صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ابداع فناوری جدید ردیابی پساب های صنعت نساجی از سوی پلتفرم CleanChain
1401/01/23

ابداع فناوری جدید ردیابی پساب های صنعت نساجی از سوی پلتفرم CleanChain

CleanChain introduces new technology to help brands track wastewater

CleanChain پلتفرمی است که در زمینه افزایش شفافیت در زنجیره تامین مواد شیمیایی فعالیت می کند. این پلتفرم فناوری جدیدی را برای کمک به برندها و تامین کنندگان در راستای مدیریت روند تخلیه پساب ها معرفی کرده است.

پلتفرم CleanChain به شرکت ADEC Innovations که در زمینه مدیریت داده شیوه های پایدار فعالیت می کند، تعلق دارد. قابلیت جدیدی به نام Wastewater توسط این پلتفرم معرفی شده که به تامین کنندگان منسوجات و پوشاک اجازه می دهد تا نتایج آزمایشات پساب های خود را در CleanChain بارگیری و ذخیره کرده و با دیگر برندها به اشتراک بگذارند.

تعدادی از برندها از این ماژول جدید پساب پلتفرم CleanChain حمایت کرده اند که بخشی از تلاش های این شرکت برای کمک به شرکت های تولید کننده و تامین کننده پوشاک برای کنترل بهتر فاضلاب خروجی تاسیسات و توسعه برنامه های عملی به منظور بهبود عملکرد خود در این زمینه است.

این پلتفرم به برندها شفافیت لازم را می دهد تا بین تامین کنندگانی که آزمایشات لازم را انجام می دهند و آنهایی که در این زمینه اقدامی نمی کنند و استانداردهای تخلیه پساب را رعایت نمی کنند، تمایز قائل شوند، و به مجموعه هایی که در این زمینه اقدامی انجام نمی دهند کمک می کند.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

پلتفرم CleanChain از ماژول Wastewater برای تجزیه خودکار داده های Safety Data Sheets و شناسایی هشدارهای احتمالی پساب نیز استفاده می نماید.

همچنین این پلتفرم خاطر نشان می کند تامین کننده ای که قبلاً گزارش عدم تخلیه مواد شیمیایی خطرناک (ZDHC) را داده و هزینه گزارش دهی درگاه فاضلاب (Gateway Wastewater Reporting) خود را فعال کرده است، می تواند به داده هایش لینک دهد و آنها را به CleanChain انتقال دهد؛ زیرا تولید کنندگان می توانند به حساب های خود لینک داده و داده ها را منتقل نمایند.

به گفته CleanChain کسب و کارهای فعال در زمینه مد و منسوجات همواره یکی از مهمترین دلایل آلودگی منابع آب در سراسر زنجیره ارزشی هستند. با این حال این پلتفرم معتقد است که برندها و تامین کنندگان می توانند سریعاً دست به کار شوند. به عقیده CleanChain عرضه ماژول فاضلاب، ماژول های مواد شیمیایی و انطباقی در قالب یک پلتفرم واحد به مشتریان؛ در حوزه های مدیریت ریسک مرتبط با پساب، نحوه استفاده از مواد شیمیایی و رعایت مقررات استانداردی و الزامات نظارتی متعدد، کمک شایانی می کند.در ضمن CleanChain ادعا می کند که پلتفرم و ماژول جدید Wastewater به سازمان ها کمک می کند تا روند شفافیت، ارزیابی و نظارت بر معیارهای مختلف فرآیند تصفیه پساب خود را اصلاح کنند، و به آنها اجازه می دهد تا به سمت آینده ای پایدارتر حرکت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *