صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز راهنمای نهایی مراقبت از چرم
1399/01/31

راهنمای نهایی مراقبت از چرم

The Ultimate Guide To Leather Care

ما به نوعی از کالاهای چرمی مثل کیف دستی، کیف پول زنانه، دفترچه خاطرات و کیف های پول نیاز داریم تا برای کل زندگیمان از آنها لذت ببریم. از زمانیکه آنها با مهارت ساخته می شوند و تا وقتیکه توسط شما مورد استفاده قرار می گیرند، به مراقبت مناسب نیاز دارند. با پیروی کردن از مطالب این راهنما، گران ترین وسایل شما برای سال های آینده، زیبا به نظر خواهند رسید. با مراقبت و نگهداری روزانه جهت تعمیر وسایل کوچک و تمیزکاری مخصوص، می توانید از وسایل چرمی خود مواظبت کنید. در این مطلب به هر چیزی که باید در مورد نحوه مراقبت از چرم بدانید، اشاره خواهد شد.

چگونه از کالاهای چرمی باید مراقبت نمود؟

با گذشت زمان مراقبت از کالاهای چرمی، ارزش آنها تقویت خواهد شد و ظاهر گران ترین قطعات حفظ خواهد گردید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

مراقبت روزانه

نگهداری از کالاهای چرمی با مراقبت روزانه آغاز خواهد شد. با دنبال کردن فقط چند قانون ساده می توانید از پارگی و سائیدگی غیر ضروری جلوگیری کنید و عمر وسایل تزئینی خودتان را برای سال ها افزایش دهید:

  • چرم یک نوع پوست است که می تواند کشیده شود. از پر کردن بیش از حد کیف دستی، کیف زنانه یا کیف پول جهت حفظ طرح اصلی آن خودداری نمایید.
  • برای آن دسته از وسایل چرمی که اغلب از آنها استفاده می کنید، مراقبت اضافی در نظر بگیرید. هر هفته زمانی را برای پاک کردن آنها از گرد و غبار با یک پارچه نرم یا برس اختصاص دهید.
  • خراش ها می توانند ارزش یک محصول بدون عیب را کاهش دهند. مراقب باشید تا وسایل چرمی در هنگامیکه در نزدیکی یا محدوده لباس های زینتی سنگین، سطوح تیز یا جواهرات بزرگ قرار دارند با آنها تماس نداشته باشند.
  • چرم مرطوب به مراقبت بیشتری نیاز دارد، بنابراین اگر احتمال بارندگی می دهید، به یاد داشته باشید تا از چتر استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای از بین بردن بوها و رایحه های ناخواسته، گاهی اوقات کالاهای چرمی خود را در هوای آزاد قرار دهید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

ذخیره و انبار کردن

انبار کردن مناسب کالاهای چرمی یکی از ساده ترین روش هایی است که می تواند از آسیب جلوگیری کند و کیفیت خوب محصول نهایی را حفظ نماید:

  • چرم را از تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارید، چون می تواند سبب رنگ پریدگی شود.
  • کیف های دستی را جهت جلوگیری از خراشیده شدن در داخل یک کیسه پرزگیر قرار دهید.
  • از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید، آنها مانع تهویه مناسب می شوند.
  • وسایل چرمی را از منابع مصنوعی مانند گرما یا تشعشع دور نگه دارید، چون باعث خشک شدن و ترک برداشتن چرم می گردند.

محصولات مخصوص

مراقبت روزانه و ذخیره سازی باملاحظه به افزایش عمر وسایل چرمی شما منجر خواهد شد، با این وجود بعضی از محصولات مخصوص ممکن است به تکنیک های مراقبت مختلفی نیاز داشته باشند.

کیف های دستی

اگرچه رها کردن کیف دستی حاوی محتویات روزانه برای استفاده در روز بعد وسوسه انگیز است، اما به جای این کار، زمانی را برای خالی کردن کامل کیف اختصاص دهید تا از پیچ و تاب، و اعوجاج آن جلوگیری کنید. وقتی کیف خالی شد، شما می توانید با پر کردن آرام دستمال کاغذی بدون اسید و ساده به حفظ شکل اصلی کیف دستی کمک کنید.
اگر برنامه دارید تا کیف را در انبار برای مدت زمان مشخصی، مثلا تا فصل بعد رها کنید، ممکن است دوست داشته باشید تا زمانی را پیچاندن قسمت های سخت مانند زیپ ها و قلاب ها در داخل دستمال کاغذی نازک اختصاص دهید تا از ایجاد علامت توسط آنها بر روی چرم جلوگیری کنید.
مرحله بعدی انبار کردن، به نگهداری خود کیف مربوط می شود که بهتر است در داخل کیسه پرزدار قرار داده شود. این کیسه باید به اندازه مناسب بریده شود تا مانع از پیچ خوردگی و له شدن کیف گردد. اگر کیسه پرزدار مخصوص ندارید، می توانید از جایگزین ایده آلی مثل روبالشی پنبه ای سفید استفاده کنید (پارچه های رنگی ممکن است روی سطح چرم انتقال داده شوند).
وقتی کیف را مورد محافظت قرار دادید، باید آن را در مکانی دور از تابش مستقیم آفتاب و منابع مصنوعی گرما قرار دهید. مطمئن شوید که کیف به جای اینکه آویزان باشد باید روی پایه خود قرار گیرد، چون آویزان شدن می تواند باعث کشش دسته های کیف شود. علاوه بر این، به انتخاب نقطه ای توجه داشته باشید که به اندازه کافی بلند است تا به دسته های کیف اجازه دهد تا بدون مانع بایستند. انتخاب مکان هایی با ارتفاع کم می تواند باعث خمیدگی یا از شکل افتادن آنها شود.
وقتی شما به این شکل از کیف دستی خودتان در خانه مراقبت می کنید، مهم است که این ملاحظات را به سایر محیط ها نیز تعمیم دهید. با خرید نوعی از کیف های دستی که حاوی قلاب هستند، می توانید با خیال راحت کیف را از دستان خود دور کنید و آنها را از کثیفی، سطوح و کف های زبر دور نمایید.

کیف های پول زنانه (Purses)

کیف های پول زنانه در اندازه ها و شکل های متنوعی تولید می شوند تا به نیازهای مشتریان پاسخ دهند. شما باید سبکی را انتخاب کنید که با الزامات شما سازگار باشد و ریسک کشیده شدن چرم را با پر کردن بیش از حد آن با بسته ها و قطعه های متنوع کاهش دهد.
وقتی این نوع کیف را در داخل کیف دستی حمل می کنید، می توانید با نگهداری کیف پول در محفظه های جداگانه یا یک بسته زیپی طراحی شده در آستر کیف از خراشیده شدن و ایجاد علامت بر روی چرم کیف جلوگیری نمایید. پاک کردن آرام یا برس کشیدن مناسب کیف پول، روش خوبی محسوب می شود که از نفوذ روزانه گرد و غبار و کثیفی به درون چرم کیف پول شما جلوگیری می کند.

ساک مسافرت

هر چند که ساک های مسافرتی چرمی به صورت با دوام طراحی می شوند، اما باید به سائیدگی و پارگی در هنگام سفر نیز توجه داشته باشید. چند روش ساده وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید از کیفیت و ماده تکمیلی چمدان، کیف مسافرت یا کیف مخصوص تعطیلات آخر هفته محافظت کنید. وقتی از ساک در قبل و بعد از سفر مراقبت می کنید، همیشه آن بر روی چرخ ها یا پایه های محافظ نگه دارید تا با کف حداقل تماس را داشته باشد و هیچگاه ساک را بر روی قسمت های جانبی رها نکنید.
به منظور جلوگیری از احتمال خراشیده شدن ساک مسافرت در هنگامیکه در میان ده ها و یا حتی صدها ساک دیگر قرار دارد، بهتر است در زمان حمل و نقل از یک پوشش محافظتی مخصوص سفر استفاده کنید. در بین سفرها، محتویات چمدان را خالی کنید و آن را در کیسه محافظتی نگهداری نمایید. مکان نگهداری باید به گونه ای باشد که ساک بدون نیاز به دستگیره های تاشو یا بسته بندی محکم در برابر هرگونه وسایل تزئینی دیگر به راحتی در دسترس قرار گیرد.

کیف های اداری یا سامسونت (Briefcases)

وقتی کیف های اداری را تا حد ممکن بر روی پایه های محافظ برنجی قرار می دهید، می توانید با مراقبت کردن از آنها از کیف تمیز و حرفه ای استفاده کنید، چون این کار از سائیدگی غیر ضروری بر روی چرم جلوگیری می کند. با پر کردن بیش از حد این کیف ها با وسایل و محتویات سنگینی مانند لب تاپ سبب کشش اضافی زیپ ها و فلزآلات کیف می شوید. اگر به قرار دادن کیف اداری در درون ساک مسافرتی بزرگ در هنگام کار در خارج از کشور نیاز دارید، اطمینان حاصل کنید که این کیف در درون کیسه محافظتی ایمن قرار گرفته است.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

دستکش ها

دستکشی که ما در طول یک فصل با توجه به آب و هوای پیش بینی نشده می پوشیم، اغلب در معرض المان های مختلفی قرار می گیرند. اگر دستکش شما از طریق برف و باران خیس گردید، به آنها اجازه دهید تا به صورت طبیعی و به دور از نور خورشید و هیچگونه حرارت مصنوعی مانند تشعشعات خشک شوند. اگر قطره ای به صورت اتفاقی بر روی دستکش برخورد کرد که به تمیز کردن آن نیاز داشتید، به آرامی آن را با یک پارچه و برس نرم تمیز کنید. سپس محلولی از تکه های کوچک صابون و آب داغ را آماده نمایید. دستکش کثیف شده را مطابق معمول بپوشید و از یک اسفنج جهت تمیز کردن آن ناحیه استفاده کنید. مراقب باشید تا چرم را بیش از حد اشباع نکنید و آب اضافی آن را کاهش ندهید. وقتی دستکش یا دستکش ها تمیز شدند، آنها را در یک محیط خنک قرار دهید تا خشک شوند. اینگونه روش تمیزکاری، به حفظ شکل آنها کمک خواهد کرد.

آلبوم ها و دفترچه های خاطرات

آلبوم ها و دفترچه های خاطرات چرمی اغلب از خاطرات ما محافظت می کنند، بنابراین مراقبت از جلد آنها مهم است. برای نگهداری از آنها، دستان خود را قبل از برداشتن آنها بشورید تا هیچگونه کثیفی یا ضایعاتی به سطح چرم منتقل نشود. ما توصیه می کنیم که آنها را با موم تمیز برای آبپوشیده شدن و حفظ کردن روکش های چرم براق کنید و جلا دهید. وقتی آلبوم ها و دفترچه های خاطرات محبوب شما بر روی یک قفسه نگهداری می شوند، آنها را از تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارید و اجازه دهید تا هوا بین قفسه های اتاق تان گردش کند. کتاب هایی که بر روی قفسه ها به صورت بسیار محکم انباشته می شوند، ممکن است عامل ترک برداشتن قفسه باشند، در حالیکه کتاب هایی که به صورت بسیار شل در قفسه قرار می گیرند، ممکن است خمیده شوند و پیچ و تاب داشته باشند. برای نگهداری درست از آنها، بهتر است در هنگام خارج کردنشان از قفسه، آنها را از وسط بکشید، زیرا قلاب کردن انگشتانتان بر روی قسمت بالایی قفسه می تواند خراشیدگی و نقص را برای چرم آلبوم ها و دفترچه های خاطرات به وجود آورد.

کمربندها

با توجه به اینکه کمربندها یکی از لوازم تزئینی محسوب می شوند که ما هر روز آنها را می پوشیم، لذا نگهداری درست از آنها به منظور افزایش طول عمرشان از اهمیت زیادی برخوردار است. شناسایی کردن تناسب درست به افزایش ماندگاری کمربندها منجر خواهد شد و از کشش آنها جلوگیری می کند. وقتی از کمربندتان استفاده نمی کنید، به آرامی هرگونه گرد و غبار و مواد زائد را از روی آن پاک کنید و آن را به وسیله سگک در یک فضای خنک و خشک که دور از حرارت و نور مستقیم خورشید است، آویزان نمایید. با اجازه دادن به آویزان شدن مسطح کمربند به جای حالت لوله ای، از عیب دار شدن آن از طریق فلزآلات جلوگیری کنید و شکل اصلی آن را حفظ نمایید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

چگونه می توان کالاهای چرمی را تمیز و نگهداری کرد؟

بایدها و نبایدها

  • نباید چرم را با ماشین لباسشویی شست.
  • نباید تا حد ممکن چرم را خیس نمود.
  • نباید برای خشک کردن چرم خیس از تشعشع یا سشوار موی سر استفاده کرد.
  • نباید چرم را به وسیله خشک کننده مکانیکی خشک نمود.
  • نباید چرم را اتو زد.
  • نباید چرم را در آب جهت تمیز کردن فرو برد.
  • باید چرم را به طور منظم با برس و پارچه نرم تمیز کرد.
  • باید چرم را به طور منظم در هوای آزاد قرار داد.
  • باید لکه آب و رطوبت را تا حد امکان زود پاک کرد.
  • باید چرم خیس به صورت طبیعی خشک شود و از حرارت مصنوعی باید دور باشد.
  • باید به مدت 3 تا 6 ماه از نرم کننده مشخص و مخصوصی برای چرم موجود استفاده کرد.
  • باید لکه ها و تغییر رنگ ها را با مخلوطی از تکه های کوچک صابون و آب گرم تمیز نمود.
  • باید از پاک کننده بخار آب جهت ضد عفونی کردن و حذف خاصیت پوشانندگی رنگ چرم استفاده کرد.
  • باید هرگونه نرم کننده، پاک کننده، براق کننده یا واکس را از قبل در یک نقطه پنهان از چرم آزمایش نمود.

نگهداری

چرم به دلیل ظرافت های بصری، بافت های متغیر، تغییرات کم در رنگ، توسعه آرام درخشندگی و نشانه های دقیق از یک زندگی دوست داشتنی بسیار محبوب گردیده است و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی با اینگونه ماده متنوع و چند منظوره سر و کار دارید، باید نوعی از نگهداری را انتخاب کنید تا بتوانید شکل ظاهری کالاهای چرمی را برای سال ها حفظ نمایید. نوع نگهداری باید به شما اجازه دهد تا چرم را با سبک شخصی خودتان منطبق کنید.
به عنوان مثال، جلا دادن چرم به حفظ شکل اصلی آن کمک می کند. این فرآیند برای حفظ جلوه ظاهری وسایل تزئینی رسمی که شما دوست دارید تا آنها را در بهترین شرایط حفظ کنید، ایده آل است. با این حال شما ممکن است ترجیح دهید تا بیشتر وسایل غیررسمی و کاربردی تان مثل ساک های ورزشی در معرض آب و هوا قرار گیرند تا بتوانند ویژگی های منحصر به فرد خودشان را توسعه دهند. در این حالت، نفوذ مرتب گرد و غبار به داخل چرم کیف و پاک کردن ساده آن به صورت گاه به گاه با یک پارچه مرطوب یقینا کارآمد خواهد بود.
چرم های نرم، ریز و روشن از چرم نرم کرم رنگ برای تغذیه کردن، هیدراته شدن و حفظ خصوصیات جلوگیری از لکه دار شدن سود می برند. کرم ها و نرم کننده های ملایم ممکن است جهت از بین بردن خراش های نازک مورد استفاده قرار گیرند. برای رنگ های روشن می توان جهت ترمیم خراش ها و سائیدگی های لکه ای از پولیش استفاده کرد، در حالیکه رنگ مخصوص برای بازسازی کامل چرم بسیار ایده آل هستند.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

انواع مختلف تمیز کننده چرم

ما عاشق چرم هستیم و از همه انواع آن استفاده می کنیم. با این حال، موضوع تمیز کردن و مراقبت از آنها براساس ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرم سیاه یا به رنگ درخت آبنوس

چون رنگ تیره می تواند بسیاری از لکه ها و عیب ها را بپوشاند، بنابراین چرم سیاه یا مشکلی بسیار مورد توجه هستند. با این حال هنوز هم تمیز کردن و مراقبت برای کالاهای چرمی سیاه مهم است. برس زدن نرم به صورت مرتب و تمیز کردن با یک پارچه مرطوب به صورت متناوب به حفظ شکل خوب وسایل تزئینی شما کمک خواهد کرد.

چرم کرمی یا به رنگ عاج

چرم در رنگ های روشن تر به سائیدگی و پارگی قابل توجه، گرایش بیشتری دارد. به عنوان مثال، یک کیف سفید رنگ که با شلوار جین نیلی پوشیده شده است، ممکن است در معرض انتقال رنگ قرار گیرد، بنابراین تمیز کردن چرم برای حفظ یک ماده طبیعی و دست نخورده بسیار ضروری است.
قبل از تمیز کردن از پاک شدن هرگونه گرد و غبار به وسیله یک پارچه نرم مطمئن شوید. علامت های جزئی و ظریف ممکن است با محلول تکه های کوچک صابون و آب گرم جلا داده شوند، اما لکه های سخت تر به کار کمی بیشتر نیاز خواهند داشت. حلال نفتی متیل دار شده یا الکل مالشی جهت رفع لکه های جوهری به کار می روند، در حالیکه پودرهای جاذبی مانند نشاسته ذرت یا پودر خمیرمایه می توانند جهت مقابله با روغن و گریس مورد استفاده قرار گیرند. وقتی کیف شما تمیز شد، استفاده از یک اسپری محافظ جهت محافظت در برابر علامت ها و لکه های بعدی یک کار هوشمندانه محسوب می شود.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

چرم حاوی درخشش عمیق یا روشن

لکه ها می توانند جذابیت لوکس بودن یک کالای تزئینی بسیار درخشان یا روشن را از بین ببرند، با این حال با کمی تلاش می توان این حالت را رفع کرد. اگر ساک، کیف پول یا وسایل تزئینی درخشان شما کمی کدر به نظر می رسند، تمیز کردن آنها با یک پارچه مرطوب ممکن است همان چیزی باشد که شما برای حذف گرد و غبار و تقویت و بازیابی درخشش اصلی به آن نیاز دارید. اگر لکه های غلیظ بیشتری برای تمیز کردن وجود دارد، می توانید از پاک کننده های مخصوص درخشش چرم استفاده کنید. از سویی دیگر، وسایل ساده خانه نیز می توانند بسیار مؤثر باشند. ماده لزج نفتی و روغن زیتون را از طریق پارچه نرم به سطح کثیف اعمال کنید، سپس چند دقیقه آن را رها نمایید تا به آرامی براق شود.

چرم میشیگان

چرم میشیگان برای پوشش نهایی منحصر به فردش مشهور شده است، چون خصوصیات نهان را به صورت معمول نشان می دهد. لمس کردن پارچه بر روی سطح چرم ممکن است سبب خراشیدگی جزئی آن شود، با این حال یک پولیش ساده به وسیله پارچه پنبه ای نرم و خشک سبب رفع کردن هرگونه خراشیدگی خواهد شد. به منظور ایجاد درخشندگی منحصر به فردی که هر محصول چرم میشیگان باید به وجود آورد، ما توصیه می کنیم که از مواد پاک کننده و حلال ها استفاده کنید.

چرم چند منظوره

در هنگام تمیز کردن تکه های چرمی چند منظوره، مانند کیف لوازم آرایش زنانه مجموعه Brit یا بند چرمی زیگ زاگی، مهم است که مواد تکمیل کننده را به صورت مختلف و منحصر به فرد اعمال کنید. یک برس یا پارچه نرم میتواند جهت تمیز کردن سطح کلی مورد استفاده قرار گیرد، با این حال در فرآیند تمیزکاری بعدی باید خصوصیات منحصر به فرد کالا نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، قسمت بیرونی چرم ممکن است با یک پارچه مرطوب تمیز گردد، در حالیکه چرم مخمل نما نباید در تماس با آب قرار گیرد.

چرم سافیانو (Saffiano)

چرم سافیانو که از طریق روش قالبگیری تولید می شود، علامتی از پوشش نهایی بافت دارد. این بافت شطرنجی با عمل آوری موم ترکیب می شود تا دوام فوق العاده و مقاومت در برابر لکه را ایجاد نماید. به منظور جلوگیری از آسیب پوشش نهایی، محصولات چرمی سافیانو را فقط با پارچه مرطوب نرم و یا محلول تمیز کننده مخصوص چرم تمیز نمایید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

چرم صاف

برای محافظت از پرداخت نهایی چرم صاف باید مراقبت مخصوص انجام گیرد. به این منظور مهم است که از روش های تمیز کننده جذبی استفاده نشود. از طریق برس نرم، برس زدن را شروع کنید و هرگونه گرد و غبار و مواد زائد اضافی را با یک پارچه پنبه ای یا میکرو الیاف از بین ببرید. سپس به آرامی سطح را با یک نرم کننده چرم تغذیه دهید. قبل از انجام این فرآیند، قبلا این مراحل تمیزکاری را بر روی یک نقطه دیگر آزمایش نمایید.

چرم یافته شده (تکسچر شده)

در هنگام تمیز کردن چرم های بافته شده مانند پوست مارمولک، سنگ صیقلی و چاپ ابریشم، همیشه مطمئن شوید که با چرم دانه نما شده کار می کنید. وقتی روش های استاندارد تمیز کردن مانند آب و صابون و محلول های مخصوص تمیز کردن چرم می توانند به کار گرفته شوند، مهم است که پس از تمیز کردن، هرگونه ماده ایجاد شده را از شیارها و شکاف ها به طور کامل پاک کنید. این کار با برس زدن آرام محصولاتتان همراه با یک برس نرم به دست می آید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

چگونه مواد مخصوص را می توان تمیز کرد؟

برای اینکه ماهیت پر زرق و برق مواد و چرم های ظریف حفظ گردد، باید با حساسیت بیشتری تمیز شوند.

چرم گاو وحشی (بوفالو) و مار

چرم های گاو وحشی و مار برای بافت های نفیس مطلوب هستند و باید با توجه به این موضوع با دقت تمیز گردند. اصطکاک مداوم ممکن است سبب از بین رفتن خز و فلس چرم شود، بنابراین با پارچه ناساینده به آرامی سطوح را تمیز کنید و با بافت دانه نما شده کار کنید. یک پارچه مرطوب، گرد و غبار و مواد زائد را از چرم مار حذف خواهد کرد. با این وجود، چرم را بیش از حد با آب اشباع نکنید و مطمئن شوید که به صورت طبیعی و به دور از گرمای مصنوعی خشک می شود. چرم بوفالو به برس کردن نرم در جهت خز نیاز دارد تا هرگونه کثیفی ایجاد شده ضعیف گردد. وقتی فرآیند تمیزکاری به پایان رسید، وسایل تزئینی ساخته شده از چرم بوفالو و مار را دور از منابع مستقیم گرما نگهداری کنید.

چرم مخمل نما

آب و روغن می توانند بر روی چرم مخمل نما، لکه ایجاد کنند، بنابراین روش های تمیز کردن خشک توصیه می شود. با استفاده از برس مخصوص این نوع چرم به بلند کردن گرد و غبار و کثیفی اقدام کنید و اگر به کمی کمک اضافی نیاز دارید، می توانید از یک برس کوتاه استفاده نمایید. نشانه های کوچک روغن و گریس را می توان با اعمال کردن آرد ذرت به مدت یک شب و آرام برس زدن اضافی بعد از آن از بین برد. برای لکه های درشت تر، استفاده از محلول تمیز کننده مخصوص چرم مخمل نما توصیه می گردد.

چاپ

چرم مخصوص چاپ می تواند مانند انواع دیگر چرم عمل آوری شود و گرد و غبار آن توسط برس نرم یا پارچه مرطوب تمیز گردد. با این وجود، نباید از نرم کننده ها و پولیش های مبتنی بر رنگ استفاده کرد، چون آنها ممکن است ظاهر چاپ را عوض کنند. هرگونه پاک کننده و اسپری محافظ باید ابتدا بر روی یک سطح جزئی مانند گوشه یا زیر فلاپ جیب مورد آزمایش قرار گیرد.

چرم کرکدار یا مخملی

چرم کرکدار یک پارچه لوکس و مجلل است، بنابراین باید با نهایت مراقبت مورد استفاده قرار گیرد. شرایط مرطوب در اطراف این نوع چرم نباید ایجاد شود و از آب در هنگام فرآیند تمیز کاری نباید استفاده شود. با پارچه ای تمیز و خشک می توان لکه های تصادفی را از بین برد. شما ممکن است از طریق برس نرم یا بخشی از کف دستانتان، پارچه خزنما را صاف کنید، اما مطمئن شوید که سبب سائیدگی زیاد سطح نمی شوید. ما برای لکه ها و تمیز کاری کامل تر توصیه میکنیم که از خدمات تمیزکاری حرفه ای خشک استفاده کنید.

راهنمای نهایی مراقبت از چرم - مد, صنعت کیف, صنعت کفش, صنعت پوشاک, راهنمای نگهداری, چرم

چگونه خراش های عمیق را می توان از بین برد؟

خراش های سطحی و جزئی را با کمی پولیش زدن می توان از بین برد، اما خراش های عمیق به توجه بیشتری نیاز دارند. ابتدا سطح مورد نظرتان را با پارچه مرطوب به صورت دقیق تمیز کنید و اجازه دهید تا سطح خشک شود. سپس سطح را ارزیابی کنید. اگر رنگ دچار خراش شده بود، اما سطح سالم باقی مانده بود، خراش را با پارچه نرم خشک جلا دهید و به آرامی لایه نازکی از نرم کننده رنگی را اعمال نمایید. با استفاده از محافظ چرم از ایجاد هرگونه لکه اضافی و خراش های بیشتر جلوگیری کنید. وقتی خراش با سطح سازگار شد، باید قبل از براق کردن از پرکننده چرم جهت بازیابی تعادل پرداخت نهایی استفاده کرد و یک نرم کننده رنگ را به کار برد. برای خراش های عمیقی که به خصوص به پرکننده نیاز دارند، ما توصیه می کنیم که با نمایندگی محصول و تعمیرکار سطح مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *