صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت
1399/04/21

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت

The Guide to Work With T-Shirt Manufacturers

امروزه کسب و کار تی شرت به زیر مجموعه بزرگی از صنعت مد تبدیل شده و تنوع برندهای جدید و مشهور به ساخت طرح های گسترده و منحصر به فردی برای مصرف کنندگان منجر می شود. امروزه عادت خرید هنوز بر روی هزینه متمرکز است، اما در سال های اخیر میزان حمایت و پشتیبانی از برندهای مستقل شدت زیادی پیدا کرده است، چون مردم به دنبال لباس های هستند که از دیگر برندها تقلید نمی کنند.
رسانه های اجتماعی باعث گردیده اند تا شرکت های سازنده تی شرت به کسب و کارهای بزرگی تبدیل شوند و بعضی از برندها با بازاریابی هوشمندانه از طریق ابزارهای معروفی مثل اینستاگرام به طرفداران بسیار زیادی دست پیدا کرده اند. این تأثیر رو به رشد غالبا به عنوان ظهور کسب و کارهای تی شرت درک شده است و تقاضا برای محصولات با کیفیت در این جایگاه خاص تقویت شده و مزایای تولید تی شرت را نیز فراهم نموده است.
علاوه بر مصرف کنندگان روزمره، بقیه افراد نیز به رونق کسب و کارهای تی شرت علاقمند هستند، چون بخش تجاری از عمده شرکت های چاپ کننده تی شرت برای تولید محصولات تبلیغی جهت نشان دادن برند برای سال های زیادی استفاده می کند. با این حال این صنعت عاری از تهدید و مشکل نیست. وقتی مصرف کنندگان به جنبه های زیست محیطی لباس توجه می کنند، کسب و کارها مجور می شوند تا با برندهایی که می توانند لباس سبز را در مقیاس بزرگ تولید نمایند، رقابت کنند. بنابراین انتخاب بهترین شرکای تولید می تواند از شدت بعضی از این فشارها از طریق تهیه مواد مسئولانه و روش های تولید کارآمد بکاهد.

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت - کسب و کار نساجی, فروش پوشاک, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

صنعت تی شرت

بخش تولید تی شرت هنوز هم به عنوان یک کسب و کار بزرگ شناخته می شود. گزارش تحقیقی انجام شده توسط Credence Research نشان می دهد که این صنعت به رشد قابل توجهی در آینده خواهد رسید. تی شرت های سفارشی یکی از محبوب ترین محصولات هستند و وقتی روش های چاپ بیشتر بهبود پیدا کنند، کیفیت محصولات نهایی، تأثیر مثبتی بر روی انتخاب های مصرف کننده خواهد داشت.
با توجه به دورنمای خوش بینانه صنعت مد، می توان آینده روشنی را برای طراحان علاقمند به طراحی تی شرت و برندهای جدید متصور شد. اگر تاکنون به راه اندازی کسب و کار تی شرت خودتان اقدام نکرده اید، اکنون بهترین موقعیت برای کشف گزینه های پیش رویتان است. قبل از راه اندازی کسب و کارتان، چندین مسئله را بایستی در نظر بگیرید و راهنمای شروع تجارت تی شرت می تواند یک مرور کلی از اساس این نوع تجارت را به شما ارائه دهد. بعد از این مرحله اولیه، درک فرآیند تولید لباس و چگونگی کار با کارخانه تولید تی شرت انتخابی به شما کمک می کند تا یک رابطه مستحکم را برای رساندن طرح هایتان به مرحله بعدی ایجاد نمایید.
راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت را بررسی کنید و روش های انتقال محصول نهایی خودتان به بازار در روشی سریع و مقرون به صرفه را کشف نمایید.

انتخاب یک کارخانه تی شرت

برای هر برند مدی، انتخاب یک تولید کننده لباس معتبر یک گام اساسی در دستیابی به محصول با کیفیت در نرخی معقولانه برای کسب و کارتان به شمار می آید. مانند بسیاری از دیگر فرآیندهای تولید لباس، تولید تی شرت یک فرآیند سریع و خودکار بوده که شما را قادر می سازد تا به مقادیر تولید بیشتری در زمان های کوتاهتری از سفارش تا تحویل دست یابید. عرضه کنندگان تی شرت زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که می توانند طیف مختلفی از سبک و طرح ها را تولید نمایند. امروزه ارتباط با آنها از طریق پلتفرم های آنلاین، روشی آسان برای انتقال مستقیم ایده هایتان به کارخانجات تولید کننده تی شرت است. با ایجاد حساب در این پلتفرم ها، یک حساب کاربری خواهید داشت که شما را قادر به استعلام در مورد تولید کننده ها و دریافت نرخ هزینه ها خواهد نمود. این فرآیند آسان و سریع بوده و به شما اجازه می دهد تا کنترل دقیق تر و ارتباطات شفاف تری با تولید کنندگان لباس داشته باشید.

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت - کسب و کار نساجی, فروش پوشاک, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

تهیه مواد تی شرت

یکی از مزیت های عمده تولید تی شرت به نداشتن الگوها و سبک های پیچیده برای تولید مربوط می شود که کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت. با این حال در سال های اخیر، نیاز به گزینه های پایدار و اخلاقی به مسائل زیست محیطی، تقاضا برای پارچه های مختلف را افزایش داده است که می تواند انتخاب فرآیند را کمی پیچیده تر نماید. انتخاب مواد اغلب مانند در خواست تولید یک تی شرت پنبه ای با لوگوی چاپ سیلک آسان نیست، چون پارچه های مختلف با بعضی از انواع چاپ یا سوزنکاری نسبت به روش های دیگر بهتر عمل می کنند. وقتی مواد مناسب تولید تی شرت را برای محصولات جدیدتان تهیه می کنید، باید به در نظر گرفتن بعضی از جنبه ها مثل عملکرد، پایداری و دسترس بودن توجه نمایید.

طراحی عملکردی و قابلیت پوشیدن

وقتی ایده هایتان را بر روی کاغذ پیاده سازی می کنید (یا طرح های CAD در اختیار دارید)، شاید ظاهر ایده آلی برای برندتان ایجاد نمایید، اما در واقعیت اگر مواد مناسب را تهیه نکنید، ممکن است طرح هایتان در هنگام تولید ظاهر مناسبی به خود نگیرند. در مورد چگونگی مزین کردن یا پهن نمودن ماده که به شما ایده بهتری در مورد نحوه طرح چاپی یا سوزنکاری در هنگام پوشیدن می دهد، بیندیشید. ارائه نمونه ضروری است، چون به شما در امتحان کردن پوشاک قبل از متعهد شدن به تولید کمک خواهد کرد.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

تهیه مواد پایدار و آگاه به مسائل زیست محیطی

افزایش توجه مصرف کنندگان به لباس های سازگار با محیط زیست و اخلاقی سبب شده است تا تحوه تهیه مواد تی شرت به مسئله مهمی تبدیل گردد. تأکید بر این موضوع که برندها از تأثیرات زیست محیطی مواد مختلف بر روی کره زمین آگاه هستند، در طولانی مدت به ساخت یک تصویر خوب از برندتان کمک خواهد کرد. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که هر چند تهیه مواد مناسب نسبت به گذشته آسان تر شده، اما مطمئن شدن از منطبق گردیدن ماده با طرح هایتان برای ارائه محصول به بازار حیاتی است. پارچه های مختلفی برای انتخاب از سوی شما مثل بامبو، جوت و تنسل وجود دارد که هر یک در کنار گواهینامه های سبز، کیفیت ها و ویژگی های متنوعی مثل مقاومت در برابر چروک و قابلیت زیست تجزیه پذیری را ارائه می دهند.

دسترسی به پارچه

هیچ چیزی بدتر از این موضوع نیست که برند مورد علاقه یتان که سال ها از آن تی شرت خریداری می کردید، به طور ناگهانی پارچه ساخت تی شرت را تغییر دهد. این موضوع شاید باعث گردد تا برخی از افراد به دنبال خرید لباس هایشان از جایی دیگر باشند. وقتی پارچه نمونه به طور ناگهانی قبل از تولید تغییر کند، تغییرات در نوع پارچه می تواند به راه اندازی برند جدیدتان نیز صدمه وارد نماید. شما در بعضی از حالت ها نمی توانید از ایجاد تفاوت در بافت جلوگیری کنید، اما داشتن دقت در هنگام تهیه پارچه در تعیین دسترسی کوتاه مدت و بلند مدت پارچه به شما کمک خواهد کرد. اگر قصد دارید تا یک تی شرت منحصر به فرد ایجاد نمایید که به بخش اصلی برندتان تبدیل گردد، مطمئن شوید که پارچه ای را انتخاب می کنید که به اندازه کافی در دسترس خواهد بود، چون روش های تهیه پایدار به کاهش مسئله تغییرات قابل توجه برای تی شرت تولیدی شما منجر خواهد شد.

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت - کسب و کار نساجی, فروش پوشاک, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

فرآیند تولید تی شرت

وقتی کسب و کار مد را شروع می کنید، اغلب برای کاهش هزینه ها، تی شرت ها را به صورت عمده از توزیع کنندگان خریداری خواهید کرد. با این حال، دو نوع عمده تولید پوشاک وجود دارد، یعنی می توان تی شرت ها را از ابتدا از طریق یک تولید کننده لباس طراحی نمود یا از یک عرضه کننده که تعداد زیادی طرح برای چاپ مستقیم دارد، استفاده کرد. اگر تصمیم به کار با یک تولید کننده تی شرت جهت طراحی هر چیزی از ابتدا تا انتها گرفته اید، پس ایجاد یک مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) برای مطمئن شدن از برآوردن نمودن مشخصات تان در هنگام تولید حیاتی خواهد بود. در مجموع فرآیند تولید بسیار ساده است و بسیاری از تأمین کنندگان می توانند انواع مختلفی از درخواست های سبک، برش، پارچه ها، مونتاژ و کارهای اضافی مثل طراحی جیب ها، چاپ و برچسب زدن را نیز انجام دهند. این فرآیند اغلب به صورت خودکار انجام می شود، بنابراین با کارخانجات تولید کننده تی شرتی کار کنید که الزامات جزئی مورد نظرتان را رعایت می کنند، در این صورت خطاهای پر هزینه نیز به وجود نخواهد آمد.

تکنیک های چاپ

کسب و کارهای تی شرت در ابتدای پیدایش به دلیل روش های چاپ اولیه که می توانستند در خانه انجام گیرند، بسیار محبوب بودند. افزایش رقابت و کیفیت منجر شد تا این کسب و کارهای خانگی به تجدید نظر در مورد تکنیک های چاپ بیندیشند یا به جزء کوچکتری از صنعت مد بدل گردند، به همین دلیل روش های نوآورانه و با کیفیت بالا جهت برآورده کردن استانداردهای صنعت به وجود آمد. انتخاب یک کارخانه تی شرت که بتواند چاپ مقرون به صرفه را ارائه دهد و پارچه عمده فروشی را فراهم کند، اغلب یک مدل تجاری است که تولید سریعتر را ارائه می دهد و برای برآورده کردن نیازها می تواند با سرعت بیشتری دوخته شود. با توجه به بودجه تان، چندین نوع از روش چاپ تی شرت جهت انتخاب از سوی شما وجود دارد. بعضی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها عبارتند از:

چاپ سیلک (Screen printing)

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت - کسب و کار نساجی, فروش پوشاک, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

چاپ سیلک احتمالا یکی از محبوب ترین روش های چاپ است که برای برندهای تی شرتی که به کیفیت نهایی بالا نیاز دارند، بسیار عالی عمل می کند. این نوع چاپ غالبا در تولید انبوه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای طراحانی که به جزئیات دقیق و چاپ های رنگی نیازی ندارند، بسیار مقرون به صرفه باشد.

چاپ دیجیتالی یا چاپ مستقیم روی پارچه (DTG)

چاپ دیجیتالی فرآیندی است که می تواند برای طرح های دقیق به کار رود و همانطور که از نامش پیداست، این تکنیک چاپی از طریق یک پرینتر که می تواند شبیه تجهیزات اداری باشد، به طور مستقیم بر روی لباس چاپ می گردد. اگر تصویری با وضوح بالا دارید، شاید این روش خوب نباشد، چون ماشین آلات چاپی با کیفیت پایین ممکن است الگوهای نقطه ای را با وضوح پایین تری تولید نمایند. علاوه بر این، این روش چاپ برای پارچه تی شرت به رنگ سیاه نیز مناسب نخواهد بود، چون لایه ضخیمی از جوهر اعمال نمی شود و جوهر بر روی پارچه ظاهر نمی گردد.
از دیگر روش های چاپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چاپ سابلیمیشن خشک (Dye sublimation): این نوع چاپ بر روی پارچه های روشن و پلی استر به خوبی اعمال می شود و از یک تکنیک چاپ انتقالی استفاده می کند.
  • چاپ وینیل (Vinyl printing): این روش علی رغم هزینه های راه اندازی کم، یک محصول نهایی با کیفیت را ارائه می دهد و از وینیل و تکنیک پرس حرارتی استفاده می نماید.
مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

حداقل مقادیر سفارش (MOQها) برای کسب و کارهای تی شرت

در طول برنامه ریزی در مورد فرآیندهای کسب و کار تی شرت، در نظر گرفتن مقادیر سفارش طرح، به شما اطمینان خواهد داد که بهترین قیمت را در طولانی مدت به دست خواهید آورد. برای برندهای کوچکتر، MOQها می توانند یک مسئله حقیقی باشند، چون در ابتدای کار و در هنگام معرفی برندتان در بازار شاید فقط به تولیدات محدودی نیاز داشته باشید. در گذشته، تولید کنندگان لباس به دلیل راه اندازی ماشین آلات کارخانه و دستیابی به تولید زیاد تی شرت در قیمت های پایین تر از حد معمول، مقادیر سفارش بالایی می گرفتند. اما در سال های اخیر، افزایش تولید کنندگان تی شرت باعث شده تا آنها از کسب و کارهای کوچک نیز استقبال نمایند و برخی از آنها به راه اندازی کسب و کار با حداقل مقادیر سفارش، جواب منفی نمی دهند.
با توجه به نوآوری های ایجاد شده در حوزه تکنولوژی، چاپ دیجیتالی این امکان را برای کسب و کارهای کوچک مهیا کرده تا آزمایشات را در کوتاه مدت نیز انجام دهند. این کار هزینه بالایی در بر خواهد داشت، اما در بعضی از حالت ها، این هزینه به اندازه ای که تصور می کنید، بالا نخواهد بود، چون روش های چاپ سبب کاهش هزینه های سرمایه گذاری خواهند شد.
برای سفارشات بزرگتر، شما برای مذاکره در مورد معاملات دارای شانس بهتری خواهید بود، چون قیمت گذاری عمده فروشی، مقادیر سفارش را در قیمت های رقابتی ارائه خواهد داد. علاوه بر افزایش سفارش، وقتی به یک سطح مشخص از سفارش می رسید، هزینه هر واحد کاهش پیدا می کند. این موضوع برای چاپ بر روی پوشاک نیز صادق است، چون سفارشات انبوه، تولید کننده را قادر می سازد تا در یک کار مداوم به انجام تولید بپردازد و از روش های مقرون به صرفه جهت تولید چاپ نهایی استفاده نماید.

دراپ شیپینگ (Dropshipping) یا چاپ بر حسب تقاضا

برای کسب و کارهای کوچک تی شرت که فضای کافی برای ذخیره کردن مقادیر زیادی از موجودی را ندارند، روش های چاپ برحسب تقاضا یا دراپ شیپینگ می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این روش ها به شما این امکان را می دهد تا با تولید کنندگان لباس یا چاپ کننده های تی شرت تا چاپ پوشاک، وقتی آنها را می فروشید، همکاری داشته باشید. کاملا مشخص است که راه اندازی این نوع از تجارت در هنگام تولید پوشاک برای مصرف کنندگان هزینه بیشتری خواهد داشت، اما شرکت های کوچک را قادر می سازد تا قبل از عقد قرارداد سفارشات بزرگ، جایگاه خود را بیابند. طیف زیادی از تأمین کنندگان در این نوع از تولید تخصص دارند و می توانند روشی مفید جهت ایجاد برند آنلاین تان ایجاد نمایند.

تعیین قیمت از سوی تولید کنندگان تی شرت

راهنمای کار با تولید کنندگان تی شرت - کسب و کار نساجی, فروش پوشاک, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

همانطور که در بالا بحث شد، تعیین بودجه و در نظر گرفتن هزینه ها یک گام اساسی برای تعیین نوع پارچه، مقدار و محصول نهایی مورد نظر شماست. این عوامل سبب ایجاد یک هزینه مشخص از محصول تان خواهند شد و این قیمت باید در چیزی که به مشتریان می فروشید، لحاظ گردد. با استعلام و دریافت تعیین قیمت از سوی کارخانجات تولید تی شرت، در مورد راه هایی که می توانید با بودجه خودتان کشف نمایید، می توانید تصمیم بگیرید. انجام فرآیند قیمت گذاری در پلتفرم های آنلاین، آسان بوده و می توانید با جمع کردن اطلاعات در یک مکان به بهترین تصمیم گیری براساس الزامات تان اقدام نمایید.
یادآوری این نکته ضروری است که اگر کسب و کار کوچکی راه اندازی می کنید، هزینه های اولیه شاید به دلیل مقادیر سفارش پایین تر و تکنیک های چاپ، بالاتر رود. وقتی شما کسب و کارتان را گسترش دادید، به زودی قادر خواهید بود تا از مزایای هزینه های پایین تر براساس MOQهای بالاتر استفاده نمایید و انواع مختلفی از روش های تکمیلی را برای بهبود خط تولیدتان انتخاب کنید.

راه اندازی کسب و کار تی شرت

راه اندازی کسب و کار تی شرت خودتان می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. وقتی چگونگی کار با کارخانجات تی شرت را مشخص نمودید، ایجاد برنامه برند، گام بعدی خواهد بود. اگر می خواهید به جنبه های اساسی راه اندازی کسب و کار خودتان دست یابید، ابتدا مسائل زیر را برای خودتان مشخص نمایید، سپس با تولید کنندگان برتر تی شرت ارتباط برقرار کنید:

  • مشخص نمودن جایگاه و موفقیت برندتان
  • ایجاد یک برنامه برند و تحقیق در مورد بازار هدف
  • ساخت ماهرانه طرح های برند
  • یافتن تولید کننده تی شرت
  • تهیه مواد و کشف تکنیک های چاپ
  • ساخت یک مجموعه اطلاعات فنی برای گزینه های تولید کامل تی شرت
  • تصمیم گیری در مورد قیف فروش = sales funnel (آنلاین، فروشگاهی یا هر دو)
  • بازاریابی برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *