صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز آیا فعالیت Anthropologie اخلاقی است؟
1399/03/28

آیا فعالیت Anthropologie اخلاقی است؟

How Ethical is Anthropologie

برند Anthropologie همانند برند مشابهش، یعنی Free People، به خاطر مجموعه های سنت شکنانه و مطابق مد روزش به معروفیت رسیده است. این برند آمریکایی که در سال 1992 در پنسیلوانیا راه اندازی شد، اکنون بیش از 200 مغازه در سراسر جهان دارد و طیف گسترده ای از لباس های زنانه، لوازم تزئینی و اثاثیه منزل را به فروش می رساند. شرکت Anthropologie خودش را به عنوان درگاه یا مدخلی برای کشف تعریف می کند و عنوان می نماید که این شرکت مکانی است که بانوان می توانند خودشان را دوباره پیدا نمایند. اما آیا برند در جستجوی این ماجراجویی، تأثیرات خود را بر روی مردم، زمین و حیوانات فراموش کرده است؟ پس اجازه دهید تا در این مطلب بررسی کنیم که شرکت Anthropologie تا چه اندازه به صورت اخلاقی فعالیت داشته است.

آیا فعالیت Anthropologie اخلاقی است؟ - محیط زیست, طراحی مد, صنعت نساجی, صنعت مد

تأثیرات زیست محیطی

رتبه فعالیت های زیست محیطی شرکت Anthropologie خیلی مطلوب نبوده است. این شرکت علی رغم اینکه از بعضی از انرژی های تجدیدپذیر در فعالیت های مستقیمش برای کاهش تأثیر شرایط اقلیمی استفاده می کند، اما شواهدی مبنی بر به حداقل رسیدن ضایعات منسوج، جلوگیری از ورود مواد شیمیایی خطرناک به زنجیره تأمین یا فرآیندهای ابتکاری برای کاهش آب وجود ندارد. این عدم مراقبت از زمین از سوی برندهایی که منابع لازم برای انجام بهتر این کار را دارند، بسیار ناامید کننده است.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

شرایط کاری کارگران

رتبه شرکت Anthropologie در زمینه شرایط کاری کارگران نیز چندان رضایت بخش نیست. این برند یک نوع دستورالعمل اجرایی که همه اصول ILO را پوشش می دهد، پیاده سازی کرده است که برای قدم های اولیه، شروع خوبی بوده است، اما شواهدی در دسترس نیست که نشان دهد کارگران توانسته اند تا به نوآوری هایی مانند مذاکرات دسته جمعی با کارفرما یا حق شکایت کردن دست پیدا کنند. شرکت Anthropologie در مورد محل تولید مرحله نهایی محصولات یا درصد زنجیره تأمین خودش در مسائل حسابرسی، اطلاعاتی را فاش نمی کند. از همه مهمتر، هیچ مدرکی جهت مطمئن شدن از پرداخت دستمزد مناسب برای زندگی کارگران در این زنجیره تأمین وجود ندارد.

رفاه حیوانات

شرکت Anthropologie از خز، کرک و پوست حیوانات عجیب و غریب یا آنگورا استفاده نمی کند. اما هنوز هم از چرم، پشم و موی دام های نامتعارف بهره می گیرد که این مسئله سبب شده است تا رتبه این شرکت در زمینه رفتار اخلاقی با حیوانات به اندازه کافی خوب نباشد. اگر برندها بر استفاده از پارچه های مبتنی بر دام در محصولاتشان اصرار بورزند، حداقل می توانند از منابع تأیید شده که رفاه حیوانات را در فرآیندهای به عمل آوری در نظر می گیرند، استفاده کنند.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

رتبه بندی کلی

در کل رتبه شرکت Anthropologie به دلیل عدم استفاده از روش های موفق برای کاهش تأثیرات زیست محیطی و وجود نداشتن شواهدی مبنی بر پرداخت دستمزد عادلانه به کارگران، چندان رضایت بخش نیست. شرکت Anthropologie برای به دست آوردن رتبه های بهتر به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و پیاده سازی راه حل هایی جهت کاهش تأثیرات اقلیمی، به حداقل رساندن ضایعات نساجی و جلوگیری از ورود مواد شیمیایی خطرناک به محیط نیاز دارد. این برند به بهبود شرایط کاری کارگران به خصوص با مطمئن شدن از پرداخت دستمزد عادلانه به آنها در زنجیره تأمین نیز نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *