صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه تجزیه و تحلیل پوشاک قبل از تائید سفارش
1399/12/08

نحوه تجزیه و تحلیل پوشاک قبل از تائید سفارش

Garment Analysis Before Order Confirmation

یک بازارپرداز پوشاک قبل از تائید سفارش صادرات پوشاک، فشار زیادی را متحمل می شود. در این مدت او مجبور است تا موارد مختلف مرتبط با هزینه گذاری پوشاک را تجزیه و تحلیل کند. در این مقاله به رویکرد تجزیه و تحلیلی می پردازیم که در صنعت پوشاک آماده از آن استفاده می گردد.

روشی که برای تجزیه و تحلیل پوشاک در صنعت پوشاک آماده مورد استفاده قرار می گیرد

در حوزه تجزیه و تحلیل پوشاک علی الخصوص حرفه صادرات پوشاک، نکات کلیدی مختلفی وجود دارد. این نکات عبارتند از:

1- نمودار اندازه گیری
2- نسبت سایز
3- رنگ
4- کیفیت لباس
5- لیست لوازم تزئینی و جانبی مورد نیاز
6- مصرف پارچه به ازای هر دوجین لباس
7- هزینه لباس به ازای هر دوجین
8- تعیین زمان تولید و تاریخ تحویل

تمام نکات کلیدی فوق را در ادامه توضیح خواهیم داد:

1- نمودار اندازه گیری

این اولین مرحله تجزیه و تحلیل پوشاک برای یک سفارش صادراتی است. در این مرحله خریدار لباس یک نمودار اندازه گیری را به بازارپرداز می دهد. تولید کننده باید براساس این نمودار اندازه گیری، لباس ها را تولید کنند.

2- نسبت سایز

نسبت سایز یکی دیگر از نکات مهم تجزیه و تحلیل پوشاک در حرفه صادرات پوشاک است. نسبت سایز شامل سایزهای XS، S، M، L، XL، XXL و غیره است. نسبت سایز معمولاً توسط خریداران تائید می شود و می تواند به صورت S: M: L:: 1:2:1 نیز باشد.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

3- رنگ

رنگ لباس توسط خریداران تائید می گردد. بازارپرداز پس از دریافت کد رنگ یا شماره پنتون باید برای آزمایش رنگ و تائید خریدار آزمایش حمام رنگ را انجام دهد. این کار خصوصاً برای لباس های رنگی حتماً باید انجام شود. البته این کار باید همراه با اقدامات احتیاطی مختلفی باشد.

4- کیفیت لباس

در حرفه صادرات پوشاک مدرن، کیفیت نقش مهمی بازی می کند. خریداران برای حفظ کیفیت برند خود میلیون ها دلار سرمایه گذاری می کنند. در نتیجه بازارپرداز پوشاک باید انواع مختلف مواردی که مستقیماً بر کیفیت لباس تاثیر می گذارند را تائید کند. برخی از این موارد مهم عبارتند از دقت اندازه گیری لباس، استحکام پارچه، استحکام درز لباس، عیوب پارچه، عیوب لباس و غیره. کیفیت نقش مهمی در روند تجزیه و تحلیل لباس دارد.

5- لیست لوازم تزئینی و جانبی مورد نیاز

بازارپرداز قبل از تائید سفارش لباس باید ایده مناسبی در مورد لوازم تزئینی و جانبی مورد نیاز برای تولید لباس داشته باشد. در غیر این صورت سود سفارش کاهش پیدا می کند. این مرحله یکی از مراحل مهم تجزیه و تحلیل پوشاک محسوب می شود.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

6- مصرف پارچه به ازای هر دوجین لباس

سود تولید پوشاک کاملاً به مصرف پارچه بستگی دارد. در نتیجه یک بازارپرداز پوشاک باید با در نظر گرفتن نمودار اندازه گیری، مصرف دقیق پارچه برای تولید لباس را محاسبه کند. مصرف پارچه معمولاً به ازای هر دوجین لباس محاسبه می شود.

7- هزینه لباس به ازای هر دوجین

بازارپرداز پوشاک باید بعد از محاسبه مصرف پارچه، هزینه تولید لباس را برآورد کند. هزینه لباس شامل موارد زیادی است که تنها پاره ای از آنها عبارتند از هزینه پارچه، هزینه لوازم تزئینی و جانبی، هزینه شستشو، هزینه چاپ، هزینه رنگرزی، هزینه گلدوزی و غیره. ضمناً اشاره به تجزیه و تحلیل لباس نیز در این مرحله بسیار مهم است.

8- تعیین زمان تولید و تاریخ تحویل

این آخرین نکته کلیدی در زمینه تجزیه و تحلیل سفارش صادراتی پوشاک است. بازارپرداز ضمن مشورت با پرسنل تولید پوشاک باید زمان تولید و تاریخ تحویل سفارش را تائید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *