صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت روند کاری بخش پرداخت پوشاک
1400/10/30

روند کاری بخش پرداخت پوشاک

Process Sequence of Garments Finishing Section

پرداخت پوشاک (Garments finishing) بخش مهمی در صنعت پوشاک آماده محسوب می شود. پرداخت آخرین بخش از فرآیند تولید پوشاک است. روند کاری این بخش نیز مانند باقی بخش ها از یک فلوچارت تبعیت می کند که ما در این مقاله قصد داریم آن را توضیح دهیم.

فلوچارت پرداخت پوشاک

دریافت لباس های دوخته شده در بخش پرداخت

بررسی کیفیت اولیه

حذف هر گونه لکه ای در صورت وجود

اتوکشی یا پرس کاری

بازرسی

اتصال کارت های آویخته

تا زدن لباس ها

قرار دادن لباس ها در کیسه پلاستیکی

بررسی عدم وجود فلزات در لباس

بسته بندی یا کارتن بندی

تمامی فرآیندهای فوق در جدول زیر توضیح داده شده اند: 

شمارهفرآیندرویه کاری
1دریافت لباس های دوخته شده در بخش پرداختدر این مرحله لباس های دوخته شده برای پرداخت دریافت می شوند.
2بررسی کیفیت اولیهدر اینجا لباس های دوخته شده توسط کنترل کننده کیفیت بررسی می شوند. چنانچه دوخت لباس دارای مشکلات عمده ای باشد؛ لباس ها برای اصلاح دوباره به بخش خیاطی ارسال می گردند.
3حذف هر گونه لکه ای در صورت وجودبرخی اوقات لباس ها دارای لکه های مختلفی هستند که در این قسمت این لکه ها با دقت پاک می شوند.
4اتوکشی یا پرس کاریاین یکی از فرآیندهای مهم در پرداخت لباس است. در این مرحله لباس ها براساس نمودار اندازه گیری شان اتو می شوند.
5بازرسیدر این مرحله و پس از اتمام اتوکشی یا پرداخت، لباس ها دوباره توسط بازرس کنترل کیفی به منظور اطمینان از سایزبندی و اندازه درست شان مورد بازرسی قرار می گیرند. 
6اتصال کارت های آویختهدر این بخش، کارت های آویخته باید به لباس ها متصل شوند.
7تا زدن لباس هاپس از اتمام تمامی مراحل فوق، لباس ها تا زده می شوند.
8قرار دادن لباس ها در کیسه پلاستیکیدر این مرحله لباس های تا زده شده در کیسه های پلاستیکی قرار می گیرند تا بدین محصولات از گزند گرد و خاک، آلودگی و سایر ناخالصی ها دور بمانند. در ضمن با این کار امکان ارسال ایمن لباس ها برای خریدار مهیا می شود.
9بررسی عدم وجود فلزات در لباسلباس ها در این مرحله باید از یک دستگاه فلزیاب عبور داده شوند تا در صورت وجود هرگونه قطعات فلزی، سریعاً شناسایی شده و حذف گردند.
10بسته بندی یا کارتن بندیدر انتها تمام لباس ها باید بسته بندی شوند تا با اطمینان و به شیوه ای ایمن برای خریدار فرستاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *