صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت ویژگی های یک بازارپرداز پوشاک حرفه ای
1400/01/10

ویژگی های یک بازارپرداز پوشاک حرفه ای

Qualifications of a Good Garment Merchandiser

بازارپرداز پوشاک کیست؟

بازارپرداز در بخش پوشاک کسی است که به عنوان واسطه یا پل ارتباطی بین خریدار و تولید کننده فعالیت می کند. او مسئولیت اصلی تولید محصول را برعهده دارد. تبدیل شدن به یک بازارپرداز خوب پوشاک زمانی محقق خواهد شد که شما اطلاعات خوبی درباره جنبه های تجاری جهان داشته باشید. در این حالت شما یک طراح محسوب نمی شوید، اما کسی هستید که تشخیص می دهد کدام طرح ها داغ ترین ترندهای بعدی مد را تشکیل می دهند.

یک بازارپرداز باید روابط خوبی با خریدار و تولید کننده برقرار کند. در نتیجه برای اینکه شما به یک بازارپرداز خوب تبدیل شوید، باید واجد شرایط برخی صلاحیت ها و قابلیت ها باشید.

ویژگی های یک بازارپرداز پوشاک حرفه ای

هر بازارپرداز پوشاک باید به برخی صلاحیت ها و قابلیت ها مجهز باشد تا بتوان او را یک بازارپرداز واجد شرایط نامید. در ادامه مقاله درباره این صلاحیت ها و قابلیت ها صحبت می کنیم:

1- مهارت های عالی ارتباطی

این یک مسئله مهم و اساسی برای بازارپردازی است که می خواهد واجد شرایط این حرفه باشد. یک بازارپرداز به هر شیوه ای که بخواهد یک سفارش صادراتی را به انجام برساند، باز هم به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارد. اگر وی بتواند به راحتی با تولید کننده و خریدار ارتباط برقرار کند، تکمیل به موقع یک سفارش صادراتی برایش بسیار آسان خواهد شد.

2- مهارت عالی در زبان انگلیسی

نسل فعلی برای برقراری ارتباط با خارجی ها کاملاً به زبان انگلیسی متکی هستند. تسلط بر زبان انگلیسی یک معیار حیاتی برای یک بازارپرداز پوشاک محسوب می شود. این امر به بازارپردازان پوشاک کمک می کند تا ارتباط بسیار خوبی با خریداران برقرار کند.

3- اطلاعات زیاد درباره محصول

یک بازارپرداز پوشاک واجد شرایط باید اطلاعات بسیار زیادی درباره محصول داشته باشد. در این صورت او نه تنها می تواند اطلاعات ارائه شده توسط خریدار را به راحتی متوجه شود، بلکه می تواند اطلاعات محصول را دقیق و کامل به تولید کننده نیز منتقل نماید.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

4- مهارت های رایانه ای

در شرایط فعلی استفاده از رسانه های مجازی جزء ساده ترین و محبوب ترین راه ها برای برقراری ارتباط با دیگران است. یک بازارپرداز پوشاک باید بتواند یک پایگاه داده را تشکیل داده و آن را به روز کند؛ به همین دلیل به مهارت های رایانه ای نیاز دارد. رویه کاری اکثر خانه های خرید کاملاً مبتنی بر فناوری است. در این صورت خریدار اطلاعات به روز رسانی شده را از طریق اسکایپ، وایبر، واتس آپ و غیره از بازارپرداز دریافت می کند. چنانچه به عنوان یک بازارپرداز پوشاک اطلاعات کافی در زمینه فناوری های مبتنی بر رایانه داشته باشید، کار کردن برایتان بسیار راحت خواهد شد.

5- اطلاعات کافی در مورد محاسبه مواد مصرفی

یک بازارپرداز پوشاک واجد شرایط برای اینکه بتواند به سود معقولی در یک سفارش برسد، باید اطلاعات کافی در مورد محاسبه مواد مصرفی سفارش داشته باشد. چرا که محاسبه دقیق اقلام مصرفی سفارش، نکته ای بسیار مهم در سودآوری یک سفارش به حساب می آید.

6- اطلاعات کافی در مورد کارخانه

قبل از ثبت سفارش در یک کارخانه، بازارپرداز پوشاک باید نشان دهد که آن کارخانه واجد شرایط لازم برای تولید سفارش است. در غیر این صورت انجام درست سفارش و تحویل به موقع آن، به معضل بزرگی تبدیل می شود. در ضمن این امر تاثیر بسیار بدی بر روی بازارپرداز خواهد داشت. بنابراین یک بازارپرداز واجد شرایط، باید اطلاعات کافی و کاملی در مورد کارخانه داشته باشد.

7- توانایی متقاعد کردن دیگران

در هنگام تکمیل یک سفارش، گاهاً مشکلات کوچکی به وجود می آیند که برای هر کدام از آنها راه حلی وجود دارد. در این صورت چنانچه بازارپرداز پوشاک به توانایی متقاعد کردن دیگران مجهز باشد، می تواند با بحث و گفتگو با خریدار راه حل مناسبی برای این گونه از مشکلات پیدا کند.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

8- توانایی تصمیم گیری سریع

زمانیکه بازارپرداز پوشاک با خریدار معامله می کند، گاهی اوقات باید سریعاً درباره سفارش تصمیماتی بگیرد. این روند تصمیم گیری باید آنچنان سریع باشد که جریان طبیعی مکالمه با هیچ خللی روبرو نشود. محصولات واقعی و داشتن اطلاعات کافی در مورد روند تولید به بازارپرداز کمک می کنند تا در اینگونه موارد تصمیم درستی بگیرد.

9- توانایی کار تیمی

توانایی کار به صورت تیمی یک معیار بسیار مهم برای یک بازارپرداز واجد شرایط به شمار می آید. زمانیکه یک بازارپرداز به صورت تیمی کار می کند، می تواند از حمایت هم تیمی های خود برخوردار شود و این امر به او کمک می کند تا سفارش دریافتی را به شکلی کارآمد به انجام برساند. بازارپردازی که در یک سازمان بزرگ کار می کند، باید وظیفه خود را به عنوان یکی از اعضای گروه یا تیم به نحو احسن به انجام برساند. اینجا جایی است که موفقیت یک سفارش کاملاً به حمایت تیمی یا اعضای گروه بستگی دارد.

10- اطلاعات کافی درباره بازار جهانی

چنانچه شما قصد دارید یک بازارپرداز واجد شرایط شوید، باید اطلاعات کافی در مورد بازار فعلی جهانی داشته باشید. برای این که یک بازارپرداز بتواند قیمت دقیقی برای یک سفارش پیشنهاد دهد، به این اطلاعات نیاز دارد.

11- توانایی تجزیه و تحلیل عالی

توانایی تجزیه و تحلیل یک قابلیت بسیار مهم برای بازارپرداز واجد شرایط است. تجزیه و تحلیل درست شرایط به شناسایی صحیح عرضه و تقاضای کالا در آینده کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *