صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم
1399/04/25

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم

Working with Jean Manufacturers

دنیم (Denim) به عنوان یکی از اجزای اصلی لباس های تولیدی که ما هر روز آنها را می پوشیم، شناخته می شود. دنیم به دلیل شیکی و راحتی که دارد، برای موقعیت های گوناگون زیادی مناسب است و رابطه خوبی با صنعت پوشاک دارد. تجارت دنیم، مدت های زیادی یکی از کسب و کارهای پر رونق بوده و هنوز هم یکی از حامیان اصلی صنعت مد به شمار می آید. فرآیند تولید دنیم بسیار پیچیده و جالب است و پیش از آنکه بتوانیم یک جفت شلوار جین جدید را بپوشیم، باید کارهای بسیاری انجام دهیم. ما در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مراحل گوناگون تولید دنیم بیندازیم و همه جنبه های آن را بررسی نماییم تا تصویر کاملی به شما در مورد چگونگی تولید شلوارهای جین با کیفیت ارائه دهیم.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک

تاریخچه مختصری درباره دنیم

تاریخچه دنیم به سال 1873 میلادی باز می گردد. مردی به نام لوی اشتراوس (Levi Strauss)، شلوارهای جین آبی را ابداع کرد که زنجیره راه اندازی کارخانه شلوار جین لیوایز از آن نشأت گرفته است. این لباس ها ابتدا به عنوان لباس کار مورد استفاده قرار می گرفتند، اما می توان شلوارهای جین زمخت و در عین حال کاربردی را در موقعیت های بسیار گوناگونی به کار برد. به طور میانگین هر آمریکایی، 7 شلوار جین گوناگون دارد. طبق برآوردهای انجام گرفته، حدود دو میلیارد و 700 میلیون متر از پارچه دنیم در سرتاسر جهان تولید شده است. این ایده که شلوار جین می تواند در همه موقعیت ها پوشیده شود، مسئله ای نیست که به این زودی ها از ذهن مصرف کنندگان پاک شود. ابتدا کارگران و اقشار ضعیف از این شلوارها استفاده می کردند. با این وجود، زمانیکه نظامیان آمریکایی که در حال انجام وظیفه نبودند، شروع به پوشیدن شلوار جین کردند، این صنعت رونق یافت.

چرا دنیم به کلکسیون های مد اضافه شده است؟

دلایل متعددی برای اضافه کردن دنیم به کلکسیون مد وجود دارد. هنگامیکه بدانید شلوار جین به لباسی متناسب با موقعیت های گوناگون تبدیل شده است، می توانید جذابیت آن را درک کنید. شلوارهای جین تقریباً در بیشتر کلکسیون های مد حضور دارند، زیرا تولید آنها نسبتاً کم هزینه است و در صورت نیاز می توانند انحصاراً به عنوان شلوار جین بانوان عرضه شوند، و معمولاً دارای کیفیت بالایی هستند.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک

هنگام اضافه کردن شلوار جین به کلکسیون مد خود باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. ابتدا باید در مورد این صنعت تحقیق کنید تا مطمئن شوید که انتخاب های شما در رابطه با طرح، رنگ و ترکیب ها از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار است. سپس باید اطمینان حاصل کنید که چگونه می توانید استاندارد ثابتی از کیفیت را به بهترین شکل برای محصول خود ایجاد نمایید. مشتریان دوست ندارند تا هر جفت شلوار جینی که خریداری می کنند، کیفیت های گوناگونی داشته باشند، بنابراین ثبات بسیار مهم است. همچنین حصول اطمینان از تولید شلوارهای جینی که با کیفیت خوب و قیمتی مقرون به صرفه تولید می گردند، نیز ضروری است. این بخش از فرآیند بر اینکه چقدر می توانید برای عرضه محصول خود هزینه کنید، تأثیر مستقیم دارد، بنابراین برای موفقیت شما حائز اهمیت است.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک

فرآیند تولید

برای آنکه بدانید در طی تولید شلوار جین با چه چیزهایی مواجه خواهید شد، می خواهیم به فرآیندهای گوناگونی که در طی تولید شلوار جین به کار برده می شوند، اشاره کنیم. تولید موفق شلوار جین یک فرآیند سه مرحله ای است. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که همه مواد خام مورد نیاز جهت تولید محصول را دارید. لیست این مواد با توجه به نوع شلوار جینی که قصد دارید تولید کنید، می تواند شامل پارچه خوب، همچنین دکمه ها و زیپ ها باشد.
سپس نوع کارخانه پوشاکی که به آن نیاز دارید را باید مشخص نمایید. دستگاه های پیچیده گوناگونی مثل دستگاه دوخت و دوز، ماشین طاقه پیچی، دستگاه ساخت مارک (لوگو) و سیستم های دیگری وجود دارند که برای تولید شلوارهای جین برند و با کیفیت به کار می روند. اگر قصد دارید تا کلسیکون کوچکی تولید کنید، کارشناس تولید لباس برای کسب و کارهای کوچک می تواند در کل فرآیند به شما کمک کند. خود فرآیند تولید، بخش نهایی است که باید آن را در نظر بگیرید. پیش از رفتن به مراحل دیگر باید نواقص نمونه ها را بررسی نمایید. این مراحل شامل برش زنی، دوخت و دوز، نقش دوزی روی پارچه و دیگر فرآیندهایی است که همگی برای اطمینان حاصل کردن از تولید مناسب شلوارهای جین و آمادگی برای فروش آنها ضروری هستند.

شستشوهای سفارشی دنیم

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک

کارهای بسیار گوناگونی می توانید با یک جفت شلوار جین انجام دهید تا رنگ منحصر به فرد، ظاهر یا احساس خاصی به آن ببخشید. مثلا دنیم مشکی زمانی ساخته می شود که شلوار جین یا مواد ساخت آن به رنگ مشکی درآمده باشد. از طرفی دیگر، دنیم خام نوعی شلوار جین است که به هیچ صورت تغییر نمی کند و عوض نمی شود. مواد دنیم از طریق رنگ آبی بسیار تیره و براق متمایز، قابل شناسایی هستند. شستشوی آنزیمی فرآیند دیگری است که از نرم کردن پارچه و اطمینان حاصل کردن از این که پارچه نسبت به شلوارهای جین دیگر بیشتر و به شکلی راحت تر پوشیده می شود، تشکیل شده است. دنیمی که مدت ها پوشیده شود با گذشت زمان راحت تر می گردد.
شستشوی تیره (dark wash) معمولاً برای آنکه شلوار جین نسبت به قبل سایه تیره تری داشته باشد، به کار می رود. دنیم طبیعی به رنگ آبی است، به همین خاطر اکثریت شلوار جین ها به رنگ آبی تولید می شوند، اما همیشه هم اینطور نیست.
در شستشوی اسیدی (acid wash) که برخی آن را به عنوان سنگ شویی هم می شناسند، مردم عمداً از اسید یا سنگ پای غنی شده با ماده رنگ زدا برای کم رنگ کردن شلوار جین استفاده می نمایند. این نوع از شلوارهای جین ، غالباً روشنتر هستند. شستشوی های متوسط شلوار جین غالباً ملایمتر از دنیم خام در نظر گرفته می شوند و در معرض رنگ غلیظ تری قرار می گیرند.
شستشوی سبک (light wash) نسبت به شستشوهای دیگر در فرآیند طولانیتری به شستشو می پردازد و همین مسئله سبب ایجاد سایه روشن تری از رنگ می شود. دنیم خاکستری (Grey denim) مانند دنیم مشکی، بیشتر رنگ آمیزی می گردد، بنابراین فرآیندها و ویژگی های آنها مشابه است.
دنیم سفید (White denim) هیچ رنگی ندارد و در عوض خود به تنهایی یک مدل منحصر به فرد است. شستشوی رنگ زدا (bleach wash) شامل رنگ زدایی رنگ شلوار است و شستشوی کلاسیک (vintage wash) روشی است که ظاهر پارچه را کهنه و پوسیده نشان می دهد.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

آیا می توان اجزای سفارشی را به دنیم اضافه نمود؟

خوشبختانه چیزهای زیادی را می توانید با سلیقه شخصی خود به دنیم اضافه کنید. به لطف پارچه های بادوام و در عین حال انعطاف پذیر دنیم، می توانید دکمه، وصله و حتی گلدوزی نیز به شلوار جین اضافه نمایید.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس دنیم - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک

استفاده از دنیم در لباس های دیگر

دنیم ماده ای است که می تواند با شیوه های بسیار گوناگونی به کار رود و غالباً به عنوان یکی از مواد انعطاف پذیر در تولید پوشاک در نظر گرفته می شود. شما می توانید به راحتی مواد شلوار جین را به پیراهن و ژاکت های دنیم، یا هر نوع لباس دیگر تبدیل نمایید. همچنین برای روشی بی ضرر برای محیط زیست، می توانید دنیم های قدیمی و کهنه که عموما دور انداخته می شوند را ترکیب کنید، آنها را تمیز نمایید، کاربردشان را تغییر دهید و سپس آنها را به عنوان لباسی نو بفروشید. این فرآیند بخشی از جذابیت پایدار دنیم است، زیرا مواد آن به خاطر دوام زیاد، می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند.

ساخت کلکسیون جدید

در کل می توانیم اثبات کنیم که تولید دنیم بسیار سود بخش است. همه ما شلوار جین پوشیده ایم و می دانیم که آن چند کاره است، به همین علت برای همه واضح است که پتانسیل بسیاری برای شلوارهای جین در هر صنعت یا کلکسیون مدی وجود دارد. شلوارهای جین از تاریخچه طولانی برخوردار هستند، زیرا در موقعیت های گوناگونی به کار رفته اند. مردم غالباً شلوار جین را به عنوان لباس غیر رسمی در نظر می گیرند، اما همیشه هم اینطور نبوده است. شلوار جین می تواند به شیوه های گوناگونی تولید گردد. مجبور نیستید شلوار جین را به یک مدل یا یک رنگ خاص محدود کنید، کارهای بسیاری می توانید با آنها انجام دهید تا آنها را جدید و جذاب کنید.
همانطور که عنوان کردیم، فرآیندهای تولید لباس های دنیم غالباً پیچیده هستند، اما این فرآیندها به ما کمک می کنند تا از ایجاد استاندارد کیفی ثابت اطمینان حاصل نماییم. همه ما می خواهیم مطمئن باشیم تا از آغاز الی پایان، دنیم با کیفیتی به دست می آوریم، به همین دلیل لازم است برای کلکسیون خود به دنبال تولید کننده خوبی باشیم. تولید لباس های دنیم برای فروش بسیار سودآور است، زیرا مردم می دانند که این لباس ها تقریباً در هر نوع صنعتی کاربرد دارند. ساخت لباس های دنیم شیوه نسبتاً ارزانی برای تکمیل کردن کلکسیون مد محسوب می شود، اما متوجه خواهید شد که این نوع لباس ها بر محصولات موجود غالب نمی شوند، بلکه یک خط تولید کنونی را تکمیل و از آن حمایت می کنند. این محصول به عنوان یک قابلیت اضافی به جذب مشتریان کمک می نماید، اما این قابلیت تنها دلیل برای بازدید از کلکسیون شما به شمار نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *