صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز الیاف جدید شرکت ایستمن با پلاستیک بازیافتی و فناوری نوسازی کربن (CRT)
1400/02/09

الیاف جدید شرکت ایستمن با پلاستیک بازیافتی و فناوری نوسازی کربن (CRT)

CRT regenerated plastic in new Eastman fibre

الیاف Naia Renew یک نوع الیاف ذاتا نرم، پایدار و استیپل قابل ردیابی هستند که توسط دفتر مرکزی شرکت ایستمن واقع در شهر کینگزپورت (Kingsport) ایالت تنسی معرفی شده اند.
این الیاف که برای بازار لباس های کژوال و راحتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ از 60% خمیر چوب و 40% پلاستیک های بازیافتی تولید می گردد.
این الیاف به سرعت خشک می شوند و وقتی با دیگر مواد سازگار با محیط زیست مثل لیوسل، مودال و پلی استر بازیافتی ترکیب می گردند؛ کرکی شدن لباس کاهش پیدا می کند.
الیاف استیپل Naia Renew اثر کربن کمی بر روی محیط زیست دارند؛ چون در یک سیستم حلقه بسته تولید می شوند که در آن حلال ها به صورت ایمن برای استفاده مجدد به سیستم بازگردانده می شوند.
این الیاف از طریق خمیر چوب تأمین شده از جنگل های تأیید گردیده تولید می گردند، و مواد خام پلاستیک های بازیافتی به وسیله فناوری نوسازی کربن (CRT) اختراع شده شرکت ایستمن ساخته می شوند.
CRT یک فناوری بازیافتی مولکولی یکپارچه است که پلاستیک های زائد از جمله الیاف فرش پس از مصرف و مواد بسته بندی پلاستیک را به بلوک های اصلی ساختن مولکول برای تولید محصولات جدید از جمله الیاف تجزیه می کند. این فناوری یک راه حل چرخه ای حقیقی است که از ضایعات ارزش افزوده تولید می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *