صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت فلوچارت تولید ژاکت
1400/12/19

فلوچارت تولید ژاکت

Flow Chart of Sweater Manufacturing Process

ژاکت یک نوع کالای بافتنی است و ممکن است یک پولیور یا یک ژاکت پشمی کشباف باشد که معمولاً توسط بزرگسالان، فارغ از جنسیت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ژاکت ها براساس یک فلوچارت تولید ساخته می شوند که این امر باعث آسان تر شدن روند تولید آنها می شود. ما نیز در این مقاله قصد داریم به فلوچارت روند واقعی تولید انواع ژاکت ها بپردازیم.

جریان کاری تولید ژاکت

جمع آوری نخ یا کاموا

پیچاندن نخ به دور دوک

توزیع نخ

شروع بافت قسمت های مختلف ژاکت

بازرسی آنلاین از پنل های بافتنی

اتصال پنل ها (قسمت های مختلف ژاکت) به هم

بازرسی آنلاین اتصال پنل ها

پیراستن و اصلاح

بررسی نور

رفوگری

ساخت سوراخ دکمه

شستشو

برچسب زنی

اتوکشی

بازرسی توسط تیم کیفی کارخانه

تا زدن و بسته بندی

بازرسی نهایی

حمل

تمامی مراحل فوق در جدول زیر به اختصار توضیح داده شده اند:

شمارهفرآیندرویه کاری
1جمع آوری نخ یا کاموادر این مرحله باید انواع نخ ها یا کامواهای مورد نیاز، براساس دستورالعمل خریدار از تامین کنندگان تهیه شود. اما یک بازارپرداز نخ قبل از محاسبه مقدار نخ مورد نیاز باید به خوبی با درصد هدر رفت آن آشنایی داشته باشد. لازم به ذکر است که دامنه هدر رفت نخ در مورد نخ های پنبه ای و اکریلیکی 5 تا 7% و در مورد نخ های ویسکوز، اسپندکس و پشمی 10 تا 12% می باشد.
2پیچاندن نخ به دور دوکدر این مرحله نخ ها با استفاده از دستگاه بوبین پیچی به دور دوک ها پیچانده شده و برای تولید آماده می گردند.
3توزیع نخزمانیکه بوبین پیچی تمام شد؛ همه دوک ها به قسمت توزیع نخ ارسال می گردند. در اینجا نخ ها (کامواها) بین بخش های مختلف بافندگی توزیع می شوند. لازم به ذکر است که توزیع نخ باید براساس گیج (ظرفیت) مناسب ماشین بافندگی صورت بگیرد.
4شروع بافت قسمت های مختلف ژاکتدر این مرحله قسمت های مختلف ژاکت براساس نمونه ارائه شده توسط خریدار بافته می شوند. تعداد این قسمت ها (پنل ها) معمولاً براساس مدل ژاکت ها متفاوت است. در اینجا یک کارگر تمام قسمت های مختلف یک ژاکت را می بافد.
5بازرسی آنلاین از پنل های بافتنیدر این مرحله و پس از اینکه تمام قسمت های مختلف ژاکت بافته شد؛ به صورت آنلاین تحت بازرسی کنترل کیفی قرار می گیرد. اپراتور در صورت مشاهده هرگونه مشکلی، بلافاصله آن را برطرف می کند.
6اتصال پنل ها (قسمت های مختلف ژاکت) به همتمام قسمت های مختلف ژاکت در این مرحله توسط دستگاه اتصال و براساس نمونه خریدار به هم متصل می شوند.
7بازرسی آنلاین اتصال پنل هاپس از اتصال تمام بخش های لباس به هم، لباس نهایی تحت بازرسی کنترل کیفی قرار می گیرد و در صورت یافتن هر گونه مشکلی بلافاصله اقدامات لازم انجام می گیرد.
8پیراستن و اصلاحدر این فرآیند نخ های شل سطح ژاکت با استفاده از دستگاه صاف کننده سطح پارچه برداشته می شوند.
9بررسی نورژاکت با استفاده از دستگاه بررسی نور مورد بررسی قرار می گیرد.
10رفوگریچنانچه در هنگام بازرسی نور، نقایصی در بافت ژاکت مشاهده شود؛ در اینجا با کمک سوزن تعمیر و اصلاح می شوند.
11ساخت سوراخ دکمهسوراخ دکمه ها براساس نمونه مورد تائید خریدار ایجاد شده و زیپ های لباس نیز وصل می گردند.
12شستشوژاکت در این مرحله برای عملیات شستشوی تکمیلی به بخش شستشو ارسال می شود. لازم به ذکر است که شستشو در مورد ژاکت های نخی و اکریلیکی الزامی است؛ اما در مورد نخ های فانتزی توصیه نمی شود.
13برچسب زنیدر این مرحله، برچسب های مورد نیاز با استفاده از چرخ خیاطی به ژاکت متصل می شوند.
14اتوکشیژاکت براساس برگه اندازه های ارائه شده توسط خریدار، با استفاده از اتوی بخار، اتوکشی می شود. لازم به ذکر است که ژاکت پس از اتو شدن به صورت باز نگه داشته می شود تا کاملاً خشک گردد.
15بازرسی توسط تیم کیفی کارخانهدر این مرحله و پس از اتمام تمامی مراحل فوق، تیم بازرسی کیفی کارخانه لباس ها را براساس الزامات خریدار مورد بررسی قرار می دهد.
16تا زدن و بسته بندیدر این مرحله تمامی ژاکت ها تا زده، بسته بندی شده و آماده ارسال می گردند.
17بازرسی نهاییسرانجام بازرس نهایی محصولات توسط تیم کنترل کیفی معرفی شده توسط خریدار و براساس دستورالعمل های خریدار صورت می گیرد.
18حملو در نهایت کالاها به درگاه حمل ارسال می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *