صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نسل جدید پیراهن های هوشمند مجهز به 5G
1400/05/08

نسل جدید پیراهن های هوشمند مجهز به 5G

Next generation smart shirt powered by 5G

شرکت ZTE و شرکای ایتالیایی آن، پیراهن هوشمند YouCare مجهز به 5G را در کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) 2021 که از 28 ژوئن تا 1 ژوئیه در بارسلونا اسپانیا برگزار شد، معرفی کردند.
شرکت ZTE به عنوان یک شرکت چینی ارائه دهنده سیستم های پیشرفته ارتباطی از راه دور، دستگاه های سیار و راهکارهای فناوری سازمانی؛ محصولات و خدمات خود را در بیش از 160 کشور جهان به فروش می رساند؛ در ضمن این شرکت در بورس های سهام هنگ کنگ و شنژن (Shenzhen) نیز به ثبت رسیده است.
براساس گزارش های اخیر، با سرمایه گذاری مدیریت شرکت Jones Lang LaSalle (JLL) در چالش ها و چشم اندازهای صنعت ارتباطات از راه دور چین و بازار مالکیت معنوی؛ این شرکت با با ارزش فناوری ثبت شده حدودی 7 میلیارد دلار، به یکی از بزرگترین توسعه دهندگان استاندارد جهانی 5G تبدیل شده است. 
محققان عنوان کرده اند پیراهن هوشمند YouCare به عنوان یک فناوری جدید پایش سلامتی از راه دور، امکان شناسایی ترکیبی از پارامترهای زیستی را فراهم می کند که قبلاً توسط هیچ یک از حسگرهای منسوج امکان پذیر نبوده است؛ از جمله این پارامترهای زیستی می توان به ثبت ضربان قلب به صورت آنی، تجزیه و تحلیل تنفس، شناسایی ترکیبات عرق بدن فرد، ارزیابی تلاش عضلانی و اندازه گیری دمای بدن فرد اشاره کرد. این پیراهن امکان انتقال داده از طریق اتصال 5G فوق سریع ZTE را فراهم می کند، و یک محصول کاملاً منسوج و بدون اجزای فلزی است که قابل شستشو بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.
فرانچسکو روکا (Francesco Rocca)، رئیس صلیب سرخ ایتالیا که از سال 2018 با شرکت ZTE در زمینه توسعه محصولات جدید همکاری کرده است، می گوید: «این اختراعی است که زندگی و کیفیت خانه نشینی و کمک های بهداشتی از راه دور را برای بسیاری از شهروندان مبتلا به مشکلات بهداشتی و افراد آسیب پذیری که از بیماری های مزمن رنج می برند، تغییر می دهد؛ در ضمن دسترسی آنها به خدمات مراقبتی و برخورداری از حمایت شبکه ملی و بین المللی ما را تضمین می کند».
پیراهن YouCare که براساس الگوریتم های پیش بینی کننده اختلالات قلبی- عروقی BSP-Medical (یک رهبر جهانی در زمینه علوم داده های پزشکی محسوب می شود و در هونان چین فعالیت می نماید) کار می کند؛ به عنوان یک وسیله پزشکی مورد تأیید قرار گرفته است.شرکت ZTE از ابتدای پاییز امسال آزمایش های 5G بیشتری را بر روی پیراهن YouCare در مرکز تحقیقات و نوآوری خود در لاکوئیلای ایتالیا با همکاری شرکت محلی Accyourate انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *