صفحه اصلی دانشـــنامه نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی
1399/10/05

نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی

Heat Presse Buyers Guide

برای کسانیکه برای اولین بار به دنبال انتخاب کردن چاپ انتقال حرارتی (heat transfer printing) پرس تی شرت (و برای بسیاری دیگر از محصولات) هستند یا اگر می خواهند پرس انتقال حرارتی خودشان را با نمونه بزرگتر یا قدرتمندتر پرس حرارتی که ویژگی ها و توانایی های بیشتری دارد، عوض کنند، این راهنمای خرید برای آنها مفید و کامل خواهد بود. اگر در زمینه چاپ انتقال حرارتی تازه وارد هستید یا در حوزه کارهای تزئینی تجربه دارید، به مکان درستی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد پرس حرارتی آمده اید. ما به انتخاب دستگاه پرس حرارتی برای همه انواع کاربردهای چاپ حرارتی به شما کمک خواهیم کرد. در ادامه این مطلب، نحوه دقیق انتخاب بهترین دستگاه پرس حرارتی برای نیازهای شما به صورت تخصصی شرح می شود.
ما با ارائه این راهنمای خرید، به دستیابی شما به چاپ انتقال حرارتی سریع و مقرون به صرفه متمرکز شده ایم. ما با منابع مفیدی که در اختیار داریم همه جزئیات انتخاب بهترین پرس و مواد مورد نیاز شما را آموزش خواهیم داد. در این راهنمای خرید، ما اصول دستگاه های پرس حرارتی، انواع مختلف، ویژگی ها و هر چیزی که شما باید در این حوزه در نظر داشته باشید را بیان خواهیم کرد تا به راحتی تصمیم بگیرید که کدام نوع دستگاه برای شما مناسب است.

نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی - صنعت پوشاک, دستگاه های نساجی, چاپ پارچه

دستگاه پرس حرارتی چیست؟

یک دستگاه پرس حرارتی (که برای سادگی پرس حرارتی نیز نامیده می شود) جهت اعمال انتقال چاپ شده، وینیل انتقال حرارت، انتقال های چاپ شده اسکرین، سنگ های مصنوعی تزئینی و موارد دیگر به درون زیرلایه هایی مانند تی شرت ها، ماوس پدها، پرچم ها، کیف ها و لیوان ها از طریق فرآیند انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار، دستگاه به قسمت بالایی گیره قالب (پلاتین)، گرما وارد می نماید که از آن جهت پرس گرافیکی یا طرح ماده و زیرلایه و همچنین دمای توصیه شده (دما به نوع انتقال بستگی خواهد داشت) استفاده می شود.
گیره های قالب، همزمان مواد را برای یک مجموعه مشخص از زمان تحت یک مجموعه فشار حفظ می کنند. همیشه مطمئن شوید که دستورالعمل های مشخص را برای هر نوع از انتقالی که اعمال می کنید، دنبال خواهید کرد. به عنوان مثال، سابلیمیشن بر روی پارچه به دما و زمان سکون بالایی نیاز دارد، در حالیکه انتقال های دیجیتالی از طریق یک چاپگر جوهر افشان یا لیزری رنگی، دما و اختلاف زمان سکون کمتری خواهند داشت.
پرس های امروزی با توجه آپشن ها و ویژگی های متعدد تولید می شوند. المان های اصلی دستگاه پرس، نوع پرس (فرم صدفی یا پیوسته نوسانی)، تنظیم فشار (دکمه فشار دستی یا خواندن فشار دیجیتالی) و کنترل های دمای دستی و دیجیتالی هستند. پرس های اولیه حاوی ترموستات مدرج و زمان سنج ساده ای بودند، در حالیکه پرس های قدرتمندتر از کنترل های دیجیتالی همراه با توابع حافظه برای زمان، دما و فشار (فقط چند مورد در این زمینه اشاره شده است) استفاده می کردند. هر پرسی باید ویژگی های پایه ای و مشخصی داشته باشد، بعضی از پرس ها ممکن است گیره های قالب سفارشی ارائه دهند که برای کاربردهای مشخص می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. فاکتور دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که آیا استفاده از پرس خودکار هوا یا بازشونده خودکار باعث صرفه جویی در زمان و نیروی کار خواهد شد یا خیر.
همانطور که مشاهده می کنید، عوامل تصمیم گیرنده زیادی در هنگام خرید پرس حرارتی وجود دارد و ما قصد داریم تا به این پرسش ها در این راهنمای خرید به صورت جزئی پاسخ دهیم. بنابراین هنگام خرید اولین پرس حرارتی باید به چه چیزی توجه و دقت کرد؟

بهترین پرس حرارتی برای نیازهای ما چگونه است؟

وقتی بهترین پرس حرارتی را برای کسب و کارتان انتخاب می کنید، چند انتخاب کلیدی وجود دارد که شما به در نظر گرفتن آنها نیاز خواهید داشت.

نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی - صنعت پوشاک, دستگاه های نساجی, چاپ پارچه

از پرس حرارتی برای چه کاری استفاده خواهید کرد؟

یک پرس حرارتی (فرآیند انتقال حرارت) می تواند با تنوعی از کاربردهای انتقال زیر مورد استفاده قرار گیرد که این موارد تنها بخشی از کاربردها هستند.

  • انتقال های حرارت دیجیتالی (چاپ شده از طریق چاپگرهای جوهر افشان یا لیزری رنگی)
  • انتقال های سابلیمیشن
  • وینیل انتقال حرارت (aka HTV)
  • انتقال های چاپ شده اسکرین از جمله پلاستیزول
  • سنگ های مصنوعی تزئینی
  • طرح های گلدوزی

شما می توانید طرح ها، گرافیک ها و مواد را بر روی تنوعی از لایه های زیر به انتقال حرارت وادار نمایید:

  • تی شرت ها
  • ژاکت های کلاه دار
  • ماوس پدها
  • ساک ها
  • لیوان ها
  • فنجان ها

پرس های حرارتی تخت (که متداول ترین نوع هستند) جهت اعمال انتقال ها به بیشتر محصولات تخت مورد استفاده قرار می گیرند، در حالیکه فنجان ها و لیوان ها به ترتیب به پرس فنجانی و لیوانی ویژه نیاز خواهند داشت. بنابراین این احتمال وجود دارد که پرس حرارتی تخت یکی از بهترین گزینه ها برای خرید شما باشد، اما اگر به دنبال چیز دیگری برای ساخت هستید، ممکن است به پرس فنجانی یا لیوانی نیاز پیدا کنید. با این حال، نوعی پرس ترکیبی نیز وجود دارد که در صورت نیاز برای فنجان ها و لیوان ها متصل می شود، اما این وسیله برای هر نوع از محصولی که قصد تولید آن را دارید، قابلیت تعویض گیره های قالب را نخواهد داشت. یکی از پرس های ترکیبی بسیار محبوب موجود در بازار، Geo Knight DC16 است. این دستگاه دارای گیره قالب تخت 14 در 16 اینچ است و شما می توانید گیره های قالب اضافی را برای فنجان ها، لیوان ها، بشقاب ها و کاغذهای مکعبی شکل خریداری نمایید.

کدام اندازه پرس حرارتی برای کار من مناسب است؟

احتمالا یکی از سئوالات بسیار رایج مشتریان، همین باشد و ما خرسندیم که در این راهنمای خرید به آن پاسخ خواهیم داد. اندازه دستگاه پرسی که شما نیاز خواهید داشت به بزرگی انتقال هایی که برای استفاده از آنها برنامه دارید، بستگی دارد. معمولا اندازه های انتقال برای یک انتقال کاملا اندازه، 5/8 در 11 و 11 در 17 اینچ است.
در حالیکه اندازه های بیشتری برای پرس جهت انتخاب کردن وجود دارد، اما متداول ترین اندازه ها، 15 در 15 و 16 در 20 اینچ هستند. لازم به ذکر است که اندازه های پرس از 9 در 12 اینچ شروع می شوند. اندازه 16 در 20 اینچ تقریبا همه انتقال هایی که شما به آن نیاز خواهید داشت را در بر می گیرد. اندازه 16 در 20 اینچ یک اندازه ایده آل برای اعمال انتقال ها به پیراهن است، چون پیراهن ها می توانند یک تصویر بزرگ (اندازه انتقال) را قبول نمایند. پرس های 16 در 20 اینچ بسیار پرکاربرد هستند، چون به عنوان مثال شما می توانید انتقال های حرارت را به دو ماوس پد در یک پرس اعمال نمایید و سبب افزایش خروجی محصولتان گردید.
اگر شما بودجه مشخصی دارید یا می خواهید پرسی با قابلیت انتقال بیشتری داشته باشید، دستگاه 15 در 15 اینچ دارای قیمت کمتری است (و اگر به حمل آن نیاز دارید، سبک تر است). با این حال، دستگاه پرس 16 در 20 اینچ برای کار بسیار راحت تر است، چون بیشتر پوشاک بر روی میز کوچک پلاتین جا خواهد شد (بدون آویزان بودن زیاد) که این مسئله به شما اجازه انجام انتقال سریع و دقیق را می دهد.

چاپ دی تی اف (DTF) چیست و مراحل انجام آن

کدام نوع از دستگاه پرس حرارتی را باید انتخاب کنم؟

وقتی شما برنامه ریزی کردید و تصمیم گرفتید تا از کدام اندازه دستگاه پرس حرارتی برای ساخت محصولات مورد نیازتان استفاده خواهید کرد، در ادامه باید سبک و نوع پرسی که برای تجارت شما مناسب است را بررسی و انتخاب نمایید. دو نوع عمده از دستگاه های پرس حرارتی وجود دارد. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند که بر کارایی تجارت شما تأثیر خواهند گذاشت.

دستگاه پرس حرارتی فرم صدف یا Clamshell

پرس های حرارتی Clamshell، دستگاه هایی هستند که همانند صدف، باز و بسته می شوند. دمای گیره قالب بالایی، تقریبا به 45 درجه می رسد و اگر با گیره قالب پایینی در نقطه ای که پرس به صورت خودکار بسته می شود، تماس پیدا کند، دمای آن پایین می آید. احتمالا این دستگاه متداول ترین نوع پرس حرارتی باشد و به دلیل آسان بودن کار، برای افراد تازه وارد بسیار مناسب است، همچنین به مقدار کمی از فضای مسطح نیاز دارد.

نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی - صنعت پوشاک, دستگاه های نساجی, چاپ پارچه

مزایای پرس حرارتی فرم صدف

  • سهولت در استفاده و سازگار با افراد مبتدی (چون پرس های پیوسته نوسانی گران قیمت تر هستند).
  • نیازمند بودن به مقدار کمتری از فضا و حمل آسان.
  • داشتن تعداد مراحل کمتر برای پیاده سازی.
  • ایده آل برای چاپ تی شرت ها، ساک ها و پرچم ها در حجم بالا.

معایب پرس حرارتی فرم صدف

  • مناسب نبودن برای زیرلایه های ضخیم مانند سفال های سیمانی و پلاک ها.
  • کار کردن تحت منابع گرما که سبب محدودیت در نمایش مساحت طرح می شود و خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.
  • چون قسمت عقب دستگاه پرس در ابتدا بسته می شود، لذا فشار به همه نقاط اعمال نمی گردد که می تواند سبب تغییر انتقال شود.
  • وقتی گیره قالب حرارتی در هنگام باز شدن بیشتر در معرض دماهای اتاق قرار می گیرد، کارآیی انرژی کاهش پیدا می کند.

اگر به دنبال دستگاه پرس حرارتی فرم صدف با بودجه مشخصی هستید، ما Red-Line Heat Press Clam 15″x15″ را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به اندازه کافی در مورد کسب و کارتان مطمئن هستید و می خواهید بر روی دستگاه پرس حرارتی با کیفیت بالایی سرمایه گذاری کنید، می توانید از Hotronix STX20 16″x20″ Auto-Open Clam استفاده نمایید.

دستگاه پرس حرارتی پیوسته نوسانی یا Swing Away

پرس های حرارتی پیوسته نوسانی (که در صنعت به نام نوسان دار (swingers) نیز مشهور هستند) به گونه ای طراحی می شوند تا گیره قالب بالایی نسبت به گیره قالب پایینی همواره نوسان داشته باشد و مانند فرم صدفی این گیره ها آویزان نیستند. شما با استفاده از این دستگاه های پرس حرارتی می توانید محصولات ضخیم تر را پرس کنید و دسترسی اضافی به موقعیت انتقال تان بر روی گیره قالب پایینی داشته باشید که همواره نوسان داشتن این گیره نسبت به گیره قالب بالایی به شما این امکان را می دهد تا سرعت تولید را افزایش دهید. همچنین با توجه به سرعت، امنیت و دقت قرارگیری، ضایعات نیز کاهش پیدا می کند.

نحوه انتخاب بهترین پرس حرارتی - صنعت پوشاک, دستگاه های نساجی, چاپ پارچه

مزایای دستگاه پرس حرارتی پیوسته نوسانی

  • مشاهده و تنظیم راحت در هنگام قرارگیری وسایل و زیرلایه ها بر روی سطح.
  • مناسب برای همه پوشاک و لایه های ضخیم.
  • داشتن دقت بیشتر در استفاده از گرما و فشار. چون وقتی گیره قالب بالایی رو به بالا و پایین بسته می شود، فشار به صورت مساوی اعمال می گردد و از تغییر انتقال جلوگیری می شود.
  • گیره قالب کمتر در معرض دماهای اتاق در هنگام جابجایی گیره قالب پایینی قرار می گیرد، بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

معایب دستگاه پرس حرارتی پیوسته نوسانی

  • مراحل بیشتر جهت کامل کردن استفاده از دستگاه.
  • کارایی زمانی خیلی کمتر نسبت به مدل های فرم صدفی.
  • نیازمند بودن به فضای بیشتر و انتقال سخت تر به دلیل سنگین تر بودن آنها (مدل های ارزان تر، سبک تر هستند).

اگر شما فقط به دنبال یک دستگاه پرس حرارتی ساده از نوع پیوسته نوسانی هستید یا محدودیت بودجه دارید، ما Panther Press 9″x12″ Hobby Press را به شما پیشنهاد می کنیم. با این حال اگر برای یک مسئله و کار سنگین تر به دنبال استفاده از پرس حرارتی هستید و می خواهید از آن برای محیط تولیدی وسیع تری بهره بگیرید، می توانید Hotronix XF Fusion IQ 16”x20 را انتخاب نمایید. این دستگاه یک پرس حرارتی عالی با ویژگی های شگفت انگیز است که بسیار محبوب تزئین کنندگان پوشاک می باشد. دیگر انتخاب عالی، Geo Knight DK20S است که به عنوان پرس حرارتی بسیار قدرتمند با ویژگی های مطلوب شناخته می شود.

بنابراین من به عنوان یک تازه کار باید کدام پرس حرارتی را انتخاب نمایم؟

وقتی شما در مورد نوع و اندازه پرس حرارتی مورد نیازتان تصمیم گرفتید، هنوز مسائل دیگری باقی می مانند که هنگام خرید یک دستگاه پرس حرارتی باید به آنها توجه کنید. این راهنمای خرید به دیگر پرسش های احتمالی شما پاسخ می دهد.

نخ شنیل

بودجه

در هنگام تصمیم گیری برای خرید ابزار هر کسب و کاری، بودجه همیشه مهم است و عامل تعیین کننده کیفیت و ویژگی هایی که شما می توانید در یک پرس حرارتی تهیه نمایید، محسوب می شود. دستگاه هایی با کیفیت پایین و سبک همراه با ویژگی های اولیه، قیمتی کمتر از 300 دلار دارند و اگر شما تازه قصد دارید تا وارد صنعت انتقال و چاپ شوید، این دستگاه می تواند یک گزینه عالی جهت کاهش سرمایه گذاری شما باشد، چون شما هنوز به آزمایش و اثبات کردن مدل کسب و کارتان نیاز دارید. اگر قبلا در این صنعت وارد شده اید، دستگاه هایی با کیفیت بالاتر و قدرتمندتر که ماندگاری بیشتری در هنگام استفاده مکرر دارند و ویژگی هایی صرفه جویی زمان را نیز ارائه می دهند با قیمتی در حدود 1000 تا 2000 دلار برای شما مناسب خواهند بود.

کیفیت

تصور غلطی که در این زمینه وجود دارد، این است که پرس حرارتی سنگین تر، با دوام ترین پرس حرارتی خواهد بود. این قضیه درست است که بسیاری از دستگاه های با کیفیت بالا دارای وزنی بیشتر از 100 پوند هستند، چون آنها از گیره های قالب سنگین و با کیفیتی که می توانند سائیدگی و پارگی زیادی را تحمل کنند، استفاده می نمایند، به همین دلیل کیفیت پرس حرارتی با افزایش وزن همراه می شود. حتی اگر به دلیل ملاحظات بودجه ای یا حمل و نقل، انتخاب شما خرید یک پرس حرارتی سبک وزن است (برای رویدادهای مختلف استفاده از دستگاهی با وزن بیش از 100 پوند سخت خواهد بود) یک دستگاه فولادی، انتخاب بسیار بادوامی محسوب می شود، در حالیکه دستگاهی با آلیاژ آلومینیومی ریخته گیری شده به شما استحکام بیشتری را در وزن سبک تر ارائه می دهد. در غیر این صورت، دستگاهی که جوش های کمتری خورده باشد، بهترین گزینه برای خرید به شمار می آید، چون هر یک از نقاط جوش تحت تنش سبب ایجاد نقطه شکست می شوند.
همچنین بررسی و چک کنید که سایر مشتریان در هنگام استفاده از دستگاه چه تجربه ای به دست آورده اند. تجربه ما این است که به شما توصیه کنیم تا دستگاهی که ضمانتنامه دارد را خریداری نمایید. ما همچنین اکیدا توصیه می کنیم تا بر روی پرس های حرارتی ساخته شده در ایالات متحده سرمایه گذاری کنید، چون کیفیت تولید و اجزای آنها نسبت به پرس های حرارتی سایر کشورها بسیار برتر است و بسیاری از اجزای آنها به آسانی قابل تعمیر و تعویض هستند و قطعات دستگاه به راحتی در دسترس می باشند.

پشتیبانی از مشتری

پرس حرارتی خراب شده می تواند یک مشکل جدی در کسب و کارتان ایجاد نماید، به همین دلیل تعمیر و پردازش سریع پرس خراب شده از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در نظر گرفتن خدمات پشتیبانی از مشتری مهم است که باید هم توسط سازنده و هم توسط توزیع کننده پرسی که شما خریداری کرده اید، این پشتیبانی ارائه داده شود.

  • آیا شرکتی که شما از آن خرید کرده اید، خدمات پس از فروش قابل اعتمادی دارد و آموزش را پشتیبانی می کند؟
  • آیا آنها منابع عیب یابی را به صورت آنلاین یا تلفنی فراهم می نمایند؟
  • آیا آنها در برطرف کردن مشکلات مشتریان سریع هستند؟

اینها همه سئوالاتی است که هنگام خرید پرس حرارتی باید به آنها پاسخ دهید.

زمان

زمان یکی از اجزای کلیدی در موفقیت برنامه انتقال حرارت محسوب می شود، بنابراین داشتن یک زمان سنج دقیق در دستگاه شما ضروری است. زمان سنج های دیجیتالی به دلیل دقت خوبی که دارند، عالی هستند و بعضی از پرس های حرارتی حتی وقتی زمان سنج به مقدار مورد نظر می رسد، به صورت خودکار باز می شوند. دو نوع پرسی که به صورت خودکار باز می شوند، پرس های دستی و خودکار هوا (air automatic) هستند. پرس های بازشونده خودکار دستی به کمپرسور هوا نیازی ندارند، در حالیکه پرس های اتوماتیک هوا به این کمپرسور احتیاج دارند.

دما

دما به عنوان جزء ضروری دیگری از دستگاه پرس حرارتی شناخته می شود. گرماسنج هایی که از دو فلز ساخته شده اند، استاندارد هستند، اما دقت کمی دارند (تغییرات دمایی بین 5 تا 10 درجه). به همین خاطر، دستگاه های با کیفیت بالا از پروب RTD (تغییرات دمایی کمتر از 2 درجه) استفاده می کنند. برای اطمینان حاصل کردن از گرمایش متعادل، المان های گرمایی نباید بیش از 2 اینچ از هم فاصله داشته باشند.
گیرهای قالب نازک (معمولا بر روی پرس های ارزان قیمت واردتی استفاده می شوند) نسبت به نوع ضخیم تر، زودتر گرمای بیشتری را از دست خواهند داد، بنابراین اگر شما فکر می کنید که به دوباره پرس کردن نیاز خواهید داشت و گیره قالب نازک سبب حفظ دما نخواهد شد، باید منتظر بمانید تا بازیابی گرما به نقطه آغاز خود برسد (مثلا در مغازه خرده فروشی یا رویدادهای خاص). شما ممکن است تا مدل ضخیم تری برای گیره قالب حاوی یک کویل با کیفیت بالا در بالای گیره قالب انتخاب نمایید.
معمولا دستگاه های پرس گران قیمت، گیره های قالب گرمایی با کیفیت تری دارند که زمان های بازیابی را سریعتر برای کاربر فراهم می کنند، یعنی دستگاه پرس خیلی سریعتر به نقطه تنظیم گرمایی مورد نظر خود بر خواهد گشت، بنابراین زمان انتظار حذف می شود و شما برای پرس بعدی آماده خواهید شد.

نیرو و فشار

فشار یک المان کلیدی دیگر به شمار می آید که برای کاربرد انتقال حرارت مناسب بسیار مهم است. چون شما می خواهید تا مطمئن شوید که دستگاه می تواند فشار صحیح را به طور مساوی بر روی زیرلایه ها و موادی که مورد استفاده قرار خواهید داد، اعمال کند. نمایشگرهای دیجیتالی برای دستیابی به قرائت صحیح بسیار عالی عمل می کنند و تنظیم کردن فشار بیش از فشار میانی یک کاربرد از فشار متعادل را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *