صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز راهکار پایدار برای منسوجات تیره
1401/01/19

راهکار پایدار برای منسوجات تیره

Sustainable solutions for dark nylons

شرکت Archroma جدیداً دو رنگ اسیدی فاقد فلز و هالوژن در محصولات سری Nylosan S خود معرفی نموده است.

سایه رنگ های تیره تقریباً 80% از بازار منسوجات لباس های بیرون پوش و ورزشی را به خود اختصاص داده اند که تولید کنندگان برای ارائه محصولات پایدارتر تحت فشار هستند. به این دلیل رنگینه های جدیدی مانند Nylosan Navy S-3R و Black S-3N به ویژه توسط شرکت Archroma برای نایلون ها و منسوجات ترکیبی توسعه یافته اند تا بدین صورت نیازهای دیرینه بازار را برآورده کنند.

طیف Nylosan S جایگزین هایی برای رنگ ها ارائه می دهد که معمولاً برای رنگرزی نایلون ها مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب حاوی فلزات هستند. این دو رنگینه جدید با ارائه یک راهکار جدید فاقد هالوژن، استانداردهای این صنعت را یک گام به پیش می برند.

اکنون طیف کامل Nylosan S، مجموعه وسیعی از رنگ ها را شامل می شود؛ این رنگینه های جدید تطابق رنگ و ویژگی های ثبات رنگی محصولات مشکی و سرمه ای برندهای بزرگ تولید کننده لباس های ورزشی را هدف قرار داده اند. Archroma به منظور پشتیبانی از این فرآیند تطبیق رنگ، رنگینه های معیار را برای مطابقت با این استانداردهای رنگی در دسترس کارخانه ها قرار می دهد.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

این رنگینه های مشکی و سرمه ای جدید، مشابه رنگ های مورد استفاده در بسیاری از استانداردهای رنگی پیشرو، از ثبات رنگی مناسبی برخوردارند. این بدان معنی است که رنگ های ایجاد شده تحت تاثیر منابع نور اعم از طبیعی و مصنوعی در فضاهای داخلی و خارجی، غیر متاماریک خواهند بود.

هر دو رنگینه دارای ثبات رنگی و قابلیت تجمعی بالا هستند و شامل طیف گسترده ای از سایه رنگ های صنعتی فاقد فلز می باشند. آنها به عنوان REACH ثبت شده و تحت bluesign تائید گردیده اند.

ایجاد رنگ های تیره بادوام بر روی نایلون ها فرآیند پیچیده ای است که مستلزم استفاده از حجم بالایی از آب و انرژی است. سیستم جدید Consciously Deep شرکت Archroma این امکان را فراهم می کند تا تعداد حمام های مورد نیاز یک فرآیند رنگرزی بسیار کارآمد از 6 به 2 کاهش یابد.

استفاده از این راهکار باعث کاهش زمان فرآیند، مصرف آب، انرژی و انتشار دی اکسید کربن به ترتیب به میزان 36%، 64%، 46% و 41% در مقایسه با فرآیندهای معیار معمولی می شود.

مارک دومن (Mark Dohmen)، رئیس بخش Competence Center Synthetics شرکت Archroma می گوید: «سیستم Consciously Deep شرکت ما که مبتنی بر رنگ های سرمه ای و مشکی جدید Nylosan S navy است؛ با استفاده از مواد اولیه ایمن و عاری از فلز و هالوژن، فرآیندی کارآمدتر را طراحی کرده که باعث کاهش قابل توجه مصرف آب، انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای می شود و با تولید کالاهای مطلوب تر و بادوام تر، ارزش افزوده جدیدی خلق می کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *