنیم که از هر چیزی که در کمد لباسمان است، بیزاریم و هیچ لباسی برای پوشیدن نداریم. وقتی چنین اتفاقی می افتد، ما به خریدهای هیجانی اقدام می کنیم و مبلغ هنگفتی را بابت چیزهایی می پردازیم که صرفا مد روز هستند و آنها را برای همیشه در کمدمان نگهداری می کنیم، در حالیکه هرگز از آنها بهره نمی بریم. اجازه ندهید تا به این مرحله برسید. در عوض در تمام طول سال حواستان جمع چیزهایی باشد که دوست دارید و لیستی از چیزهایی که دوست دارید را تهیه نمایید. به جای اینکه هر چند ماه یکبار به یادتان بیفتد که چه چیزهایی می خواهید تهیه کنید، در یک روند ثابت و رو به رشد به آنها فکر نمایید. به جای داشتن دو خرید هیجانی بزرگ در سال به خودتان اجازه دهید که هر ماه یک تکه لباس خوب و مناسب تهیه کنید. به احتمال زیاد این کار منجر به تصمیمات سنجیده تری می شود و در نتیجه یک کمد لباس بسیار شیک تر خواهید داشت.

8- سعی کنید برندهای جدید را کشف کنید

یکی از دلایلی که ما گرفتار مد روز می شویم این است که اغلب فقط از یک فروشگاه خاص خرید می کنیم. این خیلی خوب است که شما به برندهای اصلی مورد علاقه خود اعتماد کنید و آنها را به خوبی بشناسید، اما همیشه برندهای جدید و فوق العاده ای وجود دارند که در انتظار کشف شدن توسط بازار هستند. سعی کنید در تمام طول سال از مارک های طراحان رده بالا گرفته تا برندهای ارزان قیمت میان رده را مورد بررسی قرار دهید. در انتها شما یک سری موارد واقعا خاص و شیک را پیدا می کنید (این مزیتی است که به هیچ کس دیگری تعلق ندارد).

چگونه شیک تر باشیم؟ - مد, فشن, طراحی مد, صنعت پوشاک, راهنمای خرید

9- تصمیمات سخت بگیرید

هیچ کس دوست ندارد چیزی را دور بیندازد. بعضی اوقات دور انداختن یک تکه لباس به معنای رها کردن یک سری از خاطرات است که انجام این کار واقعا مشکل است. با این حال نیازی نیست هر چیزی را که تا الان دوست داشته اید، نگه دارید، به ویژه اگر چیزی باشد که دهه هاست از آن استفاده نمی کنید. اگر واقعا نمی توانید چیزی را از خودتان جدا کنید، آن را آزمایش کنید و بررسی نمایید که در شش ماه آینده چند بار آن را می پوشید. اگر آزمایش شما هیچ خروجیی نداشت، رسما زمان آن رسیده که آن لباس را دور بیندازید.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

10- ظاهر و پوششی اختصاصی داشته باشید

یکی از تصورات غلط معمول این است که شما هرگز نباید چیزی شبیه به آنچه که قبلا داشته اید را خریداری کنید. البته هیچ کس قصد ندارد یک کمد لباس متشکل از تنها 15 بلوز سرمه ای و 10 عدد شلوار جین چسبان سیاه داشته باشد. با این حال نگران نباشید، از معلومات خود در مورد آنچه مناسب شماست، استفاده کنید. همه زنان شیک پوش جهان استایلی مختص به خودشان دارند که به آنها ظاهری ساده و در عین حال شیک می بخشد. آنها می دانند که در چه شرایطی خوب به نظر می رسند و در هنگام انتخاب لباس های جدید همیشه آن فرمول را رعایت می کنند.

11- داخل کمد لباس خود را کاملا بشناسید

فراموش کردن لباس هایی که در کمدمان داریم، کاملا بدیهی است. بسیاری از ما لباس هایی در داخل کمدمان داریم که سالهاست نور خورشید را به خود ندیده اند. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چیز جدیدی بخرید، مطمئن شوید که ایده کاملا واضحی از چیزهایی که در داخل کمد لباستان وجود دارد، دارید. اگر کمد لباستان تمیز و مرتب باشد، شما می دانید که چه چیزهایی در آنجا دارید، این کار باعث می شود که شما به طور تصادفی چیزهایی را که لازم ندارید، خریداری نکنید.

چگونه شیک تر باشیم؟ - مد, فشن, طراحی مد, صنعت پوشاک, راهنمای خرید

12- بر روی چیزی که در حال حاضر در اختیار دارید، سرمایه گذاری کنید

بسیاری از ما مقصر هستیم، زیرا به محض اینکه جایی از لباسمان عیب دار می شود فوراَ آن را دور می اندازیم، اما فقط به این دلیل که چیزی کمی کهنه شده است نباید آن را دور بیندازید. با دانستن مکان هایی که وسایل را در نزدیکی محل زندگیتان تعمیر می کنند (مانند یک خیاطی عالی و شرکت های تعمیر کفش و کیف دستی)، بر روی چیزهایی که قبلاً در کمد خود داشته اید، سرمایه گذاری کنید. این کار به این دلیل باارزش است که به جای اینکه شما دوباره برای خرید چیزی که در اختیار دارید، هزینه کنید، مقدار کمتری پول خرج می کنید تا همه چیز را روبه راه نمایید.

13- پذیرای مدهای اجاره ای باشید

اجاره لباس با وجود رشد آگاهی در مورد مصرف معقول و با وجود افزایش چشمگیر تعداد شرکت های اجاره مد هنوز آسان  نشده است. اجاره لباس به جای خرید آن به دلایل مختلف یک روش عالی برای در اختیار داشتن یک کمد لباس شیک تر است. اولا شما بارها می توانید احساس کنید که لباس جدیدی پوشیده اید که برای آن دسته از مناسبت های خاص، مانند عروسی ها یا مهمانی ها، یا جاهایی که ممکن است قبلا یک بار لباس خریداری کرده باشید، عالی است. مزیت دیگر این است که می توانید سعی کنید کمی بی پروا باشید – ممکن است از حالت راحتی استایل خود خارج شوید و لباس های خوبی پیدا کنید که قبلا خیلی از خرید آنها ترسیده بودید.

14- قدرت داشتن کمد لباس کپسولی را دست کم نگیرید

شیک بودن واقعی با صرف هزینه زیاد و با داشتن سه کمد لباس دیواری فوق العاده بزرگ به دست نمی آید – برای داشتن ظاهر خوب نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارید. آنچه که شما واقعا نیاز دارید، گرفتن تصمیم خوب و معقول است. آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید و آنچه را که باعث می شود تا احساس خوبی داشته باشید، نگه دارید و به دنبال چیزهای دیگر نروید. از لباس های خود نگهداری کنید. شما می توانید این کار را با 15 تکه لباس انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *