صفحه اصلی مقــالات تخصصی ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال
1401/04/13

ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال

Physical to Digital: Future Disruption In the Fashion Industry

بهره گیری از تصویرسازی سه بعدی و فناوری واقعیت مجازی در هنگام عرضه محصولات فیزیکی و نمونه ها به مصرف کنندگان، به ویژه در محیط های B2B، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است. پس باید پا را از دنیای فیزیکی فراتر نهاد و قدم به دنیای دیجیتال گذاشت، و به فناوری ها و مفاهیمی پرداخت که نسبت به آنچه امروزه آنها را نوآورانه می پنداریم، جلوتر بوده و به احتمال زیاد در همین فردا رنگ واقعیتی انکارناپذیر به خود می گیرند.

گفته می شود که صنعت مد در هنگام پذیرش نوآوری ها، به ویژه در بخش لوکس که شدیداً به قلم و کاغذ، سنت و میراث متکی است؛ کاملاً عقب مانده است. آنها نمی توانند درک کنند که استفاده از رایانه به جای مداد باعث کم شدن حس هنری این صنعت نمی شود؛ بلکه چشم انداز، هدف و سطح سازگاری یک شرکت را ارتقاء می دهد. حتما دلایلی وجود دارد که انسان ها دیگر به یکدیگر نامه نمی نویسند، و در عوض از تماس های ویدئویی و ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

هر کسیکه در حال حاضر 23 ساله یا جوان تر است؛ یک بومی واقعی عرصه دیجیتال محسوب می شود. بقیه ما فقط جزء مهاجران این عرصه هستیم و کاملاً به اندازه آنها در این زمینه درایت نداریم. بومی های دیجیتال در دنیای دیجیتال به دنیا می آیند و در جهانی که در محاصره فناوری ها قرار دارد بزرگ می شوند؛ آنها از همان دوران کودکی با این دنیا تعامل دارند و همین باعث می شود تا درک بهتری از چشم انداز دیجیتالی اطراف خود داشته باشند. این بدان معنی است که نسل های جوان و آینده، از برندهایی که از آنها خرید می کنند انتظارات بیشتری دارند. بیش از یک چهارم انسان ها در این گروه قرار می گیرند؛ از این رو سازگاری و پذیرش دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود.

خوشبختانه امروزه برندهای مد، بیشتر و بیشتر به آنچه در فضای دیجیتالی و نوآوری اتفاق می افتد، توجه نشان می دهند. با پیشرفت بیشتر نوآوری ها صحنه اشباع تر می گردد، و راهکارها فراوان تر و مختل کننده تر می شوند؛ در واقع همه آنها با هدف تغییر نحوه عملکرد برندها و مصرف کنندگان در چشم اندازهای مربوطه به مرحله طراحی وارد می گردند.

پس بیایید به فناوری ها و مفاهیمی بپردازیم که نسبت به آنچه امروزه به عنوان نوآوری پنداشته می شوند، یک گام فراتر هستند. در حقیقت قصد داریم به آنچه ممکن است فردا پیش رویمان قرار بگیرد، بپردازیم. علاوه بر این قصد داریم به موارد حاشیه ای و به روز رسانی هایی ورود کنیم که هدف از آنها ساده سازی روند خلق و طراحی لباس های سه بعدی است. قطعاً فناوری های در حال ظهور می توانند به تثبیت موقعیت شرکت ها در آینده کمک کرده و مزیتی رقابتی را برای آنها فراهم کنند. پس با هم نگاهی به این موارد می اندازیم: فروشگاه های مجازی که خودشان بازارپردازی می کنند، گروه های متمرکز واقعیت مجازی برای اندازه گیری مجموعه های سه بعدی و لباس هایی که فقط در فضای مجازی قابلیت پوشیدن دارند. پس وقت آن است که از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال قدم گذاشت.

اولین تحول: فروش فراگیر

زمانیکه فناوری های جدید کشف و به کار گرفته می شوند؛ می خواهیم به شکلی محافظه کارانه پا در این عرصه بگذاریم. پس برندها در ابتدا نسخه های مجازی یکسانی از محیط فروشگاهی و مجموعه های لباس خود ایجاد می کنند. اما این فقط نوک کوه یخ است. موتورهای بازی و نرم افزارهای سه بعدی این امکان را فراهم می کنند تا محیط هایی را خلق کنید که از نیروی جاذبه سرپیچی می کنند و فراتر از عجیب ترین رویاهایتان می باشند. اما وقتی از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال قدم می گذارید؛ همه چیز ممکن می شود.

پس چرا ما هنوز هم به ساخت کپی های دقیق سه بعدی از محیط های فروشگاهی بسنده می کنیم؟ چرا به دنبال خلق تجربیاتی برای مشتریان نیستیم که واقعاً آنها را تحت تاثیر قرار دهد؟ برندهای زیادی در حال حاضر از نسخه سه بعدی مجازی محیط فروشگاه های خود در فرآیند عمده فروشی B2B استفاده می کنند و بدین وسیله سعی در کاهش ماکت های فروشگاهی و نمونه های فیزیکی خود دارند. به عنوان مثل برند نایک (Nike) به طور کلی فروشگاه های فیزیکی و ماکت های اختصاصی خود را در هنگام فروش به حساب های عمده فروشی B2B حذف کرده است. از این رو به جای قفسه های فیزیکی رایج که با لباس های واقعی پر شده اند؛ صفحه های تلویزیونی بزرگی را مشاهده می کنید که فروشگاه های برتر مجازی تعاملی را نشان می دهند و اقلام آنها براساس نیازهای دقیق حساب های خاص فروخته می شوند.

با افزایش خریدهای اینترنتی، کم کم از اهمیت فروشگاه های فیزیکی سنتی کاسته می شود. امروزه بیشتر فروش ها به صورت دیجیتالی و در بستر فضای آنلاین صورت می گیرند. پس توصیه می شود دیگر صاحبان کسب و کار هم از دست فروشگاه های فیزیکی و روش سنتی فروش پوشاک خلاص شوند. آنها بهتر است اجازه دهند تا تخیل شان آزاد شود تا در این مسیر موفق شوند. چرا مجموعه عینک آفتابی خود را در ساحل برزیل یا در یک قایق تفریحی در دریای مدیترانه تصور نمی کنید؟

خانه مد Fabricant از آن جاهایی است که به خوبی می داند تصاویر سه بعدی را چگونه باید به شیوه ای عالی به نمایش بگذارد. این شرکت تصاویر و انیمیشن هایی که لباس های مد بالا را به تن کرده اند و مانکن های با بدن های توخالی را در هر مکانی که شما تصور کنید به نمایش می گذارد؛ دقیقاً شبیه یک مدل واقعی با کیفیت. آنها توانسته اند در سال گذشته یک لباس سه بعدی را به قیمت هنگفت 9500 دلار به فروش برسانند. به یاد داشته باشید که این لباس را نه می توان پوشید و نه حتی می توان لمس کرد و دید؛ مگر اینکه به صفحه نمایشگر نگاه کنید تا بتوانید آن را ببینید. اگر این مفهوم برایتان غیر ملموس یا حتی عجیب به نظر می رسد؛ پس بهتر است از یک کودک 12 ساله سوال کنید که آیا تاکنون پولی را صرف خرید لباس های مجازی یا اصطلاحاً «پوستی» در یکی از بازی های ویدئویی مورد علاقه خود کرده است یا خیر. احتمالاً پاسخش، شما را شگفت زده خواهد کرد؛ چرا که به احتمال زیاد برای همه شخصیت های آنلاین خود یک دست لباس دیجیتالی خریده است. این شروع روند انتقال B2C از دنیای فیزیکی به دیجیتال به حساب می آید.

ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال - صنعت نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, آینده نساجی

یکی از بزرگ ترین بازی های حال حاضر، یعنی بازی فورتنایت (Fortnite) توانسته میلیون ها دلار از محل فروش آنلاین لباس ها، کفش ها و اکسسوری های شخصیت های خود درآمد کسب کند. خانه مد ایتالیایی Moschino یک مجموعه لباس طراحی کرده که می توان ضمن پوشیدن شان در زندگی واقعی، از آنها در بازی ویدئویی محبوب شبیه ساز زندگی یعنی “سیمز (Sims)” نیز استفاده کرد. جدیدترین همکاری بین مد و صنعت بازی مد، بین دو بازیگر مطرح این عرصه ها صورت گرفته است؛ برند Louis Vuitton در خلال این همکاری، پوست های سفارشی و جام قهرمانی را برای مسابقات قهرمانی جهان ورزش های الکترونیکی League of Legends طراحی کرده است.

در حال حاضر ارائه تجربه خرید مجازی به مشتریان براساس نیازهای آنها، یک الزام محسوب می شود. چرا که امروزه مصرف کنندگان به راحتی به اینترنت متصل می شوند و انتظار دارند به همان چیزی که از فروشگاه های فیزیکی برندها می خرند، در دنیای مجازی هم دسترسی داشته باشند.

امروزه حتی برندهای لوکس مد هم در حال بررسی امکان استفاده از تصویر سازی سه بعدی به نفع خود هستند. در واقع برندهای هوشمند با استفاده از آزادی خلاقیتی که موتورهای بازی و نرم افزارهای سه بعدی در اختیار آنها گذاشته اند؛ از خلاقانه ترین و عجیب ترین تخیلات خود استفاده می کنند. برندهای مد لوکس معمولاً دست به ساخت طرح هایی می زنند که در عین کاربردی بودن، یک اثر هنری هم محسوب می شوند. چگونه می توانید محیط های فروشگاهی که هرگز ساخته نشده اند را قبل از مطابقت ظاهر و احساس پیشگامانه آنها با لباس هایی که در راهروهای مد در سراسر جهان به نمایش درمی آیند، به درستی تجسم کنید؟ موتورهایی مانند Unreal و Unity یا نرم افزاری مثل 3D studio Max، طرح های خلاقانه ای را با امکانات بی انتها در اختیار برندها قرار می دهند تا ضمن عرض اندام در مقابل محیط های فیزیکی تماماً منطقی، نبوغ خلاقانه تجاری خود را به رخ بکشند. وقتی حتی سنتی ترین و محافظه کارترین بخش صنعت مد در حال کشف فضای نوآوری و بررسی امکان انتقال از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال است؛ پس احساسات و تمایلات بشر هم واقعاً دستخوش تغییر می شوند. زمانی را به یاد بیاورید که فکر می کردیم به تلفن های همراه نیازی نداریم؟ گاهی تشخیص ارزش چیزی و پذیرش آن زمانبر است.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

دومین تحول: علوم اعصاب واقعیت مجازی

فناوری های سه بعدی و واقعیت مجازی با گذشت هر سال قدم های بزرگتری به پیش برمی دارند. هدست های واقعیت مجازی که امروزه در همه جا حضور دارند؛ روز به روز پر قدرت تر و دقیق تر شده، و توانایی بیشتری پیدا می کنند. شرکت اوکلوس (Oculus) به عنوان بزرگ ترین تولید کننده عینک های VR در جهان، اخیراً آخرین مدل عینک خود تحت عنوان مدل Oculus Quest را به بازار عرضه کرده است. عینک های Quest به کاربران این امکان را می دهند تا ابزارهای کنترل کننده را رها کرده و از دست هایشان استفاده کنند. چهار دوربین کوچک با زاویه دید گسترده در خارج از هدست، دست ها و محیط اطراف کاربران را ردیابی می کنند؛ به گونه ای که هر سنسور خارجی، تصاویر سه بعدی ایجاد می کند و تصاویر غیر ضروری و بی ربط توسط اشاره گر حذف می شود. چنین وسیله ای بار دیگر آستانه واقعیت مجازی را پایین می آورد.

شرکت HTC دیگر تولید کننده هدست های واقعیت مجازی، با عرضه عینک های جدید خود با نام HTC Vive Pro Eye، یک قدم دیگر به جلو برداشته است. هدست Vive Pro اولین هدست عرضه شده به بازار انبوه است که دارای معیارهای استاندارد ردیابی چشم است و دنیایی از امکانات را برای استودیوهای طراحی بازی، شرکت ها و مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. اما اگر یک گام دیگر به جلو برداریم و علوم اعصاب را به این ترکیب اضافه کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

چه می شود اگر به اعضای یک گروه متمرکز، یک هدست واقعیت مجازی بدهید و آنها را در فروشگاهی مجازی که مملوء از آخرین مجموعه های به روز پوشاک است رها کنید، و سپس مسیر دقیق نگاه کردن، راه رفتن و پاسخ های مغز آنها را پایش کنید. به عنوان مثال با این روش می توانید مناسب بودن موقعیت جدیدترین پیراهن تولیدی خود در فروشگاه و تمایل افراد به رنگ آن را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت کافی است مشتری را به داخل فروشگاه بفرستید و پاسخ او به محصولات تجاری خود را بررسی نمایید. ادغام داده های فروش و بازاریابی با داده های احساسی ناب انسانی، باید به یک رویا برای محققان تبدیل گردد.

ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال - صنعت نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, آینده نساجی

از واقعیت مجازی فرکانس بالا در زمینه مطالعه بین مغز جوندگان و انسان استفاده می شود. در حال حاضر تحقیقات در آزمایشگاه های علوم اعصاب در سراسر جهان با هدف باز کردن قفل پیچیده مغز بشر در جریان است. اگر در آینده تجهیزات اندازه گیری علوم اعصاب مرتبط با فعالیت و پاسخ مغز به راحتی در دسترس افراد قرار گیرد؛ ابزاری مناسب برای سنجش دقت و صداقت پاسخ های مشتریان و همکاران خواهد بود. چنین ابزاری در تمام مراحل کاری صنعت مد، از طراحی لباس گرفته تا تنظیم روند فروش حساب های عمده فروشی برندها، کارآیی زیادی خواهد داشت. تلفیق علوم اعصاب با واقعیت مجازی و تصاویر سه بعدی در واقع ترکیبی بسیار قدرتمند است که صنعت مد در آینده نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

سومین تحول: بازارپردازی هوش مصنوعی

چه بخواهید سوار یک تاکسی اینترنتی شوید و چه بخواهید با کمک نقشه گوگل به یک مکان خاص بروید؛ در هر صورت روی سفینه هوش مصنوعی نشسته اید که امروزه محیط اطراف ما را به سیطره خود درآورده است. آیا می دانید که در یک پرواز متوسط، خلبان تنها 7 دقیقه هواپیما را هدایت می کند. در اصل این خلبان خودکار است که ضمن کنترل روند برخاستن و فرود هواپیما، آن را به مقصد هدایت می کند. چه می شود اگر ما این اطلاعات را وقف تلاش های بازارپردازی شما نماییم؟!

تصور کنید دیگر نیازی به بازارپردازی فیزیکی (که هدف آن مشخص کردن عوامل موثر و غیر موثر بر فروش است) به آن صورتی که امروز در فروشگاه ها صورت می گیرد نباشد. فرض نمایید که با تنظیم پارامترهای یک الگوریتم و کلیک کردن بر روی یک دکمه، یک فروشگاه کاملاً تجاری به صورت دیجیتالی و سه بعدی دریافت خواهید کرد. شما می توانید در فروشگاه خود گردش کرده، با آن تعامل کنید و محیط مجازی آن را به میل خودتان سفارشی نمایید. ممکن است تصور شود این نوآوری مختص فرداهای دور است؛ اما این فناوری در حال حاضر هم در دسترس می باشد. در حال حاضر پلتفرم Dtail از الگوریتم ها و هوش مصنوعی برای کمک به مشتریانش در بازارپردازی خودکار فروشگاه های دیجیتالی سه بعدی خود استفاده می کند. بیایید از نوآوری های دیجیتالی مختلفی صحبت کنیم که برای ساده سازی فرآیند بازارپردازی در صنعت مد چاره ای جز عبور از آنها نداریم.

اساس و پایه انتقال هر برند از فضای فیزیکی به فضای دیجیتال در راهکارهای سه بعدی و دیجیتال نهفته است. ساخت یک مجموعه سه بعدی از لباس های شما، مرکز دیجیتال سازی گردش کارتان محسوب می شود. از آنجایی که قرار است کلیت این صنعت از فضای فیزیکی به سمت یک فضای دیجیتال حرکت کند؛ لذا استفاده از نرم افزاری که به شما امکان طراحی مجموعه ها را به صورت سه بعدی می دهد، یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. تولید کنندگان، تامین کنندگان و برندهای مد، همگی به سمت سه بعدی سازی حرکت می کنند. شرکت هایی وجود دارند که ظرفیت و تجربه ساخت مجموعه های سه بعدی و کتابخانه های پر حجم را برایتان دارند؛ اما اکثر برندهای مد تصمیم می گیرند که تمامی این کارها را به صورت داخل سازمانی انجام دهند.

اکثر مدارس و دانشگاه های مد که دوره های مد را برگزار می کنند؛ طراحی سه بعدی را به عنوان دوره درسی خود و یا حتی تحت عنوان یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد می گذرانند. پس بیشتر طراحان مد که وارد بازار می شوند دارای پیش زمینه ای سه بعدی هستند و آمادگی دارند با هر گروه مدی که در این زمینه به آنها درخواست بدهد، همکاری کنند. از موج جوانان حرفه ای و مشتاق دارای ذهنیت باز استفاده کنید تا در انتقال از فضای فیزیکی به دیجیتال به شما کمک نمایند.

ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال - صنعت نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, آینده نساجی

بعد از اینکه کتابخانه سه بعدی پا گرفت؛ می توانید به فکر محیط داخلی فروشگاه خود باشید. معمولاً از موتورهای بازی مانند Unreal یا Unity برای ساخت فضاهای داخلی و خارجی فروشگاه ها استفاده می شود. در اینجا هم درست مثل بازی ویدئویی که فرزندان شما در آن بازی می کنند، همه چیز قابل دستکاری است. از این رو چه بخواهید یک فضای خرده فروشی ساده مربعی بسازید و چه به دنبال خلق یک فضای تجربی تر و سفارشی تر باشید؛ باید بدانید که در اینجا امکان هر کاری برایتان فراهم است. به این نکته توجه داشته باشید که کتابخانه سه بعدی لباس و محیط فروشگاه به همراه تجهیزات آن را می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها به صورت عمومی طراحی کنید. این امر به خصوص در ابتدای کار، یعنی زمانیکه شرکت تان ممکن است بودجه کافی برای سفارشی سازی همه چیز نداشته باشد، یک حرکت هوشمندانه محسوب می شود؛ چرا که به شما امکان دسترسی به یک کتابخانه پوشاک سه بعدی و محیط فروشگاهی را می دهد. متقاعد کردن مدیریت و عادت به محیط سه بعدی به زمان نیاز دارد.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

تا اینجا همه چیز برای پذیرندگان اولیه ساده به نظر می رسد. ترکیب لباس ها و فروشگاه های سه بعدی به شرکت هایی مانند نایک این امکان را می دهند که روند فروش B2B و تلاش های بازارپردازی خود را کاملاً دیجیتالی کنند؛ کاری که مستلزم حرکت از فضای فیزیکی به فضای دیجیتال است. نایک از همان ابتدا ارزش فناوری سه بعدی را تشخیص داد و با تمام قوا وارد این بازار شد. آنها اکنون نحوه فروش و بازارپردازی کالا را کاملاً دگرگون کرده اند. در حال حاضر به جای فروشگاه های فیزیکی مملوء از مانکن هایی که با نمونه هایی از مجموعه های جدید آراسته شده اند و ارائه خدمات دستی به نیازهای حساب های خاص؛ همه چیز به صورت دیجیتالی انجام می شود. صفحه نمایش های لمسی بزرگ که نشان دهنده محیط فروشگاه های مجازی تعاملی هستند، مملوء از آخرین مجموعه های سه بعدی این برند می باشند. بازارپردازی همه محصولات به سرعت و به صورت دیجیتالی در راستای پاسخگویی به نیازهای خاص حساب های شخصی، به بهترین وجه انجام می گیرد. دیگر تجهیزات آراسته شده با نمونه های فیزیکی گران قیمت در اینجا مشاهده نمی شود؛ چرا که این رویکرد در داخل شرکت دیگر هیچ مقبولیتی ندارد. در عوض راهکار جدید این شرکت؛ روی آوردن به روش های پاک، پایدار، سریع، اقتصادی و آینده نگرانه است.

و اکنون به بهترین قسمت ماجرا می رسیم و آن چیزی نیست جز بازارپردازی خودکار. اگر بتوانید کتابخانه سه بعدی پوشاک خود را بر روی یک پلتفرم بارگیری کنید؛ این امکان را خواهید داشت که مجموعه های مختلف و کالاهای دیجیتال را تنها با کلیک یک دکمه و با کیفیتی واقعی تولید نمایید. در این صورت چه در حال برقراری ارتباط داخلی باشید و چه مانکن ها را برای فروشگاه های عمده فروشی خود بسازید و یا آخرین مجموعه جهانی تان را بازارپردازی کنید؛ جالب است بدانید که هر چه اطلاعات بیشتری را به لباس ها و مجموعه هایتان اضافه نمایید، الگوریتم دقیق تر و کارآمدتر می شود. چه سوال هایی دارید؛ آیا می خواهید بدانید چه لباس هایی را باید تا بزنید؟ چند درصد از مجموعه شما به لباس ورزشی احتیاج دارد؟ کافی است فقط داده ها را به الگوریتم یا یک لباس خاص بچسبانید و محیط بازارپردازی را فراخوانی کنید؛ تنها ظرف چند ثانیه یک فروشگاه مجازی (کاملاً شبیه یک فروشگاه واقعی) دریافت خواهید کرد. در این صورت بازارپردازی حداکثر کارآیی لازم را خواهد داشت.

پیاده سازی روند حرکت از فضای فیزیکی به فضای دیجیتال

تمام فناوری های جدید و گردش کار باید در برخی نقاط پیاده سازی شوند. هر چه یک شرکت نوآورتر باشد؛ طی این روند انتقالی به دلیل تجربه و دانش آنها، آسان تر خواهد بود. هنگام استفاده از یک فناوری نوآورانه جدید و حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال، فاکتورهایی مختلفی ممکن است در اجرای آن اختلال ایجاد کنند.

در ژوئن 2019 یک کنفرانس با همراهی یک گروه متمرکز و با حضور پیشکسوتان داخلی این صنعت به میزبانی شرکت های PixelPool و PI Apparel در شهر نیویورک برگزار شد. در این کنفرانس مشخص گردید که برندها در هنگام اجرای نوآوری ها در شرکت خود، با چه چالش هایی مواجه می شوند.

از منظر مدیریت شناختی، اهمیت قائل شدن برای یادگیری کارمندان بسیار مهم است. آشنایی با فناوری ها و نرم افزارهای جدید یک شبه اتفاق نمی افتد. به کارمندان خود زمان لازم برای آشنایی با روال جدید کاری را بدهید. به آنها اجازه دهید تا اشتباه کنند و برای آزمون و خطا آماده شوند. این بهترین روش برای یادگیری و حفظ اطلاعات است.

یک تصور غلط دیگر در مورد برندهای مد که در حال بررسی صحنه نوآوری هستند، این است که آنها فکر می کنند بدین صورت ابزاری را پیدا خواهند کرد که تمام مشکلات آنها را حل می کند. چشم انداز نوآوری در عرصه مد از تعداد زیادی تامین کننده تشکیل شده است که همگی در زمینه دیگری از جریان کاری شما تخصص دارند. مطمئناً کار شما با هم همپوشانی دارد؛ اما باید به دنبال نوآوری های مناسبی باشید که متناسب با نیازهای خاص هر بخش از روند کاریتان باشند. همکاری با تامین کنندگان سه بعدی که رابطه نزدیکی با هم دارند، امکان ادغام را در آینده فراهم می کند؛ به این صورت می توان چندین راهکار مختلف را به راحتی با هم پیش برد.

این یکی ممکن است غیر مترقبه به نظر برسد؛ اما لازم نیست برای به حد اعلا رساندن آن زیاد تلاش کنید، چون هنوز زود است. آگاهی و اتخاذ راهکارهای نوآورانه در صنعت مد، توجهات را به خود جلب کرده و باعث ارائه پیشنهادهای گسترده و کم هزینه شده است. همان طور که فناوری پیشرفت می کند و برندهای مد به هر طریقی خود را به قطار نوآوری می رسانند؛ ما بیش از پیش شاهد راهکارهای مقرون به صرفه تری خواهیم بود که به راحتی در دسترس همگان قرار خواهند گرفت. امروزه بیشتر نوآوری ها توسط برندهای بزرگ اتخاذ می شوند؛ این برندها به شکل موثری در صنعت مد پیشگام به حساب می آیند. آنها پایه و اساس این کار را می گذارند و تنها کافی است دیگران راه آنها را ادامه دهند. علاوه بر این، برای برندهایی که تنها به قطره ای از دریای نوآوری بسنده می کنند، بودجه تا اندازه زیادی محدود خواهد بود. این اصل مانند هر چیز دیگری در زندگی در مورد تصاویر و فناوری های سه بعدی هم صدق می کند؛ به عبارتی هر چه بیشتر بپردازید، بیشتر هم دریافت می کنید. فراموش نکنید که بیشتر برندها برای جایگزینی ابزارها و فرآیندهای غیر بصری خود، به دنبال بهره گیری از فناوری سه بعدی هستند. در حال حاضر یک مدل سه بعدی با هر کیفیتی، یک پیشرفت بزرگ از نوع خود به حساب می آید. کم کم با افزایش تجربه، بودجه و دانش؛ کیفیت کار بالاتر رفته و نوآوری های خاص تر قابل دستیابی خواهند بود. بنابراین اجازه ندهید این حقیقت که تصاویر مدل های سه بعدی در ابتدای کار ممکن است واقعی به نظر نرسند، شما را عقب نگهدارد.

سخن آخر اینکه برندها نباید در اصلاح کل روند کاری خود عجله کنند. معرفی تدریجی برنامه های آموزشی و اجرای آنها، روند انتقال را آسان تر می کند. سعی کنید قبل از اینکه به سراغ دیگران بروید؛ با یک ابزار یا پلتفرم آشنا شوید. ایجاد یک زیربنای محکم برای نوآوری ها، کمک زیادی به فعالیت هایتان در آینده خواهد کرد. 

نتیجه گیری: کل این صنعت با پذیرش نوآوری ها و راهکارهای پیشرفته، به آرامی به سمت یک روند کاری غالباً دیجیتالی حرکت می کند. صرفه جویی در هزینه ها، زمان و رقابت پذیری هرگز تا این اندازه مهم نبوده است. امروزه شرکت های نوآوری که خود را وقف دیجیتالی کردن صنعت مد کرده اند، بیش از هر زمان دیگری در دسترس می باشند و همیشه راهکاری متناسب با روند کاری شما را در چنته دارند. حتی برندهای لوکسی مانند Gucci و Givenchy نیز انگشت خود را در استخر نوآوری فرو کرده اند. وقتی حتی محافظه کارترین و سنتی ترین خانه های مد هم به دنبال دیجیتالی سازی هستند؛ پس کاملاً عیان است که تغییر نگرشی در راه است.

ساختار شکنی آینده صنعت مد با حرکت از فضای فیزیکی به دیجیتال - صنعت نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, آینده نساجی

هیچ موقع برای آغاز مسیر نوآوری دیر نیست و نباید به واسطه نرم افزارها و راه حل های متعدد دچار پریشانی شوید. به جریان کاری موجود خودتان نگاهی بیندازید، و ببینید که چگونه با دیجیتال سازی می توانید پیشرفت کنید و کدام مسیر برای شروع برایتان مناسب تر است. چه یک فروشنده چند ملیتی باشید و چه در سطح ملی و محلی فعالیت کنید؛ همیشه یک راه مناسب برای آغاز مسابقه برایتان وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *