صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت رویه های کاری یک بازارپرداز پوشاک بافته شده
1400/01/12

رویه های کاری یک بازارپرداز پوشاک بافته شده

Woven Garments Merchandiser

بازارپردازی پوشاک کاملاً به یک برنامه زمانی دقیق و سر وقت وابسته است. بازارپردازی که بسیار کارآمد باشد، می تواند سفارش خود را به موقع تحویل دهد. زمان بندی نقش مهمی در کل روند کاری یک بازارپرداز پوشاک ایفا می کند. در نتیجه هر بازارپرداز باید یک رویه کاری را دنبال کند. چنانچه رویه کاری وی کامل باشد، به راحتی می تواند سفارش را به موقع تحویل دهد.

یک بازارپرداز پوشاک بافته شده چه رویه های کاری را دنبال می کند؟

در ادامه قصد داریم تا به رویه های کاری یک بازارپرداز پوشاک بافته شده بپردازیم:

دو عامل نقشی کلیدی در رویه درست کاری یک بازارپرداز پوشاک بافته شده ایفا می کنند. هر بازارپرداز اگر براساس این رویه درست پیش برود، به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.

پیگیری پارچه

اولین و مهمترین عامل «پیگیری پارچه» و دومین عامل «اجرای سفارش» است. در ابتداً درباره مهمترین عامل یعنی پیگیری پارچه صحبت خواهیم کرد.

روند پیگیری پارچه شامل موارد زیر است:

1- رزرو و تهیه پارچه
2- انتقال پارچه به داخل کارخانه
3- رزرو لوازم جانبی محلی
4- توسعه لوازم جانبی
5- تائید لوازم جانبی

در ادامه درباره این پنج عامل صحبت میکنیم

1- رزرو و تهیه پارچه

هنگامیکه خریدار نمونه را به همراه دستورالعملی که شامل تمامی جزئیات آن است برای بازارپرداز ارسال می کند؛ بازارپرداز پوشاک بافته شده باید براساس دستورالعمل های خریدار و مقدار سفارش اقدام به تهیه و رزرو پارچه نماید. خریدار ممکن است خواهان هر نوع پارچه ای باشد، مثل پارچه های دنیم پنبه ای، اسپندکس و نیم تاب.

2- انتقال پارچه به داخل کارخانه

بازارپرداز پوشاک بافته شده بعد از رزرو پارچه و قبل از تائید چاپ و گلدوزی سفارش (در صورت وجود دستورالعمل چاپ و گلدوزی) باید پارچه ها را دقیقاً براساس سفارش آماده کرده و به کارخانه انتقال دهد.

3- رزرو لوازم جانبی محلی

پس از اینکه بازارپرداز پوشاک دو مرحله فوق را انجام داد، حال باید قبل از شروع مراحل دوخت، رزرو لوازم جانبی سفارش مانند نخ دوخت، زیپ، دکمه، پرچ های فلزی و غیره را تائید کند.

4- توسعه لوازم جانبی

در این مرحله بازارپرداز باید در صورت نیاز سفارش به هر گونه لوازم جانبی توسعه ای مانند لوگوی دکمه، لوگوی پرچ، لوگوی دسته زیپ، انواع برچسب ها و غیره، فوراً براساس دستورالعمل های خریدار امکان توسعه آنها را فراهم کند.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

5- تائید لوازم جانبی

پس از اینکه مراحل توسعه لوازم جانبی به پایان رسید، نمونه این لوازم باید به منظور تائید برای خریدار ارسال شوند. زمانیکه بازارپرداز تائیدیه خریدار را گرفت باید قبل از شروع مراحل دوزندگی، حجم لازم این لوازم را براساس سفارش مدیریت کند. توجه داشته باشید که اگر بازارپرداز نتواند قبل از شروع مرحله دوخت سفارش، کلیه لوازم جانبی محلی مورد نیاز سفارش را مدیریت نماید، نمی تواند به بقیه مراحل کار تسلط کامل داشته باشد. این نکته ای بسیار مهم است که بازارپرداز پوشاک نباید از آن غفلت کند.

اجرای سفارش

دومین عامل مهمی که نقش کلیدی در تحویل به موقع سفارش دارد، اجرای سفارش است.

اجرای سفارش شامل ویژگی های زیر است:

1- ساخت الگو
2- توسعه چاپ و گلدوزی
3- ساخت نمونه تناسبی
4- توسعه شستشو
5- تائید شستشو
6- دریافت نظرات
7- ساخت نمونه P.P
8- برش پارچه
9- چاپ و گلدوزی
10- دوخت
11- تکمیل فرآیند شستشو
12- پرداخت و بررسی کیفی
13- حمل سفارش

در ادامه مقاله درباره 13 ویژگی فوق بحث خواهیم کرد:

1- ساخت الگو

یک بازارپرداز پوشاک بعد از دریافت تمامی جزئیات سفارش از خریدار باید فوراً نمونه مرجع را به همراه دستورالعمل های خریدار به بخش الگو ارسال کند تا در آنجا الگوی سفارش ساخته شود.

2- توسعه چاپ و گلدوزی

اگر سفارش نیاز به چاپ و گلدوزی داشته باشد، باید بلافاصله براساس دستورالعمل های خریدار امکانات توسعه آنها توسط بازارپرداز پوشاک فراهم گردد.

3- ساخت نمونه تناسبی

در این اثنا بازارپرداز پوشاک باید براساس دستورالعمل های خریدار نمونه تناسبی را بسازد. در اینجا ذکر این نکته مهم است که در نمونه تناسبی شاید رنگ و جنس پارچه همانی نباشد که مد نظر خریدار بوده است، اما اندازه و سایز نمونه باید دقیقاً براساس برگه اندازه گیری ارائه شده توسط خریدار باشد.

4- توسعه شستشو

در بازارپردازی پوشاک بافته شده، رویه شستشو بسیار مهم است. فرآیند شستشو قلب لباس های بافته شده مانند جین، جناغی و غیره محسوب می شود. بنابراین اجرای این فرآیند باید با دقت صورت بگیرد، هر چند که این فرآیند واقعاً زمان بر است. در این مرحله بازارپرداز پوشاک بافته شده براساس دستورالعمل های خریدار، فرآیند شستشو را توسعه می دهد.

5- تائید شستشو

پس از توسعه فرآیند شستشو، روند شستشو باید فوراً توسط خریدار تائید شود. چرا که ممکن است یک نمونه به دلیل داشتن سایه رنگ متفاوت از آنچه مد نظر خریدار بوده است، نیاز به چند بار توسعه شستشو داشته باشد. جالب است بدانید که هر چه فرآیند شستشو نیاز به زمان کمتری برای تائید داشته باشد، انجام مراحل دیگر آسان تر خواهد شد.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

6- دریافت نظرات

پس از اینکه نمونه تناسبی ساخته شد، باید برای خریدار ارسال شود تا نظرات خود را درباره آن بیان کند. بعد از دریافت نظرات خریدار در مورد نمونه تناسبی، باید این نظرات یادداشت شده و در مراحل بعدی براساس آنها عمل شود.

7- ساخت نمونه P.P

نمونه P.P به معنی نمونه پیش تولید است. این یک نمونه تائید شده برای تولید است. نمونه P.P باید براساس دستورالعمل های خریدار ساخته شود. در ساخت این نمونه باید از اقلام واقعی استفاده گردد. در ساخت این نمونه تمامی نظرات خریدار دقیقاً رعایت می شود. پس از اینکه نمونه  P.P ساخته شد، باید به منظور تائید برای خریدار ارسال گردد. بازارپرداز پس از دریافت تائیدیه خریدار به راحتی می تواند اقدام به تولید محصول کند.

8- برش پارچه

بازارپرداز پوشاک بافته شده پس از دریافت نظرات خریدار باید امکانات برش پارچه ها به مقدار لازم و براساس دستورالعمل های خریدار را فراهم کند.

9- چاپ و گلدوزی

پس از برش پارچه، تکه هایی از پارچه که نیاز به چاپ و گلدوزی دارند باید به همراه دستورالعمل ها و نظرات خریدار در مورد چاپ و گلدوزی به قسمت چاپ و گلدوزی ارسال شوند و در کمترین زمان کارهای لازم بر روی آنها صورت بگیرد.

10- دوخت

پس از اتمام مراحل چاپ و گلدوزی، تمامی قطعات برش خورده سفارش باید به همراه دستورالعمل ها و نظرات خریدار برای بخش خیاطی ارسال شوند.

11- تکمیل فرآیند شستشو

بازارپرداز پوشاک بافته شده پس از اتمام مراحل دوخت باید تمامی لباس ها را به کارخانه شستشو ارسال کند تا در آنجا روند شستشو براساس دستورالعمل های خریدار تکمیل شود.

12- پرداخت و بررسی کیفی

زمانیکه روند شستشو به پایان رسید، بازارپرداز باید تمامی لباس ها را به بخش پرداخت تحویل دهد. تمامی لباس ها پس از پرداخت به بخش کنترل کیفی (QC) ارسال می شوند.

13- حمل

وقتی بخش کنترل کیفی توانست کیفیت سفارش را تائید کند، سفارشات به صورت هوایی یا دریایی برای خریدار ارسال می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *