صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز اولین ملحفه پشمی قابل شستشوی ارگانیک
1401/01/09

اولین ملحفه پشمی قابل شستشوی ارگانیک

UK's Woolroom launches first-ever organic washable wool bedding line

شرکت Woolroom که در زمینه تولید کالاهای خواب فعالیت دارد، و جزء برندهای برتر و متخصص در زمینه تولید ملحفه های ساخته شده از الیاف پشمی قابل ردیابی است؛ اولین خط تولید ملحفه پشمی قابل شستشوی ارگانیک را راه اندازی کرده است. تمامی محصولات این مجموعه 21 جزئی دارای گواهی استاندارد منسوجات ارگانیک جهانی (GOTS) هستند. این مجموعه بازتابی از تعهد Woolroom به یک زنجیره تامین مسئولانه است.

این مجموعه ارگانیک قابل شستشو شامل یک روتختی پشمی در وزن های سبک، متوسط و گرم است که برای تمام فصول مناسب می باشد. بالش های پشمی، روکش تشک پشمی و پد تشک پشمی از دیگر اقلام این مجموعه هستند که پشم همه آنها توسط صنعتگران خبره بریتانیایی از مزارع قابل ردیابی تهیه شده و دارای گواهینامه GOTS می باشند. تمام اجزای این مجموعه با معیارهای دقیق زیست محیطی و اجتماعی تعیین شده توسط سازمان GOTS مطابقت دارند؛ از این رو کل مجموعه تامین آنها از مزرعه تا محصول نهایی، کاملاً قابل پایش و ردیابی است؛ ضمناً دریافت این گواهینامه بدین معنی است که کل این محصولات فاقد مواد شیمیایی و رنگ های مضر هستند. این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که GOTS یک استاندارد طلایی برای گواهی ارگانیک محسوب می شود.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

برای اینکه پشم دارای قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی باشد؛ نیاز به عمل آوری دارد تا الیاف بتوانند در مقابل تحریک های ماشین لباسشویی مقاومت کنند. عمل آوری آنها، شامل شستشوی پشم در یک مخزن بزرگ پر از آب و مواد طبیعی معدنی است. سپس اکسیژن به داخل مخزن دمیده می شود. در این مرحله الیاف پشمی ضعیف می گردند و حالتی خمیده و فنری به خود می گیرند؛ از این رو در هنگام شستشو انعطاف پذیرتر می شوند. پشم از اینکه پشم عمل آوری شد؛ دیگر پس از شستشو دچار آبرفتگی نمی شود و حالتی نمدی به خود نمی گیرد.

این اولین بار است که مصرف کننده مجبور نیست بر سر سلامت خواب خود مصالحه کند. Woolroom همیشه به لطف ویژگی های طبیعی پشم، در زمینه تولید ملحفه های تنظیم کننده دما موفق بوده است. اما اکنون به لطف راه اندازی این خط تولید جدید، مصرف کنندگان می توانند برای اولین بار از همه مزایای برتر پشم بهره مند شوند، و از کالاهای خواب دارای گواهی ارگانیک، طبیعی و ضد حساسیت، قابل شستشو و تنظیم کننده دما استفاده کنند. در ضمن Woolroom براساس معیارهای پایداری، به مشتریان خود توصیه می کند که لحاف یا بالش پشمی خود را در پایان عمر محصول بازیافت کرده یا به کمپوست تبدیل کنند. به گفته Woolroom این محصولات تجزیه می شوند و به طبیعت باز می گردند، و هیچ آلودگی زیست محیطی به همراه ندارند. کریس تاترسال (Chris Tattersall)، مدیر عامل Woolroom در بیانیه ای عنوان نموده: « Woolroomبسیار مفتخر است که اولین خط تولید ملحفه و کالای خواب پشمی ارگانیک قابل شستشو با ماشین لباسشویی را راه اندازی کرده است. داشتن تائیدیه GOTS تعهد ما را در زمینه ارائه سالم ترین کالای خواب برای مشتریان، خانه های آنها و سیاره ما بیشتر می کند. ما متعهد به ارائه محصولاتی هستیم که با جامعه رشد و تکامل می یابند؛ در عین حالیکه توجه به محیط زیست خط قرمز ما محسوب می شود. همکاری با کشاورزان دارای گواهینامه GOTS برای ارائه نرم ترین و سالم ترین کالاهای خواب، وظیفه ما را دوچندان می کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *