صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تجاری سازی منسوجات هوشمند از سوی شرکت Bally Ribbon Mills
1400/02/30

تجاری سازی منسوجات هوشمند از سوی شرکت Bally Ribbon Mills

شرکت Bally Ribbon Mills (BRM) که پیشگام صنعت طراحی، توسعه و تولید پارچه های بافته مهندسی شده بسیار تخصصی است؛ اعلام کرده که قصد دارد انواع محصولات منسوج هوشمند را تجاری سازی کند؛ در واقع این شرکت در نظر دارد تا علم الکترونیک و سایر مکانیسم های تحریکی را با فناوری تولید سنتی الیاف ادغام نماید.
شرکت BRM در همکاری خود با توسعه دهندگان یا ابداع کنندگان در زمینه تولید محصولات برای OEMها، از محصول منسوج الکترونیکی خود با نام E-Webbings به عنوان یک لایه اصلی استفاده می کند، چرا که فناوری ارتباطی الکترونیکی مستقیماً در آن ادغام شده است.
از کارهای اخیر شرکت BRM می توان به این دست از موارد اشاره کرد: استفاده از لامپ های LED و تعبیه آنها در منسوجات به منظور روشنایی سطح آنها؛ ادغام فناوری فیبر نوری در منسوجات که تنش حرارتی یا مکانیکی اعمال شده بر روی یک رشته فیبر نوری را اندازه می گیرد؛ و افزودن پوشش های فلزی بر روی الیاف منسوج استاندارد، به ویژه برای مواردی که به رسانایی الکتریکی بالایی نیاز است.
شرکت BRM همچنین در حال کار بر روی برنامه هایی مطابق با سلیقه مشتریان خود است. این برنامه ها عبارتند از: استفاده از اثر حفاظتی EMI در منسوجات، ساخت میدان الکترومغناطیسی در منسوجات، استفاده از اثر پیزو مقاومتی در منسوجات و جمع آوری داده ها. شرکت BRM به دلیل احساس نیاز برای مقابله با وجود ویروس کووید- 19 در سطح منسوجات، در حال توسعه یک برنامه جدید است؛ این برنامه بر روی افزودن نخ ها و مواد پرداخت ضد میکروبی به منسوجات تمرکز دارد تا بدین صورت باکتری ها و ویروس های سطح منسوجات به راحتی از بین رفته و زمان تمیز کردن این منسوجات به طرز شگفت انگیزی پایین آید.
موفقیت شرکت BRM در غلبه بر موانع مبتنی بر استفاده از اجزای الکترونیکی ثابت است، چرا که این کار ضمن محافظت از حقوق مالکیت معنوی، باعث کوتاه شدن چرخه تحقیق و توسعه شده، و زمینه را برای مشارکت غیر رسمی با ابداع کنندگان و OEMها به منظور توسعه راهکارها فراهم می کند. در ضمن شرکت BRM بر روی خلق محصولات جدیدی سرمایه گذاری زیادی کرده، بدون اینکه برنامه ای برای استفاده نهایی از این محصولات داشته باشد؛ با این حال تحلیلی که با همکاری تامین کننده فناوری بر روی این مواد صورت گرفت، به خوبی نشان داد که با ارائه نمونه های مفید می توان با چگونگی استفاده از این فناوری ها آشنا شد.
شرکت BRM اغلب با استفاده از یک روند توسعه ای تکرار پذیر به تامین کنندگان کمک می کند تا با رشد سطح آمادگی فناورانه (TRL) از تکنولوژی های خود و ارتقای آنها، محصولات کوچکی را تولید کنند. تمرکز این شرکت غالباً بر روی توسعه ایده ها برای وزارت دفاع، وزارت انرژی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *