صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز مهار گرما در تولید فیلامنت مصنوعی توسط شرکت Retech در زمینه منسوجات فنی
1401/02/24

مهار گرما در تولید فیلامنت مصنوعی توسط شرکت Retech در زمینه منسوجات فنی

Mastering the heat in synthetic filament production

تولید فیلامنت های ساخته شده از پلیمرهای پلی آمید، پلی استر، پلی پروپیلن، آرامید، کربن، زیست بنیان و بسیاری از دیگر انواع پلیمرها که در دسته نخ های فنی و الیاف با عملکرد بالا (های پرفورمنس) قرار می گیرند، از حوزه های تخصصی شرکت Retech است. این شرکت سوئیسی در زمینه عمل آوری حرارتی و کشیدن الیاف مصنوعی از هر نوع ماده ایی تخصص دارد. آنها آخرین نوآوری های خود را در نمایشگاه Techtextil Germany 2022 و در سالن 12، غرفه B11 به نمایش می گذارند.

شرکت Retech با شناسایی تقاضای بازار و نیاز روزافزون برای نخ های فنی با استحکام بالا، این مشکل را با معرفی یک غلتک گیرنده با طول ایده آل 420 میلی متر برای فرآوری 8 یا 12 رشته نخ به صورت همزمان برطرف کرده است. قطر 250 میلی متری آن باعث افزایش قابل توجه سرعت و زمان توقف می شود. به علاوه گشتاور بالای موتور، استحکام نخ حاصله را در بهترین شکل تضمین می کند. پارامترهای فنی قابل توجه این سیستم عبارتند از: افزایش سرعت تا 6500 متر در دقیقه و دما تا 250 درجه سانتیگراد با مشخصات دمایی عالی در محدوده 1.5+/- درجه سانتیگراد.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

غلتک های گیرنده دما بالا، برای الیاف با کارآیی بالا طراحی شده اند. در این صورت امکان ساخت نخ با ویژگی های منحصر به فرد در دماهای بالا امکان پذیر می گردد. الیاف با کارآیی بالا به سطوح حرارتی بالایی نیاز دارند؛ زیرا الیافی مانند پارا آرامیدها، حاوی دمای انتقال شیشه بالا در حدود 370 درجه سانتیگراد هستند. غلتک های گیرنده دمای بالا شرکت Retech دارای توان گرمایشی تا 400 درجه سانتیگراد هستند. در ضمن آنها عملکرد فوق العاده ایی از نظر دقت دمایی دارند؛ چرا که دقت دمایی آنها در حدود 0.5 درجه سانتیگراد است که توسط کنترل کننده دمای Retech تضمین می شود و دارای دقت تکرار از 1 تا 100 غلتک است.

نوآوری های Retech در زمینه مدیریت دمای غلتک گیرنده، دقیق، قابل اعتماد و بادوام هستند و کار کردن با آنها آسان است. یکی از این نوآوری ها، انتقال دهنده دمایی است که ثابت کرده در سخت ترین محیط ها از نظر شرایط الکترومغناطیسی با بالاترین دقت کار می کند. بخش کلیدی این سیستم، یک نوع چنگال حسگر همسوگرد است که اخیراً متحول شده است. جدیدترین مواد و فناوری های الکترونیک، تاثیرات مزاحمی که ممکن است سیگنال اندازه گیری را مختل کنند، جبران می کنند. دیگر نوآوری این شرکت، دستگاه مانیتورینگ UTL است که داده ها را تجزیه و تحلیل می نماید و آنها را به منظور امنیت کامل داده ها، در یک پروتکل ارتباطی ادغام می کند. فناوری UTL، تولید کنندگان نخ فیلامنت را به سمت Industry 4.0 سوق می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *