1401/04/11

پشم هرکولان

Herculan

شرکت نیوزیلندی TMC که صاحب فناوری ریسندگی Nuyarn است؛ به دلیل توسعه پشم هرکولان در فهرست فست کمپانی (Fast Company) مبتکرترین شرکت های جهان (World’s Most Innovative Companies) در سال 2022، رتبه ششم را به دست آورده است.

پشم هرکولان دارای دوام و مزایای منحصر به فرد زیادی است؛ همین امر باعث می شود تا پشم برای اولین بار در جهان برای تولید محصولاتی که در معرض ساییدگی و ضربه زیاد قرار دارند مانند جوراب، کفش، دستکش، شلوار، لباس های بیرون پوش و بسیاری کاربردهای بالقوه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، بدون اینکه نگران فرسوده شدن آن در اثر استفاده زیاد باشیم.

پشم هرکولان علاوه بر دوام بسیار زیاد، عملکرد و مزایای آسایشی بهتری نسبت به پشم طبیعی (تابانده شده) و برخی از انواع الیاف مصنوعی دارد.

از مزایای پشم هرکولان می توان به این موارد اشاره کرد: مدیریت موثر رطوبت و سریع خشک شدن، حجم بالا، هوادهی، خاصیت کشسانی، حفظ حرارت، عدم انعکاس، کاهش سر و صدا و مقاومت در برابر بو.

این مزایا به دلیل ساختار منحصر به فرد نخ هرکولان است؛ زیرا با کشیدن نخ بسیار محکم مخصوص فرش به صورت یکدست و مرتب در اطراف یک فیلامنت عملکردی، بدون پیچ و تاب یا ساییدگی تولید می شود.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

این نخ به ساده سازی زنجیره تامین کمک می کند و کاربران نهایی را تشویق می کند تا با استفاده از لباس های الیاف طبیعی با دوام که دارای مزایای عملکردی بالایی هستند، به کاهش زباله های منسوج کمک کنند.

در فهرست فست کمپانی، توجه ویژه ای به فرآیندهای تولید پایدار مانند هرکولان صورت گرفته است؛ در واقع در این فرآیندهای تولید از مواد فراوان که کمتر به کار می روند و بیشتر اوقات کنار گذاشته می شوند، استفاده می شود.

اندی وین (Andy Wynne)، مدیرعامل TMC می گوید: «ما بسیار خرسندیم که توسط فست کمپانی به رسمیت شناخته شده ایم. روند توسعه هرکولان 5 سال طول کشید و ما معتقدیم که تاثیر بسیار مثبتی بر صنعت پشم خواهد گذاشت، و در عین حال به شکل گیری سبد جدیدی از محصولات پشمی که عملکرد بهتر و ماندگاری بیشتری دارند، کمک خواهد کرد».دیوید لیدسکی (David Lidsky) از فست کمپانی در این باره می گوید: «نوآورترین شرکت های جهان نقش بسزایی در پرداختن به مبرم ترین مسائل پیش روی جامعه ایفا می کنند؛ خواه با حمایت از تلاش ها در راستای کربن زدایی و فشار کمتر بر زنجیره تامین در حال مبارزه با تغییرات آب و هوایی باشند، و خواه به ما در زمینه برقراری ارتباط با یکدیگر بر سر علایق مشترک کمک کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *