صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت پلتفرم های دیجیتالی تأمین منابع برای تولید مد
1399/08/14

پلتفرم های دیجیتالی تأمین منابع برای تولید مد

Digital Sourcing Platform for Fashion Manufacturing

در این مقاله ماکس گروس لوترمن (Max Grosse Lutermann)، بیانگذار پلتفرم maru.co درباره نحوه تغییر زنجیره سنتی تامین پوشاک با ما سخن می گوید. چگونگی کمک پلتفرم های دیجیتالی تامین پوشاک به واسطه مدل های تجاری جدید به تولید کنندگان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد.

نسل جدیدی از برندهای مد در حال تسخیر بازار هستند

نسل جدیدی از برندها در دهه گذشته، روند تغییر فعالیت خرده فروشی های مد و چگونگی خرید مردم را کلید زده اند. برندهایی مانند Boohoo، Misguided، Everlane یا Lululemon در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، آمازون یا شاپ فای (Shopify) متولد شده اند؛ این امر به آنها امکان می دهد تا مستقیماً با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار نمایند و با حذف واسطه های عمده فروش یا توزیع کننده، محصولات خود را سریع تر و با قیمتی کمتر به دست مصرف کنندگان برسانند.
این تسخیرکنندگان جدید عرصه مد بسیار سریع تر از خرده فروشانی هستند که گویا به خواب رفته اند؛ آنها با تولید سریع سبک های جدید به صورت مداوم (نه فقط به صورت فصلی) به تقاضای دائم التغییر نسل جدیدی از مصرف کنندگان پاسخ می دهند. این برندها برای پایداری و شفافیت ارزش قائل هستند، و با باز کردن زنجیره های تامین خود و استفاده از مواد ارگانیک و بازیافتی مصرف کنندگان آگاه را به سمت خود می کشند.
در دوره ای که خرده فروشان به خواب رفته همچنان به مدل های ثابت و قدیمی کسب و کار خود پایبند هستند؛ برندهای مصرف کننده دیجیتال بومی (DNVB)، برنده های رو به رشد جدید دسته بندی های مرتبط با فعالیت خود به شمار می آیند. این برندها به زنجیره تامین انعطاف پذیر با حداقل سفارش پایین، زمان انتظار کوتاه و اتخاذ رویکردی تمام خدماتی در قبال تولید کنندگان، تامین منابع مواد اولیه، پرداخت طراحی و پشتیبانی فنی به منظور توسعه محصول نیاز دارند.

زنجیره های تأمین سنتی مد حریف نیازهای در حال تغییر و سرعت خرده فروشی مدرن نمی شوند

صنعت تامین کالای این شرکت ها طی دهه های گذشته تغییر چندانی نکرده و هنوز هم اولویت آنها تامین نیاز غول های فست فشن با مقادیر سفارش بالا، زمان انتظار طولانی و تمرکز بر تامین کالا با پایین ترین قیمت (فارغ از هزینه واقعی یک لباس) است.
با توجه به اینکه صدها هزار شرکت تولید پوشاک فقط در آسیا متمرکز هستند، اما صنعت جهانی تولید پوشاک در هر جایی یک شریک مناسب برای هر برندی دارد. با این حال یافتن کارخانه هایی که تولیدات آنها متناسب با خواسته ها و نیازهای یک برند باشند و برقراری ارتباط با آنها، کاری بس خسته کننده، زمان بر و پر هزینه است؛ خریداران معمولاً باید به کارخانه های احتمالی در سراسر جهان سفر کنند و قبل از یافتن یک همکار قابل اعتماد، چندین نوبت تامین منابع انجام دهند.
تولید کنندگانی که زیاد با فناوری ها آشنایی ندارند، غالباً در فضای آنلاین حضور پیدا نمی کنند؛ از این رو احتمال برقراری ارتباط و بازاریابی مستقیم با مشتریان خارج از کشور برای آنها بسیار کم است.
آنها برای گرفتن سفارش باید به همکاران خارجی خود مانند دفاتر خرید و نمایندگی ها اعتماد کنند، در این صورت به ازای پیشبرد هر معامله ای و افزایش تجربه مشتری درخواست تخفیف نیز قابل توجه تر می شود.
با این حال واسطه ها نیز مانند این تولیدکنندگان به رویه های آنالوگ بیشتر اعتماد دارند و غالباً فقط اطلاعاتی که از تامین کنندگان یا برندها می گیرند را منعکس کرده و انتقال می دهند، و گاهی اوقات نیز حتی اصل اطلاعات را نیز منعکس نمی کنند؛ از این رو قیمتی که پیشنهاد می دهند اصلاً ملموس نیست و همین امر درخواست تخفیف توسط آنها را توجیه می کند.
فعالیت های اجرایی و دستی مرتبط با مدیریت فرآیند و پیگیری هر سفارش با ابزارهای موجود بسیار حجیم و زیاد است و اصولاً در حجم بالای کار اصلاً جوابگو نیست. نمایندگان تمایل دارند تا حاشیه سود بالایی را به قیمت خرید اضافه کنند و از تامین کنندگانی که قیمت را بالا می برند رشوه (باج سبیل) دریافت می کنند و یا از برندهایی که حجم سفارشات شان پایین است، سفارش دریافت نمی کنند، چرا که از نظر اقتصادی قابل توجیه نیست.
ارتباط بین خریداران، کارخانه ها و نمایندگان در خلال زنجیره تامین پوشاک در قالب رویه های منسوخ و نامناسبی صورت می گیرد که طی دهه های گذشته پیشرفت چندانی نداشته اند.
زنجیره های تامین پوشاک غالباً بسیار پیچیده هستند و بازیگران بی شماری در آنها درگیرند؛ این زنجیره ها از طریق ایمیل و نرم افزارهای spreadsheet، WeChat، Whatsapp و تماس های تلفنی مدیریت می شوند. اطلاعات و فایل های مهم مانند مجموعه اصطلاحات فنی، نمودارهای اندازه گیری و غیره که مکرراً در طول فرآیندها تغییر می کنند در این کانال های ارتباطی پراکنده می شوند و همین امر منجر به سردرگمی، اشتباه و خطا می گردد.
در روند خرید و تهیه پوشاک، زمان نقشی حیاتی دارد؛ هر گونه خطا می تواند منجر به تاخیر در تولید و حمل و نقل شود که خود ضمن به بار آوردن هزینه های اضافی (مثلا هزینه های حمل و نقل هوایی) نهایتاً به خریداران و تولید کنندگان خسارت وارد می کند.
در بازاری که از فشار قیمتی بسیار بالا رنج می برد، هزینه های اضافی بر حاشیه سود تولید کننده تاثیر منفی می گذارند؛ از این رو آنان برای افزایش درآمد خالص خود به روش های غیر قانونی متوسل می شوند. متاسفانه این روش ها نیز کم نیستند؛ کاهش حقوق کارگران، ساخت کارخانه های غیر ایمن، استفاده از مواد خام و مواد شیمیایی بی کیفیت یا توسل به مقاطعه کاری در کارخانه های غیر مجاز تنها معدودی از این روش ها هستند.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

پلتفرم های دیجیتالی تأمین منابع برای تولید مد - فروش پوشاک, صنعت مد, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

پلتفرم های دیجیتالی تأمین منابع، تولید کنندگان و برندها را به هم نزدیک می کنند

پلتفرم maru.co به منظور مقابله با این چالش ها و تسطیح زمین بازی برای تسخیر کنندگان جدید عرصه مد، یک سیستم عامل دیجیتال را برای کمک به روند تأمین منابع و تولید ساخته است. این پلتفرم برای تامین مستقیم نیازهای متغیر برندهای عمودی بومی دیجیتالی (DNVB) و برندهای از تولید به مصرف ایجاد گردیده است.
پلتفرم maru.co کل فرآیند خرید از مظنه قیمت تا تحویل کالا را با استفاده از سیستم جامع فناورانه زنجیره تامین خود به صورت دیجیتالی در می آورد. برندها و خرده فروشان می توانند به کارخانه های متصل به شبکه جهانی تولید که توسط پلتفرم تائید شده اند متصل گردند؛ مظنه قیمتی و تامین کنندگان احتمالی کالاهایی که می خواهند تولید کنند را مقایسه نمایند؛ ثبت سفارش کنند، و روندهای تولید و توسعه محصول را با استفاده از ابزارهای بصری مدیریت پروژه هدایت نمایند.
در پلتفرم maru.co، خریداران می توانند سریع تر محصولات را به مرحله تولید برسانند، به سردرگمی و دستپاچگی در روند تامین و تولید مد خاتمه دهند و شاهد ارتقاء شفافیت در زنجیره تامین خود باشند.
تولید کنندگانی که با پلتفرم maru.co کار می کنند، توسط گروه تامین منابع پلتفرم دست چین می شوند و پس از گذراندن مراحل دقیق بررسی با پروفایل تامین کننده خود در پلتفرم ادغام می گردند. این پلتفرم به آنها امکان می دهد تا کسب و کار خود را توسعه دهند، سریع تر ظرفیت خالی کارخانه ها را پر کرده و حاشیه سود تولید خود را افزایش دهند.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

حضور آنلاین و افزایش آگاهی

تامین کنندگانی که با پلتفرم maru.co کار می کنند، بازاریابی خود را بر روی حالت خودکار قرار می دهند و به صورت خودکار به برندهای مناسب متصل می شوند. پلتفرم این امکان را به آنها می دهد تا به صورت آنلاین خود را معرفی کرده و اطلاعات جامعی درباره کارخانه شان ارائه دهند. این امر به آنها کمک می کند تا هزینه های جذب مشتری را کاهش داده و کیفیت ورودی های خود (در حوزه بازاریابی) را ارتقا دهند.

درخواست پیشنهاد قیمت و مدارک مربوطه

معمولاً تامین کنندگان درخواست های پیشنهاد قیمتی زیادی دریافت می کنند؛ اما فقط تعداد محدودی از آنها متناسب با مجموعه مناسبی از اولویت ها هستند؛ مثل سطح کیفیت، قیمت گذاری یا موضع گیری برند. الگوریتم maru.co، داده های مزاحم را حذف می کند و فقط مدارک و درخواست های پیشنهاد قیمتی را ارسال می کند که حقیقتاً جالب توجه هستند و ارزش صرف وقت توسط تامین کننده را دارند.

پلتفرم های دیجیتالی تأمین منابع برای تولید مد - فروش پوشاک, صنعت مد, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

افزایش حاشیه سود

نزدیک شدن خریداران و تولید کنندگان به یکدیگر و ساده سازی برقراری ارتباط در طول زنجیره تامین به این پلتفرم امکان می دهد تا مبالغ بیشتری را به شرکای تولیدی پرداخت کند. آنها می توانند از این پول برای سرمایه گذاری در توسعه کسب و کار خود و یا ارتقاء قابلیت های تولیدیشان استفاده نمایند.

ساده سازی ارتباطات

همه پروژه های پلتفرم maru.co توسط یک متخصص باتجربه زنجیره تامین پشتیبانی می شوند. او کسی است که روند کار را هدایت می کند و در صورت سوء تفاهم یا داشتن انتظارات اشتباه از جانب هر یک از طرفین، سریعاً وارد روند گفتگوی آنها می شود.

ادغام آسان در روند فعلی کار

برای اینکه هر تولید کننده ای بتواند از مزایای پلتفرم maru.co استفاده کند، این راه حل در جریان کار و در خلال ابزارهای ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد و کاملاً با آنها هماهنگ می گردد (مثل ایمیل، Whatsapp، Wechat و غیره).

یک مدل تجاری جدید برای تولید مد

تولید کنندگان پوشاک باید برای ادامه رقابت در بلند مدت در مدل های تجاری و استراتژی های بلند مدت خود تجدید نظر کنند. تولید انبوه کالا برای چند برند بزرگ با 16 تا 18 ماه زمان انتظار یک مدل کسب و کار ناپایدار و رو به افول است که هر تامین کننده آینده نگر دیر یا زود به آن پی خواهد برد. تولیدکنندگان باید به جای اینکه تلاش کنند به نمایندگان و شرکت های بازرگانی نزدیک شوند، باید به دنبال اتخاذ استراتژی هایی برای نزدیک شدن به خریداران و کسب تجربه مشتریان باشند. تولیدکنندگان موفق تمام عوامل و شرکاء زنجیره تامین که وجود آنها تاثیر خاصی روی محصول نهایی ندارد را حذف می نمایند و با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال در روند کار روزمره هر گونه سردرگمی را از خود دور می کنند و ساده تر با شرکای خود ارتباط برقرار می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *