صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پرده های ایکیا با فن آوری جدید HeiQ انقلابی در تصفیه هوا
1398/10/07

پرده های ایکیا با فن آوری جدید HeiQ انقلابی در تصفیه هوا

IKEA HeiQ Fresh AIR curtains

نوآوران نساجی سوئیس HeiQ ابعاد جدیدی را به مدیریت هوا در محدوده محصولات HeiQ Fresh اضافه کرده اند. قابلیت تصفیه هوا که در پرده های IKEA استفاده می شود تا آلاینده های هوا در محیط داخلی مانند ترکیبات آلی فرار (VOCs) استالدهید ، فرمالدئید و اکسید نیتروژن را کاهش دهد.
بدون نیاز به برق و فضای اضافی، پرده Gunrid از IKEA به نظر می رسد یک پرده معمولی است اما عملکرد جدیدی را به رخ می کشد و آن این است که هوای اطراف خود را تمیز می کند زیرا با جدیدترین فن آوری یعنی HeiQ Fresh AIR تولید می شود. پرده های Gunrid در فروشگاه های خرده فروشی IKEA در سال 2020 عرضه می شوند.
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 80٪ از ساكنان شهری در معرض آلودگی زیاد هوا هستند. غلظت VOC در داخل خانه به طور کلی بیشتر از خارج از منزل است.
در حالیکه بسیاری از ترکیبات آلی فرار برای سلامتی مضر نیستند ، مانند عطرها و رایحه ها ، برخی دیگر مانند استالدهید ، فرمالدئید ، اکسید نیتروژن (NO) و دی لیمونن (d-limonene) و سایر هیدروکربن های معطر چند حلقوی نیمه فرار بهداشت توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان عامل اصلی و خطرناک محسوب می شوند.
این VOC ها از منابع خارج از منزل و همچنین منابع داخلی مانند مبلمان ، رنگ ، محصولات تمیز کننده خانگی ، اسپری یا فعالیت های آشپزی تولید می شوند ، همان گونه که در بررسی هوای پاک 2018 ، که توسط IKEA انجام شده است ، بیان شده است.
با هدف بهبود زندگی مردم از طریق کاربردی تر ساختن منسوجات روزمره ، HeiQ نوآوری پارچه ای را ابداع کرد که از پارچه های خانگی مانند پرده ها به عنوان یک وسیله برای تصفیه هوای داخلی استفاده خواهد کرد.
14 سال پیش ، این شرکت سوئیسی از بوی بد لباس های پلی استر الهام گرفته بود و اینگونه خانواده محصول HeiQ Fresh به یک بستر جامع راه حل نساجی تبدیل شده اند که با هر دو منبع تولید بو و کاهش VOC ، «تازگی و طراوت» را به وجود می آورند.
این جدیدترین نوآوری روی ترکیبات آلی فرار بی بو ، مضر است که HeiQ Fresh AIR روی آن تمرکز دارد و بعد جدیدی را به محدوده HeiQ Fresh اضافه می کند.
این فناوری برای اولین بار در پرده Gunrid از IKEA در بازار موجود خواهد بود.
با HeiQ Fresh AIR ، هدف ایکیا بهبود کیفیت هوا در خانه های مصرف کنندگان است که به راحتی با آویزان کردن پرده و استفاده از نور طبیعی عبوری از پنجره کار می کند. یک ابزار ساده برای چیزی بسیار مهم و هوای تازه در خانه شما.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

HeiQ Fresh AIR چگونه کار می کند؟

HeiQ Fresh AIR یک فناوری سوئیسی مبتنی بر مواد معدنی است که به پارچه های پرده تزریق می شود. با استفاده از نور ماوراء بنفش منتقل شده از خورشید ، هوای داخل خانه را تصفیه می کند تا ترکیبات آلی فرار مشکل ساز را به اجزای هوای تازه تبدیل کند.
پرده ها و سایر پارچه های خانگی تزئین شده با فناوری HeiQ Fresh ، از این رو ، با داشتن هوای تمیز به خانه های بهتری کمک می کنند.

عملکرد تصفیه هوا چگونه اندازه گیری می شود؟

HeiQ با ایجاد فناوری های جدید به مدت 14 سال ، بر اهمیت شناسایی روش آزمایش صحیح و ایجاد استانداردها برای کمک به برندها ، کارخانجات و مصرف کنندگان به منظور تفسیر عملکرد یک فن آوری جدید ، با پروفسور دکتر Detlef Bahnemann ، رئیس فتوکاتالیز و نانوتکنولوژی دانشگاه لایب نیتس هانوفر ، آلمان همکاری می کند تا مطمئن شوند این نتایج استانداردهایی هستند که قادر به توصیف عملکرد تصفیه هوا از پارچه های تزریق شده با HeiQ Fresh AIR می باشند.
استانداردهای شناخته شده بین المللی ISO 22197-1 برای اکسید نیتروژن و ISO 22197-2 برای استالدهید ، ISO 17299 برای اندازه گیری درصد کاهش ترکیبات آلی فرار و همچنین ISO 10678 به عنوان یک تست کنترل سریع کیفیت برای کارخانه ها به کار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *