صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز قصد شرکت Impetus برای عرضه مجموعه Good Earth Cotton
1400/06/28

قصد شرکت Impetus برای عرضه مجموعه Good Earth Cotton

Impetus plans Good Earth Cotton collection

شرکت برجسته پرتغالی Impetus که در زمینه نساجی فعالیت می کند؛ در حال برنامه ریزی برای عرضه یک مجموعه اختصاصی مثبت کربن و قابل ردیابی است که قرار است از طریق پنبه تولیدی از اولین مزرعه کربن مثبت Good Earth Cotton که در موری نیو ساوت ولز در کشور استرالیا قرار دارد، ساخته شود.

در واقع مجموعه Good Earth Cotton راه را برای کشت پنبه کربن مثبت، قابل ردیابی و کم تاثیر هموار می کند؛ تولید کربن این پنبه در خلال فرآیند رشد آن، متفاوت از روش های رایج کشت پنبه است.

شرکت Impetus در این راستا با دفتر مرکزی فناوری FibreTrace در سنگاپور همکاری می کند. هدف از این همکاری ترکیب قابلیت ردیابی دیجیتال و فیزیکی به منظور احراز هویت پنبه خام خارج شده از مزارع و تدوین دقیق گزارش های اعتبارنامه های زیست محیطی جهت کاهش تاثیرات زیست محیطی آنهاست. محصولات Good Earth Cotton تا پایان سال 2021 در قالب مجموعه های برند Impetus عرضه می شوند و تا سال 2022 آماده عرضه به بازار هستند.

شرکت Impetus در زمینه تولید لباس های زیر و راحتی، لباس های کنار دریا، لباس های ورزشی و منسوجات فنی تخصص دارد؛ این شرکت اکنون یکی از برندهای اصلی و خلاق اروپایی است که دارای برندهای مجوزدار و برچسب های خصوصی خود است.

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

ریکاردو فیگوئیرو (Ricardo Figueiredo)، مدیر کل Impetus در این باره می گوید: «همکاری ما با نشان Good Earth Cotton، گام بعدی مجموعه مان در اهداف پایداری محسوب می شود که این هدف در ابتدا با هدف پایش کامل زنجیره تامین از مزرعه تا زمان بازیافت و استفاده مجدد از محصول آغاز شد. حال مشتریان ما می توانند به راحتی به محصولات Impetus که خریداری کرده اند اعتماد کنند؛ چرا که با اطمینان کامل می دانند که محصولات آنها به چه صورت تولید گردیده و چه تاثیرات زیست محیطی دارند». 

صنعت مد به گفته بنیاد Ellen MacArthur، مسئول انتشار 10% از تولید سالیانه کربن جهانی است؛ از این رو سهم آن در تولید کربن، بیشتر از مجموع پروازهای بین المللی و حمل و نقل های دریایی است. با توجه به اینکه پنبه 25% از کل مصرف الیاف جهانی را به خود اختصاص می دهد؛ لذا برنامه Good Earth Cotton فرصتی مناسب برای ایجاد انقلابی در صنعت پنبه و کاهش ردپای کربن جهانی آن محسوب می شود.

این برنامه از داده ها برای اطمینان از اتخاذ بهترین روش های کشاورزی هوشمند احیاء کننده، اندازه گیری هر قطره مصرف آب و استفاده از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کند. کشاورزی دقیق؛ حداقل اختلالات خاک و خاکورزی را تضمین می کند. عواملی چون تناوب کشت، اصلاح ضایعات ارگانیک و کشت گیاهان پوششی، باعث افزایش تنوع زیستی و سلامت خاک می شوند.FibreTrace یک فناوری ثبت شده است که الیاف را در هر مرحله از زنجیره تامین نساجی جهانی؛ ردیابی، تائید و بررسی می کند. در نتیجه الیاف، نخ ها، پارچه ها و محصولات نهایی کاملاً شناسایی شده و اندازه گیری می گردند؛ از این رو این فناوری قادر است تا الیاف فیزیکی را به یک بلاک‌چین مطمئن که به صورت خاص برای زنجیره تامین نساجی و پوشاک، طراحی و مهندسی شده و دارای قابلیت رابط مصرف کننده می باشد، متصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *